Přestupy MotoGP 2018

21. červen 2017 | 22.01 |
› 

motogp_brno_2016V minulém článku jsem tvrdila, že přestupy pro sezónu 2018 nijak bombastické nebudou, protože většina jezdců má smlouvu i na příští rok. V továrních týmech sice ano. Tam se změny pro následující rok opravdu neočekávají. V ostatních týmech ale, zdá se, bude ještě velký souboj o jednotlivá místa. Oproti minulému článku, který jsem sem dávala, se již pár věci změnilo, tak si to pojďme shrnout. Chybět samozřejmě nebude ani můj pohled na situaci.

Nejprve si tedy zopakujme, co je jisté pro příští rok:

Repsol Honda: Marc Márquez a Dani Pedrosa (oba mají smlouvu do konce roku 2018)

Ducati: Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso (oba mají smlouvu do konce roku 2018)

Yamaha Movistar: Valentino Rossi a Maverick Viñales (oba mají smlouvu do konce roku 2018)

Tech 3 Yamaha: Jonas Folger a Johann Zarco (nedávno oznámeno prodloužení smlouvy i na 2018)

KTM: Bradley Smith a Pol Espargaró (oba mají smlouvu do konce roku 2018)

LCR Honda: Cal Crutchlow (dnes oznámen podpis na další dva roky, Cal podepsal přímo s HRC, což znamená větší tovární podporu)

Jsou tu další jezdci, kteří mají platnou smlouvu i na příští rok, ale již se u nich vyrojily spekulace, že ve svém týmu vydžet nemusí. Jsou to jezdci Aprilie, tedy Aleix Espargaró a Sam Lowes. Zejména o Lowesovi se mluví jako o tom, který to rozhodně jisté nemá. Avšak tým stále tvrdí, že do něj hodně investoval, že stojí za ním a že mu věří.

Smlouvu na příští rok mají i jezdci Suzuki Alex Rins a Andrea Iannone. Alex byl skoro celou první polovinu sezóny mimo hru, jelikož byl zraněný. Takže se jeho výkony zatím vůbec hodnotit nedají. Musíme ještě počkat. Ale já si myslím, že by byla hloupost, kdyby na konci roku odcházel. Navíc, když má smlouvu i na příští rok. Naopak Andrea Iannone není v týmu spokojený, to je veřejně známá věc. A už se hojně mluví o tom, že by mohl smlouvu rozvázat a jít jinam. Kam? No, momentálně se v jeho případě snad mluví o všech týmech, kde je možné volné místo. Hodně se ale mluví o tom, že by mohl jít do Aprilie, kde by právě nahradil Sama Lowese. Také by možná mohl jít do týmu, který používá motocykly Ducati (Pramac? Avintia?), jelikož Ducati mu docela sedla.

Kdyby tedy Iannone opravdu šel do Aprilie, tak co potom se Samem Lowesem? Údajně i on by mohl zamířit buď do Pramac Ducati či do Avintie. Možná i k týmu Aspar. Tohle všechno jsou ale opravdu jen dohady a spekulace. Ano, jistě vás napadla i možná výměna za Iannoneho. Ale Lowes k Suzuki? To asi ne, to většina zdrojů, ze kterých jsem čerpala, vylučuje. Ale na druhou stranu, jak já říkám, možné je vše.

No jo, ale u Suzuki by teda měli problém. Kdyby jim utekl Iannone, tak by jim zůstal téměř nezkušený (mám na mysli v nejvyšší kubatuře) a navíc půl letošní sezóny zraněný Alex Rins. Zkusit k němu nováčka by byl opravdu docela risk. Navíc Suzuki si zakládá na tom, aby měli v týmu zkušeného jezdce a nováčka. Rins by byl stále nováček. Hovoří se o tom, že perfektně by se tam v takovém případě hodil Álvaro Bautista. Vše se totiž může tak zamotat, že u Asparu dojde k velké výměně (třeba tím, že by tam právě přišel Lowes) a oba jezdci budou bez místa (o tom ještě bude zmínka níže). Álvaro je jedním z nejzkušenějších jezdců v poli, navíc na Suzuki kdysi závodil.

Jak jsem již napsala výše, tak Aleix Espargaró i Sam Lowes mají platné smlouvy i na příští rok, ale dle spekulací tam nakonec nemusí vydržet ani jeden z nich. Kromě Iannoneho se mluví o tom, že by do týmu klidně mohli přijít třeba Scott Redding či Álvaro Bautista.

U Suzuki tedy mají smlouvu na příští rok Rins i Iannone, ale Iannone hrozí odchodem a nahradit by ho mohl Álvaro Bautista, případně Aleix Espargaró.

Nyní tedy k týmu Aspar. Karel Abraham i Álvaro Bautista mají smlouvy do konce letošního roku. Bautista momentálně podává dobré výkony a očekává se, že i kdyby od Aspara musel odejít, tak by jiné místo pravděpodobně sehnal (jak jsem již v článku zmínila). Avšak na druhou stranu se také docela očekává, že Álvaro zůstane, protože se v tom týmu prostě cítí dobře, navíc španělský tým chce španělského jezdce. A navíc, jak jsem již napsala, Álvaro má teď dobré výsledky, takže tým určitě bude mít zájem na tom, aby u nich zůstal. Bohužel situace okolo Karla Abrahama je zatím nejasná a já vlastně v jeho případě ani nic konkrétního nečetla. Prostě se o něm vůbec nemluví. A to tedy není moc dobré. Uvidíme, jak se mu bude dařit v nadcházejících závodech, to možná rozhodne. Nicméně, do týmu Aspar by mohl přijít Tito Rabat, který má už téměř jisté, že odejde z týmu Marc VDS. Dokonce se mluví o tom, že by do týmu mohl přijít Francesco Bagnaia. Ten u Aspara jezdil v Moto3 a loni v Assenu jim zajistil historicky první vítězství na motocyklu Mahindra. Já osobně si ale myslím, že pro Pecca by bylo lepší, kdyby zůstal v Moto2. Letos je v Moto2 nováčkem a myslím, že by mu minimálně další rok prospěl. I když ano, předvádí momentálně skvělé výkony a kdyby nějaká nabídka z MotoGP přišla, tak by asi váhat neměl. Tohle se hrozně těžko hodnotí. Já osobně jsem to psala už loni, že se strašně těším na dobu, až bude Pecco v MotoGP. On totiž loni na konci sezóny dostal od Aspara dárek za jeho výborné výkony v Moto3. Jeden testovací den mu půjčili MotoGP motorku a Francescovi to dost šlo. Když jsem z toho viděla záběry, tak jsem z toho byla nadšená, jak mu ta motorka sedí a sluší a proto jsem psala, že se těším, až na ní bude opravdu závodit. No, možná, že tato doba nastane dřív než jsem si ještě na začátku letošního roku dovedla představit.

Jak jsem již zmínila, u týmu Marc VDS už se moc nepočítá s Tito Rabatem. Už jsem psala, že by možná mohl získat místo u týmu Aspar, možná by mohl přestoupit do týmu Pramac nebo do týmu Avintia. Je tu možnost, že by šel zpět do Moto2, ale jít do kategorie, kde jste před lety získali titul mistra světa, je hodně zrádné. Je tu tedy i možnost, že by odešel do Superbiků. A víte, co mě napadlo? Tým Marc VDS jezdí na Hondě, takže by Tito mohl jít do WSBK na Hondu. Jo, já vím, že motorky WSBK a MotoGP jsou rozdílné, ale prostě zůstal by u stejné továrny. No, ve WSBK jezdí jen jeden tým s motocykly Honda a asi se to jen tak nezmění. Od nehody Nickyho Haydena je v týmu Stefan Bradl sám, takže se to prostě úplně samo nabízí. Tito by klidně mohl být týmovým kolegou Stefana. Docela si to i dovedu představit. Bylo by to dost zajímavé, sledovat dva bývalé mistry světa Moto2 v jednom týmu ve WSBK. Mě se normálně ta myšlenka docela zamlouvá :-D

Smlouva letos končí i Jacku Millerovi, i když zde je spíše pravděpodobné, že bude v týmu pokračovat i nadále. Kdo ale místo Rabata? Ještě nedávno to vypadalo, že to bude Franco Morbidelli, který pro tým závodí v Moto2. Franky by prostě jen postoupil o kategorii výš, ale zůstal by u stejného týmu. Jenže, nějaká předběžná domluva už prý existuje, ale taky má Franco možnost odejít jinam, pokud dostane nějakou lepší nabídku. No a údajně má Franco nabídku od Pramac Ducati. A teď se musím s něčím přiznat. Když se začalo mluvit o tom, že by šel Franky do MotoGP, tak mě z nějakého neznámého důvodu právě napadl tým Pramac. Já vůbec nevím proč, ale prostě mi to najednou naskočilo do hlavy. Tak jsem fakt zvědavá. Nicméně, jestli půjde Franco příští rok do MotoGP, tak mi bude jedno v jakém bude týmu, o mé závodní jedničce bude rozhodnuto (ano, momentálně jsem si jistá, že by v mých preferencích porazil jak Johanna, tak i Mavericka). Osobně bych ho radši viděla, kdyby zůstal u Marc VDS, ale cosi mi říká, že to opravdu bude spíš ten Pramac.

Projevovat se konečně začíná i Alex Márquez. Já si dokonce začínám myslet, že ten titul v Moto2 letos nakonec získá on. A tak je tady možnost, že do MotoGP u Marc VDS postoupí nakonec on. Jenže, tak jsem nad tím uvažovala a myslím, že by bylo lepší, kdyby zůstal v Moto2, protože Marc VDS už na příští rok oznámil Joana Mira a bylo by dobré, kdyby k nováčkovi měli nějakého zkušeného kolegu. Navíc dva Španělé by jistě vyhovovali sponzorovi Estrelle Galicie (španělské pivo).

Navážu tedy rovnou na již zmínený tým Pramac Ducati. Vůbec se totiž nemluví o tom, jak to mají se smlouvou Scott Redding a Danilo Petrucci. Danilo Petrucci má momentálně situaci trochu lepší, protože získal pódium a zatím je na tom prostě lépe než Scott. Kdyby nakonec přišel do týmu třeba ten Franco, tak by pryč musel asi Scott Redding. Ten by tak mohl jít třeba do týmu Avintia (kteří mají taky Ducati) nebo se dokonce zmiňuje Aprilia. Když nad tím tak přemýšlím, tak Danilo a Franco sice zní trochu bláznivě (tedy aspoň mě), ale na druhou stranu, dva Italové v týmu na Ducati by určitě nebyl zlý tah. Já se toho ale docela bojím, jestli by Francovi sedla Ducati.

U Avintie letos končí smlouvy oběma jezdcům. A ani Héctor Barberá, ani Loris Baz zatím nepřesvědčili svými výkony o tom, že by měli pokračovat. Takže se zdá, že v tomto týmu nakonec bude velká tlačenice o dvě místa pro jezdce, kteří jinde místo neseženou. To by mohlo platit nejen pro dva současné závodníky týmu, ale i pro Karla Abrahama, Scotta Reddinga, Tita Rabata, případně Álvara Bautistu, možná i Danila Petrucciho.

Co se ještě Lorise Baze týče, tak už jsem narazila i na názor, že ve WSBK na Kawasaki byl dobrý, že by možná mohl jít zpátky do tohoto šampionátu, kdyby v MotoGP nezůstal. A jelikož Dorna ví, že jeden Francouz v MotoGP příští rok bude (Zarco), tak úplný zájem na tom, aby Baz zůstal, ani mít nemusí. No a mě tak napadlo, když je to volné místo vedle Stefana v Hondě WSBK, že by k němu Loris mohl přijít. Sice nevím, jestli by spojení Loris a Honda šlo dohromady, ale z mého čistě osobního pohledu by to bylo super. Stefan a Loris už týmovými kolegy byli a to v MotoGP u Forwardu (než zkrachovali) a ta dvojice byla prostě super (alespoň z mého úhlu pohledu).

Cal Crutchlow už má místo u LCR jisté na další dvě sezóny, možná bude mít dokonce týmového kolegu. Už jsem to psala minule. Hodně se mluví o tom, že do týmu přijde Takaaki Nakagami a to i se svým sponzorem Idemitsu. Dorna má velký zájem na tom, aby byl v MotoGP zase konečně japonský jezdec, navíc tým má motocykly Honda, takže by vše do sebe zapadalo. Sice Taka prý dostal informaci, že se do MotoGP dostane, pokud letos bude v konečném pořadí Moto2 v top 3, ale zdá se, že to nakonec platit nebude a on půjde o kategorii výš, i kdyby v té top 3 nebyl.

Zde jsem pro vás vytvořila tabulku se souhrnem, jak to tedy vypadá. Snažila jsem se, aby to bylo přehledné, tak doufám, že to svůj účel splnilo.

přestupy 2018

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Přestupy MotoGP 2018 michal 23. 06. 2017 - 22:06
RE(2x): Přestupy MotoGP 2018 niki 24. 06. 2017 - 20:43