Nová sezóna MotoGP už je tu

4. duben 2013 | 16.05 |
› 

Tento víkend začíná sezóna 2013. Sezóna, ve které Jorge Lorenzo obhajuje mistrovský titul. A také sezóna, kdy se ve startovním poli představí dva čeští jezdci. To se naposledy stalo v roce 1986, kdy do GP Německa na okruhu Nürburgring startovali Pavel Dekánek a Bohumil Staša.

Ve startovní listině máme opět tovární motocykly, i motocykly CRT. 

Začněme továrními týmy. V továrním týmu Yamaha pokračuje Jorge Lorenzo. Jeho staronovým týmovým kolegou je Valentino Rossi. Rossi se vrací k Yamaze po neúspěšném účinkování v továrním týmu Ducati. Největšími konkurenty v boji o titul by jim měla být dvojice Dani Pedrosa a Marc Márquez z továního týmu Repsol Honda. Zatímco Pedrosa je již u tohoto týmu řadu let, tak Márquez je nováček. Příchází z Moto2, kde loni získal titul mistra světa, a v předsezónních testech byl velmi rychlý. I u továrního týmu Ducati došlo ke změně. Americký závodník Nicky Hayden nakonec u týmu zůstal a jednalo se tak pouze o místě po Rossim. To nakonec získal jeho krajan Andrea Dovizioso, který si tak polepšil ze satelitního týmu Yamaha Tech 3.

Za tým Monster Yamaha Tech 3 bude i letos pokračovat Cal Crutchlow, který měl loni ambice postoupit pro letošní rok buď do tovární Yamahy, a nebo do Ducati, no nakonec ani jedno z toho nevyšlo. Jeho týmovým kolegou bude nováček přícházející z Moto2 a jeho krajan Bradley Smith. V satelitním týmu Ducati došlo ke kompletní změně. V týmu pojedou Ben Spies, který měl loni sezónu plnou smůly u tovární Yamahay, a nováček z Moto2 Andrea Iannone. Jako již tradičně, nejvíce netovárních týmů má Honda. V týmu LCR Honda i pro letošní rok pojede Stefan Bradl. Tento tým by letos měl dostávat tovární podporu. Během předsezónních testů si Bradl nevedl vůbec zle. Dalším netovárním týmem je tým Fausta Gresiniho, který má od letošního roku nového sponzora, takže tým se celým názvem jmenuje Go & Fun Honda Gresini a také tak trošku změnili barvy do zelena. V týmu pojede stejně jako loni Álvaro Bautista.

Tento tým (Go & Fun Honda Gresini) pokračuje v jakési tradici, kterou začali loni a mají jednoho jezdce na továrním stroji a jednoho jezdce na stroji CRT. Tím jezdcem je pro letošek australský pilot Bryan Staring, který loni jezdil v šampionátu Superstock 1000 a který mimochodem vyhrál například závod na brněnském Masarykové okruhu. Staring pojede na stroji FTR-Honda. A tím se dostáváme k motocyklům CRT. Na těch pojedou i dva čeští piloti. Karel Abraham pokračuje v týmu Cardion AB Motoracing, ale již to není na Ducati jako loni, ale tým právě přešel na CRT na ART, což je Aprilia. Druhým Čechem v poli je Lukáš Pešek, který pojede na stroji Ioda-Suter-BMW v týmu Came IodaRacing Project, a jehož týmovým kolegou je Danilo Petrucci, který v tomto týmu startoval již v loňské sezóně. Favoritem na nejlepší stroj CRT, je rozhodně tým Power Electronics Aspar. Tým pojede na motocyklech ART a stejně jako loni je budou pilotovat Randy de Puniet a Aleix Espargaró. Dalším týmem CRT ve startovním poli je tým NGM Mobile Forward Racing.

V týmu pokračuje Colin Edwards a jeho týmovým kolegou bude nováček Claudio Corti. Tento tým pojede s motocykly FTR-Kawasaki, stejně jako tým Avintia Blusens. Za ten startují Héctor Barberá a Hiroshi Aoyama, který se vrací do MotoGP z působení ve Světovém šampionátu Superbiků. Poslední stálý tým, který musím zmínit, je tým Paul Bird Motorsport s jezdci Yonny Hernándezem a Michaelem Lavertym. Hernández za tým startoval již loni a letos pojede na motocyklu ART. Michael Laverty příchází ze šampionátu BSB, čili britského šampionátu superbiků a pojede na motocyklu vlastní výroby (myšleno vlastní výroby týmu) PBM-ART.

Už nyní také víme, že někteří jezdci či týmy se pokusí vybojovat nějaký dobrý výsledek s divokou kartou. Tu má příslíbenou v některých závodech Michele Pirro na motocyklu Ducati. Na Pirra nezbyla pro letošní ročník závodní sedačka, ale byl osloven Ducati. Takže nyní je jejich testovacím pilotem a má slíbeno pár závodů na divokou kartu. Z týmů CRT se už příhlásil rakouský tým Schwarz & Bronnen Racing s pilotem Martinem Bauerem. Tým ještě neoznámil, o jaký motocykl se bude jednat, nicmémě měl by být vybaven motorem BMW. Tým by měl rozhodně startovat na divokou kartu v Brně. Další tým, který byl oznámen s divokou kartou, konkrétně by se mělo jednat o domácí divokou kartu na okruhu Laguna Seca, je tým Attack Performance s jezdcem Blakem Youngem. 

Jmenujme ještě ty, které letos na roštu pravděpodobně neuvidíme. James Ellison nenašel žádné místo, a tak se vrátil do Velké Británie, kde se letos zúčastní šampionátu BSB. Matttia Pasini se vrací do kategorie Moto2. Iván Silva ztratil svoje místo u týmu Avintia a nemám žádné informace o tom, co s ním je letos. 

Změna formátu kvalifikace už tu sice byla v jednom článku zmíněna, ale pro pořádek si to zopakujme:

- po 3 volných trénicích (FP1 - FP3) bude stanoveno časové pořadí všech jezdců, každému jezdci bude započítám jeho nejlepší čas
- prvních 10 jezdců dle časů z tréninků se kvalifikuje přímo do QP2
- ostaní jezdci se zúčastní QP1
- první 2 piloti z QP1 postupují do QP2, v QP2 tak bude o pole position bojovat 12 jezdců
- ostatní jezdci budou stát na startovním roštu od 13. místa dál dle výsledků QP1
- pořadí na 1. - 12. místě bude určeno podle výsledků QP2

A ještě bych měla připomenout letošní kalendář:

7.4. Katar - Dauhá (noční závod)
21.4. USA - Austin
5.5. Španělsko - Jerez
19.5. Francie - Le Mans
2.6. Itálie - Mugello
16.6. Katalánsko - Barcelona
29.6. Nizozemsko - Assen (závod v sobotu)
14.7. Německo- Sachsenring
21.7. USA - Laguna Seca (pouze MotoGP)
18.8. Indianapolis - Indianapolis
25.8. Česká republika - Brno
1.9. Velká Británie - Silverstone
15.9. San Marino - Misano
29.9. Aragón - Alcañiz
13.10. Malajsie - Sepang
20.10. Austrálie - Phillip Island
27.10. Japonsko - Motegi
10.11. Valencie - Valencie






 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře