Sezóna 2016 už se blíží

15. únor 2016 | 18.23 |
› 

stefanDo prvního závodního víkendu MotoGP zbývá měsíc. Původně jsem do tohoto článku chtěla pouze vložit startovní listinu, protože ta už by snad měla být konečná. Ale pak jsem si řekla, že by možná neuškodilo dát sem i informace ohledně změn pro letošní sezónu a tak podobně. A nebojte se, žebříček mých oblíbených závodníků tu taky bude, ale pořád se nějak nemůžu rozhodnout, koho tam dám. Dříve jsem měla jasné idoly, ale jak jde čas (nevím, asi je to tím, že i já jsem starší), tak už spíš vnímám MotoGP prostě komplexně a už nejsem až tak moc zaujatá vůči někomu (aspoň si to myslím). Samozřejmě, to, že mám někoho radši, to tu bude vždycky. Akorát právě jsem zjistila, že mi z celého pole skoro nikdo nevadí. Mám pár oblíbenců a pak spoustu neutrálních závodníků, takže nevím, které z nich do toho žebříčku doplnit. 

Nejprve se ale pojďme podívat na změny v pravidlech pro letošní sezónu.

Na konci loňské sezóny z MotoGP odešel dodavatel pneumatik Bridgestone. Od letošní sezóny bude pneumatiky dodávat Michelin. Také se mění profil pneumatiky, kdy loni to bylo 16,5 palců, letos se zvyšuje na 17 palců.

Od letoška už není žádné rozdělení na motocykly tovární a motocykly tzv. třídy Open. Všichni mají stejnou elektroniku. Každý závodník může za sezónu použít 7 motorů. Maximální kapacita paliva je povolena na 22 litrů. Továrny, které nezískaly v letech 2013 až 2015 žádné vítězství na suché trati (mělo by se týkat Aprilie a Suzuki), můžou použít 12 motorů a můžou motory dál volně vyvíjet. Pokud ale letos získají nějaké podium, tak jim tato výhoda skončí. 

Pro technického laika, jakým jsem já, jsou některé tyto věci hůře pochopitelné, tak jestli jsem něco popletla a blbě napsala, tak se omlouvám. 

Kalendář pro letošní sezónu jsem tu před časem vkládala. Minulý týden bylo potvrzeno, že je to už oficiální kalendář závodů pro letošní sezónu a už se měnit nebude. Prohlédnout si ho můžete tady

No a teď už konečně ona startovní listina. Provizorní listina byla vydaná v listopadu, od té doby oficiální představitelé MotoGP žádnou další listinu nevydali, i když určitě změny se v ní udály (zmizela Ioda, ale o tom se ještě zmíním).

Takže ve startovní listině máme celkem 21 závodníků z 8 různých zemí. Největší převahu mají Španělé, kterých bude letos v poli hned 9! Itálie pak má 4 zástupce, Velká Británie 3. Další země už jsou po jednom jezdci, a jsou to Německo, Francie, Austrálie, Irsko a Kolumbie.

# JEZDEC TÝM MOTOCYKL
4 Andrea Dovizioso (ITA) Ducati Team Ducati Desmosedici GP16
29 Andrea Iannone (ITA) Ducati Team Ducati Desmosedici GP16
6 Stefan Bradl (GER) Aprilia Racing Team Gresini Aprilia RS-GP
19 Álvaro Bautista (SPA) Aprilia Racing Team Gresini Aprilia RS-GP
8 Héctor Barberá (SPA) Avintia Racing Ducati Desmosedici GP14
76 Loris Baz (FRA) Avintia Racing Ducati Desmosedici GP14
9 Danilo Petrucci (ITA) Octo Pramac Yakhnich Ducati Desmosedici GP15
45 Scott Redding (GBR) Octo Pramac Yakhnich Ducati Desmosedici GP15
25 Maverick Viñales (SPA) Team Suzuki Ecstar MotoGP Suzuki GSX-RR
41 Aleix Espargaró (SPA) Team Suzuki Ecstar MotoGP Suzuki GSX-RR
26 Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team Honda RC213V
93 Marc Márquez (SPA) Repsol Honda Team Honda RC213V
35 Cal Crutchlow (GBR) LCR Honda Honda RC213V
38 Bradley Smith (GBR) Monster Yamaha Tech 3 Yamaha YZR-M1
44 Pol Espargaró (SPA) Monster Yamaha Tech 3 Yamaha YZR-M1
43 Jack Miller (AUS) Marc VDS Racing Team Honda RC213V
53 Tito Rabat (SPA) Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda RC213V
46 Valentino Rossi (ITA) Movistar Yamaha MotoGP Yamaha YZR-M1
99 Jorge Lorenzo (SPA) Movistar Yamaha MotoGP Yamaha YZR-M1
50 Eugene Laverty (IRL) Aspar MotoGP Team Ducati Desmosedici GP14
68 Yonny Hernández (COL) Aspar MotoGP Team Ducati Desmosedici GP14


Tým Marc VDS se rozšiřuje a letos nasadí 2 motocykly.

Jak si ale můžete všimnout, Tito Rabat pojede se sponzory na motocyklu, které měl i loni v Moto2. Naopak tým LCR měl loni 2 motocykly, letos zúžil tým na pouhý 1. Tým Aspar ukončil spolupráci s Hondou a pro letošní sezónu se vrací k motocyklům Ducati. Oproti loňskému roku nám z roštu zmizely týmy Forward, Ioda a AB Cardion.

Tito Rabat přichází z kubatury Moto2, kde závodil právě pro tým Marc VDS. Yonny Hernández odešel z týmu Pramac Ducati do týmu Aspar. K Pramacu se připojil Scott Redding, který přišel z týmu Marc VDS. Jack Miller opustil tým LCR a přišel do týmu Marc VDS. Loris Baz se po krachu týmu Forward dostal do týmu Avintia. Tam nahradil svého krajana Mike di Meglia, který z MotoGP úplně zmizel. Z MotoGP odešli také Nicky Hayden a Karel Abraham, oba do WSBK. 

V roce 2017 by do týmu Aprilia měl vstoupit Sam Lowes. A ohroženo je místo Stefana Bradla. No, tak to se Stefan tedy musí letos hodně snažit. Nerada bych, aby to letos byla jeho poslední sezóna v MotoGP (a pro mě tedy poslední šance se s ním setkat).

Co se startovních čísel týče, tak tady nedošlo k žádné změně. I šampion Lorenzo zůstal u své tradiční 99 a nevzal si číslo 1. 

Jinak mi ještě dovolte zmínit, čeho jsem si všimla. Totiž tři různé specifikace motocyklu Ducati. Hlavní tým Ducati bude mít samozřejmě aktuální verzi, tým Pramac pojede s loňskou specifikací. Týmy Aspar a Avintia budou mít k dispozici verzi z roku 2014. No, to budou výsledky... :-/

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře