Jak to vypadá s jezdci Hondy pro sezónu 2018?

6. červen 2017 | 19.17 |
› 

cal_1Letos se moc velké přestupy pro příští rok neočekávají. Rušno bylo loni a vlastně touhle dobou už bylo rozhodnuto o tom, kdo kam půjde. Většině jezdců končí smlouvy na konci příštího roku, takže příští sezónu se očekává dost akční přestupový kolotoč a asi to tedy bude pěkná divočina :-D I přesto ale je letos několik jezdců, kterým letos končí smlouva a nemají jisté, že si své místo udrží. Na webu crash.net se objevil článek ohledně jezdců v týmech, které používají motocykly Honda. Největší část článku je věnována Calu Crutchlowovi a Jacku Millerovi, kteří jsou právě mezi těmi zatím bez smlouvy pro rok 2018. A abychom byli pořádně v obraze o tom, co se děje, tak jsem se rozhodla to pro vás přeložit.

Týmový ředitel HRC Livio Suppo doufá, že si Honda udrží pro rok 2018 jak Cala Crutchlowa v týmu LCR, tak Jacka Millera v týmu Marc VDS.

Jezdci továrního týmu Repsol Honda Dani Pedrosa a Marc Márquez mají platné smlouvy až do konce roku 2018.

Vypadá to, že podpis smlouvy s Crutchlowem by měl být jen formalita, ačkoliv údajně Brit usiluje o dlouhodobý kontrakt s HRC a prý se také zmínil o možných továrních místech jinde.

"Cal je dobrý jezdec a my ho máme rádi, " řekl Suppo. "Odvádí dobrou práci a je to jediný jezdec, u kterého máme zkušenosti i na jiné motorce, ne jen na Hondě – ti ostatní vždy byli v MotoGP na Hondě."

"Je zapojený do vývoje nových součástí, jsme s ním spokojení a doufejme, že obnoví smlouvu s Luciem (pozn. Cecchinello – šéf LCR)... V Jerezu, nebýt Calova pádu, mohla mít Honda v cíli 1-2-3," pokračoval Suppo.

Millerovi končí tříletá smlouva s HRC na konci letošní sezóny, přičemž poslední dva roky jezdí v týmu Marc VDS.

"Jackův plán byl, mít smlouvu na tři roky. Potřebuje ukázat, že udělal krok kupředu a tuto sezónu zatím odvedl dobrou práci, " řekl na jeho adresu Suppo. "Tento víkend pro něj byl špatný a když odmyslíme problémy s přední pneumatikou, které jsme měli, tak on vždy docela ztrácel."

"Nevím, jestli je na tom jeho ruka (z pádu v Le Mans) hůř než jak tvrdí, nebo, jestli problémy způsobil nedostatek testu v Barceloně, kde se testovala nová přední tvrdá pneumatika, ale musí na tento víkend rychle zapomenout a vrátit se tam, kde byl předtím."

"Pokud bude dál odvádět dobré výsledky a bude mít stoupající tendenci, tak bychom ho velmi rádi viděli na Hondě i příští rok."

jack_1

Už asi není žádným tajemstvím, že se hodně mluví o tom, že by do MotoGP mohl příští rok postoupit Franco Morbidelli, aktuální lídr šampionátu Moto2. S velkou pravděpodobností by zůstal u svého týmu Marc VDS, jen by se posunul o kategorii výše. A právě by mohl tvořit týmovou dvojici s Jackem Millerem. Nicméně údajně Franco již má nějaký návrh smlouvy, ale nic ještě oficiálně uzavřeno nebylo. Údajně má ovšem možnost, že může od Marc VDS odejít, kdyby mu nabídli místo někde v nějakém jiném týmu.

Takže v ohrožení je Tito Rabat. Údajně je ve spojení s nějakým týmem, který jezdí s motocykly Ducati (Pramac? Aspar? - pozn. můj osobní odhad), ale také se prý spekuluje, že by mohl odejít do MS Superbiků nebo dokonce, že by se vrátil do Moto2, kde v roce 2014 získal titul mistra světa.

Také se mluví o tom, že tým LCR by mohl mít druhou motorku. O tom už se sice spekuluje řadu let, ale teď se zdá, že je to opravdu aktuální. Velkým kandidátem je Takaaki Nakagami, který závodí v Moto2. Motorku by mu mohla sponzorovat společnost IDEMITSU, která ho právě sponzoruje i v Moto2.

"Myslím, že Taka předvádí dobrý výkon ve své kategorii, kde víme, že to není lehké," komentoval Suppo. "Uvidíme, ale je to jeden z jezdců kategorie Moto2, který se zdá být připravný pro MotoGP, takže proč ne?"

Navíc, a to je moje soukromá poznámka, stálý japonský jezdec už v MotoGP dlouho nebyl, takže i z tohoto pohledu by to určitě bylo zajímavé. A navíc na Hondě, tzn. japonské motorce.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář