VC Evropy 2012

25. červen 2012 | 11.32 |

Na městském okruhu ve Valencii se konala Velká cena Evropy Formule 1. A stalo se tam tolik věcí, že doufám, že si na všechny vzpomenu a nic důležitého neopomenu.

Z první řady startovali Sebastian Vettel a Lewis Hamilton, za nimi stáli Pastor Maldonado a Romain Grosjean. Já si před závodem tipla, že ani jeden z jezdců stojících v první řadě závod nevyhraje, a představte si, že jsem měla pravdu. No ale popořadě.

Do závodu startovalo o jednoho závodníka méně než obvykle, protože Timo Glock měl střevní potíže a nenastoupil ani do sobotní kvalifikace.

Po startu jako raketa vypálil Sebastian Vettel a pomalu, ale jistě si vybudovával náskok na své soupeře. Za ním se držel Hamilton a za něj se probojovali Romain Grosjean a také Kamui Kobayashi. To jsem měla radost. Po několika kolech se Romain dostal přes Hamiltona na druhé místo a vypadalo to, že by mohl začít stahovat velký náskok, který v té době už Sebastian Vettel měl. V této chvíli závod pro mě začínal být nudný, i když jsem držela palce Romainovi, aby se za Sebastiana dostal, ale byo jasné, že to bude těžké. Za čtvrtým Kamuiem se pak pomalu začali tlačit Kimi Räikkönen a Fernando Alonso. Pastor Maldonado na ně pomalu ztrácel. Fernando Alonso měl ale perfektní zastávku v boxech, díky které se přes své dva soupeře Kobayashiho a Räikkönena dostal.

Když už jsem si pomalu říkala, že závod zase začíná být nuda, tak se začaly dít věci, které mě z nudy a únavy probraly. Kamui Kobayshi a Bruno Senna spolu kolidovali. Oba sice mohli pokračovat dál, ale Bruno byl za tento incident potrestán průjezdem boxovou uličkou. No nevím, podle mě byl ten trest až moc přísný. O pár kol později udělal Jean-Eric Vergne úplně hloupou chybu, i když možná tím aspoň pomohl dramatickému vývoji závodu. On totiž Vergne úplně nesmyslným způsobem najel do Heikki Kovalainena. Oba dva měli poničené pneumatiky a udělali na trati nepořádek. Proto se ředitelství závodu rozhodlo vyslat na trať safety car. Jean-Eric Vergne však musel ze závodu odstoupit.

Safety car znamenal, že se pole sjede dohromady a Sebastian Vettel přijde o téměř dvacetisekundový náskok. Šance pro mé oblíbené piloty byla opět tu. Během fáze safety caru spousta jezdců zamířila do boxů, takže se pole trošku promíchalo. Když safety car zajel zpět do boxů, Sebastian okamžitě zrychlil, aby svým soupeřům opět ujel. Romain Grosjean se držel druhý, jenže po pár zatáčkách ho předjel Fernando Alonso.

A aby toho nebylo málo, tak Kamui Kobayashi byl opět v kolizi. Tentokrát to bylo s Felipe Massou, a Kamui měl poničené auto, takže musel ze závodu odstoupit. Ale děly se věci na čele. Sebastian Vettel najednou zpomalil, kvůli technickému problému musel auto odstavit podél trati a do vedení se tak najednou dostal Fernando Alonso. Španělští fanoušci byli nadšení. Jenže se za ním řítil Romain Grosjean, který nám dával naději, že i v osmém závodě budeme mít osmého různého vítěze. Bohužel. O pár kol později i jeho vůz zastavil kvůli technické poruše.

To mi bylo vážně líto. Na druhé místo se tak posunul Lewis Hamilton, třetí Kimi a ze zadu se přibližoval Pastor Maldonado.

Lewis Hamilton ovšem začal zpomalovat, protože mu odcházely pneumatiky a tak pro Kimiho nebylo těžké ho předjet a stíhat Alonsa. Jenže do cíle už zbývalo asi pět kol a to už neměl šanci Kimi stihnout. Za Hamiltona se dostal i Maldonado a pokusil se ho předjet. Jenže došlo ke společné kolizi, po které musel Hamilton odstoupit. Dvě kola před cílem. Pastor Maldonado dojel do cíle bez předního křídla na desátém místě.

Z vítězství se tak radoval před domácímí fanoušky Fernando Alonso, který neskrýval slzy dojetí. Druhý byl Kimi Räikkönen. O třetí místo byla ještě v závěru bitva mezi Michaelem Schumacherem, Markem Webberem a chvíli se jich držel i Nico Hülkenberg. Nakonec pro sebe třetí místo vybojoval Michael Schumacher.

A teď zajímavost. Nestává se často, aby zvítězil jezdec startující z 11. místa, protože přesně na tomhle místě stál Alonso na roštu. Kimi startoval jako 5. a Schumacher 12. Webber byl dokonce 19., kvůli problémům v kvalifikaci.

Kimi byl tedy 2., Romain bohužel nedokončil, Kamui taky ne a můj poslední oblíbenec Sergio Pérez, který startoval z 15. místa, dojel 9.

Tak a ještě pozávodní penalizace, kterých bylo jak hub po dešti. Jean-Eric Vergne dostal penalizaci 10 míst na startovním roštu příštího závodu za způsobení kolize s Heikki Kovalainenem a navíc ještě musí zaplatit pokutu. Kamui Kobayashi dostal penalizaci 5 míst na startovním roštu příštího závodu za způsobení kolize s Felipe Massou. Pastor Maldonado dostal penalizaci průjezd boxy za kolizi s Lewisem Hamiltonem. Jenže už to bylo po závodě, takže se tato penalizace automaticky přepočítává jako 20 sekund, což ho sesadilo z 10. místa na místo 12. Na poslední bodovanou příčku se tak posunul jeho týmový kolega Bruno Senna. Michael Schumacher byl vyšetřován, že použil DRS pod žlutými vlajkami, nakonec však vyvázl bez trestu a třetí místo mu zůstalo.

Do čela celkového pořadí se posunul Fernando Alonso, mezi týmy i nadále vede Red Bull.

Já ještě musím pochválit 5. a 7. místo týmu Force India. Celý víkend se jim dařilo, takže je to fajn, že to potvrdili i v závodě. Myslím, že je jen otázkou času, kdy se někdo z Force Indie postaví na stupně vítězů. A ještě musím pochválit Caterham. Škoda, že měli tolik smůly, klidně se totiž mohlo stát, že budou brát první body v historii. Tak třeba příště si to zas vyberou v podobně štěstí.

Další závod se jede 8. července na okruhu Silverstone jako Velká cena Velké Británie.

 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář