VC Austrálie 2016

21. březen 2016 | 15.35 |

01První závod letošní sezóny Formule 1 je za námi. Konečně přináším svůj slibovaný článek. Chtěla jsem se zmínit i o novém formátu kvalifikace, ale v tomto článku to nebude. Přemýšela jsem o tom, že bych o tom napsala samostatný článek, ale pokud se FIA vrátí k původnímu kvalifikačnímu formátu, tak nevím, jestli má cenu se k této krátké epizodce vracet :-D Teď už ale moje myšlenky k Velké ceně Austrálie 2016.

Na letošní sezónu jsem se hodně těšila. Takže myslím, že i kdyby se v tom závodě vůbec nic nedělo, tak bych byla hrozně nadšená a hodnotila ten závod vysoko, protože prostě už to zase konečně začalo. Závod byl ale vážně dobrý. Nenudila jsem se, nechtělo se mi spát (což poté, kdy jsem brzo vstávala a v sobotu šla pozdě spát, mohlo nastat), pořád se tam něco dělo. 

A hned začnu u Ferrari, protože to mě v první půlce závodu opravdu překvapilo. Ten Vettelův start, to bylo něco! Akorát já teda měla problém, protože Vettel na prvním místě není to, co bych chtěla vidět. Potěšilo mě ale, že i Kimi se dokázal dobře dostat dopředu a jel hned za ním na druhém místě. Tak jsem si říkala, že kdyby to tak náhodou dopadlo, tak bych to i akceptovala, protože bych měla Kimiho na stupních vítězů. Jenže to byly opravdu velmi předčasné myšlenky.

Bohužel to nakonec z mého pohledu dopadlo špatně. Kimi s poruchou motoru (dokonce vyšlehly plameny) musel ze závodu odstoupit. To jsem teda hodně prožívala. Proč zase Kimi? I v předsezónních testech, vždy, když byl s vozem Ferrari problém, tak v něm vždycky seděl Kimi. Vettel nakonec dojel do cíle jako třetí a musím říct, že je mi to vlastně úplně jedno.

Dostáváme se k Mercedesu. To, že neměli zrovna povedený start, určitě přidalo na aktraktivitě celého závodu. A ano, měla jsem škodolibou radost, že Hamilton je až za Nicem. Nico jel skvěle a moc jsem mu držela palce. Mám opravdu radost, že takto dokázal vyhrát a doufám, že to takhle bude pokračovat i nadále.

Mile překvapil na 4. místě domácí Daniel Ricciardo. Je to krásné umístění, ale na druhou stranu je to škoda, že nedokázal tu bednu nějak urvat. Hodně jsem mu držela palce, aby se dokázal dostat aspoň na 3. místo. U Red Bullu to ale na začátku závodu moc dobře nevypadalo. Daniil Kvyat po zahřívacím kole zastavil při nájezdu na startovní rošt. Mechanici vůz zatlačili do boxů a bylo to. Pro Daniila závod skončil dříve než vůbec začal. A věřte nebo ne, bylo mi ho líto.

Jak pro mě v kvalifikaci byl tým Williams zklamáním, tak v závodě si polepšili. Sice byli spíš takoví neviditelní a já si vlastně ani nepamatuju, jestli je vůbec ukazovali na televizní obrazovce, ale jak Felipe, tak i Valtteri (který ještě před závodem dostal penalizaci na startovním roštu, protože měnil převodovku) brali body. A to je dobře.

Pro mé dva nejoblíbenější týmy to nebyl zrovna super závod. Kluci od Force Indie se kvalifikovali v top 10, tak jsem doufala v body i v závodě.

Nico jel výborně, mám z něj radost, 7. místo hodnotím hodně pozitivně :-) Naopak Sergiovi to moc nevyšlo, jeho strategii hodně ovlivnilo přerušení závodu (o tom se zmíním později). Takže nakonec skončil bez bodů. Je to škoda no, ale já se utěšuju tím, že to byl teprve první závod sezóny a čeká nás dalších 20, takže to zatím nijak nehrotím. Další závod bude určitě lepší.

Sauber na tom byl ještě hůř. Ale tady musím říct, že jsem ani útok na body nečekala. Felipe závod dokončil, Marcus kvůli technickým problémům na voze ne.

Líto mi trochu bylo týmu Renault. Při svém návratu jsem doufala, že třeba nějaký bod získají, rozjetý to měli nadějně. Jenže Kevin měl krátce po startu defekt, takže jeho strategie byla rázem ta tam. Jolyon bojoval slušně. Ale ani tak to nestačilo. Kluci nakonec byli první a druhý pod čarou, tedy 11. a 12. Na druhou stranu musím říct, že je to pěkný výsledek a rozhodně lepší, než co jsem před sezónou čekala.

Manor vypadá, že bude letos opět nejslabší. Třeba v nějakém závodě překvapí, ale moc šancí na úspěch jim nedávám. Taky ale nesmíme zapomenout na to, že v týmu jsou dva nováčci. Tak se třeba časem chytnou. 

Kdo mě teda v závodě hodně bavil, to bylo Toro Rosso. Souboj Maxe a Carlose jsem si vážně užívala a bavila se u toho. Ani jeden není můj oblíbený pilot, takže možná i proto jsem na to koukala a čekala, co se bude dít. Kluci ale byli hrozně zábavní. Hlavně Max teda. Na začátku závodu jsem si říkala, že měl super start, a že mu snad ještě začnu přát. Ale během závodu se tyto mé myšlenky rozplynuly. Max se projevil jako pěknej floutek. Proč by jako Carlos měl uhýbat z cesty? Jen proto, že on si myslí, že je lepší a rychlejší? Sakra, tak ať s ním bojuje na trati a ukáže, že je fakt tak dobrý a rychlý, jak si o sobě myslí. Na druhou stranu ale ten souboj i Maxovy hlášky byly kořením celého závodu.

Po kvalifikaci to vypadalo, že u McLarenu je oproti loňsku vidět nějaké to zlepšení. V závodě už to tak jasné nebylo. Jenson daleko za body. Fernando boural. A boural hodně zle. O tom za chvíli.

Kdo mě teda ale velice překvapil, byl nový tým Haas. Já jim moc šancí nedávala, tušila propadák, tušila, že budou bojovat na konci pole proti Manoru. Ale oni překvapili! Mají ode mě velkou pochvalu. Taky hodně respektu, že se Gene Haas vrhnul na tak těžký projekt (protože vstoupit do F1, postavit vlastní auto, to prostě těžký projekt je). A taky teda hodně chválím Romaina Grosjeana. Vždycky jsem věděla, že je to dobrý závodník. A v závodě to dokázal. Šesté místo je pro debut týmu naprosto dokonalý výsledek! Škoda, že Estebanovi to nevyšlo a závod nedokončil. Myslím, že se ještě o body taky mohl poprat (i když já vím, že jezdecky není tak dobrý jako Romain, ale mám pro něj prostě slabost a přeju mu, aby bral body).

Teď ještě k té nehodě Fernanda a Estebana. Jsem ráda, že to ředitelství závodu posoudilo jako závodní incident a nepadnou za to žádné penalizace. Já teda nejprve nevěděla, co se děje. Asi ani TV režie to nevěděla. Ukázali totiž nejprve Estebanův vůz v kačírku. Tak jsem nadávala, že už je to tady, že už to začíná. Myslela jsem, že měl Esteban hodiny a skončil mimo trať. Pak tam ale byl záběr z ptačího pohledu. A vzadu cosi s bariérou. Tak jsem se vylekala, jestli je Esteban v pořádku. Prvně mi totiž přišlo, že to je rozbitá bariéra a ten nepořádek tam, že jsou úlomky z jeho Haasu. Myslela jsem si, že vyletěl z tratě, opřel to do té bariéry a ještě ho to odmrštilo do kačírku. Až po chvilce (a to až díky křiku komentátora) jsem zjistila, že to nejsou žádné úlomky, ale že to je jeden vůz! Konkrétně pak to byl McLaren. Úplně mi zatrnulo. Večer před tím jsem koukala na Rivaly (Rush) a říkala si, že to je super začátek sezóny, že mě to hezky nabudí na druhý den na závod. Rozhodně jsem ale neměla na mysli vážné nehody. Když se Fernando z auta vysoukal, tak jsem si teda dost oddychla. 

Estebanovo gesto bylo taky úžasné. Okamžitě šel za ním, objímal ho, ptal se, jestli je Fernando v pohodě. Pak mu ještě psal na twitteru. Podle fotek z toho Esteban vypadal víc zděšeně než samotný Fernando. Já si myslím, že proto, že to celý viděl, jak měl hodiny, tak to asi viděl ve zpětných zrcátkách. Takový návrat do závodů si asi Esteban nepředstavoval. Ale bohužel i takové věci se dějí. Nejdůležitější na tom všem ale je to, že oba dva jsou zdravotně v pořádku.

Ačkoliv z vozu McLaren toho opravdu moc nezbylo, to hlavní zůstalo a zdá se, že zůstalo neponičené. A to monokok, ve kterém pilot sedí. Takže nám to ukázalo, že F1 je bezpečná, že vozy opravdu vydrží dost. Jasně, o té bezpečnosti bychom se mohli dohadovat, může se stát nějaká blbá náhoda, ale je vidět, že auta jsou stavěný na hodně velkou zátěž a vydržet by měla. Snad chápete, jak to myslím.

Pokud jste tu nehodu náhodou neviděli (byl toho pak plný internet a i v TV zprávách se to ukazovalo), tak se můžete podívat tady. Upozorňuju ale, že to fakt byl mazec. Samotný Fernando to označil za nejhorší nehodu ve své kariéře.

Co se mi ale hodně líbilo, tak to byla strategie pneumatik. Jak si teď každý pilot může vybrat různý počet specifikací pneumatik, tak si myslím, že by to mohlo udělat závod zajímavějším. Téměř každý tým měl úplně jinou závodní strategii a měl bavilo to sledovat a porovnávat. 

To by bylo k úvodnímu závodu ode mě všechno. I tak jsem se zase rozepsala až až. Takže jenom dodám, že další závod se jede 3. dubna v Bahrajnu. Je to závod za umělého osvětlení, místního času se bude startovat v 18:00, u nás v tu dobu bude 16:00. Už jsem chtěla napsat, že je to špatný, že se to bude křížit s MotoGP, ale naštěstí ne. Bude to na sebe krásně navazovat. To zas bude motorsportový večer!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: VC Austrálie 2016 Šárka 21. 03. 2016 - 20:48
RE(2x): VC Austrálie 2016 niki 22. 03. 2016 - 20:47
RE: VC Austrálie 2016 katka 21. 03. 2016 - 21:20
RE(2x): VC Austrálie 2016 niki 22. 03. 2016 - 20:50
RE: VC Austrálie 2016 michal 21. 03. 2016 - 21:40
RE(2x): VC Austrálie 2016 niki 22. 03. 2016 - 20:53