Jak to vypadá se složením roštu pro rok 2017?

23. červenec 2016 | 16.00 |
› 

sachsenringSezóna 2016 se nám pomalu, ale jistě dostává do své druhé poloviny. Dříve bylo zvykem, že se smlouvy pro následující sezónu řešily právě v období letní přestávky. Poslední dobou však bývá jasno dříve. Letos jsou oznámená už skoro všechna místa pro sezónu 2017. A že to jsou velmi zajímavé přestupy. Já osobně jsem na rozložení sil v příští sezóně docela zvědavá. V týmech, které se počítají mezi ty, co jezdí na čele, totiž pro následující sezónu došlo k několika zajímavým změnám. Pojďme si to všechno shrnout.

Jak už jsem o tom informovala dříve, tak v tovární Yamaze zůstává Valentino Rossi. Toho doplní mladý Maverick Viñales. Na toho se v kombinaci s motorkou Yamaha fakt těším. 

Jorge Lorenzo odchází po letech strávených u Yamahy do Ducati. To je pro mě asi ten největší přestup roku. A taky přestup, kde jsem nejvíce zvědavá, jak to dopadne. Já samozřejmě doufám, že dobře, že Jorge zase získá novou motivaci. A taky doufám, že mu ta Ducati sedne. Protože už z předchozích let víme, že Ducati nesedí každýmu. S Jorgem bude v týmu jezdit Andrea Dovizioso.

U Hondy se nic nemění, opět tu uvidíme dvojici Marc Márquez a Dani Pedrosa.

Kompletní jezdecké složení mění Suzuki. V týmu budou jezdit Andrea Iannone (odchází od Ducati) a Alex Rins (přichází z Moto2). Už jsem se o tom zmiňovala dříve, že si Suzuki musím hodně letos užít, protože jim fandím, ale od příštího roku už asi nebudu, neboť se mi to složení týmu nelíbí. I když Iannone mi nevadí. Asi bude záležet na situaci a na tom, jak se bude příští sezóna vyvíjet.

Kompletní jezdecké složení se pro příští rok mění také u Aprilie. Tam budou závodit Aleix Espargaró (přichází od Suzuki) a už vypadá, že je to jisté, že to bude Sam Lowes z Moto2. Ten už má místo slíbené od loňského roku. Objevovaly se jisté spekulace, že by si tým mohl nechat Álvara Bautistu, ale čím dál tím víc je jasné, že to místo je určené opravdu pro Lowese. 

Do MotoGP příští rok vstupuje továrna KTM. I ta už si vybrala své závodní jezdce. Jsou jimi Pol Espargaró a Bradley Smith, tedy závodníci, kteří spolu již pár let jezdí u týmu Tech 3.

Z toho tedy vyplývá, že se kompletní složení mění právě v Tech 3. Už jsem to psala dříve, že tým se chce začít víc prezentovat jako juniorka tovární Yamahy. O tom, jaké případné šance kluci na postup do továrního týmu mají, radši pomlčím. Nicméně v Tech 3 budou příští rok závodit Jonas Folger a Johann Zarco, kteří oba přichází z Moto2.

A je tady zaděláno na můj dream team :-D

V týmu LCR pojede pravděpodobně opět jenom jeden jezdec a to Cal Crutchlow. O případném druhém místě se už nemluví, takže předpokládám, že už ani žádné nebude. Stejně jako letos.

Vše stejně jako letos by mělo zůstat v týmu Marc VDS, kde by to tedy opět měla být dvojice Jack Miller a Tito Rabat.

Na stejné složení týmu to vypadá i u Pramac Ducati. Měli by zůstat Scott Redding i Danilo Petrucci.

Dvě takové neznámé jsou u týmů Avintia a Aspar. Avšak i tam už se to začíná pomalu rýsovat.

U Avintie by měl i nadále závodit Héctor Barberá. Jisté nebylo druhé místo, ale zdá se, že v týmu zůstane i Loris Baz.

U Aspara to zatím vypadá, že by se mohl domluvit s Álvarem Bautistou. Dále by v týmu měl jezdit asi Yonny Hernández. Eugene Laverty má pravděpodobně namířeno do šampionátu Superbiků.

Na závěr jsem si nechala mou závodní jedničku, tedy Stefana Bradla. Jak jste si asi ráčili všimnout, v žádném z těch týmů pro příští rok nefiguruje. Což teda znamená, že mou jedničkou příští rok bude Johann Zarco.

Jinak tedy Stefan odchází od Aprilie, to už bylo oznámeno dřív. Vypadalo to, že půjde do Superbiků, on sám říkal, že nevylučuje ani návrat do Moto2. O něco později pak ale přeci jen připustil, že by v MotoGP rád zůstal. Psalo se o tom, že je v kontaktu s týmem Avintia. Já už byla celá natěšená, že by to mohlo dopadnout. Stefana by to namotivovalo (protože Barberá ukazuje, že na té motorce jde zajet dobrý výsledek) a já bych byla hrozně zvědavá, jak by se mu vedlo na Ducati. Ovšem aktuálně to vypadá, že jednání se nepovedla (těžko říct, na čem to zkrachovalo) a že si u Avintie nechají Lorise Baze (což mi nevadí, Lorise mám ráda, jenže prostě Stefan je Stefan). Šance by možná ještě mohla být u toho Aspara, ale tomu už teda moc nadějí nedávám. I když by bylo zajímavý, kdyby se tam sešli Stefan i Álvaro (tedy oba kluci, co jsou letos v Aprilii). Podle posledních spekulací to vypadá, že má Stefan namířeno do Superbiků na tovární Hondu, kde by byl týmovým kolegou Nicky Haydena.

Já samozřejmě budu ráda, když Stefan někde získá místo. Ale to víte, kdyby vydržel v MotoGP, byla bych radši. Ač mu fandím tolik let a už jsem ho i párkrát viděla, nikdy jsem se k němu nedostala blíž. Vždy se kolem mě mihnul. A já bych tak moc stála o to, abych s ním měla fotku. A tak mám možná letos poslední šanci. Jasně, kdyby byl v těch SBK, tak se taky dá jet na závod a třeba se k němu dostat. Jenže SBK už se u nás nejezdí, takže bych musela někam mimo ČR. A to víte, když je to blíž, tak je to lepší, navíc zatím si moc finančně vyskakovat nemůžu, takže ani není šance někam moc jezdit. No uvidím, jak to celé dopadne. Třeba budu mít letos na GP v Brně konečně štěstí a setkám se s ním. A když ne, tak budu nějakou dobu zklamaná a smutná, ale nakonec si přeci jen nějakou tu novou cestu najdu.

Mimochodem, kdysi kolovaly spekulace, že by se v roce 2019 mohlo SBK vrátit do ČR. To by bylo opravdu fajn. Přála bych si, aby se u nás jezdilo jak MotoGP, tak i WSBK. Když teď nad tím tak přemýšlím, tak aktuálně je v kalendáři málo takových okruhů, kde se jezdí obojí. No ale to už by bylo na úplně jiný článek. 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře