GP Portugalska

18. říjen 2011 | 12.42 |
› 

Poslední dva závody sezóny 2011 se odehrály v portugalském Algarve, na okruhu Portimao. Ve startovním poli jsme ale měli několik změn. V týmu Althea Ducati startoval na divokou kartu italský závodník a už jistý letošní mistr Evropy třídy Superstock 1000 Davide Giugliano. Místo zraněného Rubena Xause v týmu Castrol Honda startoval Australan Karl Muggeridge a místo zraněného Roberta Rolfa v týmu Pedercini Kawasaki jel Španěl Santiago Barragan. No a už tradičně, jako ve zbytku sezóny, jel v BMW Italia Javier Fores ze Španělska. Startoval už po zranění se navrátivší Max Biaggi, naopak Chris Vermeulen opět na roštu nebyl.

První řadu si v sobotním superpole vyjeli Jonathan Rea, Carlos Checa, Eugene Laverty a Marco Melandri. Ve druhé řadě pak stáli Sylvain Guintoli, Jakub Smrž, Joan Lascorz a Noriyuki Haga.

Pěkný start předvedl Rea, ale krátce na to byl předjet Sylvainem Guintolim z české stáje Effenbert Liberty Racing. Sylvain držel vedení téměř celý závod, ale ke konci mu odcházely pneumatiky a taky se zezadu začal přibližovat Carlos Checa, který Sylvaina dojel a záhy také předjel a v závodě zvítězil. I tak je Sylvainovo 2. místo velmi dobré. Na 3. místě pak skončil Jonathan Rea, 4. Max Biaggi, poté, co pokazil kvalifikaci a do obou závodů tak startoval až ze 17. místa, 5. byl Lascorz, 6. Melandri, 7. Berger, 8. Sykes, 9. Haslam a desítku nejlepších uzavřel Kuba Smrž, který ale bohužel pokazil start.
Eugene Laverty měl nějaké problémy, dostal se i mimo trať, jel do boxů, chvilku tam něco opravovali a on se pak se ztrátou asi 2 kol vydal zpět na dráhu a dokončil na 19. místě. To ovšem znamenalo, že v souboji o 3. místo v šampionátu se před něj opět dostal Biaggi. A tak jediným závodníkem, který nedokončil tento závod, byl Javier Fores.
 


 

Start do druhého závodu se opět nejlépe povedl Johnnymu Reovi, ale opět mu to bohužel nevydrželo, neboť se přes něj dostal jak Laverty, tak i Melandri. Ti dva se pak přetahovali o vítězství v závodě a úspěšnějším byl nakonec Melandri. Johnny měl plné ruce práce, aby odrazil útoky Carlose Checy a povedlo se, takže byl opět třetí. Na 4. místě tak tedy skončil Checa, 5. Guintoli, 6. Camier, 7. Biaggi, 8. Lascorz, 9. Badovini, 10. Berger. Kuba Smrž byl, opět po nepovedeném startu, na 13. místě.

Po závodě nás čekalo několik loučení. Tím prvním bylo loučení Troye Corsera se svou závodní kariérou. Kvůli tomu měl taky svou BMW vyvedenou ve žluto - zelených barvách podle svého maskota krokodýla. Troyovi se ale rozlučka moc nepovedla, když v prvním závodě byl 14. a v tom druhém 16. Celkově pak obsadil 15. místo s 87 body. Troy se bude v dalších letech věnovat testování a vývoji motocyklů BMW. Mě osobně tam bude chybět, já ho měla vždycky jako závodníka ráda. Ale už asi byl čas, aby odešel, v SBK strávil neuvěřitelných 20 sezón. Vždyť to je téměř celý můj dosavadní život!!
Druhým loučením bylo loučení Yamahy. Tovární motocykly Yamaha totiž po této sezóně odcházejí. Uvidíme, jak to s tou Yamahou příští rok bude, jestli ty motocykly nakonec někdo koupí nebo ne. Ale jak jinak by se měla Yamaha rozloučit, když ne doublem v podání Melandri, Laverty.

Celkové pořadí MS: 1. Checa 505 b., 2. Melandri 395 b., 3. Biaggi 303 b., 4. Laverty 303 b., 5. Haslam 224 b., na 6. místě skončil jezdec českého týmu Effenbert Sylvain Guintoli s 210 body, Kuba Smrž získal 127 bodů a byl tak celkově 14.
Biaggi a Laverty měli stejný počet bodů, a tak rozhodoval počet vítězství a ty mají oba dvě, takže rozhodovalo počet druhých míst, a těch má víc Biaggi, proto je nakonec 3. a Laverty 4.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře