VC Nizozemska 2017

27. červen 2017 | 22.10 |
› 

assen_1Sice jsem slíbila, že tu další článek bude až po VC Německa, protože se to společně s VC Nizozemska jede hned týden po sobě. Ale prostě mi to nedá, takže je tu samostatné shrnutí závodu v Nizozemsku. Navíc, kdybych to psala až po GP Německa, tak bych stejně byla plná emocí (ať už pozitivních či negativních) právě z onoho závodu, takže na nějaký Assen už bych si pomalu ani nevzpomněla. A to by byla škoda, protože je toho docela dost, o čem bych se ráda zmínila.

A musím hned začít mým oblíbeným Moto3 týmem, tedy týmem Ajo. Nicco Antonelli je snad kluk s největší porcí smůly v poli. A ne jen v letošním roce. Ale i přes to, že má teď samé problémy, tak já mu i nadále věřím. Vždycky jsem mu věřila, i v tom hrozném období asi čtyři roky zpátky, kdy jsem ho prvně objevila a rozhodla se, že mu budu fandit. Ze zoufalství, že pořád jenom padal, jsem mu fandit přestala, ale vlastně ve skrytu duše jsem pořád doufala, že se mu konečně začne dařit a po očku jsem ho sledovala. Brno 2015 pak všechno definitivně změnilo, když Nicco vyhrál svůj vůbec první závod a to bylo poprvé, co jsem na MotoGP byla osobně na závodní neděli. Takže na to nikdy nezapomenu. Možná vám to přijde divné, ale já jsem asi pověrčivá (říkám asi, protože nevím, co už se za pověrčivost považuje a co ještě ne :-D ) a brala jsem to jako znamení. No a s příchodem Nicca do týmu Ajo bylo už úplně jasno, že mu prostě budu fandit. To taky vlastně beru jako jasné znamení.

Teď už ale k onomu závodu v Assenu. Nicco si už týden před tím při testování v Barceloně poranil rameno. Bylo tam snad nějaké vykloubení. No, v Assenu párkrát spadl a nejen, že si zhoršil to zranění ramena (někde dokonce psali, že si zranil ramena obě), k tomu všemu si ještě poranil záda. Jak sám řekl, vůbec neměl sílu udržet motorku. Takže v neděli ráno ve warm upu odjel jedno kolo a zjistil, že vůbec nemůže. A to byl konec. V té chvíli se dohodli, že odstoupí. No, teď má jen pár dní na aspoň nějaký odpočinek. Žádná zpráva od týmu Ajo zatím vydaná nebyla, tak čekám, jak to bude, jestli pojede v Německu nebo ne. Já teda musím říct, že bych možná i byla radši, kdyby Německo vynechal a odpočinul si a uzdravil se. Pak je měsíc pauza, tak snad čas na to, aby se dal do pohody, bude.

Bo Bendsneyder jel v Assenu svůj domácí závod. Už před tím vyhlásil útok na top 5 a ještě lépe na stupně vítězů. A já z toho měla velké obavy. Víkend byl deštivý a jemu to sedlo. V pátek zajížděl skvěle, formu potvrdil v sobotu, když se kvalifikoval do první řady, což se mu povedlo poprvé v kariéře. V neděli bojoval v čelní skupině až do konce. Na cílové rovince posledního kola to přišlo. V té tlačenici, která tam s ostatními jezdci nastala, to prostě neustál a havaroval. Já na to zírala a necítila vůbec nic. Až teď, s odstupem času, cítím, jak moc je mi to líto. Protože to pro něj znamená DNF, prostě se nemůže počítat, i když v pádu cílem proletěl. Bo sám teda v prohlášení říkal, že je to hrozná škoda, ale že je pozitivní, že se někam posunuli a že on držel tempo v celém závodě. A to je fakt, takhle dobře ještě letos nejel. Tak tedy doufám, že to je pozitivní zpráva a znamení, že jde všechno správným směrem. A až se Nicco uzdraví, tak by kluci ještě třeba v závěru sezóny mohli bojovat o bednu, na kterou tolik čekám.

bo_assen
To je ten nešťastný moment, cíl závodu, ale Bo v pádu

Samozřejmě, hrozně moc jim budu držet palce v srpnu v Brně. Moc bych si přála, aby se jim tu dařilo (jak už jsem napsala, Nicco tu dokonce vyhrál, tak snad je to znamení, že by to nemuselo být úplně špatné). A taky teda doufám, že se s nimi setkám, zatím jsem osobně neměla tu čest ani s jedním z nich. A jelikož je to tým Ajo, tak samozřejmě ve čtvrtečním paddocku se budu pořád nenápadně motat kolem garáže týmu, tak snad se tam oba mihnou. Hlavně teda s tím Niccem bych se fakt chtěla setkat. Ale to už hodně odbočuju od GP Assenu, takže zpět do minulého víkendu.

Byla to teda fakt bitva až do konce. Já se bála, aby třeba nezačalo pršet, ale naštěstí nic z nebe padat nezačalo a závod se celý odjel na suché trati.

Nejprve se oddělila šestičlenná skupina jezdců, pak se k nim ale dokázali doklapnout i nějací další. Takže ve finále vlastně o pódium bojovalo jedenáct závodníků. Hodně tam o první místo bojovali hlavně Martín a Fenati, i Joan Mir, ale ten asi chtěl zkusit podobnou taktiku jako v Katalánsku, kde se nikam nehnal a počkal si až na správný okamžik. Jenže tentokrát to tak jednoduché neměl.

Jorge Martín dokonce několikrát vyjel mimo trať a už to vypadalo, že ztratí s ostatními kontakt. Ale zase se přitáhl.

Skvělou jízdu předvedl Aron Canet a vyhrál. Na začátku závodu se musel vyhýbat nějakým incidentům, myslím, že pak i sám byl mimo trať. Takže dost ztratil. Byl vlastně až v té skupině za tou vedoucí. Ale zajížděl neskutečné časy a tu první skupinu dokázal dotáhnout. S ním se taky vyvezlo pár dalších kluků. No a v závěru, vlastně v posledním kole, se probojoval až na místo první. Fakt skvělá jízda. Ten kluk se zlepšuje čím dál tím víc. V šampionátu už je druhý a já mám takový pocit, že Joanu Mirovi ještě zatopí. Asi bych mu to měla přát, týmu fandím v Moto2, ale v Moto3 jim zatím fandím pouze částečně. Tady u mě vede tým Ajo, no a pak právě již zmíněný Joan Mir.

Jenže Joanovi to v závěru závodu nevyšlo, byl 9., což je jeho nejhorší výsledek v sezóně. Potřeboval by v Německu opět výsledek v top 5 (nejlépe pak v top 3), aby šel do letní přestávky v klidu a s náskokem v šampionátu. Jako, on má pořád 30 bodů náskok, ale už je to míň, než to bylo. A závodů je ještě hodně a člověk nikdy neví, že.

Mimochodem, jak se správně čte Canetovo příjmení? Já jen, že komentátor neustále říká "Canéé". A já si teda tou výslovností nejsem jistá. Španělsky "umím" (píšu v uvozovkách, protože většinou rozumím, ale sama se mluvit stydím) a teda řekla bych, že to bude normálně Canet, s takovým tím neznělým t na konci. Ale možná je z oblasti, kde se to vyslovuje jinak, to nevím.

Taky bychom neměli zapomenout na Romana Fenatiho. Získal další stupně vítězů a já bych ho z boje o titul ještě rozhodně neodepisovala.

Skvělý závod předvedl John McPhee, který startoval až z 19. pozice. On byl právě jedním z těch, kteří se vytáhli za Canetem. Úplně jsem koukala, jak tam bojoval. Ale 3. místo určitě super.

Jorge Martín je prostě kluk pole position. Úplně mě tady napadá výraz Mr. Superpole, ale to je někdo jiný :-D Tak se ve WSBK říkalo (nebo stále ještě říká?) Tomu Sykesovi. Jenže tam se ono Superpole opravdu jezdí, tady to je normální kvalifikace. Ale jistě chápete, jak to myslím :-D Prostě Jorge vyhrává jednu kvalifikaci za druhou. Ovšem závod ještě žádný nevyhrál. A je to škoda, já bych mu to přála, on by si to fakt zasloužil. Ale víte co? Já si myslím, že to bude v Brně. Loni si tady získal své vůbec první stupně vítězů (to bylo v tom lijáku), tak myslím, že by mu to mohlo jít i letos a mám prostě už teď takovou zvláštní předtuchu, že to první vítězství bude tady. Což by byla paráda.

assen_2

Skvělý závod zajel Jules Danilo, ten se taky vyvezl za Canetem. Já z něj mám radost, Julese mám ráda. Bohužel on je vždy takový nenápadný a podprůměrný. Ale v Assenu mu to vyšlo skvěle a konečně byl vyrovnaným soupeřem svého týmového kolegy Fenatiho. Jules skončil 5. a to je jeho nejlepší kariérní výsledek. Navíc předchozí dva závody nedokončil, takže skvělé! Chválím a doufám, že to nebyla výjimka, ale že takhle krásně bude bojovat i v dalších závodech.

Opět skvěle jel i Marcos Ramírez, který byl 6. Konečně to vyšlo taky Gabrielu Rodrigovi, který snad konečně není zraněný. Konečně mohl startovat, dokonce dojel do cíle a dokonce rovnou na 7. pozici. Super a jen tak dál! (Koukám, že jsem krátce za sebou třikrát použila výraz "konečně", ale v Gabrielově případě je opravdu nutné to opakovat :-D )

Výborně na čele bojovali Tatsuki Suzuki a Adam Norrodin. Bohužel Norrodin havaroval v posledním kole. Suzuki to ale dotáhl do konce a vybojoval 8. místo.

Kluci z týmu SKY byli tentokrát takoví nenápadní, Nicolo Bulega byl 10., Andrea Migno 14., takže oba nějaké ty body brali, ale myslím, že se od nich čekalo trochu víc.

Pár bodů bral i Darryn Binder, takže aspoň, že tak. Další bodík do sbírky nakonec získal i Ayumu Sasaki. No a pár bodů bral i Juanfran Guevara, takže taky dobrý.

Ten Peugeot je prostě slabý. Já to říkala hned před sezónou, že je sice budu sledovat, protože tam pojedou Jakub Kornfeil a Patrik Pulkkinen, ale že očekávám poslední místa. No musím říct, že jsem zas tak daleko od pravdy nebyla. Jakub byl v závodě 17., Patrik 22. (poslední).

Nadějně vypadal Nakarin Atiratphuvapat. Ten se dokonce v těch obtížných podmínkách kvalifikoval do druhé řady. Opět ukázal, že jezdcům ze zemí jako Thajsko nebo Malajsie prostě mokrá trať sedí. Nakarin se stal první jezdcem z Thajska, který se v nejnižsí kubatuře dokázal kvalifikovat takhle vysoko. Aspoň teda myslím, že jsem tuto statistiku někde viděla, že to tak je. Nicméně, bohužel mu to nevyšlo, skončil až 18.

Ze druhé řady startoval taky Marco Bezzecchi a ani on to bohužel neudržel. Taky skončil mimo body, když byl 16.

V závodě bylo docela dost pádů. Fabio Di Giannantonio, Enea Bastianini a Ryan van de Lagemaat (domácí jezdec na divokou kartu) vlastně spadli hned na začátku. Fabia i Eney mi bylo fakt líto. Škoda. Líto mi bylo taky Lorenza Dalla Porty, kterému to prostě letos zatím nejde a přitom já mu před sezónou tolik věřila. Špatný den pro tým Aspar, jelikož nedokončil ani Raul Fernández. Raul nahradil Alberta Arenase, který stále nemůže závodit, a myslím, že nepojede ani závod na Sachsenringu.

Můj následující plán je tedy takový, že sem příští týden přidám shrnutí závodu v Německu, a pak během letní pauzy bych ráda napsala nějaký dlouhý komentář k první půlce sezóny. Chtěla bych zkusit dát dohromady nějaké statistiky, ale zároveň bych samozřejmě chtěla, aby to byl tak trochu zaujatý článek psaný z mého úhlu pohledu. Tak uvidím, jak to půjde.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář