F1 aktuality

22. červen 2016 | 17.06 |

02Nechce se mi pro každou jednotlivou zprávu dělat speciální článek a na facebookovou stránku taky nepíšu všechno, ono se to tam někdy mezi tím ostatním ztratí. Takže jsem se rozhodla, že novinky, které se během posledních několika dní objevily ve světě Formule 1, shrnu do jednoho článku.

Red Bull přerušil vývoj ochranného oblouku

Tým dokonce tento ochranný oblouk testoval při tréninku na Velkou cenu Ruska. Ovšem představitelé týmu se nechali slyšet, že na tento projekt nebudou zbytečně vyhazovat peníze, pokud tento oblouk nebude zvolen jako ochranný prvek na vozech F1.

Už dříve FIA rozhodla, že bude více podporovat systém Halo, který navrhlo Ferrari.

Christian Horner k celé věci řekl: "Momentálně jsme naši práci na tomto prvku pozastavili, protože čekáme na oficiální vyjádření FIA. Oni mají veškeré informace. Nemáme zdroje ani kapacitu na to, abychom mohli pokračovat. A také to někdo musí zaplatit."

01

Ferrari nespěchá na smlouvu s Kimi Räikkönenem

Finovi na konci této sezóny končí u stáje z Maranella smlouva. Šéf týmu Maurizio Arrivabene se nechal slyšet, že není kam spěchat. Také prozradil, že ani sám Räikkönen na novou smlouvu nespěchá. Loni s ním Ferrari smlouvu prodloužilo až během letní přestávky. A letos nás asi čeká něco podobného. Kimi se nechal slyšet, že by u Ferrari ještě rád závodil. 

Kdyby si to náhodou rozmyslel, pak by teprve začal bláznivý přestupový kolotoč. Jako o jeho možných nástupcích se aktuálně nejvíc hovoří o Valtteri Bottasovi a Romainu Grosjeanovi.

A když už jsme u Kimiho, tak ten mluvil o uplynulém závodě v Baku. Řekl, že během kola, kdy před sebe musel pustit svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, ztratil 2.5 sekundy na kolo a proto se mu tak přiblížil Sergio Pérez ve Force Indii. Věděl, že má penalizaci a tak jako tak skončí čtvrtý, takže podle něj nemělo cenu s Pérezem bojovat. Kimi také řekl, že s onou týmovou režií souhlasí, ale mělo by se to udělat jinak, aby tolik neztrácel.

A u Ferrari ještě na chvilku zůstanu. Dneska Maurizio Arrivabene prozradil, že se chystá nějaké vylepšení vozů. Co konkrétně to bude, to však říct nechtěl. Prý to bude překvapení.

Karun Chandhok se stal jezdcem Williamsu

Nebojte, ve Williamsu nedošlo k překvapivé výměně pilotů v průběhu sezóny. Tým jen oznámil novou pozici a to velmi zajímavou. Karun Chandhok bude jezdit s historickými vozy týmu na různých promo akcích. Poprvé si tuto roli vyzkouší na Festivalu v Goodwoodu. Předvede se ve vozech FW08C z roku 1983 a FW13B z roku 1990.

Force India se soustředí na vůz 2017

I přes své aktuální úspěchy se v týmu rozhodli, že už se začnou soustředit na vývoj vozu pro příští rok.

Bob Fernley zároveň řekl, že jejich hlavním cílem je letos udržet páté místo v Poháru konstruktérů, ale pokud by existovala šance, že by se dostali blízko Williamsu, který je aktuálně čtvrtý, zkusili by získat tuto pozici.

Capito převezme McLaren v srpnu

Současný šéf týmu Volkswagen v rally Jost Capito již dříve oznámil, že ze své funkce odchází a připojí se k týmu McLaren ve Formuli 1. Nyní již víme, že se tak stane při srpnové GP v Belgii. 

Sauber dostane nové turbo Ferrari

V Silverstone dostane tým Sauber vylepšené turbo od Ferrari. Samotný tým Ferrari toto nové turbo poprvé nasadil do Velké ceny Kanady. Kromě Sauberu dostane toto turbo v Silverstone také další zákaznický tým Ferrari, tedy Haas. 

Sauber plánuje nějaké další novinky. Pro závod v Maďarsku by chtěli nasadit vylepšené zadní i přední křídlo. Já osobně doufám, že jim to aspoň trošku pomůže. 

Týmy a jezdci si stěžují na omezenou rádiovou komunikaci

Od skončení závodu v Baku se objevuje jedna stížnost za druhou. Nejhlasitěji je slyšet Lewis Hamilton, který měl v Baku problémy, ale tým mu kvůli omezené rádiové komunikaci nesměl říct, co se děje. Nesměli ani naznačit, prostě nic. Hamilton řekl, že místo toho, aby si užíval závod a bojoval proti soupeřům, tak se musel soustředit na nějaké nastavení ve svém voze. Toto Wolff se přidal na jeho stranu. Také Fernando Alonso řekl, že by se tohle pravidlo mělo ještě zvážit. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene řekl, že to byla "šílená situace", když Kimi Räikkönenovi během závodu nesměli říct, že má potíže s elektronikou.

Lewis Hamilton prohlásil, že Formule 1 je tak technologicky vyspělá, ve voze je spousta různých nastavení a tlačítek, že jezdec alespoň nějakou malou pomoc potřebuje. Já tedy musím říct, že Hamilton mívá často názory, se kterým se já moc neztotožňuji. Tentokrát s ním ale souhlasím. 

Prezident FIA Jean Todt však celou věc zlehčuje. 

"Vždycky jsme věřili, že musíme odstranit takzvanou pomoc jezdcům, protože to je v pořádku, můžeme pilotům pomáhat, můžeme to udělat na cestě," řekl Todt na tiskové konferenci FIA v Turíně.

"Ale tohle bylo požadováno jednohlasně, byli jsme požádáni, abychom snížili tuto pomoc, všechnu podporu, kterou jezdec během závodu dostává a tohle je část toho přístupu."

"Říkáme, že vozy jsou možná dost komplikované, ale právě skončil závod 24 hodin Le Mans, kde jsou vozy ještě komplikovanější."

"Takže je to na týmech a pilotech, aby pracovali tak, aby měli šanci na co nejlepší výkon."

Já musím říct, že ty jeho výroky nějak nechápu. A taky nechápu, proč Formuli 1 přirovnává k vozům z Le Mans, vždyť to je úplně něco jiného.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: F1 aktuality michal 23. 06. 2016 - 20:27
RE(2x): F1 aktuality niki 24. 06. 2016 - 18:19