Moto2: GP Itálie a Katalánska

22. červen 2017 | 21.29 |
› 

barcelona_1Zatím poslední článek, který by mapoval dosavadní dění v Moto2, tady byl na začátku června. Od té doby už se odjely další dva závody, které na sebe hned po týdnu navazovaly. Byly to závody v italském Mugellu a ve španělské Barceloně, což je Katalánsko, tak se to jezdí jako GP Katalánska. Poté následoval volný týden, ale teď se vše přesouvá na další dva po sobě následující závody. Než vše ale vypukne, tak mi dovolte, abych ony závody v Itálii a Katalánsku shrnula.

Franco Morbidelli je stále lídr MS, ale jeho náskok se poněkud zmenšil. Na začátku sezóny nastavil laťku hodně vysoko a asi se dalo tušit, že přijdou závody, kdy to nebude úplně bez problémů. Při domácím závodě v Mugellu skončil 4., což byla škoda, protože jsem mu domácí podium hrozně přála. Na druhou stranu to ale byly dobré body do šampionátu a navíc samotný Franco říkal, že v Mugellu nikdy neměl dobré výsledky. Takže to 4. místo bylo hodnocené hodně dobře. Jenže v Barceloně moc nestíhal. Navíc měl v závodě takovou krušnou chvilku, ale dokázal se udržet na motorce a motorku udržel na trati. Od té chvíle ale zratil kontakt s jezdci, se kterými byl ve skupině a pak ho ještě předjeli nějací další. Takže nakonec se spokojil se 6. místem. Což jsou samozřejmě opět dobré body, ale jeho hlavní soupeři byli před ním, takže nevím, jak moc se slovo "spokojil" hodí. Je to hrozné, ale já normálně byla z toho 6. místa zklamaná. Vím, že bych neměla, vždyť to je krásné umístění, vlastně, když nepočítám DNF v Jerezu, tak z těch závodů, které dojel, tohle byl nejhorší výsledek. Mít 6. místo jako nejhorší výsledek vůbec není zlý, že. Ale jak jsem napsala v úvodu, Franky nastavil tak vysoko laťku, že mi najednou P6 přišlo málo a bylo mi to líto.

Následuje Assen, kde Franco loni získal stupně vítězů, tak doufejme, že to je náznak toho, že mu ten okruh sedne líp než Mugello a Barcelona, že vyřeší problémy (Franco v prohlášení týmu říkal, že měl problémy s brzděním) a zase o ty stupně vítězů bude bojovat. Nemusí nutně vyhrát (i když to by bylo samozřejmě nejlepší), ale fakt bych byla moc ráda, kdyby se dostal na bednu.

Franco tak má v šampionátu náskok pouze 7 bodů a to je nejmenší rozdíl mezi 1. a 2. po úvodních 7 závodech v šampionátu od doby, co v roce 2010 byla kategorie Moto2 zavedena.

Na druhém místě je momentálně Thomas Lüthi. A jeho série je teda neskutečná. Dojel do cíle ve všech sedmi závodech, ve všech bodoval, nejhůř skončil na 8. místě a to zrovna v Jerezu, kde Franco havaroval. Lüthi teda letos zatím nezískal žádné vítězství, ale byl třikrát druhý a třikrát třetí. Jediný závod, kdy nestál na stupních vítězů, je tedy právě Jerez. Lidi, normálně já mám strach, že vyhraje titul. Já vím, že bych to asi neměla říkat, protože pořád tvrdím, jak mám ráda závody jako celek a mám vlastně ráda všechny. Jo, všech si vážím, ale asi se nikdy nevyhnu tomu, že prostě některým budu přát víc a některým míň.

A já nějak toho Lüthiho poslední dobou nemusím. Jasně, kdyby po tolika letech získal další titul, tak by to bylo něco, před časem už se s ním přestalo počítat (nebo aspoň teda já to tak měla), ale on je pořád na vrcholu. To si určitě obdiv zaslouží. Jenže mě osobně prostě nesedí.

Na třetí místo v šampionátu už se dostal Alex Márquez. Vyhrál letos už dva závody, oba u něj doma, tedy v Jerezu a v Barceloně. Takže myslím, že už dopředu je jasný vítěz závodů v Aragonu a Valencii :-D Ty jo, ale dovedete si to představit, kdyby Alex fakt vyhrál všechny čtyři španělské závody? Navíc on má tedy taky dost dobrou šňůru výsledků. Od GP USA nikdy nebyl horší než 4., a to je teda super výkon. Já měla to tušení už během GP Itálie, k tomu, abych to napsala, se ale dostávám až teď. Mám takový tušení, že Alex bude ten třetí vzadu čekající na svou šanci. Franco a Lüthi se budou přetahovat a Alex bude za nimi číhat a ještě všechny překvapí. To je scénář, který očekávám. A vlastně bych se ani nedivila, kdyby to byl nakonec Alex, kdo by slavil titul. Pamatujete na sezónu 2014 v Moto3? Tam to taky dlouho vypadalo na souboj Miller vs. Rins, no a jak to nakonec dopadlo. Aby to tady nedopadlo podobně.

barcelona

Skvěle jede poslední dobou Mattia Pasini. Já ho chválila už minule, ale zároveň jsem dodávala, že je škoda, že on je vždy na čele, ale pak se něco pokazí nebo havaruje a už to tak skvělé není. Závod v Itálii byl ale mega. Já jsem tak moc ráda, že je Mattia zpět. To vítězství bylo úžasné, jsem mu to strašně moc přála. V Barceloně přidal druhé místo, takže paráda.

Konečně se trošku vytáhl i Mattiův týmový kolega Andrea Locatelli, nováček v Moto2. V Itálii skončil 16., což mi bylo líto, ale v Barceloně dojel na 15. místě a to znamenalo jeho úplně první bod v této kategorii. Na jeho statistice je krásně vidět, jak se závod od závodu zlepšuje.

Doma v Itálii jel výborně i Pecco Bagnaia, ale bohužel v závěru závodu upadl. To mi bylo tak moc líto. Mohl být 6., možná dokonce 5., ale nebylo z toho nic. Sice to zvedl a dojel do cíle, jenomže až jako 22. No a v Barceloně mu to moc nesedlo, byl až 14., takže aspoň 2 dobrý body. Jasně, na nováčka super, ale Pecco taky nasadil laťku docela vysoko, tak mi přišlo P14 málo. Teď ale nastává Assen a on tam loni v Moto3 vyhrál, když Mahindře zajistil vůbec první vítězství v historii. To by bylo krásné, kdyby se mu něco takového povedlo i letos. Mohli by být s Francem zase P1 a P2 jako v Le Mans, to bylo úžasný (navíc jsem ten den zrovna měla svátek, tak mi dali kluci mega dárek a ani o tom neví :-D ). Naopak ale Francescův týmový kolega Stefano Manzi na své první body stále ještě čeká. Teď koukám na své statistiky, které si vedu, a vidím, že Stefano nedokončil všechny poslední tři závody, které se zatím jely. No, to tedy ale vůbec není dobré.

Samozřejmě, zmínit musím KTM. Miguel jede skvěle, v Itálii získal 5. místo, v Barceloně byl 4. Vážně zírám. Už jsem to psala minule, že mě Miguel překvapil. Před sezónou jsem se toho nového KTM projektu bála, ale zatím to teda jede skvěle a Miguel mi svými výsledky dělá ohromnou radost. V Mugellu se taky do akce vrátil Brad Binder. Sice ho prý ruka pořád ještě zlobila a nebyl ve 100% pohodě, ale zejména v tom Mugellu zajel skvěle. Byl 10. a prý překvapil i sám sebe :-D V Barceloně to tak skvělé nebylo, tam skončil mimo body, byl 18.

mugello_1

Zmínit musím Lorenza Baldassarriho, aby ta moje italská top 3 byla kompletní (kdo by stále ještě nevěděl, tak moje italská Moto2 top 3 je Morbidelli, Bagnaia, Baldassarri – v tomto pořadí). Tým Forward měl skvělý barevný design pro domácí GP v Itálii. Hrozně jsem jim přála, aby to oba jezdci dojeli do cíle a aby to bylo na co nejlepší pozici. Jenže co se nestalo. Balda havaroval v prvním kole. Mě to tak hrozně mrzelo. Navíc to byl pád dost ošklivý, tak jsem měla obavy, aby nebyl zraněný. A to naštěstí nebyl. Jenže bohužel při tom pádu s sebou smetl i nebohého Nakagamiho. Balda za ním ale pak šel a omluvil se. Potřásli si rukama, poplácali se po ramenou. Za to má u mě Balda velké plus. Náladu si ale spravil v Katalánsku, kde se dokonce kvalifikoval do první řady. To jsem měla radost. No a v závodě byl 5., což bylo taky super. Luca Marini to s tím speciálním zbarvením pro Itálii do cíle dojel a dokonce na 6. místě, takže super a aspoň něco dobrého pro tým. Jenže v Katalánsku měl v tréninku pád a od té doby byl pořád poslední. Nakonec se během soboty rozhodlo, že už dál pokračovat nebude, protože měl nějaké problémy s ramenem a nebylo mu dobře, takže závod vynechal. Doufám, že už je všechno v pořádku a v Nizozemsku zase bude bojovat v top 10.

Taky se v poli udála změna. Tým Speed Up ukončil spolupráci s Axelem Bassanim. Některé zdroje uvádějí, že to bylo kvůli nedostatečným výsledkům Axela, že od něj tým čekal víc. Některé zdroje uvádějí, že Axelovi došly finanční zásoby. Ať tak nebo tak, je to škoda. Já se na něj těšila, pokládala jsem ho za velký talent. V Mugellu i v Barceloně jel místo Axela Augusto Fernandéz. Zatím tedy nic moc, rozkoukává se. Nevím, jestli to je stálá výměna, nebo jestli to bylo jen na pár závodů. To se ukáže časem.

Zmínit musím tým Dynavolt. Protože Sandro Cortese se pořád nechytá a mě je to líto. Byl 19. v Itálii a v Katalánsku ani nedojel do cíle. To byl hodně špatný závod pro tým, protože nedokončil ani Marcel Schrötter. Marcel ale aspoň bral 11. místo v Itálii.

Svůj první bod sezóny v Itálii vybojoval Remy Gardner, respektive byly to body 2 za 14. místo. To mi udělalo radost. Remyho kolega Xavi Vierge kvůli zranění nestartoval v Itálii, pro Katalánskou GP už byl ale připraven a dojel si pro další skvělý výsledek – byl 9.

V Itálii nejel ani Iker Lecuona, který se opět zranil. O tom víkendu ho nahradil Danny Kent, ale ten v závodě havaroval. Iker se vrátil v Barceloně, kde skončil 25. Může to vypadat jako špatný výsledek, ale on konečně odstartoval a dojel do cíle. Protože on letos nemohl startovat do pěti závodů a jeden sice jel, ale havaroval a zranil se. Takže snad už je špatný období za ním a už se to bude jen zlepšovat.

Jak jsem byla nadšená, že se Yonny Hernández konečně zlepšuje, tak se v Itálii i v Katalánsku opět vrátil k tomu svému průměru (no, možná spíš podprůměru). V ani jednom z těchto dvou závodů nebodoval.

Ještě bych chtěla zmínit dva letošní nováčky. Jorge Navarro si asi pomalu zvyká na novou kategorii nebo mu možná jen tak sedly ty tratě, ale jak v Mugellu, tak i v Barceloně byl v top 10. A to je hodně dobré. Fabio Quartararo sice nic moc v Mugellu, kde byl až 18., ale v Barceloně se vytáhl a byl 8.

Teď jsou před námi závody v Assenu a na Sachsenringu. Po těchto dvou závodech bych sem ráda dala opět souhrn. No a jelikož pak je měsíční pauza (a pak už Brno!), tak přemýšlím o tom, že napíšu nějaký velký souhrn a hodnocení po první polovině sezóny.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář