Moto2: Přestupy pro sezónu 2018

30. srpen 2017 | 13.52 |
› 

moto2_1Sezóna 2017 je už definitivně ve své druhé polovině, takže je nejvyšší čas podívat se na to, jak to vypadá s jezdeckým obsazením v jednotlivých týmech pro sezónu následující. Některé smlouvy již byly podepsané a vše bylo oficiálně oznámeno, někde se k podpisu smlouvy již schyluje, někde ale naopak je situace zatím dost nepřehledná a zahalená tajemstvím. V tomto článku tedy pro vás shrnu aktuální situaci pro rok 2018 v kategorii Moto2.

Již je jasno u týmu Marc VDS, kde i pro následující rok zůstane Alex Márquez. Jeho novým týmovým kolegou bude Joan Mir, který přijde z Moto3 (a velmi pravděpodobně přijde jako mistr světa, tak by se tam mohli sejít dva mistři světa Moto3). Já si myslím, že by to mohla být hodně dobrá dvojka a oba favoriti na titul. Ano i přesto, že Mir bude nováček, tak to vidím hodně pozitivně.

Jasné už je to také u týmu Ajo. V týmu pojedou opět Miguel Oliveira a Brad Binder. Mám z toho radost, není žádná jiná další osobní vsuvka, kterou bych k tomu chtěla dodat.

No a jasné to je také u týmu Snipers Rivacold, který přichází z Moto3 a s sebou si bere svého jezdce Romana Fenatiho. Moje soukromá vsuvka: No to bude sranda, Romano v Moto2 :-D Nicméně, Romano už oznámil, že své číslo 5 si příští rok nemůže nechat (z čehož teda usuzuju, že jezdec jezdící s tímto číslem pojede i za rok) a už oznámil, že pojede s číslem 13. Obecně málo používané číslo (pověrčiví jsou skoro všichni hehe), ale Romano prostě zase musí jít proti proudu. Mimochodem, já, kdybych někde závodila, tak bych si to číslo klidně vzala taky :-D

Je také jasné, že u týmu Sky VR46 opět pojede Francesco Bagnaia. Je ode mě hodně troufalé už teď tvrdit, že Pecco pojede příští rok o titul? Zdá se, že bude mít nového týmového kolegu. Ještě to nebylo oznámeno (alespoň jsem si tedy ničeho takového nevšimla), ale vše směřuje k tomu, že by do týmu měl přijít Luca Marini. Což vlastně ani není moc velké překvapení, když Luca je bráchou majitele týmu, že. A víte co? Hrozně se mi ta představa této dvojice líbí. Ježiši, já budu asi příští rok fanynkou týmu Sky :-O Na druhou stranu, znamená to, že si místo jinde bude muset hledat Stefano Manzi a já mám o něj docela obavy, aby se někam dostal.

Jasno už je také v týmu Dynavolt Intact. Je to několik týdnů zpátky, co byl oznámen příchod Xavi Viergeho. Což je tedy super, teď jen, aby to tam Xavimu šlo. Jeho týmovým kolegou by měl být Marcel Schrötter, který by měl v týmu zůstat. Takže pryč musí Sandro Cortese, o kterého tedy teď začínám mít obavy. Sice prý s nějakými týmy v kontaktu je, ale už i padlo, že by mohl do Supersportů. No to tedy ne, už mi tam utekl Stefan, teď ještě Sandro... I když, možná je to osud, první závod, který jsem navštívila osobně na okruhu totiž byl právě ten Superbikový, takže kdo ví... No ale to už se pouštím do hlubokých myšlenkových pochodů, to si nechám možná na někdy jindy. Teď to není předmětem tohoto článku.

Oznámená sestava by měla být i v týmu Speed Up. Přijde Danny Kent, smlouvu má na roky 2018 a 2019, tak jsem zvědavá, jak dlouho tam vydrží. Ne, nechci být zlá, ale prostě jsem si tuto poznámku nemohla odpustit. S ním asi pojede v týmu Augusto Fernandéz, který tam aktuálně působí.

U týmu Tasca Racing již potvrdili příchod Simone Corsiho. Tým jezdí letos jenom s jedním jezdcem, takže za rok to asi bude podobné. Nahráli tímto oznámením ale spekulacím ohledně Xaviera Simeona, který pro tým jezdí nyní, a jeho přestupu do MotoGP...

U týmu Gresini je také všechno vyřešeno, svou druhou sezónu pojede Jorge Navarro.

Zdá se, že jasno je i u Tech 3, i když potvrzeno bylo zatím jenom jedno jméno. A tím jménem je Bo Bendsneyder. Bude to jeho nováčkovská sezóna, tak se asi nic moc čekat nedá, nicméně on je fakt už dost vysoký, ta mototrojka je na něj už prostě malá. Musím říct, že já osobně z toho mám fakt velkou radost a hodně se na Boa u Tech 3 těším. Navíc, Aki Ajo je můj nejoblíbenější šéf, Hervé Poncharal je můj druhý nejoblíbenější šéf, takže to si Bo nemohl vybrat líp :-D Jeho týmovým kolegou by měl být Remy Gardner, který by měl zůstat v týmu i pro další sezónu. Jestli to tak opravdu bude, tak to tedy potěš, protože to budu mít v poli tolik oblíbených týmů, že to ani možný snad už nebude :-D

Jasno je i v týmu Interwetten. Thomas Lüthi odchází do MotoGP (o tom pak až v článku o MotoGP), takže se hledala náhrada. Bude to Sam Lowes, který tam jde opačnou cestou. Vrací se po roční zkušenosti z MotoGP. Tyto návraty zpátky můžou být dost zrádné, takže od Sama radši vůbec nic nečekám.

Interwetten asi zase bude mít jednoho jezdce, pak budou dva u toho týmu se sponzorem Garage. Alespoň tedy zatím nebylo oznámeno, že by to mělo být jinak. U týmu jsou letos Jesko Raffin a Iker Lecuona a zatím se žádné informace o jejich budoucnosti neobjevily. Nicméně, co se objevilo, to je to, že údajně by celá tato struktura mohla závodit s motocykly KTM.

A teď moje osobní vsuvka. To tedy ne. Nechci, aby šli na KTM. Ale já vím, mě se tak budou ptát :-D To je prostě projekt Aja a ne, že najednou budou chtít jít taky všichni na tu motorku, když vidí, že to celkem šlape. Ale já jsem v tomhle strašně moc zaujatá, tak tyto moje řeči berte s nadsázkou.

Jelikož od "Teamu Asia" odchází Takaaki Nakagami a bere si s sebou (pravděpodobně) i silného sponzora Idemitsu, tak v tomto týmu možná bude příští rok jenom jeden závodník. Jestli to bude opět Khairul Idham Pawi nebo ne, to momentálně nevím.

Nejasná je situace v týmu Forward a ve hře je údajně hned několik závodníků. Luca Marini tedy pravděpodobně odchází, ale je tu spousta dalších jmen. Já jsem si byla jistá, že u týmu zůstane Lorenzo Baldassarri, ale vyjednává prý i s jinými týmy, tak tedy uvidíme. Koho tedy k týmu Forward? Možná by se dost logicky nabízel Federico Fuligni, který patří do jejich juniorského týmu a dělá jim oficiálního testovacího jezdce. Taky za tým závodí v CEV. A to mi připomíná, že by tím jezdcem klidně mohl být i Lukas Tulovic, který pro ně taky závodí v CEV. O Lukasovi se sice zatím vůbec nemluvilo, ale on vůbec není špatný. Já mám jak Federica, tak i Lukase hodně ráda, takže mě by se v tom Moto2 týmu dost líbili. Také se mluvilo o tom, že by v tomto týmu mohl najít svou záchranu Sandro Cortese. V souvislosti s týmem Forward už se hovořilo také o Yonny Hernándezovi.

Když už jsem u toho Yonnyho. Ten totiž začal sezónu u AGR. Jenže v letní přestávce oznámili rozchod a do týmu přišel Joe Roberts. No, nyní to vypadá, že se s tímto týmem budeme muset na konci této sezóny rozloučit.

Kdo bude u Kieferu? To je tedy taky otázka. Pokud tým zůstane na podvozku Suter, tak asi zůstane taky Dominique Aegerter, protože on jaksi trvá na tom, že jako Švýcar chce jezdit na švýcarské motorce... Teď tam s ním závodí Tarran Mackenzie, tak by bylo hezké, kdyby Tarran jel i další (a svou první celou) sezónu.

V týmu Italtrans asi vše zůstane beze změn. Mattia Pasini v rozhovoru pro crash.net říkal, že na 99 % zůstane v týmu i další rok, že se zlepšují a příští rok chce jet na titul. Schválně prý řekl těch 99 %, protože ještě to nepodepsal. Prý to ale v nejbližší době bude všechno vyřešeno. Letos je jeho týmovým kolegou Andrea Locatelli, pro kterého to je první sezóna v Moto2, ale zatím se mu tedy vůbec nedaří. Nicméně, jelikož Romano řekl, že nemůže mít číslo 5, tak tuším, že tedy Loca asi zůstane, protože to je právě on, kdo vozí na své kapotě tohle číslo.

Nejisté je to u týmu Pons. Prý je tohle právě tým, kam má mít namířeno Lorenzo Baldassarri. Upřímně řečeno, mě tyhle spekulace dost překvapily. Tak uvidíme. Nicméně, letos tam jsou Edgar Pons a Fabio Quartararo a kdyby někdo z nich musel odejít, tak tedy nevím, kam by šel. A spíš by tedy asi musel jít pryč Fabio, protože tuším, že Sito Pons by si v týmu svýho kluka nechal. I když člověk nikdy neví, že.

Co se dalších týmů v poli týče, tak nemám vůbec tušení o tom, jak to s nimi bude. Tedy, u týmu Petronas asi pojede zase Hafizh Syahrin. Malajsijci mají ambice na MotoGP, nicméně Hafizh na to ještě není připraven.

Netuším, jaká je situace u týmů RW a SAG. U týmu RW letos jezdí Axel Pons a vlastně to loni bylo na poslední chvíli. Už to s Axelem vypadalo zle a najednou oznámili vstup do Moto2 (v Moto3 svou činnost ukončili) a spolupráci s Axelem. Nevím, jak to s nimi vypadá do budoucna.

A nic tedy zatím nevím ani o týmu SAG. Letos jedou ve složení Isaac Viñales a Tetsuta Nagashima. Jelikož zatím žádné spekulace nejsou, tak by se dalo říct, že tedy asi pojedou opět v tomto složení. Ale znáte to. Nic se neřeší, a najednou na vás bafne nějaká bomba zpráva. Tak si musíme počkat.

Ještě bych na závěr chtěla dodat, že se hodně mluvilo o tom, že by do Moto2 chtěl Karel Hanika a to jako stálý jezdec. Ale zatím to tedy moc nevypadá, že by se to mělo stát. Také se objevilo, že prý Jakub Kornfeil má tyto ambice.

Tolik tedy prozatím k tomu, jak to vypadá se startovním roštem pro příští sezónu v Moto2.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář