Khairuddin: Byl to těžký rok

17. listopad 2013 | 17.09 |
› 

Letošní sezóna nebyla pro malajského pilota Zulfahmi Khairuddina jednoduchá. Nemohl si zvyknout na nový motocykl a na konci sezóny se potýkal se zraněním. Nakonec skončil na 12. místě se 68 body. Co s ním bude v příští sezóně stále není jisté, ačkoliv již několik spekulací proběhlo. Podle všeho by ale měl zůstat ve třídě Moto3.

zulfahmi_khairuddin_1

Třináctým místem ve Valencii jsi zakončil svou čtvrtou sezónu v Mistrovství světa. Jak bys tuto sezónu zhodnotil?
Pravda je taková, že když sezóna začínala, tak jsme očekávali více. Upřímně, nikdy jsem si plně nezvykl na letošní motocykl. Bojoval jsem s tím, hlavně během prvních závodů roku. V závěru sezóny jsme našli nastavení, které mi sedělo lépe a začal jsem chápat výhody, které mi motocykl poskytuje. Byl jsem rád za posun, který jsme udělali, problém ale byl, že už jsme v té době ztráceli docela hodně bodů. A navíc o něco později, v Aragonu, jsem havaroval. Byl to těžký rok.

Znamenal tvůj pád v Aragonu, že se ti zkrátila doba na vývoj a zabránilo ti to skončit na šestém či sedmém místě na konci sezóny?
Ano, upřímně si myslím, že ano. To je hlavní důvod, proč jsem letos neskončil na lepší pozici. Po pádu na okruhu Motorland Aragon jsem byl zraněný a nebyl jsem schopný jet v několika příštích závodech dobře. Zranění ruky nebylo jednoduché, ale také jsem měl problémy se zády a několik týdnů mě to hodně bolelo. Výsledkem této smůly bylo nula bodů z Aragonu, vynechání závodu v Malajsii a závodění v bolestech v Austrálii. A poté v Japonsku jsem znovu havaroval. Letos jsem měl hodně smůly.

Když si zanalyzujeme celý rok, vypadá to, že se ti dařilo více v závodech než v pátek a sobotu. Cítíš to také tak?
Asi ano, ale je to pravděpodobně tím, že jsem startoval většinou z hloubi pole, takže je vždy jednodušší získat hodně pozic. Obtížné je být na čele a svou pozici udržet. Ale také musím říct, že to byla nejvíce konkurenceschopná sezóna, jaké jsem se účastnil.

Ze 16 závodů, kterých jsi se účastnil, který byl pro tebe nejlepší?
Bezpochyby Misano. Poté, co jsem bojoval a celou sezónu tvrdě pracoval, konečně jsme našli dobré nastavení a tenhle závod to ukázal. Startoval jsem ze čtvrtého místa na roštu, což byla má letošní nejlepší pozice, a v závodě jsem skončil šestý. Od Misana tu byl pozitivní posun, ne jako na začátku roku. Takže od tohoto závodu už jsme na motocyklu už moc změn neprováděli – soustředili jsme se na závodění a zisk dobrých výsledků.

A ten nejhorší?
Můj domácí závod v Malajsii. Pracoval jsem dva týdny velmi tvrdě a během tréninků snášel bolest, ale v neděli jsem nemohl závodit před mými fanoušky kvůli zranění a byl jsem z toho opravdu smutný. Abych byl upřímný, neuzdravil jsem se na 100 % ze zranění zápěstí a stále jsem cítil bolest na začátku října. To byl ten hlavní problém pro závěr sezóny. Závodění v tolika závodech není pohodlné. I přes to jsem ale spokojený, jak tým pro mě pracoval, aby mi během každého závodu dal co nejlepší motocykl a já jim chci poděkovat. Také chci poděkovat KTM a všem ostatním, kteří stáli po mém boku a hnali mě, abych jel rychleji.

Závod ve Valencii byl po třech letech pro tebe poslední závod pro tým Red Bull KTM Ajo. Jaké je tvé konečně ohodnocení času stráveného v tomto týmu?
Chtěl bych poděkovat celému týmu, zejména pak Akimu (Ajovi), který mi od roku 2011 pomáhal v mé kariéře. V roce 2012 jsme měli fantastickou sezónu a letos to nebylo takové, jaké jsme očekávali, ale bez něj a bez zbytku týmu Ajo Motorsport by nebylo možné dosáhnout ani toho, čeho jsem dosáhl během těchto tří sezon. Nikdy na tyhle společně strávené roky nezapomenu.

Je tým Red Bull KTM odlišný od ostatních?
Myslím si, že ano, všechno je jiné, motocykl, lidé a dokonce garáž! (smích) Já osobně si myslím, že je to tým číslo jedna. Mají nejlepší materiál, nejlepší motocykl a nejlepší mechaniky.

Sezóna již skončila, pojedeš na několik dní do Malajsie? Co budeš dělat v příštích měsících?
Ano, jak jen to bude možné, pojedu domů, abych si odpočinul. Na konci listopadu máme první testy a přípravu na sezónu 2014. Příští rok budu jezdit v menším týmu. Myslím si, že to bude dobré a společně se pokusíme o co nejlepší výsledek. Nicméně před tím, než začne sezóna, bych chtěl strávit co nejvíce času se svou rodinou.

Zdroj: Ajo.fi
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře