Od Jerezu až k Assenu

7. červenec 2015 | 11.00 |
› 

assen_moto2Doufala jsem, že letos budu psát na blog o Moto2 víc než se prakticky děje. Takže bych alespoň opět ráda napsala jakési shrnutí dalších závodů v letošní sezóně. Minulé shrnutí se týkalo závodů v Kataru, USA a Argentině. Poté se celý seriál přesunul do Evropy a od té doby se odjely už závody ve Španělsku, Francii, Itálii, Katalánsku a Holandsku. Což je pět závodů. Takže není v mých silách zmapovat to všechno v jednom článku. Rozhodně nebudu psát o každém jednotlivém jezdci a týmu, spíš se chci zaměřit na mé oblíbené piloty a pak na různé zajímavosti nebo překvapení, či naopak zklamání. 

A první závodník, kterého bych ráda zmínila, je Jonas Folger. Jeho výsledků jako na horské dráze si totiž nelze nevšimnout. Jonas totiž buď vyhraje, nebo totálně propadne. V zatím posledních dvou závodech se to ale trošku ustálilo, když byl dvakrát 7. Vážně ty velké rozdíly mezi jeho jednotlivými výsledky na něj nevrhají moc dobré světlo. Chtělo by to větší konzistenci!

V minulém článku jsem psala, jak mi ohromnou radost dělá Johann Zarco. Vyhrál v Argentině a já tvrdila, že snad je tím jeho smůla v závodech prolomena. Ano, byla. Od té doby vždy bojoval na čele. V Jerezu byl 2., v Le Mans 3., v Mugellu 2., v Barceloně a Assenu zvítězil a také následovalo jeho vítězné salto. Prostě od té doby, co závod, to stupně vítězů. Také zaslouženě vede pořadí celého šampionátu. 

Také jsem v minulém článku psala, že Tito Rabat se zatím moc nechytá, ale že já si myslím, že to přijde. I tady jsem měla pravdu. Od té doby byl pravidelně na stupních vítězů a v šampionátu už je druhý. Očekávám, že to bude Johannův nejtěžší soupeř v boji o titul mistra světa. 

A do třetice odkaz k minulému článku. Chválila jsem v něm Sama Lowese a Xaviera Simeona. A chválím je stále. Vždycky v té čelní skupině bojují.

Mika Kallio vypadal, že se bude zlepšovat, v Argentině byl 4. a já tak začínala mít docela velká očekávání. Ta se ale jaksi zatím nevyplnila. Vlastně, z těch pěti závodů dojel do cíle jenom dva, kdy nejlépe byl osmý v Assenu. Zase je tady vidět nepatrné zlepšení, ale já už se neodvažuju nic očekávat, protože zase budu akorát tak zklamaná. Dalším závodem je Sachsenring, kde se mu vždycky dařilo, tak třeba se to konečně zlomí a Mika vydrží bojovat na čele. Protože třeba dobře odstartuje a chvilku se drží, ale po čase odpadne. Navíc ho téměř pravidelně poráží týmový kolega, a to není dobrý.

Jak začal Sandro Cortese sezónu dobře a já měla z jeho výsledků radost, tak teď už to tak skvělý není. Pár pěkných výsledků tedy měl, ale přiznávám se, že jsem čekala víc. V Assenu byl dokonce až 17. Teď ho čeká domácí závod, tak doufám, že se na ty body dostane.

Randy Krummenacher začal sbírat body! V minulém článku jsem si povzdychla, že zatím má nula bodů a že mu budu držet palce, aby se to změnilo. A ono jo! Hned v Jerezu bral 2 body za 14. místo. V Le Mans byl dokonce 12., v Mugellu zase 14., v Barceloně nebodoval, když byl 18., no a v Assenu byl opět 14. Takže už má na svém kontě nějaké ty body a to je super :-)

Thomas Lüthi je podobný případ jako Mika nebo Jonas. I když u něj to až tak zlý není. On je vždycky v tom boji o podium a i když pak odpadne, tak to 5. či 6. místo získá. V Le Mans se mu dokonce podařilo vyhrát.

Zajímavý výsledek si v Mugellu připsal Dominique Aegerter. Byl totiž druhý. Tím mě aspoň trochu potěšil, protože jinak tahle sezóna v jeho podání za moc nestojí. Tohle druhé místo tam vypadá jako dost velký světlý výkřik do hluboké tmy. Ale ne, nechci mu křivdit, není to s ním tak špatné, většinou nějaké ty body získá. Ale v závodě ho většinou moc vidět není. Proto ta má předcházející slova, protože není nic, co bych si pamatovala, až na to podium teda.  

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře