MotoGP Brno 2015: neděle 2. část

23. srpen 2015 | 11.00 |
›

brno_20Jelikož by byl článek o neděli přehnaně dlouhý, tak jsem se rozhodla, že ho také rozdělím do dvou částí. Po závodě Moto3 se tedy všechno začalo chystat na závod Moto2. Kvůli té nehodě z Moto3 byl program trochu posunut, takže Motodvojky startovaly s desetiminutovým zpožděním. Má finská vlajka byla opět připravená a já doufala, že Mika se z té 18. pozice na startu dokáže zapojit do boje aspoň o pár bodů. Zároveň jsem palce nejvíc držela Johannu Zarcovi, který startoval z pole position.

Já jsem si moc přála, aby tu Johann vyhrál. Nejen proto, že je to můj oblíbený jezdec, ale také proto, že on letos vymyslel, že po každém vyhraném závodě vyleze na bariéru z pneumatik a skáče salto po zádech. No a my s holkama jsme si přály, aby vyhrál a to salto předvedl přímo před náma. Náš sen se stal skutečností. Johann vyhrál. Chvilku jsem se sice o něj bála, ale v závěrečných kolech si vybudoval náskok, že začínalo být čím dál tím jasnější, že se mu to vážně povede. Následovalo čestné kolo. Už už zastavoval přímo před náma, když se ještě rozhodl popojet trošku dál. Vylezl na bariéru...a bylo to tam! Krásně jsme na to jeho salto viděli a prostě bylo to úžasný :-)

Zbytek osazenstva na podiu mě nijak neoslovil. Nejsem fanynkou ani Rabata, ani Rinse. Čtvrtý skončil Márquez, takže to taky nic moc. Pěkně jel Sam Lowes. Ten startoval až někde kolem 15. místa a nakonec skončil 5. Hezky bojoval Sandro Cortese, měla jsem z něj radost a 8. místo hodnotím kladně :-) Dlouhou dobu jsem taky měla velkou radost z Miky. Jednu chvíli byl na 11. místě a já doufala, že se dostane do TOP 10. Jenže ve druhé polovině závodu se začal propadat, a nakonec byl 15. Takže jsem ráda, že získal aspoň ten 1 bod.

Než začal závod MotoGP, tak nám několikrát nad hlavami proletěly dva gripeny. Jenomže jak bylo všechno o něco zpožděný kvůli Moto3, tak proletěly zrovna ve chvíli, kdy Johannovi hrála francouzská hymna. Jsme to viděli na obrazovce, jak chudák koukal, co se to děje :-D

Závod MotoGP se mi líbil. Na čele jeli Lorenzo a Márquez a já se bála, že ten závod bude mít stejný scénář jako ten před týdnem v Indianapolis. Tam totiž skoro celý závod vedl Lorenzo, ale asi 3 kola před cílem ho Márquez předjel a bylo to. V Brně se ale Jorge předjet nenechal :-) Takže i v nejvyšší kubatuře jsem byla s vítězem spokojená :-) Na třetím místě skončl k radosti všech Valentino Rossi.

brno_22

Mě osobně se moc líbil i výkon obou továrních Ducati a taky Daniho Pedrosy. Ten se musel probojovávat polem po startu z 9. pozice a nakonec dojel 5.

Koho jsem ale v závodě já sledovala nejvíc, to byl samozřejmě Stefan Bradl. A teď se tu před vámi jdu ztrapnit, protože se jdu přiznat k omylu, který se mi stal. To, že je to jinak, jsem zjistila až během tohoto týdne :-D Držela jsem palce Stefanovi, aby byl nejlepším pilotem v kategorii Open.

Až v týdnu, kdy jsem si konečně projížděla pořádně všechny výsledky, jsem zjistila, že Stefan nemohl být nejlepším v Open, protože Aprilia v kategorii Open nejezdí. Ups :-D Já se asi ještě nevyrovnala s tím, že Stefan už není u Forwardu (který jezdí v kategorii Open), ale že už druhý závod jede v jiném týmu. Tak či tak, získal 2 body. Dva krásný body! Je to jeden z jeho nejlepších výsledků v sezóně :-) Jen tak dál!

Škoda, že závod nedokončili Eugene Laverty a Alex de Angelis. Ještě větší škoda, že nedokončil Cal Crutchlow. Někde na internetu jsem teď četla, že Cal za svou kariéru dojel do cíle v Brně jenom jednou. Aha, super :-P Ale víte, koho mi bylo nejvíc líto, že spadl? Nebudete tomu věřit, ale Mavericka Viňalese. Mu se celý víkend tak dařilo, v závodě se pohyboval někde na 6. nebo 7. příčce (což by pro něj byl nádherný výsledek) a já mu to vážně hodně přála. Navíc, už jsem to zmínila ve článku o čtvrtku, má ve mě novou fanynku :-D Kousek od nás byl na tribuně jeho fanklub a ti to chudáci po jeho pádu začali balit...

brno_21

Taky mi bylo líto Karla Abrahama. Ať o něm lidi říkají cokoliv, pořád je to jediný Čech v MotoGP. Dojel úplně poslední, piloty před sebou nestíhal a jen tak tak, že mu Jorge nedal kolo. Ale má ode mě respekt, že to s tou bolavou nohou dojel až do cíle. Nemyslela jsem si, že je to tak zlý, ale když jsem ho ve čtvrtek viděla v paddocku, jak si s sebou všude na skútru vozí berle, tak mi bylo jasný, že to ještě ok není.

No pak se to všechno sbalilo. Poslechli jsme si španělskou hymnu a mířili z areálu pryč. To bylo smutný. Po závodě MotoGP se sice ještě jel druhý závod Rookies cupu, ale na ten už jsem nezůstávali. Já chtěla stihnout vlak v nějakou rozumnou hodinu :-D Jenže jsme se zasekli u tunelu pod dráhou. Takže jsme nakonec viděli start Rookies cupu přímo před sebou! A víte co? Večer jsem si doma hledala výsledky a Oscar Gutiérrez skončil druhý!

Doufala jsem, že stihnu vlak v 17:02, jenže jsme dost dlouho trčeli na parkovišti, takže mi bylo jasný, že to nestihnu. Brali jsme s sebou i holky, ale ty to nakonec vzdaly, vzaly si kufry a šly na autobus.

Moje sestra s přítelem jeli autem do Prahy a kdyby se měli stavovat u nás v Přerově, aby mě vyložili, tak by to pro ně byla zajížďka. Takže mě akorát odvezli na nádraží. Tam jsme se přeci jen ještě s holkama potkaly :-D A já stihla vlak v 18:02.

Ná závěr bych ráda řekla, že všechny ty čtyři dny byly úžasné. Ačkoliv to nebylo poprvé, co jsem byla na nějakých závodech, tak se mi to tentokrát líbilo ze všeho nejvíc. Možná to bylo tím, že jsem byla celé čtyři dny v kuse v centru dění. A teď mám nějakou pozávodní depresi či co. Úplně mi to chybí. Všechno. Paddock, setkání s jezdci, koukání z tribuny na tréninky, kvalifikace, závody. A taky všechno to ostatní kolem toho. Hned bych zase někam jela! Asi si budu muset něco vymyslet, protože čekat rok do Brna 2016 prostě nedokážu!

Zpět na hlavní stranu blogu