MotoGP: VC San Marina 2017

11. září 2017 | 21.24 |
› 

motogp_misanoDalším závodem šampionátu MotoGP byla Velká cena San Marina na okruhu Marca Simoncelliho v Misanu. Z první řady startovali Maverick Viñales, Andrea Dovizioso a Marc Márquez, tedy tři jezdci, kteří jsou aktuálně nejblíž zisku titulu mistra světa 2017.

Ve druhé řadě stáli Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo a Johann Zarco. Ze třetí řady pak startovali Dani Pedrosa, Danilo Petrucci a Aleix Espargaró.

Již samotná sobotní kvalifikace stojí za zmínku. První část byla velmi zajímavá a akční a nějakou dobu se vlastně nevědělo, kdo postoupil do druhé části. Jacku Millerovi, který měl v té době druhý nejlepší čas, tedy postup, byl čas smazán. Nejlepší čas pak zajel Jonas Folger, což jsem tedy měla radost, protože to bylo přesně to, co Jonas potřeboval, jelikož byl až do té doby celý závodní víkend takový méně výrazný. Jenže ten čas nakonec smazali i Jonasovi. Bylo to na té trati hodně těsné, ale prostě se přeci jen nevešel. Škoda. To smazání jeho času mě hodně mrzelo. Takže najednou se do druhé části dostali oba kluci od týmu Aspar, Álvaro Bautista a Karel Abraham, kteří už v to snad ani nedoufali.

Druhá část kvalifikace byla taky dost akční a napínavá až do konce. Skvělé časy měly rozjeté Maverick a Marc Márquez. Vypadalo to, že pole position bude mít jeden z nich. Já samozřejmě držela palce Maverickovi a byla jsem nadšená, když jsem viděla jeho rychlé mezičasy. Jenže Marc jedoucí za ním vypadal, že je přeci jen o něco rychlejší. Ve chvíli, kdy Maverick poskočil na první místo, Marc havaroval. Bylo tedy rozhodnuto.

Upřímně musím říct, že Maverickova pole position mi udělala ohromnou radost. Já totiž v sobotu vůbec nepočítala s tím, že by on mohl vyhrát kvalifikaci. Říkala jsem si, že to asi bude Márquez nebo Dovizioso. S Maverickem jsem ani tak moc nepočítala. O to větší radost mi udělal.

Tovární Ducati do závodního víkendu nasadila tři jezdce, když na divokou kartu jel Michele Pirro. Já očekávala v jeho podání velmi dobrý výkon, protože on tu Ducati hodně testuje, hodně zná, tak jsem čekala, že prostě pojede dobře. Navíc se jelo na okruhu, který zná velmi dobře.

Jeden z domácích oblíbenců – pro mnohé ten nejvíc oblíbený – tam ale chyběl. Ano, Valentino Rossi se v Misanu nemohl účastnit kvůli zlomenině nohy, takže za tovární Yamahu ten víkend bojoval Maverick sám. Myslím, že k tomu Valentinovu zranění se toho řeklo a napsalo až dost, že nemá cenu k tomu psát něco navíc.

Kvalifikační sobota jim, co se počasí týče, vyšla skvěle, bylo slunečno. Na neděli byl hlášen déšť a ten se taky dostavil. Pro mě bohužel. Už od nedělního rána jsem byla otrávená a čekala katastrofu. Moc dobře vím, jak Maverick na mokré trati občas bojuje sám se sebou, tak jsem čekala dost výrazný propad pořadím a na závod jsem se vůbec netěšila. Tipovala jsem za černé koně závodu Petrucciho, Millera a Baze.

Hned krátce po startu závodu havaroval Karel Abraham. Motorku ale zvedl a pokračoval v závodě. Bohužel jako poslední a se ztrátou.

Na čele se usadil Jorge Lorenzo, což mě tedy ani nepřekvapilo. On poslední dobou takhle vyráží vždy a to i na mokru. Jen si vzpomeňte na Brno. Druhý se držel Márquez, třetí Dovizioso.

Maverick měl hrozný start, i přesto se dokázal udržet aspoň čtvrtý, což mě překvapilo. Za ním ale byli Crutchlow, Petrucci a Miller, takže já čekala, že za chvíli už bude za nimi.

Opravdu netrvalo dlouho a Danilo Petrucci se dostal před Mavericka, potom i před Doviziosa a o kolo později i před Márqueze. Jel na druhé pozici, ale na Lorenza ztrácel 4 vteřiny.

To už havaroval Cal Crutchlow, který, podobně jako Abraham, svou motorku zvedl a pokračoval dál.

No a potom se to stalo. Pád Jorge Lorenza z P1. Byl to nepříjemný pád a byla to fakt hrozná škoda. Pro Jorgeho to byl konec v závodě.

Do vedení se tak rázem posunul Petrucci. Druhý jel Márquez, kterého stíhal Dovizioso. Maverick si mezitím dokázal vytvořit malý náskok na čtvrtém místě. Za ním jeli Miller a Baz (tedy pro mě černí koně závodu), ale ti se mezi sebou předjížděli, takže Maverick jim byl schopný trochu odjet.

Zajímavé věci se děly i v boxech některých týmů. Marc Márquez dal nohou pokyn na pit lane a v té chvíli jeho mechanici začali připravovat druhý motocykl. S nastavením do sucha! Marc pak na tiskové konferenci řekl, že chtěli být připraveni pro případ, kdyby trať rychle uschla, že by byl připravený přesednout na ten motocykl. V některých jiných boxech se taky pracovalo na motorkách, ale tam většinou chystali druhý motocykl s nastavením do mokra pro případ, že by se s tou první něco stalo. Takže Marc byl zas něco extra. Ale já to tedy vůbec nepodceňovala, známe ty jeho strategie.

Bohužel havaroval Loris Baz, hrozná škoda. Pokračoval ale v závodě dál. O něco později havaroval i jeho týmový kolega Héctor Barberá, pro kterého to ale byl konec závodu.

Spadl taky Aleix Espargaró, no a potom i jeho týmový kolega Sam Lowes. Já to tak trochu sarkasticky okomentovala, že "Sam opět nezklamal."

Mezitím na čele se stále držel Petrucci a já si říkala, jak úžasné by bylo, kdyby v Misanu vyhrál Ital na Ducati, a navíc kdyby to byl netovární tým. Přála jsem mu to. Danilo je takový týpek, nevím, jak jinak to říct, prostě takový osobitý člověk a já si říkala, že bychom se po závodě od něj v případě vítězství mohli dočkat zajímavých slovních perliček. Jeho komentáře mě baví.

Za Petruccim se držel Márquez, jel chytře, prozatím se o žádný předjížděcí manévr nepokoušel, ale jeho ztráta se vždy pohybovala kolem 0,5 vteřiny, někdy i méně. Občas na rovince to bylo těsné. Andrea Dovizioso už pomalu začal ztrácet a jel si v klidu na P3. To už nepršelo, trať osychala, docela rychle se tvořila suchá stopa.

Andrea Iannone zajel do boxů. Vypadalo to na mechanickou poruchu, nicméně v týmovém prohlášení to Andrea uvedl na pravou míru. Řekl, že jeho pláštěnka mu byla dost těsná, že vůbec nemohl pořádně ovládat motocykl, proto zajel do boxů. Navíc měl nějaké problémy s rukou. Motorka prý byla v naprostém pořádku a fungovala dobře. Tak to je tedy hrozná škoda, že něco takového mu takto zničilo závod.

No, podruhé během závodu havaroval Loris Baz. Opět to ale zvedl a pokračoval. Takže ve všech třech závodech dne se objevil někdo, kdo měl dva pády. No prostě hrozný den.

Zajímavá bitva se schylovala o páté místo, kde skvěle jedoucí Michele Pirro dotahoval Jacka Millera a později ho opravdu předjel.

To už havaroval i Tito Rabat.

Jak trať osychala, tak se i zrychlovalo a jezdci zajížděli svá maxima závodu. Ve svých rychlých kolech byli i tři jezdci na čele. Márquez se stále držel za Petruccim, ale Dovizioso už ztrácel 3 vteřiny a potom víc a víc. Nemusel se ale strachovat, protože Viñales byl za ním o 9 vteřin zpět.

Čím víc se blížil cíl závodu, tím těsnější to na čele začínalo být. Do posledního kola najížděl jako lídr Petrucci, avšak Marc Márquez to zkusil a pokusil se ho předjet. Pokusil se o to i kolo předtím, ale neúspěšně. Bylo to napínavé, ale přeci jen toho Petrucciho předjel. Danilo pak měl takový náročnější moment, takže už pak raději zaklapl a pohlídal si P2.

Marc zajel neskutečné poslední kolo, které bylo zároveň nejrychlejším kolem celého závodu! Dojel si pro vítězství, což tedy fanoušky na okruhu moc nepotěšilo. Danilo Petrucci byl druhý a Andrea Dovizioso třetí.

Já musím říct, že ač mi Marc už nevadí, tak jsem přeci jen tentokrát spíš fandila tomu Danilovi. Ale i tak to od něj byl skvělý závod. Jen víc takových.

Na čtvrtém místě skončil Maverick Viñales a asi vám nemusím říkat, jak velkou radost mi tím udělal. Maverick čtvrtý na mokré trati! Byl to snad jeho nejlepší závod v těchto podmínkách. Opravdu jsem se velmi radovala, tohle byl skvělý výkon a vzhledem k šampionátu taky hodně důležitý. Jestliže pro mě závody Moto3 a Moto2 znamenaly jednu velkou katastrofu, tak Maverick mi konečně přinesl tolik očekávanou aspoň malou radost. Fakt úžasný.

Skvělé páté místo získal Michele Pirro, šestý byl Jack Miller, takže taky super. Na sedmém místě byl Scott Redding, osmý dokončil Alex Rins, což byl od něj moc dobrý výkon. Top 10 pak doplnili Jonas Folger (díky za to!) a Bradley Smith. Na něj se poslední dobou hrne spousta kritiky, takže teď dovezl KTM v top 10, tak uvidíme, co to pro něj s ohledem na budoucnost bude znamenat.

Na 11. místě byl druhý jezdec KTM Pol Espargaró, 12. skončil Álvaro Bautista, 13. Cal Crutchlow po tom pádu, 14. Dani Pedrosa a bod za 15. místo bral Johann Zarco.

Álvaro i Dani si s mokrou tratí tentokrát moc nepotykali (tedy oni mají problémy v těchto podmínkách velmi často) a v úvodu závodu byli oba na konci. To tedy nebylo nic moc.

Sportovního ducha a heroický výkon předvedl Johann Zarco. Prostě o důvod víc ho milovat :-D Tedy, neznám nikoho, kdo by ho nemiloval :-D Už někdy v polovině posledního kola věděl, že nemá palivo. Doufal, že to doveze, ale v poslední zatáčce se jeho motorka prostě zastavila. Johann ale odvážně běžel se svou motorkou celou tu zatáčku a cílovou rovinku až do cíle. Aspoň z toho ještě vybojoval ten jeden bod.

Na 16. místě byl klasifikován Loris Baz a 17. skončil Karel Abraham, oba byli o kolo zpět. Ostatní jezdci závod nedokončili.

Já bych se ještě ráda vrátila k Marcu Márquezovi. Ta pozmánka o tom, že fanoušky na okruhu moc nepotěšil, tu totiž není náhodou. Při vyhlášení stupňů vítězů se na něj bučelo a pískalo a Italové skandovali "Vale! Vale!" Nebyl to ale jediný takový incident, který se Marcovi stal. Když v neděli ráno ve warm upu havaroval, tak tribuna Valentina Rossiho začala tleskat a radovat se. Marc se nenechal rozhodit a poslal jim vzdušný polibek.

Pak byl na tyto věci dotázán na tiskové konferenci. Řekl, že chápe, že prostě při vyhlášení se to může stát, že někteří chtějí dát najevou svou nespokojenost s výsledkem, tak bučí. Tohle prý ještě bere. Ale absolutně nechápe, proč se někdo raduje z pádu soupeře. To je naprosto nepřípustné.

A já se pod tohle můžu podepsat. Jasně, o Italech se říká, že jsou takoví temperamentní, takže to bučení pod stupni vítězů se prostě čekat dalo, zvlášť, když Marc Danila předjel až v posledním kole. Ale to nadšení fanoušků z toho, že někdo havaruje, to prostě já absolutně nechápu. Já to s nimi všemi hrozně prožívám, bojím se o ně o všechny bez rozdílu, jestli toho jezdce miluju nebo nemám moc ráda. A pak přijde nějaký blbec a raduje se z havárie někoho, kdo je pro něj soupeř. Tohle chování nepochopím. Respetive takto, ať se klidně raduje, když je tak omezený, ale ať si to nechá pro sebe. Na tyhle "hejtry" není nikdo zvědavý.

Pořadí v šampionátu se nám ale opět zamotalo. Aktuálně máme na čele dva jezdce, což tady tedy ještě nebylo (a že už jsme toho v pořadí šampionátu zažili letos dost). Marc Márquez i Andrea Dovizioso mají shodně 199 bodů. A to je 5 závodů do konce sezóny! Neskutečné. Navíc Maverick Viñales má 183 bodů. Souboj o titul vypadá na boj mezi touto trojicí.

Valentino Rossi sbírku bodů rozšířit nemohl, takže zůstává na 157 bodech, Dani Pedrosovi se závod v Misanu nepovedl, aktuálně má na svém kontě 150 bodů.

Jelikož je napínavý souboj mezi jezdci, tak je napínavý i souboj mezi týmy a konstruktéry. Mezi konstruktéry vede Honda s 249 body, ale Yamaha je jen o 5 bodů za nimi a Ducati ztrácí bodů 17. Mezi týmy vede Repsol Honda se 349 body, ale Movistar Yamaha je jen o 9 bodů zpět. Třetí Ducati pak ztrácí už 60 bodů.

Následující závodní víkend je na programu ve dnech 22. až 24. září na španělském okruhu Motorland Aragon.

Doplnění (13.9.2017): Úplně jsem v celém článku zapomněla zmínit, že Cal Crutchlow jel se zraněným prstem. Přivodil si poněkud bizarní poranění. Doma krájel parmazán a pořezal se. A to tak, že musel navštívit nemocnici a následovala operace. 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: MotoGP: VC San Marina 2017 michal 13. 09. 2017 - 17:18
RE(2x): MotoGP: VC San Marina 2017 niki 13. 09. 2017 - 21:01
RE(3x): MotoGP: VC San Marina 2017 michal 14. 09. 2017 - 20:18
RE(4x): MotoGP: VC San Marina 2017 niki 16. 09. 2017 - 10:30
RE(5x): MotoGP: VC San Marina 2017 michal 19. 09. 2017 - 20:42