GP Kanady 2013 - závod

11. červen 2013 | 21.30 |

O víkendu se jel další závod Formule 1. Tentokrát se všichni přesunuli do Kanady, konkrétně do Montrealu na okruh Gillese Villeneuva. Závod se jel na 70 kol a z první řady do něj startovali Sebastian Vettel a Lewis Hamilton.

O příjemné překvapení se postaral finský pilot Valtteri Bottas s vozem Williams, který se kvalifikoval na třetím místě. Vedle něj se do druhé řady postavil Nico Rosberg. Ve třetí řadě pak stáli Mark Webber a Fernando Alonso.

Také se udělovaly tři penalizace. Romain Grosjean si ji přivezl už z Monaka, taže se musel posunout o 10 míst dozadu na startovním roštu. Jelikož se ale kvalifikoval až jako 19., tak startoval z posledního místa. Dalšími penalizovanými byli Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo, oba za předjíždění v pitlane po restartu kvalifikace. Oba dostali trest dvou míst dozadu na roštu, fakticky se ale posunuli pouze o jedno.

Sebastian Vettel si po startu udržel suverénně první místo. Za ním jeli oba vozy týmu Mercedes, tedy Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Naopak Valtteri Bottas se propadl až téměř na konec první desítky.

Nutno ještě podotknout, že většina jezdců startovala na pneumatikách s označením "supersoft". Pouze čtyři jezdci startovali s pneumatikami tvrdšími, tzv. "medium". Byli to oba piloti týmu Marussia Jules Bianchi a Max Chilton, dále Romain Grosjean a Paul di Resta. U těch se tedy dalo očekávat, že možná zkusí strategii pouze jedné zastávky v boxech.

Zhruba ve třináctém kole měli mezi sebou menší kolizi Adrian Sutil a Pastor Maldonado. Maldonado si za to vysloužil penalizaci průjezd boxovou uličkou.

Kolem dvacátého kola většina pilotů zamířila ke svému prvnímu pitstopu. Po této povinné zastávce bylo pořadní následovné: stále suverénní vedení si držel Vettel, za ním jel druhý Hamilton, třetí Rosberg, čtvrtý Webber a pátý Alonso.

Webber se snažil dostat před Rosberga a po několika pokusech se mu to i podařilo. Nedlouho poté se před Rosberga dostal i Alonso, který se snažil bojovat o třetí místo s Webberem.

Mark Webber měl ovšem potíže s Giedo van der Gardem, který byl o kolo zpět a se kterým jemně kolidoval. Van der Garde si za tento manévr vysloužil penalizaci 10 vteřin Stop and go.

Netrvalo ovšem dlouho a v centru dění se opět ocitl van der Garde. Tentorkát to byla kolize s Nico Hülkenbergem. Hülkenberg musel ze závodu odstoupit, van der Garde měl poničené přední křídlo a nakonec musel odstoupit také. Po závodě vydali traťoví komisaři verdikt, že van der Garde bude potrestán na startovním roštu příštího závodu posunem o pět míst dozadu.

Po druhé sérii zastávek v boxech se nic významného nezměnilo. Na čele si stále jel svou vlastní ligu Vettel. Druhý se držel Hamilton a o třetí místo se opravdu schylovalo k souboji mezi Webberem a Alonsem. 

Adrian Sutil dostal penalizaci průjezd boxovou uličkou za ignorování modrých vlajek. V té době už na třetím místě jezdil Fernando Alonso.

Snažil se dokonce dotáhnout i na druhého Hamiltona a dařilo se mu to. Sedm kol před cílem se skutečně před Hamiltona dostal.

Asi čtyři kola před koncem závodu došlo ještě k jednomu odstoupení a tím byl Esteban Gutiérrez, který opřel svůj Sauber do svodidel po výjezdu z boxů.

Závod suverénně stylem start - cíl ovládl Sebastian Vettel, druhý skončil Fernando Alonso a na třetím místě dojel Lewis Hamilton. Čtvrtý byl Mark Webber, pátý Nico Rosberg, šestý Jean-Eric Vergne, sedmý Paul di Resta, osmý Felipe Massa, devátý Kimi Räikkönen a bod za desáté místo si odvezl Adrian Sutil.

Bez bodů skončili 11. Sergio Pérez, 12. Jenson Button, 13. Romain Grosjean, 14. Valtteri Bottas, 15. Daniel Ricciardo, 16. Pastor Maldonado, 17. Jules Bianchi, 18. Charles Pic a 19. Max Chilton. Na 20. místě byl ještě klasifikovaný Esteban Gutiérrez, i když šachovnicový praporek neviděl. Nedokončili již zmínění Giedo van der Garde a Nico Hülkenberg.

Ve stejném kole jako vítěz skončilo pouze prvních pět pilotů.

V celkovém pořadí vede Sebastian Vettel, který má 132 bodů, druhý už je Alonso s 96 body a třetí Kimi Räikkönen má 88 bodů. V poháru konstruktérů vede Red Bull (201 bodů) před Ferrari (145 bodů) a Mercedesem (134 bodů).

Další závod se jede 30. června na britském okruhu Silverstone.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Možná jsem to shrnula až moc rychle, ale prostě mě se zdá, že vlastně ani nebylo o čem psát. Upřímně řečeno, závod samotný mi přišel docela nudný, Vettel si jel od začátku to svoje na čele a ani na jiných pozicích se toho moc nedělo. Aspoň ty souboje mezi Webberem a Alonsem a potom i s Hamiltonem to trošku oživily.

To ale vůbec nemění nic na tom, že já z tohohle závodu vůbec neměla dobrý pocit. Moc jsem se na něj těšila, protože se jel na mém oblíbeném okruhu, ale nějak to tentokrát prostě nedopadlo.

A přitom po kvalifikaci to všechno vypadalo tak nadějně! Docela jsem spokojená s umístěním Nica Rosberga, ale to je tak z bodovanýcm příček všechno. Samozřejmě nesmím zapomenout na Kimiho, každý bod se počítá, ale prostě deváté místo je málo. Pořád ale lepší než nic, to je pravda. Navíc Kimi se potýkal s problémy, nejprve problém s palivem, potom s brzdami a ještě měl nepovedený první pitstop.

Moc mě mrzí, že McLareny byly první dva pod čarou. To mi bylo fakt líto. A také škoda Valtteriho, já jsem opravdu doufala, že aspoň ten jeden bod získá :-( Úplně nejvíc jsem ale byla smutná z výkonu Sauberu. Zase smůla a ani jeden vůz neviděl cíl :-( Ale já věřím, že se to zlepší a můj nejoblíbenější tým se zvedne a už brzo bude pravidelně bodovat ;-)

Z těch ostatních pilotů určitě musím vyzdvihnout Paula di Restu. Jemu se nepovedla kvalifikace, startoval až jako 17., ale během závodu předvedl perfektní strategii s jednou zastávkou v boxech a umístil se tak na sedmém místě. Chválím :-) Pochválit musím i Jean-Erica Vergna. Je to jeho nejlepší výsledek v kariéře a také nejlepší výsledek pro Toro Rosso od dob, kdy tam jezdil Vettel. Naopak škoda je jeho týmového kolegy Daniela Ricciarda, který startoval z 11. místa, měl reálnou šanci bojovat o body, ale nakonec skončil až jako 15.

To je asi tak všechno, k čemu jsem se chtěla, co se závodu týče, vyjádřit.

Ještě bych chtěla informovat o jedné smutné události, která se v neděli přihodila. A sice jeden z traťových maršálů se zranil při odklízení odstaveného Estebanova vozu. Ohnul se pro vysílačku, ale nějak zakopl a spadl. V té chvíli ho přejel jeřáb, který auto zvedal (nevím, jestli to píšu přesně, ale takhle nějak se to stalo). Maršál byl okamžitě převezen do nemocnice, kde bohužel svým zraněním podlehl. Když jsem se v pondělí dočetla, že se něco takového stalo, bylo mi to neskutečně líto. Můžeme jen soucítit s rodinou a nechat ho odpočívat v pokoji :-(

K tomu, že na twitteru Estebana někteří jedinci obvinili, že je to jeho vina, se raději vyjadřovat nebudu. Zase bych se jenom rozčílila a myslím, že to včera stačilo. Tihle lidé se prostě svými komentáři asi chtějí zviditelnit nebo co, protože jinak nechápu ten smysl, proč takové hlouposti píší a vlastně já vůbec nechápu, že to někoho jenom napadlo.








 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře