Polovina sezóny 2017: MotoGP (část II.)

24. červenec 2017 | 19.12 |
› 

motogp_2Dnes je na řadě druhá část mého hodnocení jezdců MotoGP po první polovině letošní sezóny. Jak již jistě víte z minulých článků, tak je u každého závodníka vždy uveden jeho tým a motocykl a také samozřejmě místo, na kterém se v šampionátu nachází a nechybí ani jejich aktuální počet bodů. Jezdci jsou řazeni abecedně podle jejich příjmení.

Andrea Iannone (Team SUZUKI ECSTAR; Suzuki)
Počet bodů: 28
Pořadí v šampionátu: 16.

Musím říct, že Andrea je pro mě docela zklamáním. Čekala jsem, že Suzuki na tom bude o něco lépe. Jako není to úplný průšvih, ale prostě myslela jsem si, že pojede líp, nějak jsem očekávala v jeho podání podobné výsledky, jaké předváděl loni Maverick. A to se tedy jaksi zatím neděje. Hned v prvním závodu sezóny v Kataru havaroval. V Argentině byl až 16., v USA bral první letošní body, když zajel pěkné 7. místo. To je stále jeho nejlepším letošním výsledkem. Ve Španělsku havaroval, ve Francii si ale vylepšil reputaci, když skončil 10. Na stejné pozici dojel i svůj domácí závod v Mugellu. V Katalánsku byl ale 16., v Nizozemsku bral opět body, když byl 9. Závod v Německu ale nedojel do cíle, opět to bylo kvůli pádu. Já chápu, že přestoupit z Ducati na Suzuki prostě chce nějaký čas, ty motorky se prostě chovají jinak, a on byl tak dlouho spjat s Ducati, že si prostě musí zvyknout ovládat jiný motocykl, ale i přesto mě jeho výsledky překvapily v negativním slova smyslu.

Jorge Lorenzo (Ducati Team; Ducati)
Počet bodů: 65
Pořadí v šampionátu: 9.

A tady máme opačný případ než je Iannone. Jorge byl tak dlouho spjat s Yamahou, že se hodně dlouho učí, jak přizpůsobit svůj styl Ducati a to tedy lehké není. Jeho přestup vyvolal celou řadu různých reakcí. Očekávalo se, že to bude nějakou dobu trvat, už se ale ozývají hlasy, že to trvá moc dlouho. Já osobně si myslím, že to klidně může trvat celou sezónu. Vlastně už si nemyslím, že by to letos mohlo být lepší. Na vítězství to moc nevidím, na pódium možná. Záleží i na jiných okolnostech. Nicméně, teď tedy k té uplynulé první polovině sezóny. V Kataru byl 11., závod v Argentině nedokončil. V USA se letos poprvé dostal do top 10, když byl 9. Doma v Jerezu se mu to ale povedlo a on skončil na 3. místě a jak sám řekl, tak to bylo jako vítězství. Ani ve Francii to nebylo úplně zlé, skončil na 6. místě. Při domácím závodu svého týmu skončil 8., v Katalánsku byl dokonce 4. V Nizozemsku to měl těžké už od začátku, protože startoval až z 21. místa, v závodě vybojoval aspoň bod za 15. pozici. V Německu pak byl 11. Jako není to úplná hrůza, on má sem tam dobré výsledky. Taky je na něm vidět, že na to má, protože většinou starty mu jdou a nějakou dobu se drží i na čele. Ale potom prostě odpadne. Nevím, jestli prostě nedokáže držet celou dobu tempo, nebo nedokáže celou dobu udržet Ducati, nebo proč se tohle děje. Ale třeba v Katalánsku se propadl až někam na 8.

místo a v závěru zabral a ještě vybojoval ono skvělé 4. místo. Možná taky hraje roli výběr pneumatik a jak to sedne s tou motorkou. Ono je to asi soubor víc faktorů dohromady.

Sam Lowes (Aprilia Racing Team Gresini; Aprilia)
Počet bodů: 2
Pořadí v šampionátu: 24.

Jelikož je Sam v MotoGP nováček, tak jsem od něj nečekala vůbec nic. Už loni mě v Moto2 docela zklamal, tak jsem měla takové zvláštní tušení, že to v MotoGP asi bude docela slabé, zejména tedy v jeho první sezóně a taky na motorce Aprilia. No, zatím se tedy zdá, že jsem se až tak nemýlila. Jak můžete vidět, Sam má zatím pouze 2 body, které získal za 14. místo v Le Mans. Jinak je to tedy bída. V Kataru byl 18., v Argentině odstoupil, v USA havaroval, ve Španělsku byl 16., pak tedy přišly ony body ve Francii. V domácím závodě svého týmu v Itálii byl 19., v Katalánsku toto umístění zopakoval. Následovaly dva nedokončené závody v Nizozemsku a Německu, v obou případech to byl pád.

Marc Márquez (Repsol Honda Team; Honda)
Počet bodů: 129
Pořadí v šampionátu: 1.

Marc začal sezónu sympatickým 4. místem v Kataru. Potom ale přišlo zklamání v podobě výpadku v Argentině. Stylově se ale vrátil na "svůj" okruh v USA, kde zvítězil již pošesté, tedy vyhrál v Austinu všechny závody, které se tam kdy jely. A navíc to vždy bylo z pole position. Doma ve Španělsku zajel 2. místo. Potom ale přišly dva trochu rozpačité výsledky. Ve Francii nedojel do cíle, v Itálii byl 6. Pak se ale vrátil na stupně vítězů, když v Katalánsku skončil 2., v Nizozemsku 3. a v Německu vyhrál. To vítězství v kombinaci s tím, že jeho největší soupeři ani nebyli na stupních vítězů, znamenalo, že se Márquez poprvé letos dostal do čela šampionátu. Takže je to nakonec on, kdo šel jako lídr mistrovství světa do letní přestávky. Avšak soupeři jsou blízko, všechno je ještě velmi otevřené a opravdu každý bod rozhoduje.

Jack Miller (EG 0,0 Marc VDS; Honda)
Počet bodů: 41
Pořadí v šampionátu: 12.

Z Jacka jsem na začátku sezóny měla velkou radost, protože se pravidelně umisťoval v top 10. V Kataru byl 8., v Argentině 9., v USA skončil 10. Potom ve Španělsku ale přišla nehoda. Byla to kolize s Álvarem Bautistou a Jack teda po něm "pěkně" startoval a chtěl se bít. Taky za své chování dostal pokutu. No, asi mu to osud vrátil, protože hned následující víkend ve Francii měl v kvalifikaci hodně drsný pád, kdy jel proti zdi. Nic pěkného. Já na opakované záběry z té nehody dost zděšeně zírala. Nějaká lehčí zranění z té nehody měl, ale naštěstí se mu nestalo nic vážného. Vypadalo to totiž příšerně. Do závodu ale v neděli nastoupil a jel neskutečně, zajel další výsledek v top 10, když byl 8. V Itálii byl 15., takže další dobrý bod. V Katalánsku mu to nevyšlo, v závodě havaroval (takže ty španělské závody mu zatím letos nějak nevychází). V Assenu mu to (stejně jako loni) sedlo a on si dojel pro svůj zatím letošní nejlepší výsledek, protože skončil na 6. místě. V Německu pak byl 15., takže další dobrý bod. Takže aktuálně je tedy Jack na 12. místě v šampionátu a to je úplně skvělé.

Dani Pedrosa (Repsol Honda Team; Honda)
Počet bodů: 103
Pořadí v šampionátu: 5.

Dani začal letošní sezónu velmi dobře, až jsem zvědavá, co z toho nakonec vyleze. Už měl letos 2krát pole position a dokonce 5krát už stál na stupních vítězů. Také proto je letos stále v souboji o titul. Sice je v šampionátu na 5. místě, ale na aktuálního lídra MS ztrácí pouze 26 bodů, takže stačí jeden závod a vše může být jinak. Dani začal dobrým 5. místem v Kataru. V Argentině havaroval, ale v USA se vrátil zpět velmi dobře, jelikož skončil na 3. místě. Doma ve Španělsku pak startoval z pole positon a dojel si pro vítězství. To bylo hezké, přála jsem mu to. Ve Francii byl opět na stupních vítězů, tentokrát opět 3. V Itálii bohužel havaroval v posledním kole a sejmul i Cala Crutchlowa, který ho za to chvíli nenáviděl. V Katalánsku mu to ale zase vyšlo a zase to bylo 3. místo. V Nizozemsku byl až 13., ale v Německu se opět vrátil na stupně vítězů a opět získal 3. místo. Dani poslední dvě sezóny nikdy nemohl jet celé, vždy se u něj objevilo nějaké zranění (ve 2015 na začátku sezóny, loni na konci sezóny), takže já tedy doufám, že letos se mu nic nepřihodí a bude schopný odjet všechny závody. To je taky důležité s ohledem na jeho možné šance v celém šampionátu.

Danilo Petrucci (OCTO Pramac Racing; Ducati)
Počet bodů: 66
Pořadí v šampionátu: 8.

Danilo je příjemným překvapením šampionátu. Tedy on už se sem tam ukázal i loni, ale letos zatím zažívá svůj nejlepší rok v MotoGP. Já si pamatuju, jak před lety, když se mluvilo o tom, že vstoupí do MotoGP, jsem toto rozhodnutí absolutně nechápala a říkala si, co tam jako bude dělat. Taky jsem ho spoustu let neměla ráda, až letos se to začíná měnit. On je prostě takový svůj, má osobitý smysl pro humor a já musím říct, že když je na tiskové konferenci, tak se na něm vždycky hrozně bavím. Dokonce jsem zjistila, že mu vlastně začínám fandit. Není to nic extrémního, ale když tam bojuje o bednu, tak mu držím palce (záleží ale na tom, s kým tam bojuje). Nicméně v Kataru to nezačalo zrovna nejlépe, protože v závěru závodu odstoupil. V Argentině už to bylo lepší, skončil na 7. místě. V USA byl potom 8. Výsledky v top 10 v jeho podání pokračovaly, ve Španělsku byl opět 7., ve Francii ale odstoupil. Pak však přišel dobrý závod u něj doma v Itálii, když skončil 3. a tím pádem si dojel pro své druhé stupně vítězů v MotoGP a první na suché trati. V Katalánsku ale havaroval 2 kola před cílem z velmi dobré 5. pozice. To byla opravdu velká škoda. V Nizozemsku si však zajel své životní maximum, protože byl 2. V Německu už mu to tak nevyšlo, tam skončil na 12. místě. Také již letos několikrát startoval z první řady a v závodě už si i vyzkoušel, jaké to je, vést závod. Sice jen na chvilku, ale byl na čele pole. Sama jsem hodně zvědavá, co druhá půlka sezóny přinese. Když jsem v minulé části článku mluvila o těch různých motocyklech Ducati, tak bych jen pro pořádek měla doplnit, že Danilo má specifikaci GP17 (tedy tu nejnovější, ovšem o tom, jak shodná je s těmi GP17, které mají tovární Ducati, bychom mohli spekulovat).

Tito Rabat (EG 0,0 Marc VDS; Honda)
Počet bodů: 23
Pořadí v šampionátu: 17.

Zatím to vypadá, že by mu jeho druhá sezóna v MotoGP měla vyjít podstatně lépe než ta debutová. On prostě potřebuje hodně času. Otázkou je, jestli ten čas dostane. Nicméně, to teď není tématem tohoto článku. Tito zatím docela nenápadně sbírá v každém závodě pár bodíků a už jich má dohromady 23. Já se musím přiznat, že než jsem začala tento článek psát a než jsem se podívala na celé pořadí šampionátu, tak jsem si myslela, že těch bodů má míň. První bod bral hned v Kataru za 15. místo. Potom byl v Argentině 12., v USA 13. Domácí závod v Jerezu mu ale nevyšel, protože havaroval. Ve Francii byl 11., v Itálii zajel stejný výsledek, v Katalánsku byl 15., v Nizozemsku 12. V Německu byl na 18. místě. V Itálii mu skvěle vyšla kvalifikace, když se dokonce dokázal probojovat do její druhé části. Takže jistý posun oproti loňsku tady určitě je. Tak uvidíme, jak se předvede ve druhé polovině letošní sezóny.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře