Binder: Můj bratr mě málem sestřelil

3. květen 2016 | 15.24 |
› 

brad_1Bradu Binderovi se při Velké ceně Španělska v Jerezu povedla věc vskutku nevídaná. Po penalizaci (kterou stále nevím, za co dostal) musel startovat z poslední pozice na roštu. A z této pozice dokázal celý závod vyhrát. Je to o to neuvěřitelnější, že šlo o jeho vůbec první vítězství v kariéře. Byla to neskutečná jízda. Na stránkách týmu Ajo se Brad k onomu víkendu znovu vrací ve velmi zajímavém rozhovoru.

Brad se stal prvním Jihoafričanem od roku 1981, který vyhrál závod v Mistrovství světa. Tenkrát v kubatuře 350cc vyhrál Jon Ekerold závod v Monze. Brad je však úplně prvním Jihoafričanem, který vyhrál závod v nejnižší kubatuře.

Představoval sis někdy, že tvé vůbec první vítězství přijde takovýmto způsobem?
Představoval jsem si, že své první vítězství bude těžké získat, ale nikdy jsem si nepomyslel, že ho získám z posledního místa na roštu. Věděl jsem, že je tu možnost to dokázat, protože jsem byl dobrý během celého víkendu, ale opravdu to dokázat bylo neskutečné.

Co ti běželo hlavou, když jsi projel cílem?
Nejprve bylo těžké tomu uvěřit. Ne jen, protože to bylo mé první vítězství, ale kvůli tomu, jak se to stalo. Když jsem pak přijel do parc ferme, tak jsem jenom přemýšlel o tom, jak budu slavit se svou rodinou. Musím své rodině poděkovat, také musím poděkovat týmu Red Bull KTM Ajo a Aki Ajovi. Bylo milé, že moji rodiče byli v Jerezu. Nemám dost slov na to, abych všem poděkoval za úsilí, které do toho vložili, aby tohle bylo možné. Bylo to neskutečné.

Startoval jsi z posledního místa. Na jaké pozici sis určil, že bys rád skončil?
Ačkoliv lidé nevěřili v naše šance, musím říct, že jsem si byl sám sebou dost jistý a věřil jsem týmu a věděl jsem, že můžeme vyhrát. Během celého víkendu jsme odvedli skvělou práci, v každém tréninku jsme se zlepšovali a měli jsme dobré tempo. Tu noc předtím jsem spal pouze 3 hodiny, protože jsem byl hodně nervózní. Po warm upu, když jsem dostal penalizaci, věci se začaly komplikovat, ale věděli jsme, že to můžeme dokázat a byli jsme připraveni.

Co pro tebe znamená být po 35 letech prvním Jihoafričanem, který vyhrál?
Byl to pro mě skvělý den a jsem opravdu šťastný. Ne jen kvůli sobě, ale také kvůli týmu, ale také doufám, že to byl skvělý den pro mou zem. Mám ze své země skvělou podporu a ačkoliv získat první vítězství trvalo docela dlouho, tak jsem ho získal působivým způsobem.

Řekni nám něco o celém závodě.
Začal jsem se připravovat v zahřívacím kole, kde jsem uvažoval nad tím, jak pojedu první kolo, což je velmi důležité. Nakonec jsem neměl dobrý start, ale tlačil jsem na to, co to šlo. První tři kola byla velmi náročná, ale užíval jsem si to. Měli jsme pomalé tempo a z 25 jezdců měl každý jinou jezdeckou stopu. Můj bratr mě málem sestřelil! (smích) Mám štěstí, že jednou ze silných stránek KTM je brzdění a to mi hodně pomohlo, abych rychle dohnal druhou skupinu.

brad_2

Přemýšlel jsi během závodu o tom, že dojet do cíle v té skupině by byl dobrý výsledek, vzhledem ke všem okolnostem?
Zdálo se mi těžké uniknout z té skupiny, ale měl jsem rychlejší a stabilnější tempo. A také jsem viděl tři jezdce na čele, jak skupině unikají, takže jsem zabral a tlačil na to. Postupně jsem smazal jejich náskok a dostihl je.

Kdy jsi viděl, že můžeš vyhrát?
Když jsem byl v čelní skupině, tak mi trvalo několik kol, než jsem analyzoval své tři soupeře a zjistil, jaké jsou jejich silné a slabé stránky, ale když jsem viděl kluky z týmu na boxové zídce, jak byli nadšení a viděl jsem své časy na kolo, věděl jsem, že můžu jet o půl vteřiny rychleji. Když zbývalo do cíle 5 kol, rozhodl jsem se ze skupiny uniknout.

Bál ses, že, poté, co jsi odvedl tak neobvyklou práci, uděláš chybu?
Když jsem se dostal do úvodní skupiny, tak jsem se musel uklidnit a ujistit, že neudělám žádnou hloupou chybu, jak například, že půjdu za svůj limit. Ale viděl jsem, že tomu dávám 80 % a můžu přidat. Nebylo to o riskování, bylo to o tom, dát do toho 100 %.

Oproti minulým létům to byl pomalejší závod. Proč si myslíš, že to tak bylo?
Myslím, že to bylo pomalejší než obvykle, protože asfalt hodně opotřeboval pneumatiky. Po úvodních čtyřech kolech moje zadní pneumatika už byla opotřebovaná, ale pak se to drželo ve stejném stavu. Mohl bych odjet deset dalších kol a pneumatika by zůstala stejná. To byl možná jeden důvod.

A teď, když jsi získal svoje první vítězství a vedeš v šampionátu, jaké jsou tvé plány pro zbytek sezóny?
Celý tým Red Bull KTM Ajo odvádí skvělou práci. Tým mi poskytuje motocykl, který funguje neskutečně dobře a cítím se na něm pohodlně. První vítězství sejmulo tíži z mých ramen, protože bylo těžké ho získat, ale nyní doufám, že další brzy přijdou. Do konce sezóny zbývá ještě dlouhá cesta, takže musíme pokračovat stejným způsobem.
 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře