Střípky z MotoGP

8. červen 2017 | 21.18 |
› 

mugello_1Aneb co se děje :-D Aktuálně se toho ve světě MotoGP děje docela dost. Sezóna je v plném proudu, teď zrovna nás čeká ta hodně akční část, kdy máme dva závody hned týden za sebou (Mugello a Barcelona), pak je týden pauza a pak zase dva závody hned za sebou (Assen a Sachsenring). Také se určitě řeší přestupy, i když, jak jsem naznačila v minulém článku o Hondě, v tomto případě zase tolik změn nebude. No a taky se řeší podoba kalendáře na příští rok. A tam by teda mohly nastat velké změny.

Kalendář

A začnu tím kalendářem, protože to je to hlavní, o čem v tomto článku chci psát. Takže, Kymi Ring ve Finsku má smlouvu a údajně by se tam závod mohl jet už příští rok. Dorna ale údajně oznámila, že pro příští rok asi okruh ještě připraven nebude a první závod se tam očekává v roce 2019.

Příští rok by měl do kalendáře přibýt thajský Buriram (kde už od roku 2015 závodí WSBK). Crash.net s odkazem na thajský magazín Bangkok Post píše, že už je to jistá věc a že údajně by se mělo v Thajsku závodit o prvním víkendu v říjnu, tedy před tím, než se vše přesune na tradiční trojblok Japonsko – Austrálie – Malajsie.

Zatím to vypadá tak, že by se zámořské závody jely takto: Thajsko a Japonsko hned za sebou, poté týden volno, a poté týden za sebou Austrálie a Malajsie. Ředitel okruhu v Sepangu řekl, že je dohodnutý s Dornou, že jejich okruh bude ten předposlední v kalendáři, tedy ten poslední ze zámořských tak, jak je to nyní.

Příští rok by se také mělo jet v Kazachstánu. To by znamenalo, že kdyby v kalendáři opravdu byly všechni tři okruhy už pro příští rok, tak by jich celkem bylo 21, ale zastupitelé Dorny řekli, že v kalendáři bude závodů 20, takže jeden okruh z těch, které se jezdí aktuálně, by vypadl. Můžeme teď jenom spekulovat, který by to mohl být. Nicméně, Jerez, ani Red Bull Ring nemají od roku 2018 zatím prodlouženou smlouvu. A stále se neví, kde se pojede ve Velké Británii, protože se zdá, že okruh ve Walesu stále není připraven (otázkou je, jestli vůbec někdy bude), takže by asi zase zůstal v kalendáři Silverstone.

Už nějakou dobu se mluví také o tom, že se chystá návrat do Indonézie (tam se jezdilo v letech 1996 a 1997), ale zatím prý není žádný připravený okruh.

Přestupy

O případných přestupech pro příští rok už jsem něco málo psala minule. Ono totiž zatím není nic moc co psát, protože většina jezdců má smlouvy až do konce příštího roku. Takže na velké přestupy a změny si musíme rok počkat :-D Takže, pro rok 2018 by měli zůstat ve svých týmech Marc Márquez a Dani Pedrosa (Repsol Honda), Valentino Rossi a Maverick Viñales (Movistar Yamaha), Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso (Ducati), Andrea Iannone a Alex Rins (Suzuki), Bradley Smith a Pol Espargaró (KTM), Sam Lowes a Aleix Espargaró (Aprilia), Jonas Folger a Johann Zarco (Tech 3 Yamaha).

Calu Crutchlowovi končí smlouva na konci letošní sezóny, ale zdá, že by měla být obnovena. Každý rok se hovoří o tom, že by tým LCR mohl mít druhý motocykl v poli, teď se to zdá hodně reálné. Už jsem to psala, že to vypadá, že by ke Calovi mohl přijít z Moto2 Takaaki Nakagami se sponzorem IDEMITSU.

Oběma jezdcům týmu Marc VDS také končí smlouva letos. Zatímco Jack Miller by mohl zůstat, tak u Tita Rabata tato možnost vypadá méně pravděpodobně. Jak jsem již psala minule, tak Tito má prý možnost jít do WSBK, má i možnost vrátit se do Moto2 (což si ale myslím, že může být hodně zrádné). Prý je také v kontaktu s nějakým jiným týmem v MotoGP a prý je to tým s motocykly Ducati. Což by tedy znamenalo Aspar, Pramac nebo Avintia. Já osobně bych možná tipovala i ten Aspar, jelikož to je španělský tým. Ale to jen tak říkám, co mě napadlo, nemusí to tak být.

Nicméně, do Marc VDS by mohl zamířit Franco Morbidelli z Moto2. Tedy, lépe řečeno, mohl by si polepšit, jelikož Franco jezdí pro tento tým v Moto2. Některé zdroje ale uvádějí, že do MotoGP by šel pouze v případě, že by v Moto2 letos získal titul.

Také se ale psalo, že možná Marc VDS vymění oba jezdce, jak Rabata, tak i Millera, takže ani jeden to ještě nemá úplně jistý a kluci se musí letos hodně snažit, aby si místo na další rok zasloužili.

Smlouva letos končí i Héctoru Barberovi a Lorisi Bazovi u Avitie, stejně jako Karlu Abrahamovi a Álvaru Bautistovi u Aspara.

O tom, jak to mají se smlouvou jezdci týmu Pramac Scott Redding a Danilo Petrucci, se zatím nic nepíše (nebo minimálně já nic neobjevila).

Tak, to by byly změny pro příští rok, pojďme se ale teď podívat na něco aktuálnějšího. Mika Kallio, který působí jako testovací jezdec KTM, letos pojede dva závody na divokou kartu. Už loni se s KTM objevil na divokou kartu ve Valencii a vlastně to byl úplně první závod motocyklu KTM v MotoGP. A teď tady přijde můj osobní komentář. Když jsem četla, že to budou dva závody na divokou kartu, tak mě blesklo hlavou "to bude určitě Sachsenring a Red Bull Ring". Rozklikla jsem článek a co myslíte, že tam bylo? Ano, pojede Sachsenring a Red Bull Ring! :-D Já chci, aby jel Brno!

GP Katalánska

Pojďme se teď podívat ještě na něco víc aktuálního. A tím je nadcházející Velká cena Katalánska. Okruh je upravený, takže ať zajede kdokoliv jakýkoliv čas (a to platí pro všechny kategorie), tak to bude nový rekord okruhu. Už loni se po té hrozné páteční nehodě nejela zatáčka číslo 10. Místo toho se jela verze, kterou jezdí jezdci ve Formuli 1. Tohle zůstává stejné i pro letošní rok. Navíc je ještě přidaná nová šikana v oblasti zatáček 13, 14 a 15. Někteří jezdci to vítají, někteří si na to stěžují. To je jako se vším, každý na to má svůj pohled. Uvidíme, jaké názory se objeví po úvodních pátečních trénincích.

Valentino Rossi přiznal, že by byl raději, kdyby po závodě v Mugellu a tedy teď před závodem v Barceloně, byl týden volna. Jeho zranění z motokrosu ještě není úplně v pořádku a on by byl radši, kdyby si mohl pár dní odpočinout. Avšak dodal, že trať v Barceloně má rád, daří se mu tam a že bude co nejlépe připraven. Loni zde vyhrál a to je také jeho zatím poslední vítězství v MotoGP.

Alex Rins chtěl zkusit návrat po svém zranění právě doma v Barceloně. Zdá se ale, že to nebude možné. Objevila se zpráva, že i v Barceloně ho u Suzuki nahradí Sylvain Guintoli. Alex Rins nasedne zpátky na svou Suzuki po Grand Prix, při testech v Barceloně.

V Barceloně pojede Andrea Iannone svou 200. Grand Prix. Héctor Barberá pojede svou 250. Grand Prix (všchny kubatury dohromady). V celé 69leté historii je teprve 12. jezdcem, kterému se něco takového podaří. Zároveň je po Jorge Lorenzovi a Andreu Doviziosovi třetím nejmladším, který tohoto milníku dosáhne.

Nebudou to ale jediná výročí. Miguel Oliveira (jezdec Moto2) pojede svou 100. Grand Prix.

Síň slávy motorsportu

Do síně slávy motorsportu byl uveden Barry Sheene. Ten tak doplnil Valentina Rossiho, Giacoma Agostiniho, Johna McGuinnesse a Johna Surteese. Zvolen byl na základě hlasování veřejnosti. Jen pro zajímavost přidám, že za Formuli 1 byl do této síně slávy uveden Nigel Mansell, za americké závodění Roger Penske a za sportovní vozy to byl Brian Redman.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář