Shrnutí sezóny 2015

9. listopad 2015 | 17.01 |
› 

jordi_katarTak se dostávám konečně k tomu, abych sepsala své shrnutí letošní sezóny v MS Superbiků. Sice jsem tu o WSBK neměla letos vůbec žádný článek, pouze startovní listinu (která se stejně během roku dost měnila) a můj žebříček 10 nejoblíbenějších pilotů. Ale to nevadí. Chci, aby tady nějaké shrnutí sezóny bylo. Hned na úvod bych ráda řekla, že jsem závody letos sledovala míň, než jsem si před sezónou plánovala. Na jednu stranu proto, že se mi to skoro pokaždé křížilo s něčím jiným, na druhou stranu možná taky proto, že ještě před samotným začátkem sezóny či krátce po něm někteří mi oblíbenci z tohoto seriálu zmizeli a já tak měla menší motivaci se na závody koukat.

Z kluků na čele pole jsem nejvíc fandila Chazi Daviesovi. A asi to bude příští rok můj velký favorit na zisk titulu. Vážně bych mu to moc přála. Letos skončil celkově druhý a já z něho mám vážně velkou radost. Jeho týmový kolega Davide Giugliano měl letos velmi těžkou sezónu. Já mu nikdy nefandila, ale zrovna, když jsem si letos říkala, že to přece jen je celkem sympaťák a že aspoň ty závody vždycky nějak oživí svými manévry, tak se ještě něž sezóna pořádně začala velmi vážně zranil. Bylo tam nějaké poranění páteře, takže Davide musel spoustu závodů vynechat. Po návratu odjel pár závodů, jenže přišel další vážný pád. Podle lékařů to nevypadalo vážně, později se potvrdilo, že tam opět jsou nějaké zlomené obratle. Davide už se pak na trati neobjevil. Příští rok budou on a Chaz opět týmovými kolegy u Ducati a já jim přeju hodně štěstí.

Nikdy bych neřekla, že Jonathanu Reovi tak sedne motocykl Kawasaki. Já ho měla zaškatulkovaného u Hondy a jeho přestup do Kawasaki mě dost překvapil. Byl to však ten správný tah! Jonathan byl letos vážně bezkonkurenční a právem bere titul mistra světa. Jeho týmový kolega Tom Sykes skončil celkově třetí, takže to byl pro Kawasaki velmi pěkný rok.

Letos jsem docela dost fandila i Aprilii, v jejich týmu jeli Leon Haslam a zejména Jordi Torres. Na Jordiho přestup do WSBK jsem se hodně těšila, čekala jsem, co předvede a předvedl se vážně výborně. V celkovém pořadí skončil na 5. místě, před ním byli v pořadí pouze 4 Briti, takže Jordi byl vlastně nejlepší ze zbytku světa a to je super. Taky letos posbíral několik podiových umístění a téměř vždy bojoval o TOP 5. Poslední závodní víkend v Kataru si já osobně budu asi hodně dlouhou dobu pamatovat, protože tam se v prvním závodě dočkal svého prvního vítězství v SBK! Leon už tak báječnou sezónu neměl, a přitom to na začátku vypadalo docela pozitivně. Po skvělém úvodu, kdy se umisťoval na stupních vítězů, přišel útlum, ale poslední závodní víkend v Kataru byl dobrý i pro něj, protože on vyhrál ten druhý závod. Takže pěkný závěr sezóny pro tento tým.

Možná pro někoho trochu za očekáváním skončil tým Pata Honda. Sylvain Guintoli jakožto obhájce titulu mistra světa určitě mířil výš než jen na celkové 6.

místo. Já bych chtěla pochválit jeho týmového kolegu Michaela van der Marka, který loni získal titul v Supersportech a letos zamířil do nejvyšší kubatury. Moc se mi jeho výkony líbily. Na svého týmového kolegu stačil, několikrát ho dokázal porazit, a získal i několik podiových umístění.

Suzuki je pro mě největší zklamání sezóny :-( Já jim hodně věřila, na týmovou dvojici Alex Lowes a Randy de Puniet jsem se hodně těšila, to bylo pro mě skoro jako tým snů. Alex se jakž takž držel, pár dobrých výsledků tam měl. Ale Randy, to byla opravdu bída. A mě je to tak líto.

Velmi příjemným překvapením je pro mě Leandro Mercado, který se v celkovém hodnocení umístil na 8. místě. I Matteo Baiocco překvapil, ten byl celkově 9.

Kromě toho, že jsem se těšila na příchod Jordi Torrese, tak jsem se také těšila na příchod Nica Terola. Bohužel jeho sezóna nebyla tak zářivá. Po úvodních 4 závodních víkendech byl kvůli zranění nahrazen Michelem Fabriziem. Pak se vrátil na další 2 víkendy, a pak tak nějak ze šampionátu zmizel. A já ani pořádně nevím, proč. Upřímně si ale musíme říct, že jeho výsledky byly fakt špatný. Pak ho až do konce sezóny nahradil Niccoló Canepa.

Ke škatulatům během sezóny docházelo u týmů Grillini a Pedercini, nevím, jestli tu mám všechny změny vypisovat, ono by to bylo na trošku delší odstavec. Z mého pohledu k ničemu zásadnímu nedošlo, a jelikož je to moje shrnutí, tak to přeskočíme :-P

V MS se předvedl také tým EBR s vlastním podvozkem se stejným názvem. Jenomže tento projekt nevyšel a po 4 závodních víkendech se ze světa SBK stáhli. Niccoló Canepa pak našel uplatnění v týmu Althea místo Terola, Larry Pegram však ze světové scény zmizel.

Já osobně jsem se na letošní sezónu SBK hodně těšila, protože tu měli závodit tři moji (hodně) velcí idolové. A to Toni Elías, Leon Camier a Sylvain Barrier. Toni měl jezdit s Ayrtonem Badovinim a na ten tým jsem se hodně těšila. Jenže zkrachoval dřív než začala sezóna. Pro Toniho to pak znamenalo hodně velké trápení, protože jiné místo nenašel. Až v závěru sezóny se objevil v MotoGP v týmu Forward. Já bych mu tak strašně přála úspěchy a hlavně dobré závodní místo, ale moc se bojím, že příští rok dopadne podobně jako letos. Ayrton první dva závodní víkendy také nezávodil, pak našel místo u BMW Motorrad Italia, kde nahradil právě Sylvaina Barriera. Tomu to nešlo a rozhodl se vrátit zpět od kubatury Superstock 1000. Ani tam to ale nebylo růžové, ale o tom zase v jiném článku.

Takže jediný, kdo mi dělal radost, byl Leon Camier. A vážně mi tu radost dělal. Byl to jezdec na jediném stroji MV Agusta v poli. Já od něj vůbec nic neočekávala a vlastně tak nějak tam, kde jsem tušila, že se během závodů bude pohybovat, se vážně pohyboval. Když se mu několikrát povedlo dostat do TOP 10, tak jsem to slavila jako vítězství. Na druhou stranu, těch nedokončených závodů je tam taky docela dost. Vím, že on asi pomýšlel výš, než jen na celkové 13. místo, ale já bych řekla, že když se podívá na všechny souvislosti a to, v jaké formě MV Agusta byla, tak musí být (aspoň trošku) spokojený. Já jsem na něj hrdá :-)

Startovní listina jezdců ani kalendář na příští sezónu ještě zveřejněné nebyly, tak doufejme, že se brzy dozvíme něco nového. Jisté je to, že jako letos zůstává stejná sestava u Kawasaki, Ducati, MV Agusty (to mám obzvlášť radost). Do šampionátu se vrací Yamaha a za ně by měli jezdit Sylvain Guintoli a Alex Lowes, takže to vypadá na hodně zajímavý tým. K týmu PATA Honda přichází z MotoGP Nicky Hayden, to je pro fanoušky určitě zajímavé jméno. Podle posledních spekulací to vypadá, že by do WSBK měl zamířit i letošní šampión BSB Josh Brookes. Poslední dobou se také hovoří o Karlu Abrahamovi a slyšela jsem, že i Ondřej Ježek má světové ambice. Tak uvidíme!

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář