ETCC + BOSS GP + Superkart

7. září 2015 | 10.38 |
› 

etcc_1Minulou sobotu jsem navštívila Masarykův okruh v Brně, kde se konaly závody ETCC, tedy Evropský šampionát cestovních vozů. Jako doprovodné série se jely BOSS GP (co to je, vysvětlím později) a Superkart (motokáry). Také se mělo jet AutoGP, jenomže po úvodních závodech letošní sezóny byla tato série zcela ukončena. Důvod? Malý zájem ze strany týmů i pilotů. Zda se někdy AutoGP vrátí do závodního světa, to je otázkou. Aktuálně to však vypadá, že nadobro zmizela. Škoda.

Na okruh jsme se schválně vydali v sobotu. Sice byly na programu hlavně tréninky a kvalifikace, ale já chtěla být v neděli doma, abych se mohla koukat na Formuli 1 :-D Navíc jsem se dozvěděla, že v sobotu bude otevřená pit lane a může se tam jít podívat kdokoliv. A navíc jsem se dozvěděla, že tam mají být formule. Takže bylo rozhodnuto. Jenomže se mi nechtělo jet samotné. Tak jsem přesvědčila rodiče, jestli by se mnou nejeli. Uhrála jsem to na to, že ani jim se závodění příliš nepříčí, že by to mohl být i pro ně dobrý výlet a odreagování se od pracovních povinností a problémů a taťku jsem nalákala hlavně na ten paddock a pit lane, protože vím, že ho všechny ty technický věci zajímají daleko víc než koukání na závody.

Jak už jsem řekla, tak hlavní sérií tam byly ETCC. Prvně v životě jsem viděla něco jinýho než motorky :-D ETCC byly náhodou super. Na trénink jsme koukali z terasy na boxy a já udělala pár fotek. Pak jsme si mohli auta pořádně prohlédnout, když se odpoledne na hodinku otevřela pit lane. Já myslela, že to bude podobně jako u MotoGP zapáskovaný a úplně blízko se nedostaneme, ale ejhle! Auta byla vystavená před boxy (ihned po uzavření pit lane jim totiž začínal druhý trénink, takže se na autech pracovalo) a bylo to vážně moc zajímavé sledovat. Já se teda až tak neodvážila, ale někteří lidé lezli týmům opravdu až do boxů! Já maximálně tak na kraj, abych udělala nějaké fotky. Atmosféra se tam zdála taková milá a přátelská. A nikomu vůbec nevadilo, že jim tam lezete a fotíte si jejich auto v detailu či očumujete, co se děje v boxech.

Pro mě osobně bylo největším lákadlem BOSS GP. To není od anglického slova boss (tedy šéf), ale je to zkratka Big open single seaters (tedy "velké otevřené monoposty"). V rámci tohoto šampionátu se objevují vozy F1, GP2, Champcar či Světové série renault, které byly dobré před několika lety. Nyní se o ně starají soukromí majitelé. Ale řeknu vám, není to vůbec jednoduché starat se o takové auto, nevím, z čeho si to financují, ale samozřejmě, že možnosti mají omezené. Někteří si formule trochu upravili a to zejména barevně. Některé formule naopak zůstaly v původním zbarvení. Dovedete si představit mé nadšení, když jsem viděla vůz DAMS či Arden? 

Úplně nejvíc jsem se ale těšila, že uvidím Formuli 1. Věděla jsem, že se závodu zúčastní dvě. A to Toro Rosso STR1 (na to jsem se těšila úplně nejvíc) z roku 2006, ve kterém svého času v F1 závodili Vitantonio Liuzzi a Scott Speed.

Druhým vozem F1 byl Jaguar R5 z roku 2004, ve kterém tenkrát závodili Mark Webber a Christian Klien. Kromě toho se v této sérii účastnilo 9 vozů specifikace GP2, 1 Světové série Renault, 1 Světové série Nissan, 1 AutoGP a 1 Champcar. Na trénink jsme koukali ze sedadlové tribuny na cílové rovince. Já chtěla hrozně moc vyfotit to Toro Rosso, ale bylo na mě až moc rychlý :-D Tak jsem si říkala, že budu mít naději, až bude otevřena pit lane. Vlastně spousta lidí, co jsem tak slyšela, tam šla, protože prostě chtěli vidět Toro Rosso, ale oni ho schovali :-/ Tak jsem si v paddocku aspoň vyfotila kamion s nálepkou tohoto týmu :-D Povedlo se mi ale vyfotit ten Jaguar. To jsem na sebe totálně hrdá. Já se totiž musím přiznat, že v roce 2004 jsem F1 ještě nesledovala, takže jsem nevěděla, jaký má Jaguar zbarvení, i když jsem to tušila. Až doma jsem si ověřila, že ho opravdu mám na fotce. Mega :-)

etcc_2

Superkart jsou motokáry. Ale proklatě rychlý motokáry. To šlo fotit snad ještě hůř než formule :-D Oni měli paddock až úplně vzadu, tam, kde v MotoGP obvykle bývají stany Moto3. Bylo tam pár stanů, uvnitř motokára a tak dva až tři lidi, kteří se o to starají. Taťka říkal, že by se v tom rád svezl :-D

Ještě musím říct něco důležitého. Zvuk. Oni totiž měli motory takové, jaké používali ve své době. To znamená, že v obou vozech F1 a ve voze Champcar byl motor V10. Poprvé ve svém životě jsem slyšela něco takového. I když na druhou stranu musím přiznat, že jsem čekala, že budou dělat ještě větší rachot. Ale i ty V8 v autech GP2 byly docela hlasité. Zvuk Superkart, kteří měli trénink po nich, to se prostě vůbec nedalo srovnávat :-D To bylo jenom takové tichounké bzučení :-D Ale ten zvuk těch formulí, to bylo něco totálně úžasného. 

Teď koukám, že BOSS GP má své internetové stránky a oni mají normálně kalendář závodů. Je škoda, že se tu účastnila jen hrstka těch, kteří jsou na těch stránkách napsaní, že v rámci této série závodí. Hlavně teda, co se kategorie F1 týče. V nějakém závodě se totiž představil Williams FW33. Tohle auto, kdybych viděla, tak to bych se zbláznila od radosti! Taky koukám, že se někdy v sezóně zúčastnil závodu s vozem GP2 Stéphane Richelmi. Proč tu taky nebyl??! Kdyby vás to zaujalo a chtěli se o tom dozvědět víc, tak tady jsou stránky šampionátu: Bossgp.com.

O fotky vás neochudím, ale tím by se tento článek dost natáhl, takže z toho udělám samostatný článek :-)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře