GP Německa 2013 - závod

7. červenec 2013 | 20.43 |

Na německém okruhu Nürburgring se jel další závod Formule 1. Z první řady do něj startovali Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Ve druhé řadě stáli Mark Webber a Kimi Räikkönen a do třetí řady se pak postavili Romain Grosjean a Daniel Ricciardo. 

Charles Pic měnil ještě ráno před závodem převodovku, a tak místo z 19. místa startoval jako poslední.

Po startu do závodu, který byl vypsán na 60 kol, šel do čela Vettel. Za něj se dostal jeho týmový kolega Webber a tlačili se tam i oba piloti týmu Lotus, tedy Räikkönen a Grosjean.

Ve čtvrtém kole na okruhu poprvé závlaly žluté vlajky, když se do hodin dostal Felipe Massa. Musel odstoupit ze závodu. Později se ukázalo, že na vině byla převodovka.

O kolo později už někteří jezdci začali zajíždět do boxů k prvním povinným zastávkám. V pitlane málem došlo ke kolizi mezi Paulem di Restou a Jean-Ericem Vergnem. Tým Force India vyslal Paula di Restu přímo Vergnemu do cesty. Po závodě bylo oznámeno, že za tento nebezpečný incident dostává tým Force India pokutu 5000 euro.

K závažnější situaci došlo během zastávky Marka Webbera. Tým mu špatně upevnil (či vůbec neupevnil) zadní pneumatiku a vyslal ho na trať. Ještě v boxové uličce se mu ale kolo uvolnilo a zasáhlo kameramana FOM. Podle posledních zpráv byl kameraman převezen na pozorování do nemocnice a má zlomená asi dvě žebra, vykloubené rameno a pravděpobodně i zraněnou klíční kost. Utrpěl také otřes mozku a nějaké odřeniny. Nicméně, což je to hlavní, měl by se dát do pořádku. Tým Red Bull za toto nebezpečné vypuštění pilota dostal pokutu 30 000 euro.

Skvěle jeli oba jezdci Lotusu a zejména Romain Grosjean se jednu chvíli držel velice blízko Vettela. Několikrát to vypadalo na předjetí, ale k žádnému útoku ze strany Francouze nedošlo.

Ve 23. kole se do plamenů dostal vůz Julese Bianchiho. Na vině byl pravděpodobně motor. Bianchimu se v pořádku podařilo dostat z auta ven. Jenže jeho vůz Marussia se poté samovolně rozjel na trati. Musel vyjet safety car.

V té chvíli většina pilotů zamířila do boxů k další povinné zastávce. Velké problémy měli zejména piloti týmu Williams, který jel svou 600. Grand Prix, jejichž mechanikům se nedařilo upevnit pneumatiky, tak jak mají a jak Maldonado, tak i Bottas strávili v boxech více času než by chtěli.

Po několika kolech safety car zajel do boxů a závod tak byl restartován. Na čelel se držel Vettel, za ním jeli Grosejan a Räikkönen. Za Räikkönenem se poté držel Alonso.

Na čele se začalo schylovat k bitvě o první místo. Grosjean i Räikkönen byli blízko Vettela. Žádný útok na německého jezdce se ale nekonal. Naopak Räikkönen předjel svého týmového kolegu Grosjeana a vydal se Vettela stíhat sám. Naopak Grosjean začal mít problémy s dotírajícím Alonsem.

Za nimi se schylovalo k bitvě o páté místo mezi Hamiltonem a Buttonem a za nimi to vypadalo na souboj mezi Pérezem a Webberem o sedmé místo.

 

Sebastian Vettel se však nenechal rozhodit a před domácím publikem zvítězil. Na druhém místě skončil Kimi Räikkönen a na třetím Romain Grosjean. Čtvrtý byl nakonec Fernando Alonso. Páté místo v závěru vybojoval Lewis Hamilton, zatímco Jenson Button byl šestý. Mark Webber skončil sedmý a v závěru tak předjel Sergia Péreze, který se musel spokojit s místem osmým. V TOP 10 ještě skončili 9. Nico Rosberg a 10. Nico Hülkenberg.

Na nebodovaných místech poté skončili 11. Paul di Resta, 12. Daniel Ricciardo, 13. Adrian Sutil, 14. Esteban Gutiérrez, 15. Pastor Maldonado, 16. Valtteri Bottas, 17. Charles Pic, 18. Giedo van der Garde a 19. Max Chilton.

Nedokončili již zmínění Felipe Massa a Jules Bianchi, a také Jean-Eric Vergne, který měl problémy s hydraulikou.

V celkovém pořadí vede Sebastian Vettel. V poháru konstruktérů vede tým Red Bull.

Další závod se jede 28. července na maďarském okruhu Hungaroring u Budapeště.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Musím říct, že z toho mám smíšené pocity. Na jednu stranu jsem strašně šťastná za Kimiho a Romaina. Tu bednu si zasloužili oba dva a moc. Na druhou stranu je mi líto, že to pro ně není 1-2 tak, jak jsem před závodem předpovídala. Navíc jsem ve svém tipu byla docela blízko. Strašně jsem si přála, aby Vettela předjeli. Bylo by to úžasné. No ale bohužel. Třeba příště. 

Konečně můžu pochválit i McLaren. Myslím, že tento závod se jim vyvedl a navíc konečně (!!!) bodovali oba piloti. Pro Sergia je 8. místo druhým nejlepším výsledkem v této sezóně :-)

Pochvalu určitě zaslouží i Webber, který se po těch problémech v pitlane ocitl až na konci pole, ale nakonec dokázal vybojovat nějaké body za sedmé místo (i když v závěru nemusel předjíždět Sergia, hehe).

Na bodech byli i oba Nicové, což je fajn. I když u Nica Rosberga jsem asi čekala více. Jenže moc mu nevyšla kvalifikace, protože v ní byl 11., takže to se pak o bednu a podobně bojuje hůř. U Nica Hülkenberga si myslím, že každý bod je v současné situaci, v jaké tým Sauber je, dobrý.

Naopak škoda Daniela. Na roštu na krásném šestém místě, v cíli 12. To si asi nepředstavoval ani on...

Pokažené zastávky ve Williamsu už jsem zmiňovala přímo v článku. Co k tomu říct...radši nic...

Když jsem viděla, jak ze zadu vozu Marussia Julese Bianchiho šlehají plameny, tak jsem se vážně vyděsila. Nakonec vše dopadlo dobře.

Massy mi bylo tentokrát vážně líto. Jsem ho chtěla chválit, že se mu povedl start a zatím si vedl dobře a najednou...

Líbil se mi výkon Sauberu. Nica už jsem zmínila a navíc bych ještě ráda řekla, že bylo hezké, jak za sebou držel Hamiltona. Také Esteban se vyznamenal, když za sebou dokázal nějakou dobu držet Webbera.

A ještě bych měla zmínit, že na začátku závodu předvedli pěkný souboj Alonso s Hamiltonem. To bylo pěkné, takové akce, kdy se v každé zatáčce pořadí mění, já ráda. Ale to asi většina fanoušků.

Zas to byl po nějaké době závod, který měl asi všechno, co si člověk může přát. Opravdu plno akce a mě se to moc líbilo. Já, jakožto člověk, který nemá rád Red Bull a Vettela, může maximálně nebýt spokojený s výsledkem. Ale to už je můj problém.

Jinak nechápu, proč je zase 3 týdny pauza. Už to tak bylo minule. Člověk se namlsal hned dvěma závody za sebou a najednou bum! A na další závod se musí čekat 3 týdny. Mezi tím se ale budou konat testy v Silverstone od 17. do 19. července, tak aspoň něco. I když i kolem těch byl nedávno humbuk kvůli pneumatikám. Původně to měly být pouze testy nováčků, jenomže kvůli problémům s pneumatikami z minulého závodního víkendu právě na Silverstone, bylo rozhodnuto, že testů se zúčastní i stávající piloti F1. Ovšem bez Mercedesu. Ten byl potrestán, že nedovoleně testoval pneumatiky Pirelli s letošním vozem v Barceloně před GP v Monaku. Těchto testů se nesmí zúčastnit.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře