Moto2: Před sezónou 2016

12. březen 2016 | 18.12 |
› 

Sezóna 2016 už opravdu klepe na dveře. Příští týden už bude více jak půlka prvního závodního víkendu sezóny za námi. A tak jsem se rozhodla, že když už tu je startovní listina, kalendář závodů, žebříček mých oblíbených jezdců, tak by to také chtělo nějaké to předsezónní shrnutí. Prostě kdo kde pojede, kdo má jaké šance na zisk světového titulu.

Vezmu to všechno hezky postupně podle startovní listiny týmů, která je na oficiálních stránkách MotoGP. 

V týmu AGR letos pojedou Axel Pons a Marcel Schrotter. Oba už jsou zkušení závodníci a přesto je moc vysoko, co se nadějí na umístění na stupních vítězů týče, neřadím. Třeba ale oba letos překvapí. Rozhodně by to bylo zajímavé zpestření.

Tým Ajo Motorsport jede, stejně jako loni, pouze s Johannem Zarcem. Asi všichni od něj očekávají, že pojede tak suverénně jako loni. Já se toho trošku obávám, že na něj bude vyvíjen příliš velký tlak a on to nezvládne. Na druhou stranu, je to zkušený závodník, už si toho taky užil a zažil dost. Už jsem to psala v mém žebříčku oblíbených pilotů, druhý titul bych mu moc přála, avšak ta obhajoba bude hodně těžká.

Tým Interwetten je opět rozdělen na dvě části. V týmu pod názvem CarXpert Interwetten pojedou Dominique Aegerter a Robin Mulhauser. V týmu s názvem Garage Plus Interwetten pojede Thomas Lüthi. Co se nějaký šancí na titul týče, tak vážně nevím. Myslím, že Lüthi už má svá nejlepší léta za sebou, i když jistě, nějaké to podiové umístění vybojovat může. Aegerter vypadá hodně nadějně, loni byl v závěru sezóny vážně zraněný, ale před tím se mu dařilo a já ho začala pasovat na černého koně šampionátu. Takže uvidíme, jak na tom bude letos. Mulhauser je pro mě spíše outsider, ale znáte to, nikdy neříkej nikdy.

Tým Dynavolt Intact GP letos pojede se dvěma závodníky. V týmu zůstává už několikátou sezónou Sandro Cortese, letos se k němu přidává jeho krajan Jonas Folger. Jejich šance těžko odhadovat, tady se musím přiznat, že jsem trošku zaujatá, protože Sandro je můj idol, tak bych si samozřejmě moc přála, aby se mu dařilo. Vím, že na pravidelnou účast na stupních vítězů to asi nevypadá, ale kdyby se sem tam dokázal dostat třeba do top 5, tak by to bylo hezké. To samé Jonas.

Tým Estrella Galicia je ve startovní listině zapsán jako EG 0,0 Marc VDS. Asi se jim to zdálo moc dlouhé, tak to zkrátili pouze na první písmenka :-D V týmu budou závodit Alex Márquez a Franco Morbidelli. Řekla bych, že na oba dva bychom si měli dávat pozor, můžou to být jezdci, kteří budou pravidelně jezdit v top 5, možná i na stupně vítězů a možná se i poperou o titul.

V týmu Federal Oil Gresini pojede pouze jeden závodník a tím je Sam Lowes.

Já osobně od něj letos hodně očekávám, měl by to být útok na titul. Tak uvidíme.

V týmu Forward pojedou Lorenzo Baldassarri a Luca Marini. Baldassarriho já považuju za takového dalšího černého koně. Loni se v některých závodech dobře předvedl a já očekávám, že jeho výsledky budou letos o něco lepší. Luca Marini pojede v Moto2 svou první sezónu, takže těžko říct, co od něj očekávat. Ovšem podceňovat ho nemůžeme. Navíc je to bratr Valentina Rossiho. Jinak, ještě bych chtěla říct něco k týmu Forward. Divím se, že se tu drží. V MotoGP zkrachovali. Nevím, kdo to tam teď vede a jestli vedení týmu Moto2 je stejné jako bylo v MotoGP. Nicméně, jsem ráda, že se tam drží. Snad se udrží celou sezónu.

V týmu IDEMITSU Honda Team Asia pojedou asijští jezdci, jak už napovídá i název týmu. Budou to Takaaki Nakagami a Ratthapark Wilairot. Od Nakagamiho každoročně čekám útok na umístění na stupních vítězů, ale to se jaksi neděje. Vyletěl téměř z ničeho, vypadalo to, že Japonsko bude mít po delší době jezdce, který se třeba popere i o titul, ale teď už to tak tedy moc nevypadá. O Wilairotovi pochybuji, že se dostane do souboje o top 10.

Tým Italtrans letos bude mít na roštu pouze jednoho závodníka. Asi jsou taky rádi, že se po problémech dokázali v šampionátu udržet. Tím jedním závodníkem je Mattia Pasini. To už je taky veterán, v jeho případě se to slovo nebojím použít. Ale už bohužel má také to nejlepší za sebou, alespoň to tak vypadá. Letos to v jeho případě bude asi jenom boj o body.

Tým JPMoto Malaysia pojede také jen s jedním jezdcem. Tím je Efrén Vázquez. A to je vlastně taky takový veterán. Tolik let strávil v Moto3! Věkový limit už mu ale další sezónu nedovolí. Naštěstí našel místo v Moto2, ovšem obávám se, že ta sezóna v jeho podání za moc stát nebude.

Do Moto2 letos vstoupil týmLeopard Racing a ten bude mít na roštu dva jezdce. Oba dva jsou v kubatuře nováčci (jeden vlastně jen tak částečně). Danny Kent totiž už jednu sezónu v Moto2 zažil. Bylo to hodně zlé a tak se zase vrátil do Moto3. Loni tam získal titul a jako šampion tedy postoupil o kubaturu výš. Jeho týmovým kolegou bude jeho loňský největší soupeř Miguel Oliveira. Podle předsezónních testů to zatím vypadá, že Danny je o něco lepší. Ale to samozřejmě ještě nic neznamená. Závody jsou zase o něčem jiném. Já mám pro oba dva velkou slabost, takže i v tomto případě jsem spíš zaujatá. Moc bych jim přála, aby pravidelně jezdili v top 10.

Tým Pons jede letos pod názvem Páginas Amarillas HP 40 a v týmu pojedou Edgar Pons (mladší z bratrů Ponsových) a Alex Rins. Rins by měl patřit mezi okruh favoritů na titul. U Edgara Ponse těžko odhadovat. Už odjel několik závodů Moto2, letos to ale bude jeho první úplná sezóna. Loni získal titul šampiona Moto2 ve španělském šampionátu CEV, takže myslím, že bychom si jeho jméno měli pamatovat (pokud si ho už nepamatujete :-D ).

Petronas Raceline Malaysia je tým, který bude závodit s jedním jezdcem a tím je Hafizh Syahrin. Ten občas umí překvapit a najednou být v závodě třeba i pátý. Když mu to sedne, tak je vážně schopný bojovat vysoko. Takže u něj člověk prostě nikdy neví. Tak se nechme překvapit.

Tým QMMF pojede zase se dvěma jezdci. Pro některé komentátory je to ale noční můra, protože v týmu pojedou Xavier Simeon a Julián Simón. Jsem zvědavá, kolikrát se kdo splete :-D Já jsem ráda, aspoň si budu pamatovat, že jsou týmovými kolegy :-D Jinak, jejich šance na nějaký výrazný výsledek vidím dost mizivě. Přitom o Simeonovi jsem si vždy myslela, že má potenciál a jednou by mohl bojovat i o titul. Obávám se, že letos to nebude.

Tým SAG, neboli Stop And Go, má dva jezdce, ale každý pojede v týmu pod jiným názvem. Luis Salom pojede v týmu SAG, Jesko Raffin pak pojede v týmu s názvem Sports-Millions-EMWE-SAG. I u nich se obávám, že to žádný zázrak nebude. Raffin se umisťoval na konci i loni a nějaké zlepšení od něj tedy nečekám. Co se Luise týče, tak jsem opět zaujatá. Ráda bych ho viděla v top 10, ale bude to mít těžké.

Tým Speed Up letos jede s jedním závodníkem a to se Simone Corsim. Ten by měl bojovat o top 10, ale konkurence je v Moto2 dost velká, takže kdo ví, jak se to všechno ještě vyvine.

Do Moto2 přichází z nižší kubatury Alessandro Tonucci. Ten pojede v týmu Tasca Racing Scuderia. V Moto3 patřil spíše k těm průměrným jezdcům, takže ani tady od něj nic nečekám.

V týmu Tech 3 pojedou dva jezdci. Xavi Vierge už jel část sezóny loni a já jsem na něj letos hodně zvědavá. Zatím mu moc velké šance nedávám, ale kdo ví, třeba se v některých závodech blýskne hezkým výsledkem. Isaac Viñales přichází z Moto3, takže těžko říct, jak se s novou kubaturou sžije.

Oproti minulé listině ze seznamu úplně vypadl tým FGV Malaysia s jezdci Ricky Cardus a Azlan Shah. To by byla opravdu škoda, kdyby zůstali letos bez závodního místa.

Na kubaturu Moto2 se letos hodně těším a to především díky tomu, že mi sem přišli někteří mí favoriti z Moto3. Co se boje o titul týče, tak já to vidím na souboj Zarco, Rins, Lowes. Možná Márquez a jak už jsem napsala, třeba se do soubojů zamíchají Baldassarri, Morbidelli, Aegerter nebo Lüthi.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře