Polovina sezóny 2017: MotoGP (část III.)

25. červenec 2017 | 20.44 |
› 

motogp_3Během letní přestávky jsem se rozhodla, že napíšu hodnocení jezdců po první polovině letošní sezóny. Nyní je již na řadě třetí a zároveň poslední část mého hodnocení kategorie MotoGP. U jezdců kromě mého hodnocení a jejich výsledků uvádím také jejich tým, motocykl, počet bodů a místo, na kterém momentálně v šampionátu jsou. Jezdci jsou řazeni abecedně podle jejich příjmení.

Scott Redding (OCTO Pramac Racing; Ducati)
Počet bodů: 33
Pořadí v šampionátu: 13.

Scott má Ducati specifikace GP16 a na začátku sezóny vykládal něco v tom smyslu, že je radši, že má tuhle Ducati a ne tu letošní, protože ta letošní ještě není 100% připravená. No, nevím, jak to vnímá teď, když jeho týmový kolega s onou GP17 už byl na stupních vítězů. Nicméně Scott si nevede úplně nejhůř. V Kataru byl 7., v Argentině 8., v USA skončil 12. Ve Španělsku byl pak 11., ve Francii přišel první výpadek. Odstoupil po několika kolech a zrovna v té době jel na hezké 8. pozici. V Itálii však opět bodoval, když byl 12. V Katalánsku dojel do cíle na 13. místě, pak ale přišly dva nevydařené závody. V Nizozemsku havaroval 2 kola před cílem ze 7. místa, v Německu mu to nějak nesedlo a on byl až 20.

Alex Rins (Team SUZUKI ECSTAR; Suzuki)
Počet bodů: 7
Pořadí v šampionátu: 22.

Alex nemá svou debutovou sezónu v MotoGP vůbec jednoduchou. V Kataru se sice uvedl velmi pěkným 9. místem, jenomže potom nastaly problémy. V Argentině havaroval a tam to začalo. Zlomil si ruku a od té doby musel vynechat téměř celou první půlku letošní sezóny. Nezávodil v USA, Španělsku, Francii, Itálii, ani Katalánsku. Původně plánoval, že se vrátí na domácí GP Katalánska, nakonec ale své plány přehodnotil. Zúčastnil se však pozávodních testů v Katalánsku. Závodní návrat se ale nakonec konal v Nizozemsku, kde skončil na 17. místě. On v tom závodě patřil k těm pár jezdcům, kteří riskovali v těch proměnlivých povětrnostních podmínkách, a jel během závodu do boxů a měnil motorku. Nakonec se ukázalo, že to asi nebyl nejlepší tah. Ani v Německu mu to nevyšlo, po několika chybách nakonec dojel do cíle závodu na posledním 21. místě. Takže zatím jediné body, které získal, byly ty v Kataru. Doufejme tedy, že teď mu ta letní přestávka pomůže k tomu, aby se dal úplně 100% do pořádku a aby druhá půlka sezóny už pro něj byla lepší a hlavně bez problémů (i když s blond vlasy :-P pardon, ale já si rýpnout musela).

Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP; Yamaha)
Počet bodů: 119
Pořadí v šampionátu: 4.

Valentino nezačal letošní sezónu vůbec špatně. V Kataru skončil 3., a potom byl v Argentině i v USA shodně na 2. místě. Takže i díky tomu, že byl v úvodních třech závodech na stupních vítězů, tak v té době vedl šampionát. Ovšem všechno se měnilo závod od závodu. Ve Španělsku mu to nevyšlo a on byl 10. Ve Francii havaroval v posledním kole, když bojoval se svým týmovým kolegou o vítězství. Myslím, že tahle jejich bitva taky vejde do dějin jako památná, pokud už tedy nevešla. To byla skvělá bitva a celý závod byl prostě skvělý. Bohužel pro Rossiho to nakonec tak skvěle nedopadlo. No a aby toho nebylo málo, tak se potom zranil při tréninku na motokrosu. Bylo to asi velmi vážné, i když on sám se to později na tiskovkách snažil zlehčovat. Nicméně domácí závod nakonec stihnul, bojoval statečně a nakonec skončil 4. V Katalánsku pak byl na 8. místě. Potom mu to ale neskutečně vyšlo a v Nizozemsku slavil vítězství. Minule v Německu taky nejel úplně zle, nakonec z toho bylo 5. místo. Aktuálně je to tedy 4. pozice v pořadí šampionátu, ale stále z jeho úhlu pohledu není nic ztraceno. Jak jsem již řekla dříve, tak top 4 mají mezi sebou pouze 10 bodů, takže každý závod a každý bod rozhoduje. Ještě to všechno bude napínavé.

Bradley Smith (Red Bull KTM Factory Racing; KTM)
Počet bodů: 8
Pořadí v šampionátu: 21.

Musím se přiznat, že pokud je v závodním poli jezdec, kterého absolutně ignoruju a vůbec ho nesleduju, tak je to Bradley Smith. Nicméně pokusím se shrnout letošní první polovinu sezóny v jeho podání. Bradley vstoupil do KTM, pro kterou je to letos první sezóna v MotoGP. Zajímavé na celé věci je to, že do KTM vstoupil i Pol Espargaró. Ti dva byli týmovými kolegy v minulých letech u Tech 3, asi se mají tak rádi, že chtěli být týmovými kolegy i nadále :-D To teď samozřejmě berte s nadsázkou. Nicméně, od KTM jsem zázraky nečekala. Přesto Bradley už aspoň pár bodů získat dokázal. Na úvod v Kataru byl sice 17., ale hned následující závod v Argentině zajistil týmu jeden bod. V USA mu to pak těsně nevyšlo, když byl 16. Vylepšil se ale, když se šampionát přesunul do Evropy. Ve Španělsku byl 14., ve Francii dokonce 13. V Itálii mu to ale moc nevyšlo a on byl až na 20. místě. V Nizozemsku mu to nevyšlo už vůbec, protože závod kvůli pádu nedokončil. V Nizozemsku se ale dostal zpátky na body, byl 14. Stejně jako jeho kolega z týmu, i on se dokázal aspoň jednou dostat do Q2. Takže určitý potenciál ta motorka asi má. Uvidíme, co přinese druhá část sezóny.

Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP; Yamaha)
Počet bodů: 124
Pořadí v šampionátu: 2.

Maverick začal svou první sezónu na Yamaze skvěle. V něco takového jsem doufala, protože předsezónní testy mu vyšly skvěle, ale zároveň jsem se toho bála, protože sezóna potom může vypadat úplně jinak. Nicméně Maverick navázal na skvělou formu z období před sezónou. Vyhrál dva úvodní závody sezóny a vedl šampionát. První zklamání ale přišlo v USA, kde havaroval. To mě tedy hodně mrzelo. Úplně ideální to nebylo ani ve Španělsku, kde skončil na 6. místě. Potom ale přidal vítězství v Le Mans (to byla ta skvělá bitva s Rossim) a druhé místo v Mugellu. Od té doby ale na stupních vítězů nestál a i proto přepustil pozici lídra šampionátu Márquezovi. Maverick byl doma v Katalánsku na 10. místě, což nebylo úplně ideální, v Nizozemsku přišel pád, a to jsem docela dost prožívala. On měl ale zároveň velké štěstí, že ho nepřejel Dovi, jemuž spadl téměř pod kola. Naštěstí se mu Andrea dokázal vyhnout. V Německu dokázal Maverick získat alespoň 4. místo. Sezónu tedy začal skvěle, pak se přeci jen nějaké ty problémy objevily. Já bych mu strašně moc přála titul, ale zase si na druhou stranu říkám, že když to nebude letos, tak nevadí, tak to bude příští rok :-D

Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3; Yamaha)
Počet bodů: 84
Pořadí v šampionátu: 6.

Já to říkala už před sezónou, že Johann i Jonas budou skvělí. A zatím mi to vychází a já z toho mám ohromnou radost. Johann válí už od úplného začátku sezóny. Při svém vůbec prvním závodě MotoGP v Kataru neskutečně vystřelil do závodu a vedl! Sice potom havaroval, ale, jak jsem to již napsala ve článku o VC Kataru, tak mě to ani nijak nemrzelo, protože jsem pád svým způsobem čekala. Ale taky jsem tušila, že to nebyla výjimka, že Johann se ještě předvede. A opravdu. V Argentině skončil 5., v USA také, ve Španělsku byl dokonce 4. Pak to přišlo. Jeho domácí závod ve Francii a on vybojoval nejen první řadu na startovním roštu (P3), ale také druhé místo v cíli. Krásné. V Itálii byl 7., v Katalánsku 5., takže pokračoval v úžasných výkonech. V Nizozemsku dokonce získal pole position. jenomže závod byl v takových specifických podmínkách a on zariskoval a jel do boxů vyměnit motocykl. Nakonec bral aspoň 2 body za 14. místo. V Německu to také nebylo úplně ideální, ale skončil v top 10, když byl 9. Už si letos vyzkoušel, jaké to je, být na čele závodu. Taky už měl několik zajímavých bitev s Rossim a Valentino o jeho manévrech několikrát mluvil, že "to není Moto2" a že tedy nemůže jezdit jako blázen. Já si ale nemyslím, že by Johann šel do předjíždění bezhlavě. Já myslím, že je to hodně chytrý kluk. Takže zatím je to výborné, je to ještě lepší než v co jsem před sezónou doufala. Já věřila v top 10 a možná se štěstím třeba i to jedno pódium, ale fakt jede zatím skvěle a já z něj mám radost. Snad mu to vydrží i nadále.

Jelikož byl většinu první poloviny sezóny zraněný Alex Rins, tak místo něj byli povolaní náhradníci. Ve Španělsku místo něj závodil Takuya Tsuda, který závod dokončil na 17. místě. Na další tři závody Alexe nahradil Sylvain Guintoli. Ve svém domácím závodě v Le Mans vybojoval bod za 15. místo. V Itálii i Katalánsku pak shodně skončil na 17. pozici.

V Itálii se také objevil Michele Pirro, který jel na Ducati na divokou kartu. A byl výborný, získal skvělé 4. místo na startovním roštu a v cíli závodu pak byl 9.

V Německu se na divokou kartu na KTM objevil Mika Kallio, což si tedy samozřejmě vysloužilo moji pozornost :-D Mika skončil 16., takže škoda, já fakt držela palce, že by to třeba mohlo vyjít aspoň na bod. Nicméně, Mika ještě šanci mít bude, na divokou kartu se objeví i v Rakousku. Škoda, že v závodě mezi těmito dvěma nepojede. To je totiž Brno. Ale mám takovou malou naději, že by se tu třeba mohl objevit, když tedy Rakousko se jede hned týden po závodě v ČR. Tak si právě říkám, že by třeba mohl být s týmem už tady a povzbuzovat v boxech. Jako asi ne, ale doufat můžu :-D

Sezóna je tedy rozjetá neskutečně, je to hezky promíchané a napínavé. První čtyři jezdci jsou v deseti bodech, a ani pátý ještě není daleko. Vše se ještě může hodně zajímavě zamotat.

Ve druhé polovině sezóny nás čeká 9 závodních víkendů. Vše tedy pokračuje již příští týden v Brně, následovat budou závody v Rakousku, Velké Británii, San Marinu, Aragonu. Potom se vše přesune do Japonska, Austrálie a Malajsie a vše se pak v listopadu zase vrátí do Evropy na velké finále ve Valencii. Rozhodně se máme na co těšit.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Polovina sezóny 2017: MotoGP (část III.) michal 31. 07. 2017 - 16:06
RE(2x): Polovina sezóny 2017: MotoGP (část III.) niki 01. 08. 2017 - 10:37