Carmelo Ezpeleta o motorech Triumph

7. červen 2017 | 22.04 |
› 

triumph_pro_2019Dlouho se o tom spekulovalo, vlastně to bylo už takové veřejné tajemství. Minulou sobotu ale bylo na oficiální tiskové konferenci potvrzeno, že od roku 2019 bude motory do kategorie Moto2 dodávat Triumph. Ten tak nahradí Hondu. Na to a také na další novinky ohledně této kategorie byl dotázán výkonný ředitel společnosti Dorna, pan Carmelo Ezpeleta. Je to hodně zajímavé, takže tady je můj překlad.

Carmelo, zvažovali jste mnoho možností před tím, než jste se rozhodli pro Triumph?
Jako vždy jsme měli k dispozici na zvážení různé možnosti a jistě jsme vybrali tu nejlepší. Bude to pro rok 2019 výzva, nová éra šasi, protože to není jenom motor, ale také bude nové šasi a řídící jednotka. Bude mnoho změn. Také jsme poslouchali názory lidí z týmů, kteří nám řekli "jsme velmi hrdí na třídu Moto2 a na způsob, jak to funguje, ale možná je čas na nový start".

Jaká byla reakce výrobců šasi?
Vyvolalo to spoustu zájmu, nekontaktovali jsme pouze aktuální výrobce šasi, ale také nové továrny a můžu říct, že také některé továrny, které tu byly dřív a teď přemýšlí o návratu. Myslím, že je to normální, protože v Moto2 je velký boj o dodavatele šasi a oni potřebují přesvědčit týmy, aby používaly právě to jejich šasi. Myslíme si, že tu pro Moto2 paddock bude spousta možností, ze kterých si půjde vybrat.

Velikost motoru se mění ze čtyřválce 600cc na tříválec 765cc, což znamená, že Moto2 bude ještě víc unikátní – už to nebude stejné jako Supersport...
Přesně tak. Myslíme si, že je to dobré pro tuto třídu také protože jsme měli jiné možnosti, dokonce byla i možnost pokračovat s Hondou se speciálním motorem, dvojválcem nebo čtyřválcem. Ale chtěli jsme velkou změnu. Spolehlivost je důležitější než výkon, ale také jsme si jistí, že výkon bude podobný nebo lepší tomu, jak je to teď. Ne jenom kvůli většímu motoru, ale také kvůli nové řídící jednotce motoru.

Nová řídící jednotka motoru pro rok 2019 bude dodávána od Magneti-Marelli, bude více podobná MotoGP?
Ano, to je něco, co slyšíme od jezdců, protože nyní máme nějakou elektroniku v Moto3, téměř nic v Moto2 a hodně elektroniky v MotoGP. Takže možná bychom mohli vytvořit jasnou stupnici; trochu víc elektroniky v Moto2 než v Moto3, ale méně než v MotoGP.

Byla Honda otevřená jinému výrobci, který by převzal Moto2?
Všeobecně, čím víc výrobců tu je, tím lépe. Zdá se, že svět MotoGP je úspěšný a my si myslíme, že je to dobrá příležitost pro dalšího výrobce, další evropskou továrnu, aby se k nám přidala. Není to špatné.

Budou se nějak pro týmy Moto2 měnit poplatky?
Zůstane to stejné. I nadále budeme používat stejnou náhodnou distribuci motorů od ExternPro (která připravuje a udržuje současné motory Honda Moto2). Už začínají pracovat na novém motoru. Protože je to nová spolupráce, myslím si, že tu bude velmi blízká kooperace mezi ExternPro a Triumphem.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Carmelo Ezpeleta o motorech Triumph michal 08. 06. 2017 - 15:49
RE(2x): Carmelo Ezpeleta o motorech Triumph niki 08. 06. 2017 - 21:25