Polovina sezóny 2017: Moto2 (část III.)

21. červenec 2017 | 21.58 |
› 

moto2_3Během letní přestávky píšu hodnocení jezdců po první polovině sezóny. Nyní je na řadě třetí a zároveň poslední část mého povídání o kategorii Moto2. Jezdci jsou řazeni podle abecedy a vždy je u každého uveden tým, ve kterém závodí, i motocykl, na kterém jezdí. Také je u každého závodníka napsáno, kolik má aktuálně bodů a na jaké pozici v šampionátu se nachází.

Mattia Pasini (Italtrans Racing Team; Kalex)
Počet bodů: 73
Pořadí v šampionátu: 6.

Mattia měl těžký začátek sezóny, ve všech třech úvodních závodech sezóny havaroval z dobré pozice a závod pak dojel kolem 20. místa. Byla to velká škoda, protože bylo vidět, že se letos hodně dobře chytá. A to třeba v USA startoval z první řady. Konečně to zvládl až do cíle bez pádu v Jerezu. Bylo z toho 4. místo. V Le Mans zajel další dobrý výsledek, byl 5. No a potom to přišlo. Skvělé vítězství na domácí trati v Mugellu. Poprvé za dobu svého působení vyhrál v Moto2. Naposledy, když vyhrál závod, tak to bylo ještě v kategorii 250cc a bylo to v roce 2009. Shodou okolností to tenkrát taky bylo v Itálii. Takže si tedy Mattia hodně dlouho počkal. V Katalánsku pokračoval skvělým výkonem a dojel do cíle na 2. místě. Jenomže o několik měsíců později vyšlo najevo, že jeho motocykl neprošel technickou kontrolou. Byl tam nějaký problém s olejem, který nebyl od Dornou oficiálně povoleného dodavatele. Dělal se vzorek A, potom vzorek B, proto se to veřejnost dozvěděla vlastně až s měsíčním zpožděním. Mattia tak byl dodatečně ze závodu diskvalifikován. V Nizozemsku sice projel cílovou čárou jako 3., jenomže si zkrátil trať, takže byl férově posunut zpět na 4. místo. Říkám férově, protože na tom 3. místě v té chvíli opravdu neměl co dělat. No a v Německu dojel na 5. místě. Takže to jde, je více méně kolem té top 5. Já jsem ráda, že je zpět, už loni to nebylo zas tak zlé. Vlastně, jak teď tak na to koukám, tak on už nyní má víc bodů než loni na konci sezóny. Tak to je super.

Khairul Idham Pawi (IDEMITSU Honda Team Asia; Kalex)
Počet bodů: 0
Pořadí v šampionátu: 33.

No, musím říct, že teď celkem koukám, že Pawi má u svého jména nulu. Vlastně ani vůbec nevím, proč jsem si myslela, že nějaký ten bod už má. On je tedy v Moto2 nováček, takže se nic moc čekat nedalo. Ani v Moto3 to nebyl žádný zázrak. Ale přeci jen, když se jelo na vodě, tak to byl úplně někdo jiný. Jenže teď v Moto2 mu to nejde ani na té mokré trati. Jeho nejlepším umístěním je 20. místo z VC Německa. Nejhorším umístěním pak je 28. místo z Kataru. Takže se pravidelně pohybuje v tomto rozmezí. Měl jeden výpadek, a to v Jerezu a zrovna se v té době pohyboval na 13. pozici, takže škoda, opravdu mohl získat aspoň pár bodů.

Axel Pons (RW Racing GP; Kalex)
Počet bodů: 13
Pořadí v šampionátu: 21.

Koukám, že Axel na tom není letos zrovna nejlépe. Přitom mě to přišlo, že se mu docela daří. Ale jak teď tak na to koukám, tak on bodoval jenom ve 3 závodech. Dobrý závod zajel hned v Kataru, kde byl 10. V Argentině havaroval hned na začátku závodu, následující závod v USA sice dokončil, ale až jako 18. Další body si připsal v Jerezu, kde byl opět 10. Hned následující závod v Le Mans opět dojel na bodech, když byl 15. Ovšem od té doby je to poměrně špatné. Skončil 21. v Mugellu, 18. v Barceloně a 22. v Assenu. V Německu vůbec nestartoval, protože si tam během závodního víkendu zlomil klíční kost. Tak doufám, že se během letní přestávky uzdraví.

Edgar Pons (Pons HP40; Kalex)
Počet bodů: 0
Pořadí v šampionátu: 30.

Edgar je na tom ještě hůř než jeho brácha Axel. To tedy zírám, vážně jsem netušila, že Edgar letos ještě nebodoval. To je tedy vidět, jak málo ho sleduju. A docela mě to tedy i mrzí, přála bych mu body. Nejblíž jim byl v Argentině, kde skončil 16. Jinak se spíš pohybuje okolo 20. pozice, někdy spíš až kolem P25. Taky zaznamenal jeden výpadek, a to v USA. Koukám, že je to nějaké krátké, ale já vážně nevím, co mám o něm psát, bohužel.

Fabio Quartararo (Pons HP40; Kalex)
Počet bodů: 32
Pořadí v šampionátu: 16.

Fabio si na nováčka nevede špatně. Překvapil hned v Kataru, když byl 7. V Argentině potom ale havaroval hned na začátku závodu. V USA ale opět zajel dobrý závod, když byl 12. Pak ale přišla série tří ne příliš úspěšných závodů, když skončil těsně za body, byl 16. a pak dvakrát 18. V Barceloně mu to ale vyšlo, skončil 7. Další dobré výsledky přidal v Assenu i na Sachsenringu. Bylo to 9. místo a potom 13. pozice. Mezi nováčky je zatím třetí jen kousek za Jorge Navarrem, první Pecco Bagnaia je letos trochu někde jinde :-D Nicméně, jak jsem již řekla, na nováčka to není zlé a když se podíváme na to, jak si vede jeho týmový kolega Edgar, tak to radši nechám bez komentáře.

Jesko Raffin (Garage Plus Interwetten; Kalex)
Počet bodů: 5
Pořadí v šampionátu: 25.

Já jsem si toho Jeska asi vážně oblíbila :-D Nicméně, zatím je jeho letošní sezóna podobná té loňské. Opět to jsou takové spíše průměrné výsledky a sem tam zisk pár bodů. Hned v Kataru to ale začalo pozitivně, byl totiž 14. Pak v Argentině dokonce 13. Jenže to jsou také jediné dva závody, kde bral body. Pak jeho výkonnost propadla až kamsi za 20. místo. Zlešovat se to začalo až teď v posledních dvou závodech, když v Nizozemsku byl 17. a v Německu 16. Tak už by zase bylo na čase, aby se vrátil na bodované příčky.

Marcel Schrötter (Dynavolt Intact GP; Suter)
Počet bodů: 44
Pořadí v šampionátu: 10.

Před sezónou jsem Marcela zařadila do svého žebříčku oblíbených jezdců. No, s tím mým fanděním to nakonec není tak žhavé :-D Avšak musím dodat, že když se mu daří, tak mu to přeju, to zas jo. Ale že bych mu hystericky fandila, jako některým jiným, to zas ne. Teď ale docela koukám, když vidím, že je dokonce 10. v šampionátu. To mi úplně nějak uniklo, že je na tom takhle dobře. Nicméně na úvod v Kataru vyšel bodově naprázdno, protože byl 16. Pak se ale zlepšoval, když v Argentině skončil na 11. místě, v USA byl dokonce 8. V Jerezu svou pozici ještě vylepšil, když skončil 6. Dobré výsledky podával i dál, ve Francii to bylo 12. místo, v Itálii skončil 11. V Katalánsku havaroval 2 kola před cílem, když byl 10., takže škoda, mohl přidat další dobrý výsledek. Dobré výsledky ale přišly hned vzápětí, když v Nizozemsku skončil 11. a doma v Německu byl 9. Takže to opravdu zatím v jeho podání není špatné.

Xavier Simeon (Tasca Racing Scuderia Moto2; Kalex)
Počet bodů: 16
Pořadí v šampionátu: 19.

Xavierovy výsledky jsou tedy letos takové hodně průměrné. On to tedy žádný zázrak nebyl ani loni, ale pořád na tom byl líp než letos. Tedy alespoň prozatím to tak je. V Kataru začal 15. místem, následně v Argentině ale závod nedokončil. V USA však získal pár bodů za 13. pozici. Pak ale přišly průměrné výkony a výsledky mimo body, když v Jerezu byl 19., v Le Mans 16., v Mugellu bral aspoň bod za 15. místo. V Barceloně to však zas bylo pouze 20. místo. Vytáhl se ale v Assenu, kde byl 7. To mě mile překvapilo. Bohužel na Sachsenringu podobně skvělý výsledek napodobit nedovedl, na bodech sice byl, ale skončil až 14. Opravdu jsou jeho výkony za mým očekáváním.

Hafizh Syahrin (Petronas Raceline Malaysia; Kalex)
Počet bodů: 43
Pořadí v šampionátu: 11.

Hafizh letos navazuje na své loňské dobré výsledky. A i když už jsem to říkala, tak se musím opakovat. Zjistila jsem, že mu vlastně tak trochu fandím a přála bych si vidět ho na stupních vítězů. Dobře to letos nezačalo, když závod v Kataru nedokončil. Ale potom v Argentině byl 10., v USA 11. Po přesunu šampionátu do Evropy pokračoval ve výsledcích na hranici první a druhé desítky. V Jerezu skončil 13., v Le Mans byl 11., v Mugellu 12., v Katalánsku 9., v Assenu pak zaznamenal svůj zatím nejlepší výsledek, když skončil na 8. místě. Minule v Německu pak závod dokončil na 11. místě. Takže pravidelně bere body a to přináší své ovoce. Je na pěkném 11. místě v šampionátu a je tady tedy vidět, že každý bod se opravdu počítá. Škoda toho závodu v Kataru, protože v ostatních 8 závodech byl vždy na bodech a to je opravdu hezká statistika. V tom Kataru havaroval hned na začátku závodu, když byl v kolizi s jinými jezdci. On pak v závodě dál pokračoval, ale po několika kolech přeci jen odstoupil.

Xavi Vierge (Tech 3 Racing; Tech 3)
Počet bodů: 40
Pořadí v šampionátu: 13.

Další z mých velkých oblíbenců. Sezónu začal výborně, byla jsem na něj velmi hrdá a měla jsem z jeho výsledků velkou radost. Jenomže později během sezóny přišly zdravotní potíže. Ale popořadě. V Kataru byl 9., potom v Argentině zajel svůj životní závod, když skončil na 5. místě. No já měla ohromnou radost. V USA přidal další dobrý výsledek, opět P9. Při domácím závodě v Jerezu mu to ale bohužel nevyšlo, havaroval, potom se sice pokusil pokračovat, ale nakonec ze závodu odstoupil. V Le Mans opět zajel skvěle a opět to bylo 9. místo. V Itálii ale přišly potíže, jelikož Xavi kvůli zranění nakonec nestartoval. V Katalánsku pro svůj domácí závod ale připraven byl. Závodil a skončil 8. Pak ale začaly problémy. Ve tréninku na GP Nizozemska havaroval a zlomil si palec na ruce. Znamenalo to zákaz startu jak v této GP, tak pak i v té nadcházející v Německu. Fakt hrozná škoda, sezónu měl rozjetou skvěle. Tak doufám, že už je všechno v pořádku a v druhé půlce sezóny bude zase bojovat o top 10.

Isaac Viñales (BE-A-VIP SAG Team; Kalex)
Počet bodů: 7
Pořadí v šampionátu: 22.

Isaacova sezóna tedy zatím není nic moc, bohužel. Na první body si musel počkat až do GP Itálie, kde skončil 13. V následujícím závodě v Katalánsku byl 12. A to jsou také jediné dva závody, kde dokázal získat nějaké body. Před tím to bylo dost špatné, pohyboval se okolo 20. pozice, v Le Mans závod nedokončil. Po Katalánsku se pak jelo v Nizozemsku, kde taky nedojel do cíle. V Německu sice do cíle dojel, ale až na 22. místě. Od Isaaca se asi bohužel zázraky čekat nedají, ale fakt bych moc ráda viděla, kdyby získal víc bodů. Zatím je to opravdu slabé.

To je ke stálým (i když vlastně Axel Bassani a Danny Kent z předchozích částí článku už stálí nejsou) jezdcům této kategorie. Aby to však bylo kompletní, tak teď ještě zmíním závodníky, kteří se v průběhu první poloviny sezóny objevili na divokou kartu nebo jako náhradníci za jiné jezdce.

Hned v Kataru se na divokou kartu objevil domácí Saeed Al Sulaiti. Závod ale nedokončil.

Místo zraněného Ikera Lecuony se objevil v poli Julián Simón, který už aktivní kariéru spíše pověsil na hřebík a nyní v MotoGP působí jako poradce Tita Rabata. Nicméně v tomto závodě Julián dostal možnost závodit, závod dojel do cíle, ale na 23. místě. Julián pak ještě Ikera nahradil v Argentině, kde skončil 18. Závodil taky v USA, tam jel místo Remy Gardnera, ale závod nedokončil.

V Kataru závodil taky Ricky Cardus, který nahrazoval zraněného Axela Bassaniho. Ricky závod dokončil na 25. pozici. Později během sezóny byl Ricky stálým náhradníkem za dlouhodobě zraněného Brada Bindera. Ricky se stal testovacím jezdcem KTM, takže to byla logická volba. A na té KTM Ajo si vedl velmi dobře. V USA skončil 14., stejně tak i v Jerezu. V Le Mans to pak ještě vylepšil a byl 13.

V šampionátu se také objevil oficiální testovací jezdec týmu Forward Federico Fuligni. Ten pro tým závodí v CEV, ale dostal šanci i v MS. Ve Španělsku nahradil u Kieferu Dannyho Kenta, závod dokončil na 24. místě. Pak závodil v Itálii na divokou kartu už pro svůj tým Forward. Skončil na 28. místě. V Katalánsku závodil taky a dojel na 27. pozici. V Německu nahradil zraněného Lorenza Baldassarriho a skončil na 24. místě. Docela škoda, že se nedokázal probojovat na body, ale to by asi byla až moc velká bomba. Nicméně Federica sleduju a patří mezi mé oblíbené závodníky.

Dannyho Kenta tedy ve Španělsku nahradil Federico. Od GP Francie ale pravidelně pro Kiefer závodí Tarran Mackenzie. Syn slavného otce. Tarran loni vyhrál skoro všechno v Britských superbicích, konkrétně pak v kategorii Supersport. Získal tam titul. Letos teda taky jel neskutečně, z úvodních 6 závodů šampionátu je všechny vyhrál. Pak však přišla ona nabídka do Moto2. Na jednu stranu mě to mrzelo, že nebudu mít komu v BSS fandit, na druhou stranu chápu, že to přijal, protože taková nabídka nepřichází každý den, že. Já mám Tarrana (i jeho bráchu Taylora) dost ráda, takže na druhou stranu mi jeho angažování do Moto2 udělalo radost a vlastně se na něj moc těsím v Brně. Všechno je pro něj však nové a tak taky k tomu musíme přistupovat. Ale zlepšuje se a to je dobré znamení. Ve Francii sice závod nedokončil, ale v Itálii byl 27. Potom v Katalánsku opět nedojel do cíle, ale v Nizozemsku byl 25. a v Německu 23.

Velkou část první poloviny sezóny si v Moto2 taky zazávodil Augusto Fernandéz. Ten naskočil do týmu Speed Up místo Axela Bassaniho, se kterým se tým rozešel. Na žádné body však zatím nedosáhl. V Itálii byl 25., v Katalánsku 21., v Nizozmesku 19., takže tady jde jasně vidět vzestup. Jenomže nevím, co s týmem blbnuli v Německu. V závodě zajel do boxů. Pak se vrátil na trať. Později se objevilo, že je ze závodu diskvalifikovaný. Nejprve se nevědelo, co se stalo, pak to vše začalo mít jasnější obrysy. Stalo se to, že on v těch boxech nezůstal pouze na pit lane, ale zajel opravdu až do boxů, do garáže. Pak vyjel na trať a to se právě nesmí. Pokud jezdec zajede během závodu až do garáže (a není to z důvodu přerušení závodu), tak už se na trať nesmí vrátit. A to právě byla ta chyba. Nevím, jestli si to tým neuvědomil nebo jestli si Augusto myslel, že odstoupí, tak zajel až do garáže. Fakt nevím, proč se toto stalo.

V Německu se taky objevil Héctor Garzó, který nahradil zraněného Xaviho Viergeho. Závod sice nedokončil, ale i tak se dokázal ukázat ve skvělém světle. Dokonce vybojoval 5. místo na startovním roštu. Tak třeba ještě někdy bude mít možnost se v MS ukázat. Přála bych mu to. On jezdí v CEV kategorii Moto2 a já ho začala hodně sledovat, protože to vypadá, že je opravdu dobrý a v tom šampionátu zatím jede velmi dobře.

To je ode mě k hodnocení jezdců po první polovině sezóny všechno. Už se tedy blíží polovina druhá, která nabídne 9 závodních víkendů. Pojede se v České republice, potom bude následovat Rakousko, Velká Británie, San Marino, Aragon. Následovat bude tradiční asijsko-pacifické turné v Japonsku, Austrálii a Malajsii. V listopadu se šampionát vrátí na velké finále do Valencie. Nejlépe to tedy má rozjeté Franco Morbidelli a už jsem o tom psala v jeho odstavci, že mu to opravdu moc přeju, aby se to povedlo dotáhnout až do vítězného konce. Myslím si ale, že Thomas Lüthi se jen tak nenechá a ještě Franca potrápí. Počítám s tím, že do hry se zapojí i Alex Márquez a možná i Miguel Oliveira. Rozhodně to ještě bude zajímavé, aspoň tipuji.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář