Johann Zarco: Druhý titul v kapse

3. listopad 2016 | 18.31 |
› 

johann_1Na stránkách týmu Ajo se rozhovor s Johannem Zarcem objevil už v pondělí, ale já se k tomu dostala až teprve teď. Nicméně, tým Ajo je můj milovaný tým, Johann je můj oblíbený jezdec, takže bylo pouze otázkou času, kdy se to tu objeví :-D Takže sice trochu se zpožděním, ale je to tady.
Johann mluví o celé této sezóně, o týmu, o tom, jak bylo těžké titul obhájit, protože to každý očekával. 

Jaké to je, být znovu mistrem světa Moto2?
Včera to byl velmi vzrušující den. Nechtěl jsem brečet, ale bylo to nemožné. Skončit v této kubatuře a u týmu Ajo takovýmto způsobem je skvělé. Byl to cíl pro tuto sezónu; nebylo to jednoduché, ale dokázali jsme to!

Byl to velmi náročný víkend, že?
Bylo to ještě náročnější a to kvůli počasí, ale je pravdou, že jsem se cítil dobře jak na suché trati, tak na mokré. Možná jsem nebyl na špici v každém tréninku, ale měl jsem dobré tempo v obou typech podmínek. Musel jsem se chopit této příležitosti.

Jak ses cítil během těch rozhodujících 19 kol na okruhu v Sepangu?

Myslím si, že jsme nejprve byli všichni trochu vyděšení. Trať byla hodně mokrá a hodně to klouzalo. Udělal jsem několik chyb a málem jsem havaroval. Naštěstí jsem startoval z pole position, což mi pomohlo, protože v těchto podmínkách je risk v první zatáčce ještě větší. Nicméně, jak závod postupoval a asfalt usychal, cítil jsem se lépe. Podmínky pro mě byly ideální a získal jsem výhodu nad svými soupeři. Mohl jsem si užít poslední rovinku, když jsem slavil jízdou po zadním kole.

Znal jsi všechny kombinace, kdy se matematicky můžeš stát mistrem světa? Riskoval jsi hodně, když jsi věděl, že Lüthi a Rins jsou vzadu?

Věděl jsem, že se můžu stát šampiónem, když budu na stupních vítězů před Thomasem (Lüthim) a Alexem (Rinsem). Na začátku závodu jsem jel za Francem (Morbidellim) a neměl jsem moc dobrý pocit, ale byl jsem schopný ho následovat; vlastně jsem měl obavy, že mě předjede Folger. Když se začala objevovat suchá stopa, já viděl, že přichází můj čas. Podmínky byly podobné těm ze sobotní kvalifikace. Věděl jsem, že můžu získat náskok, tak jsem na to tlačil. Nechtěl jsem zůstat mezi těmi dvěma nebo na konci skupiny, protože chyba jednoho by pro mě mohla znamenat pohromu. Našel jsem si své tempo a udržoval svou jízdní stopu.

Co je tím klíčem k vytvoření rozdílu v takových smíšených podmínkách na pneumatikách do mokra?
Jsem typ jezdce, který se hodně stará o své pneumatiky, můj styl je docela klidný a to mi pomáhá jak na konci závodu, tak v takovýchto specifických podmínkách na pneumatikách do mokra.

johann_2

Cítil jsi tlak, že musíš vyhrát titul?
Ano, vypadá to jako povinnost. Vlastně jsem to očekával po loňské bitvě s Titem (Rabatem). Proto jsem chtěl zůstat u čísla 5 na své kapotě; bylo pro mě důležité, abych zůstal stát nohama pevně na zemi. Nicméně, každý den jsem se vzbudil a myslel na to, že musím vyhrát titul.

Který titul bylo těžší získat?
Vždy se říká, že obhajoba titulu je těžší. Možná to tak je, zejména po mentální stránce, ale my jsme pracovali opravdu tvrdě v posledních dvou letech. Letos tu byla větší skupina jezdců, kteří bojovali o pozice na špici: Lüthi, Rins, Lowes, Morbidelli, Nakagami a další. Také musím říct, že jsem nebyl konzistentní a dělal jsem chyby. Loni jsem vždy měl důležitý náskok v šampionátu, což mi pomohlo, ale pro mě to byl výsledek mnohaleté předchozí práce.

Říkáš, že jsi letos nebyl tak konzistentní. Proč tomu tak bylo?

Letos jsem začal v Kataru jako obhájce titulu a musel jsem to zopakovat. Navíc, v letošní sezóně tu byla velká skupina jezdců, kteří bojovali na čele v závodech. Ne pouze ti, kteří bojovali o titul. Byla to velká skupina jezdců, kteří dělali každý závod mnohem náročnějším. Pokud jeden nebyl na sto procent, mohli jste lehce ztratit sedm nebo osm pozic. V některých závodech jsme museli zachránit alespoň nějaké body. Vždy, když jedete na limit, tak je to náročné jak fyzicky, tak i psychicky.

Které vítězství pro tebe zatím nejvíc znamená?
Nikdy jsem neměl rád vybírání jednoho určitého závodu. Získat vítězství je velmi důležité; je to výsledek skvělé práce týmu. Každé vítězství má v sobě něco zvláštního a nemůžu vybrat pouze jedno.

Jsi Francouz s historicky největším počtem vítězství a teď také jediným, který má dva mistrovské tituly. Co to pro tebe znamená?
Jsem na to hrdý. Doufám, že díky tomuto druhému titulu se fanouškovská základna ve Francie rozroste a vášeň pro tento sport se bude dál rozvíjet. Loni jsem zaznamenal změnu, ale doufám, že tohle je další krok.
Všichni chceme, aby vášeň pro motocykly rostla, aby více lidí sledovalo závody v televizi. To je důvod, proč mám závodní školu spolu s Laurentem (Fellonem), kde trávím spoustu času mezi závodními víkendy. Rád bych byl pro budoucí francouzské jezdce tím vzorem. Doufám, že tento druhý titul k tomu pomůže.

Jakou roli měli tým Ajo Motorsport a Aki Ajo v uplynulých dvou úspěšných letech?
Byli hodně důležití. Řekl bych, že jsou mou "motocyklovou rodinou". Strávili jsme spolu dvě velmi silné sezóny, byli jsme spolu 24 hodin denně. To je velmi důležité a já osobně si toho hodně vážím. Najdete si čas společně s nimi odpočívat, například, když na konci dne společně hrajete fotbal nebo trávíte hodiny v týmovém kamiónu nebo boxu, to vše znamená, že se cítíte jako doma, když si oblečete kombinézu.
Aki dal dohromady skupinu lidí a vytvořil skvělou atmosféru. Každá jedna drobnost je plně pod kontrolou a každý člověk hraje v týmu svou důležitou roli. A to je to, co z vás dělá vítěze. Letos jsme to dokázali v Moto2 i v Moto3! Přeju jim do budoucna jen to dobré.

Jak vidíš své šance v MotoGP?
Jsem velmi rád, že jsem zůstal ještě jeden rok v Moto2 a přestupuji s dvěma tituly v kapse. Myslím, že zkušenost, kterou jsem získal letos, můj jízdní styl i vědomost, jak nastavit nový motocykl Kalex, se mi budou v MotoGP hodit. Přestupuji na velmi dobrý motocykl a do týmu, se kterým si myslím, že bych mohl odvést dobrou práci.
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře