Polovina sezóny 2017: Moto3 (část II.)

13. červenec 2017 | 21.33 |
› 

moto3Jak jsem slibovala, rozhodla jsem se přes letní přestávku sepsat mé shrnutí první poloviny sezóny. Začala jsem kategorií Moto3, protože to chci vzít od nejnižší třídy - to zaprvé - a taky proto, že tady je nejvíc závodníků, takže to bude trvat déle - to zadruhé. Článek jsem pojmula tak, že u každého jezdce vždy vidíte tým, ve kterém závodí a motocykl, na kterém jezdí. Dále je u každého závodníka uvedeno aktuální pořadí v šampionátu a kolik má na svém kontě bodů. První část jsem sem již dávala, dnes je na řadě část druhá. Ještě dodám, že jezdci jsou řazeni abecedně dle příjmení.

Romano Fenati (Marinelli Rivacold Snipers; Honda)
Počet bodů: 128
Pořadí v šampionátu: 2.

Chce se mi říct, že Romano je takový nenápadný, ale nese to své ovoce, ale to zas není až taková pravda. Protože slovo nenápadný se zrovna k němu moc nehodí :-D Na začátku sezóny tedy měl pár divokých momentů (a už jsem to psala v minulém článku, že to, že mi srazil Nicca Antonelliho mu jen tak nezapomenu), ale přijde mi, že v posledních několika závodech se uklidnil a jede i docela hlavou. Možná to ale tak připadá jenom mě. Nicméně, loni po polovině sezóny skončil. Tak možná, že to klepnutí přes prsty potřeboval. Letos už dokázal získat 5 umístění na stupních vítězů (z toho jedno vítězství, zbytek druhá místa), takže i proto je v šampionátu na 2. pozici a já v každém článku píšu, že pozor na něj, musíme s ním počítat. K tomu má ještě 5., 7. a 13. místo a také jeden nedokončený závod. To bylo v Le Mans a havaroval, když byl v čele závodu a budoval si náskok a já si už začínala myslet, že vyhraje. Otevřeně tady teď přiznávám, že mezi mé oblíbence nepatří a já fandím jeho soupeřům. Na druhou stranu ale musím říct, že jsem na něj ve druhé půlce sezóny docela zvědavá. Dovedete si představit, kdyby získal titul?

Juanfran Guevara (RBA BOE Racing Team; KTM)
Počet bodů: 58
Pořadí v šampionátu: 10.

Já Juana zbožňuju. To vás hned takhle na začátek jen upozorňuju na fakt, že ho teď budu vychvalovat a opěvovat a tak :-D Juan má po první polovině sezóny 58 bodů, což je víc než kdy měl. Tolik bodů nikdy nezískal ani za celou sezónu a teď už je má v polovině roku. Je to úžasné, mám z něj velkou radost. Už se letos dokonce dvakrát dostal do první řady na startovním roštu a v závodech bývá kolem P10, někdy i výš. Sezóna tedy nezačala dobře, když v Kataru havaroval (kolize s jiným jezdcem), ale potom v Argentině byl 9. a v USA dokonce 6. Doma v Jerezu mu to taky vyšlo, když skončil 10. Pak přišly 2 skvělé závody ve Francii a Itálii. Ve Francii byl 5., v Itálii získal tolik vytoužené umístění na pódiu. Skončil 3. a já slavila. Pak mu to bohužel nevyšlo v Katalánsku při dalším domácím závodě, ale v Holandsku i Německu se zas vrátil na bodované pozice, v obou případěch byl 12. Já mám z Juana fakt radost, věřím, že se mu bude dařit i nadále.

María Herrera (AGR Team; KTM)
Počet bodů: 1
Pořadí v šampionátu: 30.

Jediná dívka ve startovním poli. A poslední tedy rozhodně nejezdí. Jasně, žádné zářivé výsledky to nejsou, ale že by byla úplně slabá a nestíhala, to zase ne. Často se pohybuje na pozicích okolo Jakuba Kornfeila (i když je to spíš kvůli té strašné motorce, doufejme). Ale je to, jak to je. A náš komentátor to vždy hrozně řeší, že Kuba bojuje s Marií. Občas se na tom komentáři bavím, občas už je to až trapné. A teď si musím rýpnout, protože mě to fakt dost otrávilo. Jednou, když spolukomentoval Lukáš Pešek, tak právě zrovna v tom závodě María byla před Jakubem, nebo tak nějak to bylo, teď už úplně přesně nevím. No a Pešek prohlásil, že kdyby ho měla porazit holka, tak to se jde radši střelit. Jako co to mělo znamenat? Možná proto, že jsem taky holka, tak se mě to dotklo. Kdybych byla kluk, tak bych to možná brala jinak. Ale mě to z toho jeho komentáře přišlo, jako by si nevážil Maríe a obecně to bylo takové dost nehezké vůči všem holkám. Ono obecně, Pešek a jeho komentář, to je občas těžkej průšvih (chtěla jsem být spisovná a napsat "těžký", ale v tomto slovním spojení mi "těžkej" přišlo tak nějak lepší :-D ), ale o tom rozhodně nemá plánu psát. Tenhle svůj názor si nechám pro sebe. Raději se vrátím k Marií. Ta letos dokončila všech 9 závodů první poloviny sezóny. Bodovat však dokázala pouze jednou a to hned v Argentině, kde byla 15. Takže má na svém kontě 1 bodík. Loni měla za celou sezónu 7 bodů, tak uvidíme, jestli se letos zadaří a svůj loňský výkon překoná. Bylo by to hezké, kdyby se to povedlo.

Jakub Kornfeil (Peugeot MC Saxoprint; Peugeot)
Počet bodů: 5
Pořadí v šampionátu: 24.

Hehe, já o Jakubovi a on je hned další v pořadí :-D Takže tedy, průšvih jsem čekala hned, jak jsem se dočetla, že Jakub pojede na Peugeotu. Před sezónou panovaly nadšené komentáře a prognózy a blabla. Já to ale tušila, že to bude zlý. Mé předpoklady se potvrily, z jeho výsledků nejsem ani překvapená, ani zklamaná. Je to přesně tak, jak jsem čekala. Tedy marný boj aspoň o nějaké ty body. To se povedlo pouze jednou a to v Le Mans, kde byl 11. Jinak se pohybuje někde v rozmezí 17. až 23. místa. Jasně, Češi můžou být rádi, že tam pořád nějaké jezdce mají, protože není moc kluků, kteří by měli na to, dostat se do světa, jestli tedy momentálně vůbec někdo takový je. Ale nevím no, tohle taky není moc ideální. Nicméně, teď trochu předběhnu, ale už je nyní jasné, že Mahindra příští rok v MS nebude a tedy nebude ani Peugeot. A tým Saxoprint už oznámil, že se na příští sezónu domluvili s KTM. Tak jsem zvědavá, jestli u nich Jakub zůstane. A pokud zůstane, tak jak si povede.

Livio Loi (Leopard Racing; Honda)
Počet bodů: 24
Pořadí v šampionátu: 17.

Před časem jsem Livia pokládala za velký talent a taky mu fandila. Teď už to mé fandění je takové nemastné neslané. Už ho nesleduju tak, jako dřív, to musím přiznat. A ta jeho sezóna je taková divná zatím. Na začátku roku to vypadalo nadějně, já si říkala, že to, že přišel k "leopardům", se vyplatilo, avšak po dobrých P12 a P6 přišlo docela rozčarování a zklamání. Nevím, čím to, ale Livio prostě najednou byl daleko za body, případně 16. Vlastně ještě v USA byl 15., ale od přesunu šampionátu do Evropy se v tom dost plácal. Byl dvakrát 16., a pak 23., 25. a 21., což je hodně zlé, když přihlédneme k tomu, že jeho týmový kolega v tu samou chvíli vyhrával závody. Úplně jsem se fakt divila, protože Livia jsem vždy považovala za dobrého závodníka a říkala si, že by Joanu Mirovi mohl být vyrovnaným soupeřem a kolegou. Teď se aspoň předvedl na Sachsenringu, když skončil 7., takže po dlouhé době zase vybojoval nějaké body. Já si v jeho případě ani netroufám tipovat, jak bude vypadat druhá polovina sezóny.

Jorge Martín (Del Conca Gresini Moto3; Honda)
Počet bodů: 89
Pořadí v šampionátu: 4.

Než přejdu k letošní sezóně, tak přidám trošku té historie. Jorgemu jsem začala fandit už, když závodil v Rookies Cupu. V tom roce jel o titul proti Karlu Hanikovi. V tom roce jsem fandila Karlovi a na jednu stranu jsem byla ráda, když ten titul vyhrál, na druhou stranu jsem ale byla trochu zklamaná za Jorgeho. Další rok už byl Karel v Moto3, tak jsem mohla v RBRC naplno fandit Jorgemu a on ten titul fakt získal. Mimochodem, v tom roce 2014 Jorge bojoval o titul s Joanem Mirem a ten rok jsem si oblíbila i jeho. Takže pak jsem Jorgemu fandila, když vstoupil do Moto3 a tak trochu očekávala, co bude. Zlepšoval se a zlepšuje se pořád. Akorát teda to vítězství jaksi stále ne a ne přijít. A je to škoda, moc bych mu to přála. On je to letos takový "Mr. Superpole" (řečeno superbikovou terminologií). Z 9 závodů měl 6krát pole position. Jenže vítězství nikde. Byl jednou druhý a třikrát třetí. Do toho má 9., 15. a 4. místo plus jeden nedokončený závod. V Německu hned v pátečním tréninku havaroval, zlomil si kotník a lýtkovou kost. Já jsem někdy před tímto závodem psala, že mám tušení, že to jeho první vítězství v kariéře přijde v Brně (loni tu získal své vůbec první pódium, ta by to bylo takové hezké a symbolické), avšak toto zranění to komplikuje, protože vlastně není jasné, jestli vůbec v Brně bude. Já si teda myslím, že bude, protože od té zlomeniny do Brna uplyne tak 5 týdnů a to tak bývá doba léčení. Takže si myslím, že přijede, aby minimálně absolvoval lékařskou prohlídku na místě. A pak teda tipuju, že tou prohlídkou projde a pak, ať se stane, co se má stát :-D

John McPhee (British Talent Team; Honda)
Počet bodů: 83
Pořadí v šampionátu: 6.

Musím říct, že mě John překvapil. Ale já ho asi obecně podceňuju, protože třeba když loni vyhrál v Brně, tak jsem tomu ani věřit nechtěla :-D Nicméně, na vodě mu to většinou šlo. Letos ale začal dobře jezdit i na suché trati. A já byla překvapená o to víc, že to bylo s tím novým projektem "British talent" a já teda fakt nečekala, že budou vysoko hned od začátku sezóny. No a John hned na začátku sezóny zajel dvakrát za sebou druhou pozici. Pak se vždy pohyboval v bojích o top 10, avšak ne vždy to vyšlo. V Jerezu přišel výpadek. Další výpadek přišel až teď na Sachsenringu, týden poté, co byl v Assenu na 3. místě. Do toho už letos dvakrát dokázal získat pole position. Já jsem vážně docela dost překvapená. John má dost slušně našlápnuto ke své životní sezóně.

Andrea Migno (SKY Racing Team VR46; KTM)
Počet bodů: 78
Pořadí v šampionátu: 8.

Andrea je takový podivuhodný případ. Už během první půlky sezóny zažil leccos. Zažil boj o top 10, získal své první vítězství v životě, i na výsledky mimo bodované pozice došlo. Sezónu nezačal vůbec zle, když byl v Kataru 6. a pak v Argentině 5. V Americe se sice do top 10 nevešel, ale 12. místo také nebylo úplně špatné. V dobrých výsledcích pokračoval po přesunu šampionátu do Evropy. Hned v Jerezu zajel dobré 6. místo, v Le Mans pak byl 8. Doma v Mugellu se s ním sice počítalo, ale zase ne tak. Nicméně vyšlo mu to neskutečně a on získal své první vítězství. Dokonce já musím přiznat, že jsem ho nikdy moc nemusela, ale to vítězství bylo takové neočekávané a všechno se to tak nějak sešlo, že jsem mu to opravdu přála a radovala se z toho. Ještě v Barceloně byl 8., pak ale jaksi jeho výkonnost šla dolů. Nebo prostě nevím, co se stalo, ale v Assenu byl až 14. (jasně P14 zas taková pohroma není, ale jelikož předtím vyhrál, tak v porovnání s tím to není nic moc), no a na Sachsenringu dokonce 16. Ovšem, jak si můžete všimnout, tak Andrea patří k těm jezdcům, kteří dojeli do cíle ve všech závodech, a to se počítá. Navíc, nebýt Sachsenringu, tak mohl mít body ze všech 9 závodů. A to je tedy dobré. A já se pak divím, jak to, že je v šampionátu 8. Já ho totiž moc nesleduju, to se musím přiznat, a pak, když koukám pozorně do tabulek a statistik, tak se divím.

Joan Mir (Leopard Racing; Honda)
Počet bodů: 165
Pořadí v šampionátu: 1.

Hned v úvodu se chci s něčím přiznat. Nebo přiznat, možná už to víte, jelikož jsem to zmiňovala v několika článcích i před sezónou. Já jsem před sezónou odhadovala, že Joan pojede na titul. A vida, momentálně vede v šampionátu. Už letos vyhrál 5 závodů, k tomu byl ještě jednou na 3. místě. Mimo stupně vítězů tak byl pouze třikrát a to v USA (tam skončil 8.), Itálii (byl 7.) a Nizozemsku (byl 9.). Všech úvodních 9 závodů sezóny dojel do cíle, ve všech závodech byl na bodech a navíc, ve všech závodech byl v top 10. Zajímavé je, že letos ještě nedokázal získat pole position, ale na druhou stranu, výsledky závodu jsou to, co se počítá. Fakt jede letos skvěle, tak nějak jsem to předpovídala. A taky zároveň jsem v to doufala, protože před sezónou mi bylo jasné, že z jezdců, kterým hodně fandím, je on jediný, který má letos na titul. Vážně mu ten titul moc přeju a budu mu až do konce sezóny držet palce. Příští rok jde do Moto2, tak by to s titulem bylo takové hezké :-)

Adam Norrodin (SIC Racing Team; Honda)
Počet bodů: 9
Pořadí v šampionátu: 21.

Druhá sezóna Adama Norrodina v šampionátu a já myslím, že úplně hrozné to není. Těch 9 bodů není špatných. Mile překvapil hned v Kataru, kde byl 10. To jsem ho opravdu chválila. Závody v Argentině a Americe mu ale už tak nevyšly, protože skončil mimo body. V Jerezu nedokončil, no a v Le Mans to byl on, kdo zpsůbil tu hromadnou nehodu. Respektive, samozřejmě, že to nezpůsobil záměrně. Z jeho motocyklu totiž vytekl olej na trať a ostatní na tom popadali. Olej nevytekl jen tak sám od sebe, ale po nehodě, do které se Adam hned na začátku závodu dostal. Do restartu závodu už pak nezasáhl, protože motorka toho schopná nebyla. V Itálii ani Katalánsku nebodoval, v Nizozemsku nedojel do cíle, v Německu byl zase mimo body. Škoda, že to překvapení z Kataru nedokázal zopakovat ještě v nějakém dalším závodě.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře