Penalizace a týmová rádia

2. listopad 2016 | 21.04 |

Trochu jsem si celou tu situaci ve Velké ceně Mexika nechala projít hlavou, uvažovala jsem o všem možném, četla různé články, různé komentáře i nějakou tu diskuzi. Ne tedy, že by internetová diskuze nějakých hysterických fanoušků změnila můj názor, to vůbec ne. Spíš jsem si já ujasnila svůj názor. V článku, který byl jakýmsi mým shrnutím a komentářem k závodu v Mexiku, jsem psala, že s těmi penalizacemi souhlasím a dál už jsem to nerozebírala. Teď bych se k tomu chtěla ještě vrátit. Ano, já vím, všude se to řeší, všichni o tom píší. No a tak musím taky :-D Vezmu to ale trošku z jiného úhlu pohledu (alespoň myslím).

Já jsem v článku o VC Mexika psala, že s penalizacemi souhlasím. Měla jsem to ale víc rozvést. Nicméně bylo to dlouhé shrnutí, na nějaké vypisování nebyl prostor. Takže se k tomu můžu pořádně vyjádřit teď. Ano, s penalizacemi souhlasím v případě, že jezdec porušil nějaké pevně dané pravidlo. A to je právě ten problém.

Podle mě jsou hlavním problémem pravidla. Jezdci jsou až příliš svázaní pravidly a za každou prkotinu dostávají penalizaci. Já bych systém penalizací úplně překopala. Udělovala bych penalizace za opravdu vážné věci, protože nějaká pravidla závodění přeci jen mít musí, jezdci si nemůžou skákat po hlavě. Ale aby se jezdec bál předjet svého soupeře, protože neví, jestli už to náhodou není proti pravidlům, to je tedy fakt moc. 

Jezdci by měli mít větší volnost. Měli by být vychovávaní tak, aby uměli bojovat na trati, nebáli se jít do soubojů, ale zároveň aby měli soudnost a dokázali uznat, kdy je dobré daný manévr provést a když už to proveditelné není.

Teď teda k tomu konkrétnímu z VC Mexika. Nevím, jestli je správné, že Hamilton unikl trestu. Byl mimo trať? Byl. Bylo to po startu. No a co? Získal tím výhodu? Získal. Vždyť to vlastně rozhodlo závod.

Penalizace pro Verstappena přišla proto, že Vettel měl výhodu, ale Verstappen si zkrátil trať a dostal se před něj. Údajně to byl tedy nedovolený manévr. Musím říct, že jsem si to při závodě myslela taky. Teď už ale váhám. Stejně tak váhám u té penalizace pro Vettela za souboj s Ricciardem. Při závodě jsem si říkala, že tu penalizaci asi dostane, ale teď zpětně si nejsem jistá, jestli to bylo dobré rozhodnutí.

Víte, co je vtipné? Ředitelství závodu se k těm uděleným penalizacím vyjádřilo. Řekli, že Verstappen, Vettel i Sainz dostali penalizaci, protože získali výhodu. Hamilton penalizaci nedostal, protože žádnou výhodu nezískal. Nezdá se vám to směšné? 

Jak už jsem napsala výše, měli by nechat jezdce víc závodit a ne je kárat za každé zatočení. Penalizace ano, ale v nějaké normální míře. Tohle už mi přijde dost extrémní. Potom to dopadá tak, že ten si stěžuje na toho, že mu vjel do cesty a proč nedostal penalizaci a blabla...

Mimochodem, Vettel si stěžoval na Verstappena a v neděli dostal právě penalizaci za to, na co si stěžoval. Na to existuje takové hezké rčení. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě :-D Anebo možná, kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. 

Takže sečteno a podtrženo, myslím, že hlavní problém je v pravidlech a v systému penalizací. 

A teď k té rádiové komunikaci. Tady budu mnohem víc kritická a možná budu volit i nějaká nehezká slova.

Proč to Vettel řekl na plnou pusu do rádia? To je to, co mi vrtá hlavou nejvíc. Nevěřím tomu, že ostatní jsou slušní, jen on je ten hulvát. Jsem si jistá, že nadávají všichni. Ale proč prostě si jen sám pro sebe neřekl něco o píííp nebo si pak nezanadával až v boxu mezi svýma. Proč to musel pouštět do rádia? Vždyť přece ví, že to FOM může použít a pustit. To měl takový zkrat, že si to neuvědomil? 

To je na tom intelektuálně fakt až tak blbě, že musí s každou blbinou kňourat do rádia? Nemá svou čest? Jasně, já jsem taky mnohdy naštvaná, vytočená a já nevím co ještě. Ale dokážu se i ve vypjatých situacích kontrolovat. Zanadávám si pro sebe, když vím, že mě nikdo neslyší. To se opravdu nemohl ovládat? V autě, ať si nadává, jak chce. To nikdo neslyší. Kdyby nezapnul rádio, tak z toho takový poprask není a nikdo by to ani nevěděl. Teď se z toho dělá mediální humbuk.

To f si opravdu mohl odpustit. Do patřičných mezí lze poslat i slušnějším způsobem. 

Jasně, chápu, že byl v té chvíli rozčílený, naštvaný a já nevím, co ještě. Ale opravdu by se měl krotit. 

Mě se obecně nelíbí, jak si Vettel furt na něco stěžuje. Jasně, sedí v mega moderním voze, je to technologický vrchol (nebo aspoň měl by být), jsou v tom milióny, on nasazuje svůj život. Ale to přece není důvod, aby si pořád stěžoval. Ať si to řeknou spolu v týmu, ale ať tím neplevelí rádiovou komunikaci. Pak se pouštějí do světa samý blbiny. To už by bylo lepší, kdyby se rádio nepouštělo vůbec. Byli bychom ušetřeni spousty divných keců.

Já obecně jsem poslední dobou z té rádiové komunikace rozpačitá. Byla zavedená proto, aby byli diváci blíže dění, ne? Jenže teď, když je výrazně omezené, co se říkat smí a co se nesmí, tak je to vlastně o ničem. Taky se mi nelíbí, jak si FOM vybírá, co se do přenosu pustí a co ne. To pak vypadá, že nutně hledají něco, co rozpoutá senzaci. Jenže jsme zase u toho, ořezali pravidla, najednou není co pouštět, tak my pořád dokola slyšíme, jak si ten stěžuje na soupeře, ten zas na maršály, ten zas na modré vlajky... Mimochodem, stěžovat si, že mě soupeř blokuje a ať ho tým nějak odstraní z cesty, to je taky pěkně mimo. Tak se snad snažím ho předjet ne?

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Penalizace a týmová rádia michal 03. 11. 2016 - 15:46
RE(2x): Penalizace a týmová rádia niki 03. 11. 2016 - 19:02
RE(3x): Penalizace a týmová rádia michal 05. 11. 2016 - 11:41
RE: Penalizace a týmová rádia katka 03. 11. 2016 - 21:18
RE(2x): Penalizace a týmová rádia niki 04. 11. 2016 - 18:44
RE(3x): Penalizace a týmová rádia katka 04. 11. 2016 - 19:49