FIA schválila změny v pravidlech pro rok 2014

10. prosinec 2013 | 18.29 |

Mezinárodní automobilová federace FIA na svém zasedání v Paříž schválila několik změn v pravidlech pro rok 2014. Pojďme se podívat, které to jsou. A poté pod čarou najdete i pár mých slov navíc :-)

Rozpočtový strop - byl přijat způsob globálních rozpočtových stropů. Limit bude uplatňován od ledna 2015. V nadcházejících dnech bude ustanovena pracovní skupina, která se bude skládat ze členů FIA, zástupců držitele práv a týmů. Cílem pracovní skupiny bude odsouhlasit pravidla do konce června 2014.

Test pneumatik Pirelli v Bahrajnu - bylo odsouhlaseno, že ve dnech 17. - 19. prosince 2013 se na okruhu v Bahrajnu odehraje test pneumatik Pirelli. K tomuto testu byly pozvány všechny týmy, šest z nich souhlasilo, že se zúčastní. Jsou to Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India a Toro Rosso (Edit: podle posledních informací to vypadá, že týmy McLaren a Force India se testu nakonec nezúčastní).

Čísla závodníků - závodníci budou požádáni, aby si vybrali mezi čísly 2 - 99 číslo, které budou používat po celou svoji kariéru v F1. Číslo 1 bude rezervováno pro mistra světa, který si tohle číslo ale vybrat nemusí. Pokud si několik závodníků vybere stejné číslo, přednost dostane ten, který se v minulém ročníku umístil v šampionátu na vyšší pozici.

Nové penalizace - bylo odsouhlaseno, že se bude moct použít penalizace 5 vteřin, a to za menší přestupky. Jak bude tato penalizace přesně vypadat, se teprve bude projednávat s týmy tak, aby nové penalizace mohly být představeny před začátkem sezóny 2014.

Body pro poslední závod - za vítězství v posledním závodě sezóny se budou udělovat dvojnásobné body jak do pořadí mezi jezdci, tak i do Poháru konstruktérů. FIA chce, aby se týmy maximálně soustředily i na poslední závod sezóny. 

---------------------------------------------------------------------------

Rozpočtový stropy chválím. Myslím si, že je dobré, že bude stanoveno, do jaké výše tým může jít a jakou částku už nemůže překročit. Uvidíme, jak to bude fungovat.

Test pneumatik také chválím, pojede se samozřejmě v autech z letošní sezóny a trochu mě mrzí, že se toho tedy zúčastní jenom 4 týmy. Opravdu bylo před pár minutami oznámeno, že McLaren a Force India se z testu odhlásily. Myslím, že je to škoda.

Co trošku nepobírám, je ta pětivteřinová penalizace, ale jelikož by se to ještě mělo probírat, tak si myslím, že to snad bude mít stanovený jasný pravidla, protože zatím nebylo řečeno, co znamená to sousloví menší přestupky.

A teď dvě pravidla, o kteých se diskutuje nejvíce. Mě teda víc zaskočila ta čísla. Na druhou stranu, proč ne. Člověk byl sice zvyklý, že jezdci stejného týmu měli čísla jdoucí za sebou (např. Red Bull 1,2 nebo Ferrari 3,4 atd.), v motocyklových závodech to taky funguje, tak proč ne. Já s tím problém nemám. Stejně stále nostalgicky vzpomínám a tak nějak jsem se zasekla v roce 2011, když Sergio přišel do Sauberu a ve své debutové sezóně jezdil s číslem 17.

Prostě když vidím sedmnáctku, tak si hned vybavím Sergia :-D Fakt. Nebo stále nostalgicky vzpomínám na sezónu 2007, když Kimi vyhrál titul mistra světa s číslem 6 na voze ;-) Docela se na to těším a doufám, že někteří piloti si vyberou i moje oblíbená čísla, či čísla, která já považuju za šťastná. Teď jen, aby to byli jezdci, kterým fandím :-D

No a ty dvojité body. Spousta lidí se rozčiluje a já si tak připadám jako jediná, komu to nevadí. Já s tím opravdu nemám vůbec žádný problém. Spíš naopak. Aspoň se FIA snaží něco udělat. Zajímalo by mě, co by dělali ti lidi, co nejvíce nadávají, kdyby byli v takové pozici. Kecat a nadávat umí každý.

Na druhou stranu, co když ten závod vyhraje zrovna někdo, kdo bude dominovat celou sezónu? To pak ztratí účinek. Mě napadly takové dvě věci, jak bych to možná udělala já. Ale berte mě s rezervou. Však víte :-D Když už chtěli dávat dvojitou porci bodů, tak mohli napsat všechny závody na papírek, dát to do osudí a náhodně vylosovat jeden, a tam by se udělovaly ty dvojité body. Mohlo by to tak padnout na začátek, nebo třeba na střed sezóny. To by pak bylo zajímavý. Představe si, kdyby to padlo na Monako :-D

A pak mě napadlo ještě něco. Že by počítaly body jako letos, ale nejhorší dva výsledky by se škrtaly. Tak to chodí třeba v biatlonu. No a pokud by nejhorším výsledkem určitého pilota bylo třeba třetí místo, tak by to teda bolelo. Naopak, někdo se dvěmi nedojetými závody by škrtal zrovna ty dva, takže by vlastně nepřišel o žádné body.

Tak to jsou jen takové moje domněnky a nápady. Já osobně teda v žádném z těch nových pravidel problém nevidím, ale tak počkejme si, co přinese čas.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář