Jak to vypadá s přestupy pro rok 2017?

23. červen 2016 | 16.20 |
› 

barcelonaMusím říct, že pro příští sezónu MotoGP nezůstane kámen na kameni. Takové množství přestupů si vlastně ani nepamatuju. Poslední dobou to tak nějak zůstávalo stálé, třeba jeden nebo dva přestupy, ve slabších týmech se to tedy měnilo víc, ale aby se děly velké přesuny mezi továrními týmy, to už tu nějakou dobu nebylo. Jo, Iannone šel nedávno do tovární Ducati, ale to mi přišlo spíš jako přirozené vyplynutí situace. Nějak si nemůžu pomoct, ale změny pro příští rok mi prostě přijdou větší než na co jsme v posledních několika letech byli zvyklí.

O většině těch zásadních přestupů jsem vás tady informovala. Pro mě osobně je velmi zásadní to, že Jorge Lorenzo bude od příští sezóny hájit červené barvy Ducati. Zatím si to tedy vůbec nedovedu představit. Ale s Andreou Doviziosem můžou být velmi zajímavá a silná dvojice. Že by Ducati konečně po letech opět zaútočila na titul? 

Další důležitou událostí pro mě je vstup Mavericka Viñalese do tovární Yamahy. Já si ho u té Suzuki dost oblíbila, takže jsem sama na sebe zvědavá, jestli mu budu fandit, i když bude v Yamaze. Nicméně, pokud na tom Ducati nebude nejlíp a Maverick na Yamaze bude mít nějaké šance bojovat třeba i o titul, tak to mám jasné. Budu mu fandit. Ale docela se na to těším. Přeju si, aby porážel svého týmového kolegu Valentina Rossiho :-D

U týmu Repsol Honda se nic nemění, příští sezónu tam opět uvidíme Marca Márqueze a Dani Pedrosu.

Z dalších míst, která už jsou obsazená, to je právě tým Suzuki. Ten příští rok kompletně vymění svou sestavu, protože v týmu budou závodit Andrea Iannone a aktuální pilot Moto2 Alex Rins. Upřímně, já si ty dva vůbec nedovedu představit jako týmové kolegy! A ještě na Suzuki. Na mé oblíbené Suzuki. Ani jeden z těchto dvou jezdců mi nikdy k srdci příliš nepřirostl, takže už se smiřuju s tím, že Suzuki příští rok moc řešit nebudu (druhý extrém je, že začnu fandit Rinsovi, ale to se mi zatím jeví jako málo pravděpodobné). Takže si musím ten tým užít ještě letos. 

Již dříve byl potvrzen vstup továrny KTM. I ta má už o svém obsazení jasno. V týmu budou Bradley Smith a Pol Espargaró. A to je trochu vtip. Tihle dva totiž spolu již řadu let jezdí v týmu Tech 3. Takže se jeden druhého nezbaví ani v jiném týmu. Inu, asi je to jejich osud :-D

To ale znamená, že v Tech 3 jsou volná dvě místa. Hervé Poncharal už to řekl dříve, že se chce prezentovat jako juniorka tovární Yamahy, takže se dá tušit, že dá šanci nováčkům z Moto2. Jeden už je jistý, u druhého zatím kolují spekulace. Tím jistým je Jonas Folger. Já se musím přiznat, že si Jonase v MotoGP vůbec nedovedu představit. Jo, on není špatný, já dokonce letos zjistila, že mu fandím, ale když on má hrozný výkyvy.

Teda aspoň teď v té Moto2. Jednou jede na vítězství, jednou je úplně mimo. Nevím, čím to je, ale myslím, že motorku špatnou nemá.

Odbočka, kdyby tedy náhodou Stefan zmizel z MotoGP, tak tím, že Jonas už to má jistý, tak by tam aspoň jeden Němec byl. Kdyby ale zůstal i Stefan, tak by byli Němci dva a to si nepamatuju, kdy se stalo naposledy.

Vraťme se k týmu Tech 3. Tím jezdcem, o kterém se spekuluje, je Johann Zarco. Loňský šampion Moto2. Nějakou dobu to vypadalo, že půjde k Suzuki, nakonec to vypadá, že by mohl jezdit v Tech 3. Pokud by měl být nadějí do budoucna pro Yamahu, že by se mohl dostat do továrního týmu, tak proč ne. Navíc on a Jonas by s velkou pravděpodobností byli mou oblíbenou týmovou dvojicí :-D Tak uvidíme, jak se to vyvine, ale údajně nikdo jiný pro Poncharala do úvahy nepřipadá, alespoň co se mladých kluků z Moto2 týče.

sam_lowes

Když už jsem před chvilkou nakousla toho Stefana, tak to teda dopovím. Ono to totiž vypadá, že největší nával je o místa u Aprilie. Což se tedy docela divím. Teď aktuálně se mluví o tom, že příští rok by v týmu mohli být Sam Lowes a Aleix Espargaró. Sam má údajně s týmem dohodu už od minulého roku. Já však nevím, jak to je a jsem z toho docela zmatená. Některé zdroje už to berou jako hotovou věc, že Sam bude příští rok u Aprilie, některé zdroje naopak tvrdí, že to ještě není jisté. No a Aleix nemá místo, když Suzuki oznámila jiné jezdce. Letos u týmu jezdí Stefan Bradl a Álvaro Baustista. To jsou čtyři jména. A možná, že v kontaktu s týmem jsou ještě nějací další závodníci. Mé preference jsou jasné. Hlavně, ať tam zůstane Stefan. I ten Sam by se mi tam líbil. Dvojice Stefan a Sam by byla úžasná. To by byl skoro můj dream team! Na druhou stranu se bojím, aby to nebyl vynucený konec závodní kariéry Álvara, protože fakt nevím, kam by šel a upřímně si musíme říct, že to nejlepší ze své kariéry už má za sebou. Kdyby ale musel z MotoGP odejít i Aleix, to by mě taky mrzelo. Sakra, to je hrozná situace. Nechce třeba vstoupit ještě nějaký tým, že by je vzal?

Ostatní týmy se zatím k obsazení pro příští rok nevyjádřily a vlastně ani nekolují žádné spekulace. A já ani nevím, jak to kdo má se smlouvami, jestli někomu končí a tak.

Na závěr drby :-D Mluvilo se o tom, že by do MotoGP šlo i BMW. Přeci jen, máme tu Ducati, Yamahu, Hondu, Suzuki a Aprilia se před časem vrátily, teď hlásí vstup KTM. Tak už jen chybí BMW a Kawasaki (to bylo bylo super, kdyby o tom Kawasaki uvažovala, ale asi ne, ta je teď super úspěšná v Superbicích). Nicméně o BMW kolovaly zvěsti, že se chystá nějaký projekt a jehož součástí má být i Marco Melandri. Melandrimu byla nedávno předložena nabídka na spolupráci s Yamahou v Superbicích, on však tuto nabídku odmítl. Vypadá to však, že ony spekulace ohledně Melandriho a BMW se zakládají na reálných informacích a možná ve druhé půlce letošní sezóny bychom se mohli dočkat nějakých pokusů a testů. Tak uvidíme.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře