GP Monaka 2013 - závod

27. květen 2013 | 18.43 |

Na legendárním okruhu v ulicích města Monte Carlo se o víkendu jel další závod vozů Formule 1. Celou první řadu si pro sebe, stejně jako v minulém závodě, zabral tým Mercedes. Na pole position stál Nico Rosberg, pro kterého to byla třetí pole position v řadě. Vedle něj stál Lewis Hamilton. Ve druhéh řadě stáli oba vozy týmu Red Bull v pořadí třetí Sebastian Vettel, čtvrtý Mark Webber.

Do sobotní kvalifikace vůbec nenastoupil Felipe Massa na Ferrari. V tréninku totiž ošklivě havaroval a tým nebyl schopný opravit jeho auto. Navíc musel měnit převodovku, takže ještě dostal penalizaci 5 míst na roštu. Jelikož ale i tak měl startovat poslední, tak ho nebylo kam odsunout. Hned na začátku kvalifikace musel odstoupit Jules Bianchi. Pravděpodobně mu selhal motor. Takže ani on nezajel žádné měřené kolo. Max Chilton dostal po kvalifikaci penalizaci 5 míst na startovním roštu, protože mu tým měnil převodovku. Takže to byl nakonec on, kdo startoval z toho posledního místa na startovním roštu.

Závod byl vypsán na 78 kol a jel se za pěkného slunečného počasí.

Jules Bianchi měl nějaký problém na svém voze a nemohl odstartovat do zahřívacího kola. Do závodu tak startoval z pit lane.

Start se obešel bez velkých kolizí. Vedení si udržel Nico Rosberg, Hamilton se držel druhý, ale na něj útočil třetí Vettel. Menší kontakt ale proběhl na konci pole, a tak Giedo van der Garde (který mimochodem předvedl skvělou sobotní kvalifikaci) a také Pastor Maldonado museli do boxů na výměnu předního křídla. 

První odstoupení ze závodu bylo v 7. kole, kdy Charles Pic odstavil svůj Caterham na vjezdu do boxové uličky. Důvodem byl kouř, který vycházel z jeho vozu, na vině byla pravděpodobně vadná převodovka.

Na čele se žádné změny neděly. Vedení si držel Rosberg, za ním kroužili Hamilton, Vettel, Webber, Räikkkönen a Alonso. Za Alonsem ale menší souboj sváděla dvojice McLarenu, Sergio Pérez a Jenson Button. 

Ve 26. kole zajel poprvé do boxů Mark Webber. Tím začaly první zastávky v boxech pro většinu pilotů. Jediný, kdo s prvním pit stopem otálel, byl tým Mercedes. V té chvíli byly ale na trati vyvěšeny žluté vlajky. Felipe Massa dost nepříjemně boural. A stejně jako v sobotu to bylo v zatáčce Sainte Dévote. A byla to velmi podobná nehoda. Na trať vyjel safety car. A tak všichni piloti, kteří ještě nebyli v boxech, okamžitě do boxů spěchali, aby fáze za safety carem nějak nenarušila jejich závodní strategii. 

Rosberg se sice na čele udržel i po tomto pit stopu, avšak Hamilton se propadl až na čtvrté místo za Vettela a Webbera. 

Massa z nehody vyvázl s nějakým poraněním na krku, ale nemělo by se jednat o nic závažného.

Ve 38. kole zajel safety car do boxů a opět se začalo závodit. Při restartu k ničemu dramatickému nedošlo. Všichni piloti se snažili udržet si svou pozici.

Rosberg si vedl velice dobře a statečně se držel na čele. Vettel se snažil dotáhnout ho, ale nikdy se nedokázal dotáhnout tak, aby se pokusil o nějaký předjížděcí manévr.

Naopak na třetího Webbera dotíral čtvrtý Hamilton. Neustále vymýšlel, odkud by zkusil nějaký útok, ale ani v jeho případě se to moc nedařilo. Zajímavá situace se odehrávala za nimi. Jenson Button si brousil zuby na Fernanda Alonsa. Avšak chvíle nepozornosti způsobila, že byl předjet svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem. O něco později se Pérez pokusil dostat i před Alonsa. Ten si však při obranném manévru zkrátil trať. Začalo se tak řešit, jestli za to bude penaliazce, a nebo jestli bude muset přenechat místo Pérezovi.

Ve 46. kole zavlály na trati žluté vlajky, které se o chvíli později změnily na vlajky červené. Závod byl zastaven. Pastor Maldonado ošklivě boural. Vletěl do bariéry, která se posunula a tím zatarasila trať. Maldonado z nehody vyšel nezraněn. Závod byl zastaven, dokud se bariéra nevrátila do své původní polohy a dokud nebyl všechen nepořádek na trati uklizen.

Mezitím dostal Fernando Alonso v týmovém rádiu zprávu, že po startu, který bude za safety carem, musí přenechat své místo Pérezovi. O tomtéž byl zpraven i Sergio Pérez.

Zhruba o 20 minut později byl závod znovu odstartován. Jedno kolo se odjelo za safety carem. Ani v této chvíli se nic nezměnilo. Na čele byl stále Rosberg, následován Vettelem, Webberem, Hamiltonem, Räikkönenem, Pérezem, Alonsem, Buttonem a na provizorních bodech ještě jezdili Sutil a Vergne.

Max Chilton dostal penalizaci průjezd boxovou uličkou za způsobení nehody s Pastorem Maldonadem, do které se přimíchal i Jules Bianchi a musel mu být opraven jeho vůz Marussia.

V 53. se u Grandhotelu dostal Adrian Sutil před Buttona a také zle dotíral na Alonsa. A o pár kol později se mu povedlo dostat se i před něj. Před nimi bojoval i Kimi Räikkönen a Sergio Pérez a jednou si oba museli zkrátit trať přes šikanu.

V 60. kole musel odstoupi Jules Bianchi. Na vině byly pravděpodobně brzdy. V zápěti došlo po výjezdu z tunelu k nehodě mezi Romainem Grosjeanem a Danielem Ricciardem. Podle všeho Ricciardo začal pozdě brzdit a Grosjean do něj zezadu narazil. Pro Ricciarda to znamenalo konec v závodě, Grosjean pokračoval do boxů, kde mu vyměnili poškozenou přední část auta. Za tento incident dostal Grosjean penalizaci 10 míst dolů na startovním roštu příštího závodu.

Na trať tak opět musel vyjet safety car. Ale ani po tomto restartu k žádné nečekané situaci nedošlo.

Sergio Pérez se snažil útočit na Kimiho Räikkönena, ale také musel dávat pozor na dotírajícího Sutila. Důsledkem bylo, že Sergio Pérez poškodil vůz nejen sobě, ale i Räikkönenovi. Räikkönen musel na opravy do boxů, Pérez zůstal stát na trati. 

Během těchto zmatků se Fernando Alonso propadl až za Jensona Buttona. Pérez sice svůj vůz ještě rozjel, ale ne na dlouho. Po nějaké době ho stejně musel odstavit kvůli technickým problémům (pravděpodobně defekt nebo problémy se zavěšením). 

V závěru závodu už se nic dramatického nestalo. 

Nico Rosberg si tak dojel pro vítězství stylem start - cíl a pro druhé vítězství ve své kariéře. Druhý skončil Sebastian Vettel a třetí byl Mark Webber. Na 4. místě skončil Lewis Hamilton, 5. byl Adrian Sutil, 6. Jenson Button, 7. Fernando Alonso, 8. Jean-Eric Vergne, 9. Paul di Resta a 10. místo ještě stihl vybojovat Kimi Räikkönen. Na 11. místě pak skončil Nico Hülkenberg, 12. byl Valtteri Bottas, 13. Esteban Gutiérrez, 14. Max Chilton, 15. Giedo van der Garde a na 16. místě byl ještě klasifikován Sergio Pérez, ačkoliv cíl závodu neviděl. Nedokončili Charles Pic, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Jules Bianchi, Daniel Ricciardo a Romain Grosjean.

V celkovém pořadí vede Sebastian Vettel, v poháru konstruktérů je to Red Bull.

Další závod se jede 9. června v kanadském Montréalu na okruhu Gillese Villeneuva.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To zas byl jednou závod. Na to, jak moc jsem se tešila, tak to dopadlo nic moc. No....spíš to nic. Kdyby nebylo Nicova vítězství, tak by to bylo úplný nic :-/ Z jeho vítězství mám ale ohromnou radost. Moc jsem mu to přála. Navíc v roce 1983 zvítězil v Monacu Keke Rosberg, jeho tatínek. Nico to dokázal zopakovat o 30 let později :-) 

Opravdu Nica chválím. Vyhrál všechny 3 tréninky, kvalifikaci i závod :-)

Já vlastně ani nevím, k čemu bych se měla vyjádřit...hm...pravděpodobně k mým oblíbencům. No...Kimi a Sergio spolu kolidovali. Opět. Ach jo...Zajímavé je číst na sociálních sítích, jak jsou fanoušci Kimiho naštvaní na Sergia a fanoušci Sergia naštvaní na Kimiho. V tomhle já mám výhodu. Jako velká fanynka obou dvou borců nejsem naštvaná ani na jednoho ;-) :-D Spíš mi je obou líto :-( Zejména pak Sergia, ten závod měl krásně rozjetý a mohlo z toho dokonce být i 5. místo. Mohlo...

Velice dobrý posun oproti startovní pozici předvedl Paul di Resta. Chválím :-)

A nevím, co to zase je na těch místech těsně pod čarou. 11. Nico, 12. Valtteri a 13. Esteban. To co má být? Všichni tři by si body zasloužili. Tak snad příště.

Ještě se musím vyjádřit k sobotní kvalifikaci, protože tady chci pořádně pochválit Gieda. Dostal se do Q2 a kvalifikoval se jako 15. Pravda, kvalifikace byla ovlivněná deštěm a incidenty, ale na to se nikdo neptá. Jel velice dobře, to se mu upřít nesmí :-)

Co se závodu týče, tak jsem moc ráda, že jak Felipe, tak i Pastor jsou na tom zdravotně dobře :-) K nehodě Romain - Daniel. Čekala jsem, že penalizaci dostane Romain, ale stejně je mi to líto. Copak to udělal schválně?

Mám pocit, že jsem chtěla napsat ještě něco, ale teď vůbec nevím, co to mělo být :-D Takže to asi důležitý nebylo...

Těším se na další závod v Montréalu. Je to jedna z mých oblíbených tratí :-)






 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře