Cílem Hülkenberga jsou stupně vítězů

16. leden 2016 | 11.06 |

Nico_Hülkenberg_3Nedávno tady byl s Nicem Hülkenbergem rozhovor ze sére The Essentials, který ale byl už rok starý. Teď přínáším aktuální rozhovor, který poskytl pro oficiální stránky F1. Je to příjemný rozhovor, kde shrnuje loňský rok, mluví o svých cílech i cílech týmu pro sezónu 2016. Také se v rozhovoru ještě vrací ke svému úspěchu ze závodu 24 hodin Le Mans. Rozhovor je to hezký, ale moc nechápu, proč se ho ptají na Kimiho a Ferrari. To snad může být Nicovi úplně jedno, ne?

Nico, rok 2015 asi nebyl podle tvých představ. Co bys chtěl, aby se pro rok 2016 změnilo, abys měl lepší sezónu?
Některé věci budou vždycky mimo vaši kontrolu. Ale vždy se musíte z jakékoliv chyby poučit – zvlášť, když je to vaše chyba. Tím se zlepšujete, a to je to, na čem záleží. Chci, aby to byla moje nejlepší sezóna v F1: v počtu získaných bodů a celkovém pořadí šampionátu na konci sezóny. A chci se dostat na stupně vítězů – doufám a konečně! (smích) Pro to udělám to, co dělám nejlépe: pojedu rychle a budu si užívat to, co dělám!

Tvůj týmový kolega Sergio Pérez prohlásil, že opět čeká, že se dostane do nějakého z top týmů. Co ty? Také se soustavně připravuješ na postup do jednoho z týmu, které startují z předních řad?
Prodloužil jsem svou smlouvu s Force Indií a těším se, že předvedu to nejlepší. Pro mě to není jenom o řadách – je v tom víc. Formule 1 vždycky byla týmovým sportem. Je to o lidech, se kterými pracujete – a já jsem aktuálně velmi spokojený se svým týmem.

Co by pro tebe opravdu znamenalo závodit pro Ferrari? Bob Fernley prohlásil, že pokud by přišli a zaklepali, že by ti v cestě nestáli.
Jak jsem právě řekl, jsem spokojený, kde jsem. Force India je dobrý tým. A snít je v F1 nebezpečné – zejména snít o červené. (smích)

Umíš pochopit rozhodnutí Ferrari ponechat si Kimiho Räikkönena? Myslíš, že to bylo spíš kvůli tomu, že se tak Sebastian Vettel "cítil dobře"?
Kimi je stále ve Formuli 1 velké jméno a Ferrari má skvělé lidi, kteří musí dělat rozhodnutí. Myslím, že vědí, co dělají.

Fernley také prohlásil, že nechat tě závodit v Le Mans přispělo k tomu, že jsi zůstal u Force Indie. Jak důležitá byla zkušenost z Le Mans – a jak důležité bylo vítězství?
Musím přiznat, že Le Mans bylo opravdu mimořádné. Já a mí týmoví kolegové jsme vydali to nejlepší. To, co se stalo v Le Mans, jako příklad ukazuje sílu sportu. Opravdu nic není nemožné. Le Mans nebylo jenom o titulu, ale také o emocionální zkušenosti – že v sobě stále mám "vítězné geny"!

Nico_Hülkenberg_4

Jak velké zklamání je, že nemůžeš letos obhájit toto vítězství z Le Mans, protože se kryje se závodem Grand Prix?
Ano, je to zklamání, ale vždycky jsem říkal, že Formule 1 je má priorita.

Tady chci stále útočit.

V roce 2015 měla Force India svou vůbec nejlepší sezónu. Někteří říkali, jestli 5. místo v poháru konstruktérů bylo opravdu tím, že jste udělali pokrok nebylo to bylo zapříčiněno smůlou některých soupeřů, např. McLarenu. Ale není to shoda obojího?
Když se pozorně podíváte na předešlé roky, na rok 2015 jako takový a hlavně na to, čeho a jak jsme dosáhli, tak uvidíte, že jsme se znatelně zlepšili. Rok 2015 byl náš nejlepší rok: my, jako celý tým, jsme si tuto pozici zasloužili.

Zůstane to tímto směrem i v roce 2016? Pomůže vám fakt, že některé týmy už okem pokukují po změnách v pravidlech pro sezónu 2017?
Věřím, že v sezóně 2016 budeme opět konkurenceschopní, navzdory tomu, co se bude dít v roce 2017. Je vždycky těžké hodnotit, co budou dělat ostatní a jaké budou výsledky v prvním závodě, ale z toho, co jsem viděl, jak tým pracuje a vyvíjí se, myslím, že můžeme bojovat o dobrý výsledek – možná ještě lepší než v roce 2015.

Zima je období pro dobití baterek po dlouhé sezóně – a je to také čas znovu si vybudovat své silné stránky. Kdy pro tebe končí odpočinek a začíná příprava?
Dobití baterek je důležité v naší práci. Moje rodina a přátelé jsou pro mě velmi důležití a já si užívám čas s nimi strávený. Dostanou ze mě veškerý stres. Ale teď je líným dnům konec – slezl jsem z gauče, abych začal trénovat v bazénu, na silnici nebo na kurtu tak, abych se dostal do dobré kondice. Čas před sezónou je velmi důležitý, protože si budujeme své kvality pro sezónu.

Týmy budou mít od konce února dva čtyřdenní testy. Stačí to? Co by bylo ideální pro pilota týmu typu Force India?
Na konec, to je to, co všichni piloti máme k dispozici a s tím musíme pracovat. Méně testování by znamenalo více příležitostí v prvních závodech sezóny, pokud bychom byli připraveni lépe než ostatní týmy – a muset udržet tempo. Tak držte palce!

Mezi týmovými kolegy bývá nelítostný souboj. Ale rozumíš tomu, co se děje v týmu Mercedes – takové věci občas vypadají, že se vymkly normální rivalitě mezi týmovými kolegy.
Byla to nároční soutěž, bylo zajímavé to sledovat a pro fanoušky to byla dobrá show – na trati i mimo ni! (smích)

Jak je to mezi tebou a Checem? Je ve světě Formule 1 možné přátelství? Byl bys schopný říct, jestli máš mezi ostatními piloty kamaráda?
Dobrý vztah v F1 by mohl být popsán vtipným slovem, které jsem slyšel. Říká se tomu "frenemy" – šílený mix přítele a nepřítele (pozn. angl. přítel = friend, nepřítel = enemy). Je to prostředí, kde se to rychle mění z týmového ducha na rivalitu a obráceně. Je to zlomyslné / zlomyslná láska / nenávist. Dobrou věcí je, že mezi sebe nemusíme dávat clonu – slyšel jsem, že to je pro vztah nebezpečné. Ale celkově jsem se svým týmovým kolegou velmi spokojený, vycházíme spolu dobře.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře