Polovina sezóny 2017: Moto2 (část I.)

19. červenec 2017 | 21.51 |
› 

moto2_1Mistrovství světa silničních motocyklů je ve své půlce, oficiálně máme letní přestávku (i když spousta jezdců si tedy moc žádnou dovolenou neužívá, trénují, někteří závodí jinde, někteří léčí svá zranění). Je tedy čas na mé hodnocení jezdců po první polovině sezóny. Kromě mého zhodnocení je také u každého jezdce vždy uvedeno, kolik má aktuálně na svém kontě bodů a na jakém místě v šampionátu se nachází. Jezdci jsou řazeni abecedně podle příjmení a nyní je tedy čas na první část tohoto zhodnocení. Na začátku článku jsem ještě přidala nějaké statistiky.

V první polovině se jelo 9 závodních víkendů, ve druhé půlce bude úplně stejný počet závodních víkendů, takže letní přestávka přišla opravdu přesně v polovině sezóny.

V těchto 9 závodech jsme viděli 3 různé vítěze (Morbidelli, Márquez, Pasini). Tým Marc VDS letos dokázal vyhrát 8 z 9 závodů, neskutečná šňůra. Na národnosti je to 7:2 pro Itálii oproti Španělsku. Na stupních vítězů se celkem objevilo 7 různých závodníků (Morbidelli, Márquez, Pasini, Lüthi, Bagnaia, Oliveira, Nakagami).

Franco Morbidelli již letos vyhrál 6krát, 2 závody vyhrál jeho týmový kolega Alex Márquez. Mattia Pasini pak vyhrál 1 závod.

Co se týče podvozku na prvním místě v cíli závodu, tak Kalex má zatím 100% úspěšnost.

Franco Morbidelli letos dokázal poprvé vyhrát závod a od té doby je téměř k neporažení. Své první vítězství letos získal i Alex Márquez, pak dokázal přidat ještě další.

Poprvé se na podium v Moto2 dokázali probojovat Miguel Oliveira a Francecso Bagnaia. Pro Bagnaiu je to navíc jeho nováčkovská sezóna. Takže asi není překvapením, že docela suverénně vede soutěž o nejlepšího nováčka roku. Za ním jsou Navarro, Quartararo, Binder, Locatelli a Manzi.

Nejvíce pole position měl v první půlce sezóny Franco Morbidelli, bylo jich 5. Alex Márquez startoval z první pozice na startovním roštu 2krát, Thomas Lüthi i Miguel Oliveira jednou.

Nejvíc nejrychlejších kol má také na svém kontě Morbidelli, a je to také 5. Miguel Oliveira zajel nejrychlejší kolo v závodě 2krát. Po jednom nejrychlejším kole mají Lüthi a Márquez.

Závodníci, kterým se povedlo dojet do cíle ve všech 9 závodech, jsou Francesco Bagnaia, Tetsuta Nagashima, Miguel Oliveira a Jesko Raffin. Do cíle ve všech závodech dojel i Mattia Pasini, ale později byl z jednoho závodu diskvalifikován, takže ho do téhle statistiky počítat nemůžu. V této kubatuře už nyní není žádný jezdec, který by bodoval ve všech závodech. Je tu několik jezdců, kteří brali body v 8 závodech, ale ve všech 9 nikdo.

Nejvíce kol na prvním místě v závodě odjel Franco Morbidelli: 110. Alex Márquez odjel na čele 52 kol, Mattia Pasini 22 kol, Thomas Lüthi a Takaaki Nakagami shodně 11 kol a Miguel Oliveira byl lídrem závodu 4 kola.

V šampionátu konstruktérů vede Kalex se 105 body. Na druhém místě je KTM se 120 body. Suter je až třetí a má 66 bodů. Speed Up má bodů 53 a Tech 3 je poslední s 46 body.

Šampionát jezdců tady teď rozebírat moc nebudu. U každého jezdce je totiž vždy uvedeno, na jakém místě se aktuálně nachází, i kolik má bodů.

Takže pojďme tedy na ono hodnocení jezdců po první polovině sezóny. Jezdci jsou řazeni abecedně podle jejich příjmení.

Dominique Aegerter (Kiefer Racing; Suter)
Počet bodů: 50
Pořadí v šampionátu: 9.

Dominique mohl patřit k těm jezdcům, kteří dojeli do cíle ve všech 9 závodech, ale tím posledním závodem si to pokazil. Kdysi jsem v něj věřila, že by mohl být pravidelným jezdcem na stupních vítězů. Teď už to na to sice nevypadá, ale zatím jeho sezóna vůbec není zlá. V Kataru začal sympatickým 11. místem, v Argentině byl 14., ale v USA se vytáhl, když dokončil na 5. pozici. V dobrých výsledcích pokračoval i v evropských závodech. V Jerezu byl 7., v Le Mans 6., v Mugellu 7. Jenomže pak mu to moc nevyšlo, když v Barceloně skončil až 16. V Assenu si trošku spravil chuť, bral body za 12. místo. Opět to pak ale bohužel nevyšlo na Sachsenringu, kde nedojel do cíle. To byl v jeho podání takový trošku divoký závod. On havaroval, pak několikrát zajel do boxů a vždy se vrátil na trať. Když zajel do boxů potřetí, tak už tam zůstal. Já tedy zatím hodnotím jeho sezónu kladně, jeden nedokončený závod není žádná velká tragédie. V šampionátu je 9. a to zatím není vůbec špatné.

Francesco Bagnaia (SKY Racing Team VR46; Kalex)
Počet bodů: 78
Pořadí v šampionátu: 5.

Nevěřila jsem, vážně jsem nevěřila, že by Pecco mohl být při své debutové sezóně v Moto2 hned takhle vysoko. Je to naprosto úžasné. Hned na úvod musím podotknout, že Pecco patří aktuálně mezi mé největší oblíbence, takže se teď dočtete, jak je to vlastně všechno super. Už po závodě v Kataru jsem měla radost, protože skončil 12. a to pro mě byl velmi dobrý výsledek. Kdo mohl tušit, co ještě přijde. V Argentině byl 7., to bylo úplně skvělé. V USA pak bohužel skončil mimo body, byl 16. No a potom to začalo. V Jerezu i v Le Mans byl shodně na 2. pozici. Na své domácí trati v Mugellu jel taky výborně, bojoval o 6. místo, ale havaroval. Sice motorku zvedl a závod dokončil, ale až na 22. pozici. Od té doby se to ale opět zlepšuje. V Katalánsku byl 13., v Nizozemsku 10. a minule v Německu opět vystoupal na stupně vítězů, když byl 3. To byl ten závod, kde jsem měla snové stupně vítězů. Nicméně, vážně jsem neočekávala, že by Pecco mohl získat hned v první půlce sezóny třikrát umístění na pódiu. Pro mě je on asi největším překvapením šampionátu. Říkala jsem si, že jako nováček bude minimálně rok potřebovat čas, aby se do toho dostal. A on hned takhle válí!

Lorenzo Baldassarri (Forward Racing Team; Kalex)
Počet bodů: 39
Pořadí v šampionátu: 14.

Balda má v šampionátu aktuálně pouze 39 bodů. On má na víc, já to vím. Jenže ho letos taky provází spousta krušných okamžiků. Fakt doufám, že už nic strašného nepřijde. Vždyť s problémy bojoval i loni (ta dvě vykloubená ramena najednou hovoří za vše), fakt mě mrzí, když vidím, že se to s ním táhne i letos. Sezónu ale začal dobře, byl 8. v Kataru a dokonce 4. v Argentině. Pak ale v Austinu přišel výpadek a on závod nedokončil. Ve Španělsku byl ale 11., jenomže ve Francii přišel další výpadek. No a závod nedokončil ani v Itálii. Byl to jeho domácí závod, tým měl kvůli tomu speciální zbarvení motorek, vypadalo to hrozně super, já věřila, že oba jezdci týmu závod dokončí a že se poperou o co nejlepší pozice. Jenomže se bohužel stalo to, že Lorenzo havaroval hned v prvním kole. A chudák s sebou smetl ještě jiného jezdce, kterému se pak byl omluvit, za což má u mě plus. V Katalánsku to bylo o mnoho lepší, dokonce se tam kvalifikoval do první řady. A v závodě dojel na 4. místě. Tedy, on byl původně 5., ale po diskvalifikaci soupeře se dodatečně posunul na onu 4. příčku. Pořád čekám na nějaké jeho pódium v letošní sezóně, ale zatím to P4 je jeho nejlepším výsledkem. Třeba se ale ještě letos dočkám. Hlavně ale, ať je v pořádku. Protože po Katalánsku se jel závod v Nizozemsku. V kvalifikaci havaroval a to tak, že na scénu bylo povoláno několik sanitek a nikdo nevěděl, co se děje. Ten pád byl drsný a my to měli zrovna v přímém přenosu, jelikož se TV kamery věnovaly jemu a Francovi Morbidellimu, kteří jeli za sebou a byli v rychlém kole. Už to nebudu moc rozmazávat, o tom, jak jsem to prožívala a jak jsem měla o Lorenza hrozný strach, už jsem dostatečně psala v článku o VC Nizozemska. Jsem vážně ráda, že to dopadlo, jak to dopadlo a Lorenzovo nejhorší zranění je zlomený kotník. Kvůli tomu samozřejmě nejel ani VC Německa. Nicméně slíbil, že pro Brno se pokusí být připraven.

Axel Bassani (Speed Up; Speed Up)
Počet bodů: 0
Pořadí v šampionátu: 35.

Axel je pro mě jedním z největších zklamání šampionátu. Já ho znala už z loňska ze Superbiků. Jezdil tam v kategorii Supersport, ale jel jenom ty evropské závody. A dost se předvedl v dobrém světle, já jsem na něj byla opravdu hodně zvědavá. Říkala jsem si, že by časem mohl být dobrý i v Moto2. Jenomže to se bohužel nestalo. V Kataru ani nejel, prý byl před sezónou nějaký zraněný. V Argentině pak skončil 25., v USA skončil 24., v Jerezu byl 23., v Le Mans 24. Na svůj domácí závod v Mugellu už ale nedorazil. Tým se s ním rozešel. Údajně kvůli neuspokojivým výsledkům. Taky po internetu kolovaly drby, že Axelovi došly finanční zásoby. Kdo ví, jak to tedy bylo. Takže Axel už v šampionátu aktuálně nepůsobí a já mám takové tušení, že už mu ta nula na kontě zůstane.

Brad Binder (Red Bull KTM Ajo; KTM)
Počet bodů: 25
Pořadí v šampionátu: 17.

Měla jsem radost, že Brad zůstal u Aja a společně přešli do Moto2. Akorát jsem se trochu obávala toho nového projektu s KTM motorkou. Nakonec se v Bradově případě ukázalo, že motorka nebyla hlavní problém. Problémem bylo to, že Brad se hned v úvodu sezóny zranil. Mistr světa Moto3 z loňské sezóny, já se těšila, co předvede v Moto2, věřila jsem, že hned v debutové sezóně to bude dobrý. Jenže nakonec všechno bylo jinak. V Kataru skončil až 20. V Argentině zajel úžasný závod a byl 9. Až potom se zjistilo, že má s tou zlomenou rukou opět nějaké potíže. Musel pak znovu hned na dvě operace. Pak ho čekala dlouhá rehabilitace. Vynechal závodní víkendy v USA, Španělsku i Francii. V Itálii se vrátil a sám byl překvapný svým výsledkem, když dojel na 10. pozici. V Katalánsku to bylo horší, tam byl až 17. Ale v Nizozemsku se vrátil na body, když dojel 13. V Německu zajel nejlepší výsledek sezóny, skončil 7. Takže já hlavně doufám, že už s tou rukou bude všechno v pořádku a druhá polovina sezóny se v jeho podání obejde bez problémů a on se bude postupně pomalu zlepšovat.

Simone Corsi (Speed Up Racing; Speed Up)
Počet bodů: 53
Pořadí v šampionátu: 8.

U Simoneho je to trochu jako na houpačce, ale když se na to podívám jako na celek, tak to špatný není. Už ono 8. místo v šampionátu je toho důkazem. První závod sezóny mu sice moc nevyšel, když byl 17., ale potom zajel dva velmi dobré výsledky, a to P6 a P7. Ve Španělsku potom ale havaroval hned na začátku závodu. Následovaly ale tři dobré závody, když byl dvakrát za sebou na 8. místě a potom skončil 11. V Nizozemsku přišel další výpadek a opět to byl pád hned na začátku závodu. Minule v Německu si zajel svůj zatím sezónní výsledek, protože byl na 4. místě. Na pódium to zatím moc nevidím, ale tak stát se může cokoliv.

Sandro Cortese (Dynavolt Intact GP; Suter)
Počet bodů: 18
Pořadí v šampionátu: 18.

A je to tady, Sandro. I když tedy já musím přiznat, že Sandra poslední dobou z fanouškovského pohledu zanedbávám. Chvíli byl mou neohroženou jedničkou, letos ho zatím v mých očích válcuje má italská trojka Morbidelli-Bagnaia-Baldassarri. Přesto pro mě Sandro vždy bude speciální osobou (hehe, on je vlastně napůl Ital, tak to bych z nich mohla udělat takovou svou velkou "italskou" čtyřku). Nicméně, teď tedy k té jeho první půlce sezóny. Loni to bylo jedno velké trápení a já věřila, že letos se všechno zlepší. Ovšem zatím to vypadá, že je to ještě horší :-( Myslela jsem, že to není tak zlé, ale jak teď koukám do statistik a porovnávám loňské výsledky s těmi letošními, tak fakt nevím, co říct. Některé závody letos celkem dobré, některé katastrofa. V Kataru byl až 22. a to jsem si říkala, že už to zase začíná. A bohužel jsem měla pravdu. V Argentině se sice vytáhl 8. místem, jenže pak v USA byl zas až 23. Ve Španělsku pak nedojel do cíle, ve Francii byl 14., tak bral aspoň 2 body. Jenže pak to bylo špatný. Skončil až 19. v Itálii, závody v Katalánsku a Nizozemsku nedojel do cíle. Minule při jeho domácím závodě na Sachsenringu se aspoň trochu předvedl, když vyrovnal své letošní maximum, tedy P8.

Remy Gardner (Tech 3 Racing; Tech 3)
Počet bodů: 6
Pořadí v šampionátu: 24.

Remyho první půlka sezóny je poznamenaná zdravotními problémy. V Kataru nedojel do cíle, potom v Argentině taky ne. Navíc si zlomil nohu, respektive kotník. V USA tak vůbec nestartoval. Vrátil se v Jerezu, ale skončil až 22. Jeho výkonnost ale měla vzestupnout tendenci, protože v Le Mans byl 20. a v Mugellu dosáhl na své první letošní body, když závod dokončil na 14. místě. Od té doby pravidelně bojoval o body, ne vždy se to ale povedlo. V Katalánsku byl 19., v Nizozemsku 16., ale v Německu skončil na 12. pozici. Takže aspoň pár bodů má, já tedy doufám, že přidá další. On pořád ještě tu nohu nemá 100% v pořádku, myslím, že jsem teď nedávno viděla nějakou fotku na jeho instagramu a že má pořád v té noze stehy. Takže nic moc no. Hlavně tedy doufám, že se dá brzy do pořádku.

Yonny Hernández (AGR Team; Kalex)
Počet bodů: 16
Pořadí v šampionátu: 20.

Yonny je dalším ze závodníků, o kterém můžu říct, že je to pro mě zklamání roku. Tedy té první poloviny. A já se obávám, že do konce sezóny už to lepší nebude. Jako mě bylo jasné, že přestup zpět z MotoGP do Moto2 bude těžký, protože to jsou dva naprosto rozdílné šampionáty. Ale takhle zlý jsem to teda nečekala. Mě osobně to hodně mrzí, Yonny je jeden z mých oblíbených jezdců a já bych si tak přála ho vidět pravidelně v top 10. Začátek sezóny byl hodně zlý, ale říkala jsem si, že se to všechno musí zažít a navíc AGR neřadím mezi top týmy. Jenže to bylo P18, P22 a v USA přišel nedokončený závod. V Evropě se to zlepšilo, tak jsem věřila. V Jerezu přišlo skvělé 9. místo, v Le Mans byl 10. Tak jsem měla radost a věřila, že už to bude fajn. Jenže jeho výsledky se opět propadly tam, kde byl na začátku. V Itálii byl 17., v Katalánsku 15. (a to ještě vlastně může být rád za diskvalifikaci soupeře, protože jinak by byl 16.), v Nizozemsku byl 14., tak aspoň získal dobré dva body. Minule v Německu dojel 17. Takže body sem tam sbírá, ale tedy žádná sláva to není, bohužel.

Danny Kent (Kiefer Racing; Suter)
Počet bodů: 3
Pořadí v šampionátu 26.

Danny sice momentálně není stálým jezdcem šampionátu, ale sezónu začal se všemi v Kataru jako plánovaný stálý jezdec, takže ho zařazuji rovnou do tohoto seznamu a ne až na konec mezi jezdce s divokou kartou. Nicméně, Danny začal sezónu v týmu Kiefer, tedy ve stejném týmu, v jakém jezdil loni, jen loni se jmenovali Leopard. Asi to moc rozpitvávat nebudu, už jsem o jeho situaci psala hodně v článcích během sezóny. Tak tedy ve zkratce. V Kataru byl 13. a to jsem brala jako slušnou pozici. V Argentině závod nedokončil, v USA nenastoupil. V neděli vyšla zpráva, že má problém se zády a že tedy raději startovat nebude. Já mu to věřila! A ona to byla lež. Žádné zdravotní problémy neměl. Až po závodním víkendu přiznal, že prostě už startovat nechtěl. Mluvil něco o tom, že se v týmu necítil bezpečně, že mu nedávali to, co očekával. A rozhodli se tedy, že spolupráci ukončí. Pokud si dobře pamatuju, tak Danny pak vykládal něco v tom smyslu, že když mu požadovanou motorku nedali v tomto týmu, dají mu ji jinde. Taky pořád vytahoval, že měl nějaké návrhy na přestup do MotoGP v roce 2015, ale že to odmítl. Nevím, proč to teď řeší? Chce si jako sypat popel na hlavu nebo co? Já měla Dannyho vždycky ráda, i jsem se s ním několikrát potkala v Brně při MotoGP a vždy na mě působil jako fajn a skromný kluk, já ho vždy pokládala za jednoho z nejpříjemnějších lidí v paddocku. Ale tohle dění kolem něj mě trochu zklamalo a trochu změnilo můj pohled na něj. Nicméně, poté, co ukončil spolupráci s Kieferem, tak mu dal šanci Aki Ajo (kdo jiný, že). Danny jel pro jeho tým v Moto3 divokou kartu v Le Mans a skončil 10. To bylo lepší než Nicco Antonelli a já začala mít dost velké obavy, jestli náhodou Danny Nicca nenahradí nastálo. Na druhou stranu jsem si ale říkala, že Aki je férový a vždy se svými jezdci dojel až do konce sezóny, ať se dělo cokoliv. Mě by to bylo moc líto, kdyby se to opravdu stalo, poněvadž se z Nicca stala letos má jednička v Moto3 (ale o tom už jste si mohli dostatečně počíst v článku o Moto3). Danny pak dostal další šanci v Mugellu, ale to se vrátil opět do Moto2. Nahradil zraněného Ikera Lecuonu, ale závod kvůli pádu nedokončil. V Německu se opět vrátil do Moto3. A právě u Aja nahradil zraněného Nicca Antonelliho. Závod kvůli pádu nedokončil. A víte co? Já vím, že bych to asi neměla říkat, ale já jsem mu to DNF škodolibě přála. Je to ode mě asi hnusný, ale prostě tak to bylo. Sám Danny tedy prohlásil, že do konce sezóny je smířený s tím, že bude nahrazovat zraněné jezdce (počet divokých karet je omezen, takže fakt musí spoléhat na to, že se někdo zraní a on bude schopný naskočit místo něj). Pro příští rok prý má nějaké šance, tak tedy uvidíme. Prý ví, že v Moto2 může být rychlý a konkurenceschopný. Prý má ale taky nějaké dobré nabídky z Moto3 (a já se radši ani neodvažuju tipovat, jaké to jsou).

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře