Nico Hülkenberg nejen o změnách na voze VJM09

1. červenec 2016 | 21.23 |

hulk_01Na oficiálních stránkách Formule 1 se objevil rozhovor s Nicem Hülkenbergem, takže tady na blogu samozřejmě nesmí chybět jeho překlad. Rozhovor je velmi zajímavý, týká se nejen jeho dosavadních výkonů a změn na voze VJM09, ale také se mluví o tom, co Nico očekává od zbytku sezóny a jak asi bude vozu sedět nadcházející okruh Red Bull Ring. Nico také v rozhovoru potvrdil, že jeho smlouva s Force Indií platí i pro příští sezónu. 
Mě se ten rozhovor moc líbí. Nevím, čím to, ale vždy, když čtu nebo vidím nějaký rozhovor s Nicem, tak mi přijde velmi zajímavý a že prostě Nico ví, o čem mluví, že o tom všem opravdu přemýšlí, vidí věci takové, jaké jsou, na nic si nehraje. Podle mě je to jeden z nejvíce inteligentních pilotů v poli. Ale to je jen můj názor, vůbec to tak být nemusí :-D Možná jsem jen příliš zaujatá.

Jen jsem tedy nepochopila tu věc s Lewisem Hamiltonem. To je nějaké jejich špičkování nebo co to má znamenat? Něco mi uniklo? :-D

Nico, nejprve dobré zprávy: vůz VJM09 se změnil ve velmi konkurenceschopné auto. Výsledky ukazují opravdový rozdíl před Barcelonou a po ní. Co se změnilo?
Abych pravdu řekl, tak je to kombinace věcí. Začněme Barcelonou: je to dlouhá, plynulá trať s rychlými, plynulými zatáčkami a naše auto má raději pomalé zatáčky, ty s úhlem 90 stupňů, takové kroutivé! No a po Barceloně bylo Monako a tam jsme získali pódium. Potom v Montrealu to bylo takové nic moc. A potom Baku a pódium. Zejména Baku našemu autu opravdu sedělo a navíc jsme měli k dispozici superměkké pneumatiky a také ultraměkké, tato kombinace z nás udělala konkurenceschopný tým na těchto typech tratí. Ale také jsme od Barcelony hodně změnili auto, má to jasně rostoucí tendenci. Ten postup je jasně na naší straně a je to zábava. Je to mnohem větší zábava řídit a soutěžit na čele pole než na konci! (smích)

To zní, jako bys měl hodně rád ultraměkké pneumatiky. Jsou opravdu obohacením pro rok 2016?
Jsou trochu měkčí, ano, ale samozřejmě nejsou z jiné planety. Je to pneumatika, která nám dává trochu víc přilnavosti, hlavně v kvalifikaci na jedno kolo. Ale není to úplně odlišná věc.

Ale je to zábavnější, cítit vůz téměř přilepený k trati?
Pro pilota vždy větší přilnavost znamená větší zábavu. Čím rychleji jedete, tím větší je váš úsměv! (smích)

A teď už ne tak dobré zprávy: zatím nemáš takový užitek z těchto zlepšení jako tvůj týmový kolega. Proč? Můžeš nám říct něco o tvých problémech s vozem...
Ha, právě teď to vypadá, že auto se změnilo v "Hulka" a já v Bruce Bannera! (smích) Ano, poslední dobou to bylo zrádné a těžké. Ano, auto je dobré. Vemte si jako příklad Monako: auto bylo dobré, ale udělali jsme špatné rozhodnutí během závodu. Měli jsme špatnou strategii, což bylo nešťastné, ale v takových podmínkách se to stává.

Opravdu jsem tam jinak mohl být na stupních vítězů! Montreal byl vlastně dobrý. Bylo to Baku, které mě poslalo dolů. V Baku jsme v sobotu udělali hodně kompromisů, když jsem měl v kvalifikaci hodiny. To náš víkend poznačilo a od té doby jsme na tom nebyli dobře, a já za to beru zodpovědnost. Ty hodiny v kvalifikaci se neměly stát. V závodě do mě narazil Esteban (Gutiérrez) v zatáčce číslo 1 a já ztratil nějaké pozice a cítil jsem se opravdu hodně pozadu. Potom to byl hodně náročný závod. Bohužel jsem nebyl schopný udržet sedmou pozici. Měl jsem obrovský stint na superměkkých pneumatikách, ale nakonec ani to nepomohlo. Sedmé místo by stále bylo v pořádku, vzhledem k potenciálu, jaký jsme měli. Ano, je to zklamání, ale jsou za tím různé důvody. Musíme se o víkendech zaměřit na to, aby vše dohromady fungovalo.

hulk_02

Když mluvíme o Baku, tak většina pilotů vypadala, že se jim nový městský okruh líbí. Ale také to vypadalo jako trať, se kterou se musíš "semknout". Nikdy jsme neviděli tolik chyb od pilotů, kteří obvykle jezdí plynule. Například Lewis Hamilton...

...hledal supermarkety! (smích)

Líbí se ti ta trať?
Naprosto! Potřebujeme tratě jako je tato. Pro mě osobně to v televizi vypadalo skvěle a bylo skvělé tam závodit, ale byla to velká výzva. V kvalifikaci opravdu musíte vzít veškerou odvahu a říct si: teď jdeš do toho. Když pomyslím na to, jak rovné to je a jakou rychlostí jsme tam jeli! Je to docela šílené a úžasné zároveň. Jen si vzpomeňte, kolikrát jsme tam jeli devadesátistupňové zatáčky v rychlosti 340 nebo 350 km/h, kde jsme museli tvrdě na brzdy a nebyly tam žádné únikové zóny! Opravdu náročná trať, ale v pozitivním slova smyslu, velká výzva. A když jdete až na limit, tak vidíte piloty, jak používají únikové zóny nebo se dostávají do hodin nebo havarují, a tak.

Budeme mít docela vyčerpávající červenec: čtyři závody v jednom měsíci. Obvykle o víkendu v Silverstone vidíme velké změny na vozech, ale je čas na jejich realizaci?
Ano, samozřejmě. Závodní tým je zaneprázdněn přemisťováním se, ale v továrně každý pracuje naplno.

Přinese Force India něco velkého?
Stále máme připravené nějaké věci, které později letos přineseme. Nejsem si jistý, jestli to bude na Silverstone nebo ne. Ale teď už je čas, kdy se začínáme dívat na rok 2017, na určení našich priorit.

Nebyla by to škoda, nechat věci tak teď, když je tým na dobré vlně? Raději než se soustředit na sezónu 2017, kde vám nikdo nezaručí, že tým bude mít takový vývoj?
Ano, svádí to k tomu, abychom se zasekli v roce 2016. Ano, dostali jsme auto tam, kam patří, takže máme dobrý základ a týmy kolem nás jsou ve stejné pozici. Pravděpodobně ne ty tři velké, ale Williams a Toro Rosso, naši největší soupeři, jsou také v této situaci, kdy se musí sami sebe ptát, jestli raději zůstanou u vozu 2016 nebo začnou řešit vůz 2017.

hulk_03

Zprávy naznačují, že dva velké týmy, Ferrari a Williams, možná budou mít na rok 2017 volná místa...
Opravdu? (smích) Zajímavé. Špatné načasování, já mám stále smlouvu s Force Indií. Je to sepsáno černé na bílém. A já jsem rád, že můžu zůstat doma na svém místě u Force Indie!

Vraťme se k tomuto víkendu: loni se ti tady docela dařilo, to bylo s vozem, které předcházelo jeho specifikaci B. Takže buď trať sedí autu nebo jezdci nebo obojí...
Docela se mi dařilo, ano. Přijel jsem sem po svém vítězství v Le Mans a ze svého auta jsem dostal celý život (smích). Když se podívám na celý víkend, tak myslím, že opět budeme konkurenceschopní, ale Williams bude silný. A když vezmete tři velké týmy, tak se můžete dohadovat, že prvních šest míst je už zabraných, potom je Williams, my a Toro Rosso také není daleko. Už jsme měli pár těžkých víkendů, takže štěstí by se konečně mohlo přiklonit na mou stranu. Chci hladký, klidný víkend s dobrým výsledkem. A to odteď dál, víkend po víkendu!
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší