Brad Binder (nejen) o první polovině sezóny

2. srpen 2016 | 11.24 |
› 

brad_2Polovina sezóny je za námi a na stránkách týmu Ajo se objevil rozhovor s Bradem Binderem, který uplynulou část sezóny hodnotí. Kromě toho se ale také dozvíme, jak vidí svého týmového kolegu, nováčka Bo Bendsneydera a že Johann Zarco, který závodí pro tým Ajo v kubatuře Moto2, je jeho vzorem. Také trochu nahlédneme do druhé poloviny sezóny.
Já teda musím říct, že jsem na Brada hrozně moc hrdá. Za tuhle sezónu už toho dokázal fakt hodně. Vlastně i od loňska je to opravdu velký posun. Fakt je znát, i z toho rozhovoru to cítím, jak Brad vyrostl, je z něj velký a chytrý kluk.
Nikdy bych nevěřila, že budu letošní sezónu v Moto3 takhle moc prožívat. 

Dovedl sis někdy představit, že budeš v takovéto situaci po první polovině sezóny?
To je to, pro co jsem před sezónou pracoval. Byl to můj cíl: bojovat o titul mistra světa. Pravdou je, že všechno jde skvěle a každý týden jsme udělali skvělou práci. Prvním závodem, kde jsem udělal chybu, byl Assen, ale to bylo otázkou času, kdy se něco stane, protože až do té doby bylo vše skvělé. Ve zkratce, jsem velmi spokojený s těmito dobrými výsledky a zůstanu soustředěný až do konce, budu pracovat tak jako předtím.

Co se od loňského roku změnilo?
Věřím, že jsem mnohem lépe připravený. Cítím se silnější a tuhle šanci, kterou jsem dostal od týmu Red Bull KTM Ajo, jsem musel využít.

Změnil se hodně motocykl v porovnání s loňskou sezónou?
Prakticky je stejný zhruba od posledních 5 závodů minulé sezóny. Pravděpodobně jsme udělali krok dopředu v určitých směrech nastavení, ale největší změna je díky práci, kterou děláme a díky zkušenostem, které každý den získáváme.

Získal jsi sedm za sebou jdoucích pódiových umístění v sedmi úvodních závodech sezóny, v kubatuře, která je náročná. Je pravidelné umístění mezi třemi nejlepšími tím klíčem k tomu, aby byl jezdec lídrem šampionátu?
Ano, to je to, co hledám. Pokud vidím, že můžu vyhrát závod, chci vyhrát, ale pokud vidím, že nemůžu, tak umístění na stupních vítězů je ta správná cesta. Sezóna je velmi dlouhá a každý bod se počítá.

Jaké je tajemství zisku pódiového umístění v Moto3?

Nejdůležitější je znát své silné a slabé stránky. Klíčem je, abyste získali co nejvíce ze svých silných stránek, zejména v závěrečných kolech. Také zkušenosti tohle hodně ovlivňují. Čím více zkušeností máte, tím více respektu získáte. Jsem v Moto3 dlouho a to mě činí silným.

Který závod pro tebe byl letos nejlepším a který nejhorším?
Nejlepší byl určitě v Jerezu, ještě nikdy v mém životě jsem nejel lépe. Kromě toho, že to bylo mé první vítězství, je to něco, na co nikdy nezapomenu. Nejhorší byl Assen. Měl jsem pocit, že by to mohl být dobrý víkend a že bychom mohli získat pódium, ale udělal jsem chybu.

Pustil jsem plyn příliš brzo, ztratil přilnavost a zachránil pád, ale nedokázal se vrátit zpět do čelní skupiny, protože tráva byla hodně mokrá a trvalo mi asi dvě nebo tři kola, než jsem očistil pneumatiky a zvýšil jejich teplotu.

brad_1

Loni jsi ve druhé polovině sezóny získal skvělé výsledky. Jsou to lepší tratě pro tvůj jízdní styl?
Moje oblíbené okruhy přijdou na řadu ve druhé polovině sezóny. Opravdu je mám rád a vždy se mi tam daří. Jediná trať, kterou z nich nemám rád, je Silverstone, ale ty ostatní jsou mé oblíbené: Misano je skvělé, Aragon je úžasný a uvidíme, jak se nám bude dařit v Rakousku. Austrálie, Malajsie a Japonsko jsou asi tři okruhy, kde se cítím nejsilnější.

Rakouská Grand Prix bude speciální pro Red Bull a pro KTM a bude to tvůj první závod tam. Co od toho očekáváš? Budeš se připravovat nějak jinak?

Přijedeme tam s malou výhodou, protože jsme tam měli dvoudenní test, což nám dalo první kontakt s kompletně novým okruhem. Chceme, aby se nám tam dařilo, protože víme, že je to důležitá GP pro Red Bull a pro KTM, ale musíme být klidní a musíme si být vědomi toho, že dalších 25 bodů je ve hře, jako v každém jiném závodě.

Souhlasil bys, kdyby se boj o titul rozhodnul až v posledním závodě?
Přál bych si vyhrát titul, a bylo by skvělé, kdyby to bylo ještě před posledním závodem, ale nyní se soustředím na to, abych dal 100 % do každého závodu. Pokud bych byl schopný stát se mistrem světa, pak by to bylo skvělé, ale když ne, dám tomu maximum možného.

Co nám můžeš říct o tvém týmovém kolegovi Bo Bendsneyderovi?

Bo je skvělý závodník a je velmi talentovaný. Moto3 je náročná kubatura a čím více zkušeností máte, tím jednodušší to je. Odvádí dobrou práci a já jsem si jistý, že příští rok bude ještě lepší.

Jak vidíš svého kolegu z týmu Ajo Motorsport Johanna Zarca, který závodí v kubatuře Moto2 a bojuje o další titul mistra světa?
Zarco je jedním z jezdců, ke kterému hodně vzhlížím. Vidíte ho závodit a nikdy nevypadá, že věci nemá pod kontrolou, vždy je uvolněný a klidný. Když se dostanu do Moto2, chci být jako on. Nebude to jednoduché, ale bylo by to skvělé.

Jsi po první polovině sezóny už hvězdou v Jižní Africe?
Neřekl bych, že hvězdou, ale mám nějaké extra autogramy, které musím napsat (smích). Nestresuje mě to nebo neděsí mě to. Vlastně, kdyby se to nestalo, měl bych trochu obavy, protože by to znamenalo, že svou práci nedělám dobře.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář