Změny ve startovní listině 2014

3. září 2013 | 22.52 |

Jelikož mám dnes večer psací a tvořivou náladu a jelikož byl oznámen přechod Daniela Ricciarda z Toro Rosso do Red Bullu, tak jsem se rozhodla opět si tu shrnout, jak to momentálně s přestupy na příští sezónu vypadá.

RED BULL

V týmu Red Bull je minimálně pro příští rok rozhodnuto. Týmovou dvojici budou tvořit Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo.

FERRARI

Fernando Alonso má dlouhodobou smlouvu trvající do roku 2015 či 2016 (teď si nejsem jistá), takže v jeho případě by vše mělo být jasné. Felipe Massa je už opět pod palbou kritiků, takže je těžké předpovídat, jak to bude s jeho budoucností v F1 vypadat. Můj osobní typ je ten, že Felipe bude i příští rok jezdit po boku Fernanda v týmu Ferrari, tedy, že k žádné změně v tomto týmu nedojde. Člověk ale nikdy neví. Pokud by byl opravdu Felipe Massa z týmu vyhozen, resp. nebyla by mu prodloužena smlouva, nejvíce se skloňuje jméno Kimi Räikkönen. Fin už u Ferrrari jezdil a získal pro ně titul mistra světa. Mimochodem, od té doby žádný jezdec ve Ferrari nezískal světový titul. Kdyby se Kimi rozhodl zůstat  i nadále v týmu Lotus a Felipe by odešel z Ferrari, tak se tu poté skloňují jména jako Nico Hülkenberg nebo Jules Bianchi. Nico momentálně jezdí u týmu Sauber, který používá motory Ferrari. Navíc on se ve spojitosti s Ferrari objevoval už loni. Jules Bianchi je v akademii Ferrari a Ferrari s ním do budoucna jako s jejich pilotem počítá. Otázkou je, co znamená ta budoucnost.

MCLAREN

Podle šéfa týmu Martina Whitmarshe by v týmu k žádné změně dojít nemělo a i příští rok bychom měli vidět dvojici Jenson Button a Sergio Pérez.

LOTUS

Jak již bylo nastíněno u Ferrari, v týmu Lotus bude záležet na tom, kam se pohne či nepohne Kimi Räikkönen. Také není úplně jisté, jestli v týmu zůstane Romain Grosjean. Letos ale předvádí dobré výkony, takže by byla škoda, kdyby z týmu odešel. Kdyby ale opravdu některý z jezdců odešel, tak se mluví o tom, že by do Lotusu mohli přjít Nico Hülkenberg nebo Paul di Resta nebo Pastor Maldonado. Nabízí se také otázka ohledně angažování jejich testovacího pilota a loňského šampióna GP2 Davide Valsecchiho. Dle mého názoru se ale on jako závodní pilot F1 nikdy neprosadí. Nevím proč, ale něco mi prostě říká, že on závodit nebude. Já sama za sebe říkám, že v týmu zůstanou Kimi i Romain. 

MERCEDES

Těžko říct, jaká situaci panuje u Mercedesu. Upřímně musím říct, že jsem o žádných spekulacích ohledně tohoto týmu neslyšela, takže beru téměř jako hotovou věc, že i příští rok budou za tým jezdit Nico Rosberg a Lewis Hamilton. Nevím, jak to mají oba dva se smlouvami, ale řekla bych, že minimálně Hamilton ji bude mít i na příští rok. U týmu by byli poněkud hloupí, kdyby si Hamiltona zavázali jenom na jeden rok. Je tu ale ještě jejich testovací pilot Sam Bird, který čeká na svou šanci. Těžko říct, jestli se někdy dočká.

SAUBER

A jsme u týmu Sauber, ke kterému mám pravděpodobně opět nejvíce co říct. To víte, je to můj nejoblíbenější tým v poli a jejich momentální situace mě štve. Pomoct jim ale bohužel nemůžu. Ohledně jezdeckého obsazení je více otazníků než by bylo zdrávo. Vypadá to ale, že se bude měnit kompletně. Nico Hülkenberg nejprve oznámil jako hotovou věc, že na konci sezóny u týmu končí. Později už ale přiznal, že je Sauber jeho možností i na příští rok. Tak si z toho udělejte obrázek, jaký chcete. Co se týče Estebana Gutiérreze, tak to chvíli vypadalo, že mu ani peníze společnosti Telmex nepomůžou. Těžko říct, jak to momentálně vypadá. Já se budu modlit (ačkoliv jsem oficiálně ateista), aby tahle dvojice zůstala u týmu i příští rok. Jenže to je asi nemožné. Jejich testovací pilot Robin Frijns čeká na šanci. Jenomže má málo sponzorů a finanční potíže. Navíc mu v příštích dnech končí smlouva u týmu a tým stále mlčí, jestli s ním smlouvu prodlouží nebo ne. Takže u tohoto velmi talentovaného holandského pilota je velmi těžké říct, co s ním bude. Člověk, jehož jméno nesmím zapomenout zmínit, je Sergey Sirotkin. Podle některých už jistý závodní pilot týmu Sauber pro rok 2014. Já jsem žádnou oficiální zprávu týmu, který by toto potvrzoval neviděla. Takže až uvidím, tak uvěřím. Jenomže se bojím, že je to pravda. Ruští sponzoři jsou mocní. 

FORCE INDIA

Další tým, u kterého si nemůžeme být ničím jistí. Jen si vzpomeňte, jak to vypadalo s oznámením jezdecké sestavy pro letošní rok. Takže pro ten příští očekávám něco podobného. Jak Adrian Sutil, tak i Paul di Resta otevřeně přiznali, že Force India není jejich jedinou možností ve Formuli 1 pro příští rok. Oba by chtěli výš, jenomže čas se krátí a místa začínají být zaplněná. Opravdu velmi těžko soudit, jak to v tomhle případě dopadne. Stále se spekuluje o tom, že by do tohoto týmu mohl povýšit Jules Bianchi. To už je ale z mého pohledu pravděpodobnější, že by Jules šel do Sauberu než do Force Indie. A to hlavně z toho důvodu, že, jak již bylo řečeno, Jules je v akademii Ferrari, a tým Force India používá motory Mercedes. Naopak Sauber má motory Ferrari. Vždyť i z tohoto důvodu si tým Force India na letošek vybral právě Adriana Sutila a ne Julese Bianchiho. Zrovna včera byl oznámen nový rezervní pilot týmu a stal se jím James Calado, který se pro tým účastnil i testu mladých pilotů. V Jamesovi já vidím budoucnost a je pro mě jedním z nejtalentovanějších mladých pilotů současnosti. Ano, přiznávám se, jsem možná trošku zaujatá, protože James je můj velký oblíbenec. Dobrý a talentovaný ale je, to se mu upřít nedá. A to, že z něj Force India udělala svého testovacího pilota něco jistě znamená. Kdyby získal místo na příští rok, byla by to pro něj jistě skvělá příležitost, a byla by zaslouženě.

WILLIAMS

Tým Williams je dalším týmem, u kterého se přiznávám, že nevím, jak to s ním vypadá. Podle mého názoru v týmu zůstane jak Pastor Maldonado, tak i Valtteri Bottas. Sice se povídalo (či možná stále ještě povídá), že Maldonado tým opustí, jenže s týmem by odešel i venezuelský sponzor PDVSA a nejsem si jistá, jestli si to tým může dovolit. Buďme objektivní, kdyby Pastor odešel, tým by musel hledat jiného pilota s podobně bohatým sponzorem.

TORO ROSSO

S odchodem Daniela Ricciarda se u Toro Rosso uvolnilo jedno místo. Ano, říkejme jedno. I když mě už napadaly takové šílené myšlenky, že se zase bude vyměňovat celá sestava, tak Jean-Eric Vergne má pravděpodobně smlouvu na příští rok jistou. Takže tedy pojďme se podívat, kdo by mohl Daniela v týmu nahradit. Nejvíce se mluví o Antoniu Felixi da Costovi, který letos jezdí ve WSR a který patří do juniorského programu Red Bullu. Dále se trochu mluvilo i o dalších jezdcích z juiorského programu Red Bullu, kterými jsou Carlos Sainz jr., Daniil Kvyat a Mitch Evans. Podle mého názoru ale mají všichni ještě času dost na to někam postupovat. Kromě Mitche (který získal loni titul v GP3) ještě téměř nic nedokázali. A pak se tu také objevuje jméno Felipe Nasr. Tento brazilský pilot jezdí v GP2 a má to slušně rozjeté na to, aby získal titul. Téměř pravidelně boduje a už se několikrát podíval i na stupně vítězů. Vyhrát však zatím nedokázal. Navíc by za sebou měl mít slušnou finanční podporu. A navíc za ním stojí i samotný Bernie Ecclestone. Ten se již vyjádřil, že chce v F1 Brazilce (asi mu Massa nestačí) a že ho bude klidně i finančně podporovat. A oním Brazilcem by právě měl být Nasr. Já jsem si teď vzpomněla ještě na jednoho pilota, který teda nemá s Toro Rosso ani s Red Bullem nic společného, ale připíšu to sem, ať na to nezapomenu. Tým McLaren má slušnou akademii mladíků a sám Martin Whitmarsh řekl, že by pro jednoho z nich chtěl vybojovat místo v F1 již pro príští rok. Tím mladíkem by měl být dánský pilot Kevin Magnussen, který jezdí letos ve WSR. Já osobně pochybuji, že se to povede, nicméně v budoucnosti by bylo hezké Kevina ve Formuli 1 vidět.

CATERHAM

U týmu Caterham také člověk neví, co se stane. Své ambice na návrat má Heikki Kovalainen. Testovací pilot Alexander Rossi také jistě neřekl své poslední slovo. A u týmu také budou rozhodovat finance. Takže rozhodně není jednoduché odhadovat, zda Charles Pic a Giedo van der Garde zůstanou v týmu či nikoliv. Osobně si myslím, že Charles bude v týmu pokračovat. Ohledně Gieda nemám tušení.

MARUSSIA

Ani by mě nepřekvapilo, kdyby se u Marussie měnila kompletní sestava. A sice kvůli tomu, že by Jules Bianchi šel do nějakého lepšího týmu a Max Chilton zmizel z F1 dočista. Jenomže ten má za sebou finanční podporu, která je pro tým tak důležitá. Tým Marussia má své týmy i v nižších sériích, takže bych se nedivila, kdyby si někoho z nich přetáhla do F1. Jejich testovacím jezdcem je Rodolfo González, který by za sebou měl mít také společnost PDVSA. Nevím proč, ale mám takový pocit, že do týmu přijde Tio Ellinas, neříkám, že hned příští rok, ale myslím si, že někdy v budoucnu (pokud tým přežije) ano. A také pořád očekávám, že tým jakožto ruský angažuje ruského jezdce a ono zatím nic. Neříkám, že mi to vadí, ale je to takové trošku zvláštní. Alespoň mě se to tak jeví. Je ale pravda, že třeba neřeším absenci italského pilota u italského týmu Ferrari, indického pilota u indického týmu Force India, tak proč by mi mělo vadit, že ruský tým nemá ruského jezdce? Asi to moc komplikuju. Já osobně si tedy myslím, že Jules zůstane, ačkoliv má ambice jít výš a já bych mu to moc přála, nejsem si jistá, jestli je to možné. Poptávka na volná místa totiž stále převyšuje nabídku. No a co se týče Maxe Chiltona, tak těžko soudit, ale řekla bych, že ho letos vidíme poprvé a naposledy v F1. Pravděpodobně se ale mýlím.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář