Moto3: Jak to vypadá pro rok 2018?

29. srpen 2017 | 14.33 |
› 

moto3_1Máme konec srpna a já se tu ještě zatím ani nezmiňovala o tom, jak to zatím vypadá s přestupy pro sezónu 2018. Poctivě se snažím sledovat, co je nového, sbírám info z různých stránek a zapisuju si to k sobě do speciálního sešitu, abych měla přehled. Něco už je rozhodnuto a podepsáno, o některých jezdcích a týmech kolují různé spekulace. Pojďme si to tedy všechno shrnout a začneme u kategorie Moto3.

Hned na začátek bych ráda uvedla, že promotér šampionátu uvažuje o tom, že sníží počet účastníků v této kategorii. Prý tak chce eliminovat ty, kteří prostě jen krouží na konci pole. Ale nebyla by to škoda?

Také už před několika měsíci bylo oznámeno, že se ze šampionátu stahuje továrna Mahindra (resp. Peugeot), takže všechny týmy používající tyto motocykly se musí porozhlédnout jinde. Příští rok tak v Moto3 uvidíme pouze dvě továrny – KTM a Hondu.

U týmu Estrella Galicia 0,0 určitě příští rok pojede Aron Canet a velmi pravděpodobně bude mít ambice na zisk titulu mistra světa. Jméno druhého jezdce zatím oznámeno nebylo, ale mohl by k týmu přijít některý z jejich jezdců, který jezdí v CEV (a že jich tam mají). V této souvislosti se skloňují hlavně dvě jména a to Jeremy Alcoba a Sergio García. Jestli si můžu dovolit takovou svoji osobní vsuvku, tak já bych hrozně chtěla vidět u toho týmu Jeremy Alcobu. CEV teď docela sleduju, takže si dovoluju tvrdit, že jakýsi přehled mám. A on se mi z těch jezdců EG 0,0 jeví jako nejlepší a už jsem vlastně i během koukání na jeden závod uvažovala o tom, že by mohl jít do Moto3 v Mistrovství světa. A to jsem tou dobou ještě ani nevěděla, že se o něm fakt bude mluvit. Tohle by ale mohl být hodně dobrý přestup a myslím, že Jeremy by se ve světě určitě neztratil.

Týmem, kde už je jasno, je tým SIC58 pana Paola Simoncelliho. Již před časem bylo oznámeno, že v týmu zůstane Tatsuki Suzuki. Řešil se ale druhý jezdec, protože Tony Arbolino odchází pro příští rok jinam. Italský tým, tak se dalo tušit, že tam asi budou chtít nějakého Itala. Nakonec to bude Niccolo Antonelli. A opět, osobní vsuvka. Mám z tohoto rozhodnutí obrovskou radost. Bála jsem se, jak to s Niccem bude, když Ajo mění strategii (o tom za chvíli) a je jasné, že u týmu si nenechá ani jednoho aktuálního pilota. Navíc Nicco zatím má dost nepovedený rok, takže to mu s případnými vyjednáváními moc nepomůže. Nakonec tedy půjde k Simoncellimu a já z toho mám hodně dobrý pocit. S tou KTM mu to prostě nejde, vrátí se příští rok na Hondu, tak to třeba bude i pro něj lepší. Navíc nejsem si jistá, jestli byl Nicco na tak velkou výzvu, jakou závodit pro Aja je, již připraven. Ovšem skvělá zkušenost to je, to určitě ano.

Změny budou u týmu Leopard. Již bylo oznámeno, že do týmu přijde Enea Bastianini. Což mě překvapilo. Já čekala, že u Estrelly Galicie nějaký ten čas vydrží, ale ono to letos taky není nijak úžasné, Eneovi to taky asi moc nesedlo. Tak uvidíme, co u Leopardu. Nejisté je jméno jeho týmového kolegy. Livio Loi podává dost nepřesvědčivé výkony (i když zrovna teď na Silverstone jel dobře), takže je možné, že v týmu proběhne kompletní výměna jezdeckého složení. Docela se i spekulovalo, že by k týmu mohl přijít Marcos Ramírez, který má ale platnou smlouvu se svým současným týmem. Jasně, určitě by se to dalo nějak udělat, sama jsem zvědavá, kdo tam nakonec bude.

Změna nastane i v týmu Rivacold Snipers. Už bylo oznámeno, že přijde Tony Arbolino, dokonce to je smlouva na 2 roky plus na 1 rok opce. Tohle je docela velká výzva. Jsem docela zvědavá, jak se s tím Tony popere. Nejsem si jistá, zda to již bylo oficiálně potvrzeno, ale v týmu by měl i na další rok zůstat Jules Danilo.

Jak jsem již napsala výše, u Akiho Aja se chystají velké změny. On se totiž rozchází se sponzorem Red Bull (ovšem pouze v této kategorii). Ten šok z toho už jsem stihla zpracovat. Všichni asi víte, jak ten tým miluju, takže to pro mě byla docela rána. Chvíli se mluvilo i tom, že Aki bude chtít z Moto3 odejít úplně. To bych rozdýchávala hodně těžko. Ale říkala jsem si, že to už by teda musela být pořádná krize, kdyby Aki chtěl odejít z Moto3. Navíc blíží se VC Finska, tak prostě ten finský tým je potřeba. Nicméně, Red Bull už nebude, tudíž budou omezené finance, takže Aki pojede jenom s jedním jezdcem. Ještě to oficiálně řečeno nebylo, ale s velkou pravděpodobností to bude Darryn Binder.

V asijském týmu SIC to vypadá, že se nic nezmění a opět tam pojedou Adam Norrodin a Ayumu Sasaki.

Změny pravděpodobně nepotkají ani tým Gresini, kde to vypadá, že zůstávají jak Jorge Martín, tak i Fabio Di Giannantonio.

I tým RBA pravděpodobně pojede ve stejném složení jako letos, tedy s Gabrielem Rodrigem a Juanfranem Guevarou.

Trošku otazník nad týmem Sky VR46. Nicolo Bulega by měl v týmu zůstat i pro nadcházející sezónu, ovšem zatím nebylo řečeno, kdo bude jeho týmovým kolegou. Letos tam jezdí Andrea Migno, tak uvidíme, jestli vydrží v týmu i pro další rok nebo ne. Já osobně bych tam strašně ráda viděla Dennise Foggiu, který pro tým jezdí v Moto3 CEV a on je prostě skvělý. O Dennisovi se ale mluví i v souvislosti s jinými týmy, tak uvidíme.

Docela zájem je o místa u týmu Saxoprint Prüstel. Letos jezdí s Peugeotem, pro příští rok už oznámili KTM. Letos v týmu jezdí Patrik Pulkkinen a Jakub Kornfeil, ale minimálně jeden z nich je už z kola ven, protože tým oznámil, že příští rok pro ně bude závodit Marco Bezzecchi. Také se i spekulovalo o jméně Aleix Viu. Nicméně, spíš to vypadá, že by v týmu mohl vydržet Patrik Pulkkinen. Jak jsem již napsala, blíží se VC Finska a Finové prostě potřebují nějakého jejich jezdce. Patrik sice letos jezdí úplně na konci, ale nesmíme zapomínat na to, že je z celého pole úplně nejmladší, má nejméně zkušeností a ještě k tomu totálně blbou motorku. Já ale věřím, že on se ještě projeví. Někdo prostě potřebuje víc času.

Nejasné je, jak to bude s týmem AGR. Dokonce se i objevilo, že ten tým možná z MS zmizí úplně. Letos v týmu jezdí María Herrera a byla by docela škoda, kdybychom o ni měli v šampionátu přijít.

Tým Südmetall Schedl je vlastně takový soukromý tým rodiny Oettlů, takže se asi není moc důvod divit, že Philipp by měl v týmu pokračovat.

Tým Aspar má letos Mahindru, takže bylo jasné, že se musí poohlédnout jinde. Byla oznámena spolupráce s KTM a pokud jsem to tedy správně pochopila, tak to bude Aspar, kdo bude takovým tím hlavním továrním týmem KTM a tuto roli tedy převezme od Aja. Tak to je dobře. Já před lety Asparův tým milovala, takže je to takový hezký a zajímavý koloběh z mého úhlu pohledu. Jezdci zatím známí nejsou, ale já opravdu doufám, že v týmu vydrží Albert Arenas. Dost se mluví o tom, že by k týmu mohl přijít Dennis Foggia.

V týmu CIP letos jezdí Marco Bezzecchi a Manuel Pagliani. Pagliani zatím nepodává přesvědčivé výkony, Bezzecchi už podepsal jinde. Takže o jezdeckém obsazení tohoto týmu se toho příliš neví. Pouze se objevila informace, že by snad tým měl být v kontaktu s Julesem Danilem. Nic konkrétního ale oznámeno zatím nebylo.

Na startovním roštu by se příští rok měl objevit Max Racing Team, a pokud jsem to tedy dobře pochopila, tak by se mělo jednat o tým Maxe Biaggiho. Jediné jméno, o kterém se zatím mluvilo, byl Jaume Masia.

U týmu Platinum by měl zůstat Marcos Ramírez. Ten zatím předvádí skvělou sezónu a tým už si ho pojistil smlouvou. Nicméně, jak jsem psala výše, tyto smlouvy se dají různě obejít a o Marcose je zájem i jinde. Druhým jezdcem by mohl být Jaume Masia, mluvilo se i o Marco Bezzecchim, ale to už je teď mimo, když Marco podepsal do Saxoprintu.

V "Asia Teamu" asi pojedou opět Kaito Toba a Nakarin Atiratphuvapat. Žádné jiné spekulace jsem zatím nečetla.

V Britském talentovém týmu by měl zůstat John McPhee.

Tolik tedy zatím k přestupům v Moto3 pro následující sezónu.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář