Znáte poradnu, která zná odpověď na každou otázku? Zapamatujte si www.poradte.cz Určitě se vám bude hodit.
MotoGP: Před sezónou 2016

MotoGP: Před sezónou 2016

14. březen 2016 | 15.53 |
› 

Tento týden už to všechno zase začíná. Můj život se zas nebude až do listopadu točit kolem ničeho jiného než kolem motorsportu :-D Pořád jenom budu hledat výsledky, sledovat novinky, o víkendu se mnou nic nebude, protože přece budou závody a na ty já přece koukat musím :-D Ještě, než to všechno ale vypukne, tak bych ráda sepsala jakýsi přehled týmů a jezdců a napsala, kdo si myslím, že letos bude útočit na titul mistra světa.

Stejně jako u článků k Moto2 a Moto3, i u MotoGP to vezmu postupně podle týmů.

Aprilia Racing Team Gresini
U Aprilie se oproti loňskému roku vůbec nic nemění. V týmu pojedou Álvaro Bautista a Stefan Bradl. Jejich šance vidím velmi mizivě, snad alespoň budou schopní pravidelně bodovat, i když i tady to vidím hodně bledě. Stefan je můj nejoblíbenější jezdec této kubatury, tak si samozřejmě přeju, aby se mu dařilo, ale jak už to tak bývá, tak můj favorit nikdy na čele moc nejezdí :-D Vždycky fandím spíš těm na konci pole nebo v lepším případě těm ve středu pole. Třeba ale kluci překvapí. Jinak, oba budou muset hodně máknout, protože už teď se mluví o tom, že jedno místo u Aprilie v roce 2017 získá Sam Lowes, který aktuálně závodí v Moto2. Což znamená, že minimálně jeden z aktuálních pilotů bude muset z kola ven.

Aspar Team MotoGP
U týmu Aspar došlo v jezdeckém složení k malé změně. Eugene Laverty v týmu zůstává, jeho týmovým kolegou je nově Yonny Hernández. Těžko říct, co od nich očekávat. Myslím, že budou bojovat na konci pole proti Aprilii. Jelikož letos už není to pravidlo o motocyklech Open a Factory, tak by se mohlo pole trošku víc přiblížit dohromady a nemuseli by být mezi jednotlivými jezdci a týmy tak velké rozdíly. 

Avintia Racing
U týmu Avintia také došlo letos k jezdecké změně. Zatímco Héctor Barberá v týmu zůstává, tak Loris Baz je v týmu nováčkem. Ani od nich toho moc neočekávám, myslím, že se přidají k Aprilii a týmu Aspar v boji o nějaké ty bodíky.

Ducati Team
U hlavního týmu Ducati se letos nic nemění. V týmu zůstávají Andrea Dovizioso i Andrea Iannone. Loni zůstali za očekáváním. Tedy, alespoň já od nich čekala mnohem víc, než co nakonec předvedli. Uvidíme, jak se jim bude dařit letos, ale já tipuju, že by se mohli Yamaze a Hondě přilbížit a zapojit se do bojů o umístění na stupních vítězů.

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
U tohoto týmu došlo ke kompletní změně jezdeckého složení. Navíc loni tým měl pouze jednoho jezdce, letos budou pro tým závodit hned dva. Těmi jezdci jsou Jack Miller a Tito Rabat, který přichází z Moto2. Tým by měl patřit spíše do středu pole, ovšem otázkou je, jestli to tak opravdu bude. Od Jacka letos docela dost očekávám, vlastně ani nevím proč.

Měla bych se ale krotit, Jack si v zimní přestávce zlomil nohu a ještě není úplně v pořádku. Rabat je nováček, takže mu asi bude chvilku trvat, než se s motocyklem sžije. Ale rozhodně ho nemůžeme podceňovat. Nesmíme zapomenout, že to je mistr světa Moto2 z roku 2014.

LCR Honda
Tým LCR Honda bude mít letos na startovním roštu pouze jednoho závodníka. Tím je Cal Crutchlow. I on by měl patřit do středu pole, nebo spíš do té lepší půlky pole. Boje o top 10 by u něj měly být na denním pořádku. Obávám se však, že realita bude poněkud jiná. 

Monster Yamaha Tech 3
U týmu Tech 3 už několikátou sezónu zůstává sestava stejná. Opět budou v týmu závodit Pol Espargaró a Bradley Smith. Mám však takový pocit, že tohle je poslední sezóna, co tihle dva pojedou v tomto týmu. Možná jeden z nich zůstane nadále, ale oba dva už asi ne. Před časem totiž šéf týmu Hervé Poncharal prohlásil, že jsou tu spíš pro to, aby vychovávali mladé jezdce pro tovární Yamahu (jenže, dokud budou závodit Rossi a Lorenzo, tak se stejně nikdo jiný do Yamahy nedostane, toť můj názor) a už projevil zájem o některé jezdce, kteří jsou teď v Moto2. Zpátky ale k letošní sestavě. Oba jsou už zkušení a rozhodně by měli pravidelně dojíždět v top 10.

Movistar Yamaha MotoGP
Už jsem to vlastně naznačila v minulém odstavci. U hlavního týmu Yamahy se nic nemění, opět v týmu uvidíme Valentina Rossiho a Jorge Lorenza. Ambice jsou tady jasné. Tým opět míří za titulem, uvidíme, jestli se jim to povede a pokud ano, tak který z jezdců bude tentokrát tím šťastnějším. Obhájí Lorenzo svůj loňský titul, nebo se tentokrát bude radovat Rossi? Nevím jak vy, ale já zase cítím, že v sezóně dojde k nějaké kontroverzní události.

OCTO Pramac Yakhnich
Tým Pramac Ducati změnil sponzory, upravil název a také trošku změnil svou jezdeckou sestavu. Danilo Petrucci zůstává v týmu i nadále, nově se jeho týmovým kolegou stal Scott Redding. Nevím, co mám od Scotta očekávat. Umístění na bodech ale očekávám určitě. U Danila Petrucciho musím udělat velký vykřičník. Mám takové tušení, že by mohl být překvapením letošní sezóny. První předsezónní testy se mu povedly náramně a já mám takový pocit, že si tu formu z testů přenese i do sezóny a ne jednou se pokusí narušit boje v top 5, možná dokonce i v top 3. Otázkou ale je, jak na tom bude zdravotně, protože posledních předezónních testů se kvůli zlomenině ruky nemohl zúčastnit.

Repsol Honda Team
Repsol Honda má už několik let stejné složení. Nic se nemění ani letos, v týmu budou zase závodit Marc Márquez a Dani Pedrosa. Očekávám, že Honda se Yamaze letos přiblíží a jezdci těchto dvou týmů budou bojovat u stupně vítězů i o titul mistra světa. Já letos za černého koně celého šampionátu považuji Daniho Pedrosu.

Team SUZUKI ECSTAR
A změna se nekonala ani u týmu Suzuki. Letos opět uvidíme v modrých barvách závodit Mavericka Viñalese a Aleixe Espargara. Měl by to být pravidelný boj o top 10, v závodech, kde jim to sedne a bude jim přát štěstí si myslím, že by se některý z jezdců mohl podívat i do top 5.


Tolik tedy k jednotlivým týmům. Oproti loňsku nám startovní pole poněkud prořídlo. Chybí nám týmy AB Cardion, Ioda a Forward. Takže jak to tedy vidím s jednotlivým složením v závodech? Samozřejmě, závod od závodu se to může měnit a záleží na mnoha okolnostech. Ale očekávám, že na čele pojedou Repsol Honda a Movistar Yamaha, občas se k nim přidá Ducati. Střed pole pak bude Pramac, Suzuki, LCR Honda, Tech 3, no a o poslední bod budou bojovat Avintia, Aprilia, Aspar a Estrella Galicia. 

Co se boje o titul týče, tak to už vyplývá z toho mého tipu ohledně týmů. Vidím to opět na souboj Rossi, Lorenzo, Márquez a také Pedrosa. Už jsem to psala u týmu Repsol Honda, ale napíšu to ještě jednou. Tuším, že Dani Pedrosa nás letos pořádně překvapí!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře