Po úvodních závodech sezóny 2016

12. duben 2016 | 15.37 |
› 

Prostě mi to nedá. Nevím, jestli mi to nadšení vydrží celou sezónou, ale ráda bych sem psala svoje komentáře k závodům MotoGP. Prostě něco podobného, na co jste ode mě zvyklí u článků o závodech Formule 1. Stejně jako loni, tak i letos jsem se rozhodla udělat článek, který shrnuje úvodní tři závody sezóny, tedy Katar, Argentinu a USA. Letos jsem to ale udělala trošku jinak a po každém závodě si okamžitě něco sepsala. Pak jsem to chtěla dohromady publikovat. Jenomže pasáž o závodě v Argentině se mi neskutečně natáhla. Prostě jsem se z toho všeho potřebovala vypsat a pak jsem zděšeně koukala na to, jak moc je to dlouhý. V pohodě by to dalo na samostatný článek. Nakonec jsem se tedy rozhodla, že v tomto článku bude jenom o závodech v Kataru a Argentině a závod v USA bude mít svůj vlastní článek. Protože kdybych ještě do tohoto článku přidala svůj komentář k závodu v Austinu, tak by to bylo fakt nekonečný.

VC KATARU

Závod v Kataru byl opravdu moc hezkým vstupem do nové sezóny. Bylo to akční, bavila jsem se u toho. Akorát, že z mého pohledu má výsledek závodu takovou hořkosladkou příchuť. 

Můj největší oblíbenec v poli, tedy Stefan Bradl, totiž měl dost náročný víkend. Já teda čekala, že Aprilia na tom bude zle. Ale když jsem viděla, že Stefan startuje do závodu z úplně posledního místa, tak mi moc veselo nebylo. Ale věřila jsem, že v závodě to může být o něčem jiném. Bylo. Stefan měl super start, posunul se na bodované příčky. Jenže pak najednou se propadl na poslední místo. Někteří soupeři odpadli a on se dostal na 15. pozici. Fakt jsem z toho byla nervózní, protože kdyby bral 1 bod, tak by to bylo úžasný. Jenomže co Stefan udělal s tak dobrou pozicí? Ano, samozřejmě, že spadl. Jak jinak. A to jsem si ještě dělala srandu, že v TV zrovna byla reklama a já si říkala, že teď po reklamě mi ukážou Stefana na zemi. No, jenže ono to tak fakt bylo! Takže pro příště už na nic takovýho nesmím myslet, jinak mu to zase přivolám.

Co se týče bojů na čele, tak to bylo super. Mnozí předpovídali, že díky novým pravidlům by se mohly jednotlivé týmy k sobě víc přiblížit a my bychom mohli vidět napínavé a vyrovnané závody. A vypadá to, že by tomu tak opravdu mohlo být. Tak snad to nebyla výjimka a takhle to bude pokračovat i v dalších závodech. Škoda, že z toho souboje vypadl Andrea Iannone, mohl tam udělat pořádný rozruch a já musím říct, že jsem se na to těšila. Radost mi tak aspoň udělal Jorge Lorenzo. Vyhrál :-) I Dovi jel dobře a v boji proti Marquezovi a Rossimu jsem si přála, aby to byl právě on, kdo získá to druhé místo. Takže v tomto ohledu u mě vládne spokojenost.

Sympatickým 5. místem začal sezónu Dani Pedrosa. I Maverick Viñales potěšil. Já jsem od letoška jeho fanynkou, takže ho chci pořádně sledovat. Startoval z první řady, někde ve skrytu duše jsem doufala, že se třeba o podium pokusí zabojovat. Ale i to 6. místo je moc hezký výsledek.

Já musím vyzdvihnout mého dávného idola (který teď už patří spíše k těm neutrálním jezdcům) Héctora Bárberu.

Ten v týmu Avintia dojel v TOP 10! Ta Ducati mu fakt prostě sedí. Už to občas ukazoval v loňské sezóně. 

Kromě toho, že se mi k zemi poroučel Stefan, tak taky spadli Loris Baz a Yonny Hernández, tedy další mí velcí oblíbenci. No a taky Cal...

Všichni, kteří dojeli do cíle, tak bodovali, protože jich cílovou čáru posledního kola proťalo rovných 15. Takže to znamená první bodík pro nováčka Tito Rabata.

Do závodu nestartoval Danilo Petrucci a nebude závodit ani v dalších dvou závodech. Při předsezónních testech si zlomil ruku. Do Kataru odjel, zkusil úvodní volné tréninky, ale prostě to nešlo, takže zbytek víkendu musel vzdát. A doktoři mu doporučili vynechat i další závody.

VC ARGENTINY

Tento závod by se dal popsat jako: V hlavní roli pneumatiky. Hodně jsem o tom informovala na facebooku, ale pojďme si to všechno ještě jednou shrnout. Ve 4. tréninku (tedy tom, který se jede těsně před kvalifikací) cosi upadlo z motocyklu Scotta Reddinga. Další záběry TV kamery ukázaly, že to byly kusy zadní pneumatiky. Michelin zareagoval tak, že střední i tvrdou směs okamžitě stáhl a nabídl jezdcům speciální náhradní pneumatiku. Aby si na ni jezdci i motocykli zvykli, tak byl přidán ještě jeden trénink. Ten byl naplánován na neděli před warm up. Jenže v neděli ráno na okruhu pršelo, takže onen trénink nebyl potřeba. Jezdci totiž používali pneumatiky do mokrých podmínek. Použití směsi do přechodných podmínek bylo zakázáno, protože pneumatika je stejné konstrukce jako ony hladké. 

Michelin však na onu příčinu poškození pneumatiky nepřišel a tak kvůli bezpečnosti (protože nikdo nevěděl, jestli se to třeba nestane někomu dalšímu) vzniklo několik možných scénářů pro případ závodu na mokru, i pro případ závodu na suchu. Všechny tyto možnosti jsem rozebírala na facebooku. 

Nakonec se tedy na řadu dostal scénář, který jsem tušila, že opravdu nastane. Trať uschla, tudíž se závod jel jako suchý. Avšak byl zkrácen na 20 kol a na konci kol 9, 10 a 11 bylo okno pro povinnou zastávku v boxech. Vše bylo právě kvůli bezpečnosti.

Takže já jsem byla plná očekávání, co se bude dít. Čekalo nás něco podobného jako formulové pit stopy. Ale lidi, ono se toho hodně stalo ještě před samotnými zastávkami v boxech. Ještě bych asi měla dodat, že to nebylo jako F1, tedy, že by jezdec přezul pneumatiky. Jezdci přeskakovali z jednoho motocyklu na druhý (s novými pneumatikami).

Takže, stalo se toho od startu závodu fakt hodně. Já to u televize tentokrát fakt dost prožívala. I docela hlasitě. Ale jinak to nešlo :-D

Po startu havarovali Aleix Espargaró a Cal Crutchlow. Já se nejdřív lekla, že spolu kolidovali, avšak nebylo tomu tak. Oni sice spadli ve stejné zatáčce, ale byly to dva pády nezávislé na sobě. To se taky jen tak nevidí :-D

Krátce na to spadl i Yonny Hernández, pak taky Jack Miller. Toho mi bylo hodně líto, on jel na výborné 7. pozici. A pak taky spadl Jorge Lorenzo. Takže pro mě začal závod špatně, jedno zklámání za druhým. 

Dani Pedrosa se po kontaktu po startu s Iannonem taky propadl do hloubi pole, takže ani od něj jsem nic nečekala.

Na čele jeli obě Ducati a taky Rossi a Márquez. Tak jsem doufala, že jim to ty Ducati nedají a fandila jim :-D Za nima se držel Maverick Viñales, takže bylo jasné, komu fandím nejvíc. Vážně jsem si přála, aby se Maverick probojoval na stupně vítězů.

Ještě, než nastaly ony zastávky v boxech, tak Rossi a Márquez předvedli několik velmi atraktivních předjížděcích manévrů. Bojovali o vedení v závodě. Já nemám ráda ani jednoho, takže toto mě nechávalo celkem klidnou (nepřejícně jsem jim přála, aby měli třeba menší kontakt a rozhodilo je to a měli šanci kluci za nima). No, někteří jeli do boxů hned na konci kola 9, někteří 10, pouze Tito Rabat si to nechal až na poslední chvíli.

Po zastávce v boxech šel do suverénního vedení Márquez. Ten po závodě přiznal, že druhý motocykl mu seděl lépe než ten první. Naopak Rossi prozradil, že ten druhý mu moc nesedl a chvíli trvalo, než byl schopný zajíždět rychlé časy. Jenže to už byl Márquez od něj daleko.

Za nimi jeli obě Ducati, dostal se k nim právě Maverick. Probojoval se na třetí místo. Já jsem mu držela palce a doufala, že to dotáhne do konce. Fakt jsem mu to podium moc přála (ha, kdo by to byl řekl, že budu takhle jednou fandit Maverickovi?).

Taky jsem v té době hypnotizovala televizní grafiku, která ukazovala pořadí, protože Stefan se držel na 11. místě a já měla velké obavy, že to krásné umístění zahodí.

Mezitím havaroval Michele Pirro, který jel jako náhradník za zraněného Petrucciho. Také Loris Baz kvůli technickým problémům odstoupil. Kvůli technickým potížím odstoupil i Scott Redding.

Ducati, tedy Dovizioso a Iannone, a Maverick na Suzuki se dotáhli k Rossimu. Vypadalo to na slibnou bitvu. A co se nestalo. Maverick spadl. To jsem teda dost emočně prožívala. Jenže, když já mu to tak moc přála. Navíc to znamenalo, že všichni moji favoriti jsou venku ze závodu. Akorát jsem tam měla Stefana, který se kvůli odstoupení soupeřů dostal do top 10 a mě se tomu ani nechtělo věřit. Tak jsem se bála, že jak se mým favoritům nevede, že ani se Stefanem to nakonec nedopadne.

Co se čela pole týče, nebo lépe řečeno souboje o druhé a třetí místo, tak jsem začala fandit Ducati. Poslední dobou mě Rossi neskutečně štve. Takže jsem si přála, ať ho Ducati udrží za sebou. 

Na prvním místě to vypadalo, že už se nic nezmění. Márquez začal mít pohodlný náskok.

To už podruhé v tomto závodě havaroval Cal. 

Souboj italských jezdců o zbylá dvě místa na stupních vítězů pokračoval. Vypadalo to, že obě místa ukořistí Ducati a na Rossiho zbyde místo čtvrté (což jsem mu škodolibě přála). Jenže v posledním kole Andrea Iannone při pokusu o předjetí chyboval, spadl a srazil s sebou i svého týmového kolegu. Já na ně ve svém pokoji před televizí křičela, že jsou to idioti. Nicméně něco takového jsem přesně očekávala, že se stane.

Takže Rossi nakonec dojel druhý, třetí místo spadlo do klína Dani Pedrosovi. Ten ale moc šťastný nebyl, se svým závodem byl dost nespokojený. Iannone závod nedokončil, Dovizioso motorku dotlačil do cíle na 13. místě. Jelikož jich do cíle dojelo pouze 13, tak všichni bodovali. To mě opravdu překvapuje. Ze všech tří kategorií se v MotoGP zatím padá nejvíc. 

Andrea Iannone za svůj manévr dostal jeden trestný bod a také penalizaci v podobě odsunu 3 míst na startovním roštu příštího závodu.

V závěru závodu ještě vyjel mimo trať Pol Espargaró, který tak přišel o pár pozic a díky tomu úžasné čtvrté místo získal Eugene Laverty!

A teď to přijde, vážení. Většina mých favoritů spadla a já měla blbou náladu. Avšak ten můj největší favorit mi to bohatě vynahradil. Stefan totiž skončil na krásném 7. místě! Rázem jsem zapomněla na všechny chmury. Mám z něj obrovskou radost. Jeho týmový kolega Álvaro Bautista byl 10., takže obě Aprilie skončili v top 10. To je úžasné. Užívala jsem si to, protože vím, že tohle se moc často letos dít nebude.

Omlouvám se za tak dlouhý popis, chtěla jsem jenom napsat stručně pár řádků, ale dělo se toho v závodě tolik, že to prostě zkrátit nešlo.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře