Felipe Nasr o situaci v Sauberu

22. červen 2016 | 21.23 |

felipe_nasr_2To, že jsem fanynkou týmu Sauber, tady už asi všichni víte. Ano, teď se spíš soustředím na Force Indii, to ale neznamená, že se nezajímám o dění u švýcarského týmu. Naopak. Zajímám. A vůbec mi není lhostejné to, jaké problémy teď tým má. Na oficiálních stránkách se dnes objevil tento velmi zajímavý rozhovor s Felipe Nasrem. Ten rozhovor je moc pěkný, zároveň ale smutný. Já jim tak moc držím palce, aby se od toho dna odlepili a zase bylo líp. Felipe ale kromě toho, jak to teď vypadá s týmem jako takovým, také odpovídal na otázku ohledně závodu v Monaku a jeho kolize s týmovým kolegou Marcusem Ericssonem. Já osobně z toho mám docela špatný pocit. Myslím, že letos vidíme Felipeho a Marcuse jako týmové kolegy naposledy. Řekla bych, že mezi těmi dvěma to není úplně v pohodě. Na videích Sauberu se sice společně smějí a tváří, jako že pohoda, ale já mám takový pocit, i z toho, co Felipe říká, že to mezi nimi zas taková pohoda není.

Felipe, loni touhle dobou už jsi třikrát získal body. Letos ses k nim sotva přiblížil. Jak se s touto situací vypořádáváš?
Jo, mám na to spoustu vzpomínek! (smích) Momentálně není situace lehká, není lehká pro mě, ani pro tým. Už loni to nebylo lehké, a samozřejmě, že plánem bylo zlepšit auto pro rok 2016. Ale když jsem šli do předsezónního testování, tak už jsme věděli, že s tím budeme bojovat. Když se podíváte na startovní rošt, tak všichni udělali velký krok kupředu a my jsme se ocitli na konci pole. Bohužel tohle je realita.

Takže když se ohlédnu na tuto dobu loni, tak jsme měli balíček, který fungoval. Letos necítím, že bychom to měli, abychom s tím mohli začít a také jsem měl problémy s autem během prvních třech závodů. Potom, při čtvrtém závodě, v Rusku, jsme změnili šasi a věci se trochu pohnuli k lepšímu. Ale také, ačkoliv jsem stále bojoval s autem, jsme měli pocit, že bychom mohli mít šanci získat první body, ale bohužel zatím se tak nestalo.

Právě jsi zmínil, že hned v prvním testu jste věděli, že to bude náročná sezóna...
Ano, ale od té doby jsme se zlepšili, pouze ostatní týmy se zlepšily ještě více. Ostatní týmy udělali tak velký pokrok ve všem, autě i pohonné jednotce, a my jsme nebyli schopni s nimi držet krok. V té chvíli jsme pochopili, že se propadáme dozadu.

Ale máte pohonnou jednotku Ferrari pro rok 2016 a to je docela konkurenceschopná věc...
Ano, pohonná jednotka je dobrá. Naším hlavním problémem je, že nám chybí přítlak. Máme problémy se stabilitou auta. Takže na tratích, kde se jezdí ve velké rychlosti nebo v místech, kde se musí hodně brzdit, ztrácíme. To je právě ten chybějící přítlak. To nás omezuje nejvíce. Více přítlaku by znamenalo, že přivedete auto k životu, přivedete pneumatiky k životu.

Jsi velmi sebevědomý mladý závodník a do Formule 1 jsi přišel vloni s velkými nadějemi.

Co zůstalo z těchto nadějí?
Ano, jsem sebevědomý. Narodil jsem se sebevědomý! (smích) Mám velké cíle. Ale někdy závodníci musí projít skrz těžkou lekci učení a já myslím, že jsem uprostřed jedné takové lekce. A věřte mi, v těžkých časech se toho naučíte mnohem víc. Když je na vás vyvíjen tlak, tak vidíte pravé barvy jednotlivých lidí. Během této sezóny už jsem toho zažil dost. Získal jsem spoustu zkušeností, že bych jednoduše mohl být bez nich! (smích)

Monako, kde jste ty a tvůj týmový kolega Marcus Ericsson kolidovali, byl jistě nejhorší moment zatím. Můžeš nám říct svůj pohled na to?

Co mám říct? Byl to víkend, kde jsem měl problémy s motorem už v kvalifikaci a startoval jsem z pit lane. Byl jsem ale schopný získat několik míst hned na začátku závodu a udělal jsem správné rozhodnutí ohledně zastávky v boxech, což mě posunulo před mého týmového kolegu. On byl v boxech o pět kol dříve než já, takže měl víc zahřáté pneumatiky než já, ale zároveň jsme se oba přibližovali k vozům před námi. A stále věřím, že to, co jsem udělal, bylo v té chvíli správné. Neviděl jsem jediný důvod, proč bych měl svou pozici vzdávat, zejména když jsem se blížil k vozům před sebou! Používal jsem starou specifikaci motoru. Prostě jsem neviděl smysl. Navíc, už se v minulosti dvakrát stalo, že mu bylo řečeno, aby mě pustil před sebe a on to neudělal. Pravděpodobně to trochu vysvětluje.

felipe_nasr

Řekl jsi, že v Monaku jsi měl starou specifikaci motoru. Co v Kanadě a Baku?
V Kanadě jsem měl nový motor a stejný jsem použil i v Baku. Teď máme oba stejnou pohonnou jednotku.

Takže v Monaku, kde byla k dispozici jen jedna pohonná jednotka nové specifikace, byla v Marcusově voze?
Přesně tak.

Tvůj týmový kolega naznačil, že všechno závisí od finanční situace Sauberu. Ale šéfka týmu Monisha Kaltenbornová slíbila, že se to zlepší. Takže co můžeme očekávat v příštích závodech?
Jistě, potřebujeme úpravy, o tom není pochyb. Stále máme vůz, který jsme měli během zimního testování. Takže samozřejmě, že toužíme po nějakých aktualizacích a finanční problémy nám to nedovolují. Ale máme naději...

Ale dostal jsi nějaké náznaky, kde a kdy?

Řekněme, že snad v Silverstone, určitě ještě před letní přestávkou.

A bude to stačit, abyste se dostali do středu pole?
Co se týče nějakých předpovědí, vždy musíte být opatrní. Když dáte na auto úpravy, možná to bude fungovat, ale také to může selhat. To nikdy nevíte.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář