Sissis: Musím být více konzistentní

8. srpen 2013 | 16.33 |
› 

Arthur Sissis se za první polovinou své druhé sezóny v Mistrovství světa ohlíží pozitivně, ale věří, že se stále má co učit. Pilot týmu Red Bull KTM Ajo si myslí, že musí být lepší v kvalifikacích, aby v závodech mohl bojovat o umístění v nejlepší desítce. Australan se také chce zaměřit na pokračování v adaptaci na nový motocykl a pokračovat v práci, kterou započal před několika závody.

36

Momentálně jsi v celkovém pořadí šampionátu na 12. místě se 39 body. Jakou známku by sis dal za první polovinu sezóny?
V těchto osmi prvních závodech sezóny tu bylo od každého něco; některé závody byly velmi dobré, některé byly dobré, ale mohlo to být lepší, takže na stupnici do deseti bych si pravděpodobně dal šestku.

Jak bys zatím popsal svou sezónu?
Myslím, že během první poloviny sezóny jsem měl dobré čtyři závody a čtyři, které neskončily moc šťastně. Závod v Kataru a poslední tři závody jsou ty, kde jsem byl se svou prací opravdu spokojen. V těch ostatních jsem doufal, že to bude lepší, ale důležité nyní je, že můj pocit z motocyklu je dobrý a že se zlepšujeme.

Jsi spokojený se svým pokrokem během první poloviny sezóny?
Pravdou je, že ne tak docela. Ano, jsem spokojený s tím, jak se nám dařilo v posledních několika závodech a s pocitem, který jsme našli, ale myslím, že jsem to mohl zjistit dříve.

Co bys na první polovině sezóny změnil, kdybys mohl?
Myslím si, že důležité je zlepšovat se v kvalifikaci. Možná potřebuji být v sobotu rychlejší, abych se dostal výš. Během posledních několika závodů jsme měli dobré tempo, ale pravděpodobně to mohlo být lepší, kdybychom startovali z přední části na roštu. Musel jsem startovat do závodu s pomalejšími závodníky kolem sebe a oni mě zpomalovali a já se nemohl dotáhnout na vedoucí skupinu.

Proto kvalifikace je hlavní bod, který musím vylepšit.

Který závod byl zatím tvůj oblíbený?
Závod, kde jsem se cítil nejlépe, byl Assen. Jel jsem rychle a skončil jsem na osmém místě. Navíc jsem měl dobrý souboj s Jackem (Millerem) a byla to zábava. Také jsem měl zajímavý souboj s Fahmim (Zulfahmi Khairuddin) v Kataru během prvního závodu sezóny.

A který závod byl nejhorší?
Nejhorší? Myslím, že Mugello. Byl to obtížný víkend a okruh, kde jsem se celý víkend necítil v pohodě.

09

Tohle je tvůj druhý rok v Mistrovství světa. Stále se cítíš jako nováček nebo můžeš říct, že už máš zkušenosti?
Právě teď jsem takový poloviční odborník, poloviční nováček. Věřím, že jsem mezi nejlepšími závodníky, ale pouze někdy (smích). Nejsem konzistentní. Jak bylo řečeno, je to moje druhá sezóna jako pilot v Mistrovství světa a já osobně si myslím, že se toho stále musím hodně naučit. Myslím, že se musím naučit některé aspekty závodění – zejména svou konzistentnost.

Co můžeš říct o letošní KTM? Jaké jsou největší změny oproti loňskému motocyklu?
V posledním závodě motocykl fungoval velmi dobře a já jsem se cítil pohodlně. Kde stále musíme najít nejlepší možné nastavení, je v kvalifikaci, protože tam ztrácíme. Pokud najdete nastavení, které sedí vašemu jízdnímu stylu, motocykl funguje opravdu dobře. Loni bylo také velmi jednoduché ho řídit.

Letos to vypadá, že jsou tu tři piloti, kteří mají v Moto3 nad zbytkem pole trochu náskok. Jak vidíš boj o titul mistra světa?
Pravdou je, že Rins, Viñales a Luis (Salom) jsou velmi rychlí a konzistentní. Momentálně si myslím, že jsou to tři nejlepší piloti s nejlepšími motocykly v této třídě.

Je možné s nimi soutěžit?
Ano, proč ne? Pokud se zlepším v kvalifikacích, můžu být v čelní skupině. Bojovat s nimi by byl pro nás krok kupředu a já si myslím, že od toho nejsme daleko.

Po letní přestávce bude stále zbývat devět závodů. Co očekáváš od druhé poloviny sezóny?
Aby byla lepší než ta první. Mým cílem je zůstat v první desítce. Musím se pokusit skončit co nejvýše to bude možné, kolem osmého až desátého místa, a být více konzistentní ve volných trénincích a během celého víkendu. Musím najít vhodné nastavení pro každý závod tak rychle, jak to bude možné, a potom můžeme dosáhnout dobrých výsledků.

73

Jeden závod je na tvé domácí půdě: Australská Grand Prix. Cítíš na sobě větší tlak po loňském umístění na stupních vítězů?
Upřímně řečeno, není tu žádný tlak. Loni jsme získali pódium, ale letos to bude obtížné. S Rinsem, Salomem a Viñalesem na čele je to vždy obtížné. Jsou velice rychlí, takže momentálně se musíme soustředit, abychom dobře pracovali během každé GP.

Jak budeš trávit letní přestávku?
Využil jsem výhody závodu na Sachsenringu, abych zůstal několik týdnů v Německu s Jackem (Millerem), takže jsme se mohli trochu odpojit. Trénoval jsem s ním, byli jsme na horských kolech a na MX. Zbývající dny přestávky strávím v Tarragoně (Španělsko), kde během sezóny bydlím.

Řekni nám své přání pro druhou polovinu sezóny.
Skončit v první desítce v každém závodě a – proč ne? – skončit v jednom závodě mezi prvními třemi. Rád bych byl na pódiu během jakéhokoliv závodu, ale vítězství na Phillip Islandu by bylo skvělé.

Zdroj: Ajo.fi

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře