Jezdecké přestupy pro sezónu 2014

3. srpen 2013 | 15.48 |

Je letní přestávka a všude po internetu se šíří zaručené i nezaručené zprávy o tom, kdo půjde do kterého týmu pro příští rok. Tak mi to nedá, abych to tady tak trošku neshrnula a pravděpodobně budu muset přidat i svůj kometář. Jako vždy.

Red Bull
Tým Red Bull je pravděpodobně největším klíčem ke všem dalším přestupům. Sebastian Vettel v týmu zůstává, o tom není pochyb. Velký otazník však visí nad jménem jeho týmového kolegy. Ten současný, Mark Webber, již před časem oznámil, že z F1 po této sezóně odchází. Tím se na veřejnost dostaly všechny možné i nemožné drby a spekulace. Nejpravděpodobněji se začalo mluvit o tom, že do Red Bullu půjde někdo ze současné dvojice Toro Rosso, buď Jean-Eric Vergne, nebo Daniel Ricciardo. Do hry se přimíchal i Kimi Räikkönen. Poslední zprávy hovoří o tom, že se tým rozhoduje právě mezi dvojicí Räikkönen / Ricciardo, pričemž momentálně to vypadá, že Daniel má šanci o něco větší. Jelikož se teď v F1 nic moc neděje, tak na světle světa se objevily i spekulace typu, že do Red Bullu půjde Fernando Alonso. To si ale osobně myslím, že je přitažené za vlasy a že tým se opravdu bude rozhodovat mezi Danielem a Kimim. 

Ferrari
Jak už bylo výše zmíněno, podle drbů, které kolují, je Fernando Alonso pro příští rok spojován s týmem Red Bull. Tohle ale pravděpodobně zůstane navždy v té kolonce drbů. Alonso má na příští rok smlouvu s Ferrari a navíc už vidím dvojici Vettel - Alonso :-D Naopak pod Felipe Massou se třese závodní sedačka. Ano, už zase. Každý rok se o tom píše, spekuluje, mluví, a nakonec to stejně dopadne tak, že v týmu zůstane i na další rok. Proto si netroufám tvrdit, jak to tentokrát dopadne. Do konce sezóny stále zbývá nějakých 9 závodů, pokud se nemýlím (jakože snad ne), takže Felipe má ještě dost příležitostí tým přesvědčit, aby mu dali šanci i na další rok. Na druhou stranu je pravda, že je u Ferrari dlouhou dobu a to někdy taky nedělá dobrotu, když je jeden jezdec v týmu téměř navěky. Vezměme si ale čistě hypoteticky, že by Felipe z týmu odešel. První otázka zní: Kam by šel? Druhá pak zní: Kdo místo něj? Na první otázku mě tedy odpověď moc nenapadá. No a na tu druhou také moc ne. Sice se vyrojily zprávy, že prý údajně Ferrari dalo nabídku Kimi Räikkönenovi, aby se k nim vrátil, ale ten se k nim moc nepožene, myslím si. Navíc, kdo ví, jestli je to vůbec pravda. Hodně se mluví i Julesi Bianchim. To bych docela chápala a upřímně řečeno by se mi tam líbil, a hlavně by si to zasloužil. Na druhou stranu si ale nemyslím, že by Jules udělal takový velký skok z týmu Marussia hned do Ferrari. Mluvilo se už loni o tom, že do Ferrari by teoreticky mohl jít někdo z dvojice Paul di Resta nebo Nico Hülkenberg. Když o tom teď tak přemýšlím, tak v momentální situaci bych se ani nedivila tomu Nicovi. Nico pravděpodobně odejde od Sauberu (i když ani to ještě není potvrzené) a pak by to Ferrari docela přicházelo v úvahu hlavně z jednoho důvodu: tým Sauber používá motory Ferrari.

McLaren
McLaren je tak trošku záhadou. Letos se týmu moc nedaří a bůh ví, co bude příští rok. Ovšem pokud mě má paměť neklame, tak jak Jenson Button, tak i Sergio Pérez mají smlouvu na více let. O tom, že by někdo od McLarenu odcházel, či tam přicházel, se vůbec nemluví, respektive já jsem nic takového nezaznamenala. 

Lotus
Drby ohledně týmu Lotus jsou různé. Říká se, že odejdou oba. Říká se, že odejde jenom Kimi a to do Red Bullu. A také se říká, že zůstanou oba. A tým to také prohlásil, že pokud půjde vše tak, jak má, tak se jezdecká sestava pro příští rok nezmění. Ke Kimimu už jsem psala ohledně Red Bullu a snad tu ani žádná jiná možnost není. Kdyby opravdu odešel, tak se jako jeho náhradník jeví např. Nico Hülkenberg nebo Paul di Resta, o kterých už tu také byla řeč. Dále by teoreticky připadal v úvahu i testovací pilot Davide Valsecchi. Co se týče Romaina Grosjeana, tak on teď předvádí velmi dobrý výkon a zajíždí dobré výsledky. Tým by si ho měl ponechat, alespoň podle mě.

Mercedes
V Mercedesu pravděpodobně příští rok zůstane dvojice Hamilton / Rosberg. Mám sice pocit, že jsem někde narazila na to, že Hamilton možná půjde po roce pryč, ale to se mi zdá spíše opět jako ten drb, co navždy zůstane drbem. Myslím, že oba piloti mají s týmem smlouvu a momentálně nevidím důvod, proč by jeden nebo druhý měli Mercedes upustit.

Force India
U týmu Force India těžko říct, jak to mají se sestavou pro příští rok. O ničem se zatím moc nemluví, i když je pravda, že James Calado udělal během testu mladíků opravdu dojem. Paul di Resta se netají tím, že by rád šel do jiného týmu, nejlépe do nějakého super jako např. Ferrari či McLaren. I Adrian Sutil měl údajně prohlásit, že zůstat v FI není jeho jediná možnost. V souvislosti s Force Indií se také mluví o tom, že by byla jakýmsi mezistupněm pro Julese Bianchiho v přestupu z Marussie do Ferrari. A že by to bylo docela logické řešení. Na druhou stranu, tým Force India používá motory Mercedes, což do tohohle schématu příliš nezapadá.

Sauber
K situaci v Sauberu už jsem se vyjadřovala v jednom z mých minulých článků, takže nemá moc smysl to psát celé znovu. Co se jezdeckého složení týká, tak těžko říct. Čistě teoreticky by Esteban Gutiérrez i Nico Hülkenberg mohli zůstat a Sirotkin by byl jenom testovací jezdec. Jenže to se pravděpodobně nestane. Nico sice připustil, že Sauber je pro něj možnost i na příští rok, já ale nevím nevím...Já sama za sebe říkám, že bych si moc přála, aby Nico i Esteban v týmu zůstali, ale vím, že moc velká šance, že se mi to splní, asi není. Dokonce existují i spelukace, že pryč půjdou oba. Copak Nico, ten by se asi někde uchytil, ale pro Estebana by to byo asi těžké. Já vím, skoro v každém článku, který píšu, ho obhajuju, ale prostě si nemůžu pomoct. Esteban je podle mě talent a prostě jeden rok někdy nestačí na to, aby pilot ukázal svoje kvality. Navíc v autě, které Sauber letost má...Na druhou stranu, dnešní doba je taková (a to nejen ve Formuli 1), že jakmile neukážete, co ve vás je během prvních několika vteřin, na vavříny už nemáte nárok. Pro příští rok to tedy vypadá, že si ruští sponzoři prosadí svou a do týmu půjde jako jezdec Sergey Sirotkin. Vedle něj asi Esteban, ale člověk nikdy neví.

Williams
Williams je tým, který s tím letos také pěkně bojuje. Za první polovinu sezóny získali jenom jeden jediný bod. S největší pravděpodobností Pastor Maldonado i Valtteri Bottas zůstanou u týmu i pro příští rok. Respektive nevím o ničem, proč by v týmu měli skončit. Tedy, u Pastora bych i věděla, ale tak sponzoři jsou sponzoři. Na druhou stranu nechci Pastora nějak kritizovat nebo mu křivdit, on když má den, tak dokáže zajet slušný závod. Bohužel takových dní je čím dál tím méně.

Toro Rosso
U Toro Rosso dojde s největší pravděpodobností pro příští rok ke změně. Franz Tost sice prohlásil, že by chtěl, aby Daniel Ricciardo i Jean-Eric Vergne zůstali, a že ani jeden z nich ještě není dostatečně vyspělý a připravený na Red Bull. Podle mě to ale řekl, protože moc dobře ví, že oba jsou dobří a chtěl by si je udržet. V případě Vergneho se to pravděpodobně podaří, ale v případě Daniela Ricciarda už to tak jisté není. S velkou pravděpodobností pojede Daniel příští rok přeci jen v Red Bullu. Poté by tu samozřejmě byla otázka, koho do Toro Rosso. Na ni odpovědět je celkem jednoduché. Nabízejí se kandidáti jako António Félix da Costa či Carlos Sainz jr. 

Caterham
Říká se, že Caterham není spokojený s Giedo van der Gardem a že ještě v této sezóně bude nahrazen Heikki Kovalainenem, který v tomto týmu už jezdil. Giedo všechny tyhle spekulace vyvrací. Možná, že letos k tomu nedojde a tým dojede celou sezónu se sestavou van der Garde a Pic, ale co za rok? Ani by mě nepřekvapilo, kdyby šel do týmu zpátky opravdu ten Heikki. Nesmíme ani zapomínat na fakt, že testovacím jezdcem týmu je Alexander Rossi. Ten se letos dostal do série GP2 a už loni, kdy byla jeho dlouholetá smlouvá s týmem Caterham podepsaná, prohlašoval, že nejpozději do dvou let chce být ve Formuli 1.

Marussia
U obou jezdců je otazník. Těžko říct, jestli Jules Bianchi zůstane, a nebo se pohne někam jinam, viz už zmíněná Force India či přímo Ferrari. U Maxe Chiltona těžko říct, jestli vůbec zůstane v F1. Nechci ho kritizovat, byla jsem docela ráda, když do F1 přišel, ale poslední dobou si nejsem jistá, jestli jeho angažování byla ta správná volba. Na druhou stranu, Max myslím patří k těm, kteří disponují slušnými sponzory. Testovacím pilotem Marussie je Rodolfo González, ale o tom pochybuji, že se tam někdy dostane. V programu kdysi měli i Adriana Quaife-Hobbse, který je letos v GP2 a který netuším, jak to teď ve vztahu s Marussií má, když už je nesponzoruje Virgin. Také se teď zajímavě prezentuje Tio Ellinas. Díky tomu, že tým jezdí pod ruskou vlajkou a ruská GP se (pravděpodobně) blíží, nesmíme ani zapomínat na to, že do týmu se může dostat nějaký neznámý Rus. V hře by ale údajně mohlo být ještě jedno jméno. Kevin Magnussen. Aktuální pilot ve Světové sérii renault a člen akademie McLarenu. Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh totiž prohlásil, že tomuto nadanému Dánovi by rád zajistil místo v F1 už pro příští rok. Jelikož u nich to s největší pravděpodobností nepřipadá v úvahu, jako takový začátek se Marussia jeví docela zajímavě. Mě osobně by ale do hlavy nešla jediná věc. Týmy vždycky hrají na to, který tým jezdí s kterými motory a podle toho se zařizují. No a Marussia bude mít od příštího roku motory Ferrari. To by nahrávalo tomu, že tam bude buď nejaký mladík z akademie Ferrari (i když tedy nemám tušení o tom, kdo), a nebo čistě a jednoduše Jules zůstane.

Na tohle téma by se dalo povídat a psát hodiny a hodiny a pořád by to nestačilo. Je stále o čem diskutovat a co probírat. Například také to, kolik nováčků příští rok uvidíme ve startovní listině a nebo to, jestli nějaký pilot, který se letos či loni nevešel do F1, bude mít ambice a sílu vrátit se. Tedy, oni by asi ambice i sílu na to měli, otázkou je, jestli mají dost sponzorů či jiných peněžních zdrojů na závodění, jestli si je někdo pamatuje a jestli je někdo, kdo by jim dal šanci. Já sama za sebe říkám, že mám takových jezdců víc, které bych ráda viděla zpět. I těch nováčků bych ráda viděla až až. Jenže to by pak už asi nebyla Formule 1, protože můj rošt by čítal minimálně 40 jmen :-D Ale to už by pak pravděpodobně nemohlo být počítáno jako královna motorsportu.
 


 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře