MotoGP 2015: můj komentář

20. leden 2015 | 21.45 |
› 

Nebojte se, ani o můj komentář k jezdeckému složení MotoGP pro letošní sezónu nepřijdete. Stejně jako u nižších kubatur Moto2 a Moto3 sem napíšu pár svých slov k jednotlivým týmům a jezdcům, takže se tak zhruba dozvíte, komu fandím a koho naopak ráda nemám. Článek je opět řazen abecedně podle názvů jednotlivých týmů. V některém z mých budoucích článků pak čekejte žebříček mých TOP 10 oblíbených závodníků. Neslibuju, kdy to bude, protože to sama nevím, ale nebojte se, do začátku sezóny to určitě stihnu :-D

A jako první tady máme tým Avintia, který bude startovat v kategorii Open (záměrně nechávám anglické názvy, mě se to tak lépe říká a lépe pamatuje). V týmu pojedou stejně jako loni Héctor Barberá a Mike di Meglio. A myslím, že už jsem to psala loni, ale musím se opakovat. Kdyby tahle dvojice jezdila někdy v roce 2008 spolu v nějaké nižší kategorii, tak by to pro mě byl absolutní dream team (chcete-li česky, pak tým snů). Já tyhle dva před pár lety doslova zbožňovala. Héctora jsem si oblíbila, protože před lety jsem měla slabost pro všechny lidi španělské národnosti, také se mi líbilo jeho jméno (ano, já vím, občas máme zvláštní důvody, proč tomu či tamtomu fandíme), i on se mi vlastně tak trochu líbil, v jeho logu byl slon (a já vlastně někdy v téhle době začala sbírat slony, takže u mě měl za to plus), a také to byl týmový kolega Jorge Lorenza, kterého jsem si oblíbila snad od prvního závodu, který jsem viděla. Mikea jsem si zase oblíbila, protože se mi líbil a protože jezdil v týmu Ajo (tam pak získal ve 125 ccm i titul). Jenže jak roky plynou, tak se věci mění. Ano, pořád mám ty dva ráda, pořád jim fandím, ale už nejsem ta hysterická fanynka jako když jsem byla v pubertě :-D

Teprve je za námi první tým a já jsem se nějak rozepsala :-D U dalšího to ale zkrátím, to se nebojte. Dalším týmem je totiž český Cardion AB Motoracing, který také pojede v rámci kategorie Open. A v něm opět Karel Abraham. Mám radost, že jsou opět na startovním roštu královské kubatury. Už to zmiňovala Katka na svém blogu v článku jejích oblíbených závodníků, ale mě to nedá a taky si rýpnu. Fanoušci by měli být rádi, že máme český tým a českýho kluka ve startovní listině místo toho, aby pořád jenom na něco nadávali a něco kritizovali. Zas tak zle si nevede. 

Tým LCR Honda má letos trošku upravený název na CWM LCR Honda. Jeden motocykl pojede v kategorii Open, jeden bude tovární. A pozor, letos budu LCR hodně, ale opravdu hodně sledovat. Když se pořádně kouknu na všechny týmy, tak velice jasně vidím, že tento tým bude letos mým druhým nejoblíbenějším (ten první ještě přijde, nebojte). V týmu pojedou Cal Crutchlow (to je ten tovární motocykl) a nováček v této kubatuře Jack Miller (motocykl v kategorii Open). Ono Jack je prostě taková rarita, dovolil si přeskočit kubaturu a z Moto3 šel přímo do MotoGP. Názory na to mám různé, ale o tom spíš až v tom žebříčku TOP 10, protože je jisté, že Jack se mi tam určitě objeví.

Docela nezvyk ale bude číslo 43. Na to si opravdu budu muset hodně zvykat. Když se na to podívám z jiného úhlu pohledu, tak mě docela děsí, jestli ten rok všichni přežijí ve zdraví. Cal je svými vtípky známý, no a Jack taky občas umí řádit :-D Ti dva se myslím hledali, až se našli. Když k tomu ještě přidám šéfa týmu Lucia Cecchinella, tak se máme opravdu na co těšit. Myslím, že v tomto týmu bude o zábavu postárano :-D

Asparův tým v MotoGP nese název Drive M7 Aspar. A já musím říct, že na dvojici Eugene Laverty a Nicky Hayden se vážně moc těším. Tento tým je velmi vážným kandidátem na můj třetí nejoblíbenější tým v poli :-) Jinak, abych doplnila veškeré informace, tak Aspar pojede také v rámci kategorie Open.

Tovární tým Ducati nám letos nabídne dva italské závodníky. To jsem tedy zvědavá, dva Italové na italském stroji. A navíc oba mají jméno Andrea. Andrea Dovizioso pojede u týmu již třetí sezónu, kdežto pro Andreu Iannoneho to bude premiéra na tovární motorce. Já sama jsem velice zvědavá na to, jak se s tím popasuje. Ani jeden nepatří mezi mé oblíbené piloty, avšak nikdy jsem vlastně proti nim nic neměla. A musím říct, že jsem zvědavá, co oba předvedou, a jestli se Ducati vrátí na vítěznou vlnu.

Tým Estrella Galicia Marc VDS tu již byl v rámci Moto2. Tým vstoupil od letoška i do MotoGP. Jako pilota si vybrali Scotta Reddinga, který pro tým Marc VDS před časem jezdil v Moto2. Myslela jsem si, že to spojení se sponzorem Estrella Galicia je jenom v Moto2 kvůli Márquezovi, ale jak tak koukám, tak se vztahuje i na MotoGP. No, Scotta já mám ráda, fandím mu už pár let a nepředpokládám, že by se to letos mělo změnit. Tým pojede, pro mě dost překvapivě, s továrním motocyklem Honda.

I následující tým je týmem továrním. Aprilia se vrací do mistrovství světa, konkrétně pak spojila své síly s Fausto Gresinim, takže z toho vznikl tým Factory Aprilia Gresini. U Gresiniho i nadále zůstává Álvaro Bautista, z čehož mám radost. V nižších kubaturách Álvaro jezdil na Aprilii, tak si třeba vzpomene na staré dobré časy, a ukáže nám, že rozhodně nepatří do starého železa. Jeho týmovým kolegou bude Marco Melandri, který se po několika letech strávených v Mistrovství světa Superbike (kde jezdil poslední roky právě na Aprilii) vrací do MotoGP. Já osobně jeho příchod nijak extra neprožívám. Nikdy jsem nebyla jeho fanynkou.

Monster Yamaha Tech 3 je také tovární tým. A pro letošek se nic nemění. I nadále zde budou jezdit Pol Espargaró a Bradley Smith. Pol patří k mým velkým oblíbencům. Bradleyho jsem nikdy nijak neřešila, ale když se mu zadaří, tak to bude fajn.

Druhým a tím hlavním týmem Yamahy je Movistar Yamaha. Ani tady se jezdecké složení pro letošní sezónu nemění. Zůstává jak Jorge Lorenzo, tak i Valentino Rossi. Jorge je můj velký oblíbenec již několik let. Valemu jsem nikdy moc nefandila a asi už ani fandit nebudu. Rozhodně ho ale uznávám jako výborného závodníka a jako motocyklovou legendu. Tou totiž už určitě je. A až jednou odejde do závodnického důchodu, tak jsem si jistá, že i mě samotné to bude líto. Protože jednou po něm bude v MotoGP opravdu prázdno. Takže, Vale sice nepatří mezi ty moje úplné nej, rozhodně by ale bylo hezké vidět, kdyby vyhrál pár závodů.

A na řadu přichází můj nejvíce oblíbený tým letošní sezóny :-) Je to sice tým, který pojede v kategorii Open a od kterého nečekám vůbec nic, ale když v jejich týmu pojedou dva úplně úžasní kluci. Název toho týmu zní NGM Forward Racing. Závodníci pak jsou Stefan Bradl a Loris Baz. Ze Stefana se stala moje jednička v MotoGP poté, co svou kariéru ukončil můj idol Ben Spies. No a Lorisovi fandila moje sestra už od dob Superbiků a nějak se to na mě přeneslo. Navíc jsme pak Lorise potkaly v paddocku SBK v Brně a on byl hrozně milý a fotil se a rozdával autogramy. Takže tak. Už na konci loňské sezóny, když bylo na řadě posezónní testování, tak se kluci předvedli spolu a dokonce i v týmových barvách. No, radši tady ani nebudu popisovat, jak zbožně jsem na to koukala :-D

Také tým Octo IodaRacing pojede jako tým Open. V týmu bude jeden jediný závodník, a sice Alex de Angelis. Toho mám ráda. Vlastně ho podporuju taky už někdy od dob, co jezdil v nižších kubaturách. On totiž působí hrozně pozitivně. Nepamatuju se, že bych ho někde viděla, aby se mračil. Obávám se, že Alex už má nejlepší závodní roky za sebou a také se obávám, v jaké kondici bude jeho tým a motocykl ART (což by vlastně měla být Aprilia), ale fandit mu rozhodně budu. Mám totiž velice vážné obavy, že bude patřívat k těm, kteří do cíle dorazí (pokud dorazí) mezi posledníma...

Satelitní tým Ducati Pramac Racing. A v něm Yonny Hernandéz, kterého mám čím dál tím radši (on totiž také působí hrozně pohodově a vypadá to, že je zábavný, pořád se něčemu směje), a to až tak, že je tu velmi vysoká pravděpodobnost, že se objeví v mém žebříku 10 nejoblíbenějších pilotů, a pak také Danilo Petrucci. Jeho přestup do tohoto týmu jsem stále nepochopila. Co udělal Petrucci tak úžasného, že pojede v tomto týmu a na motocyklu Ducati?? Bože lidi, já ho tak nemám ráda. Chovám k němu antipatie snad ještě větší než k Márquezovi. A to je co říct.

Repsol Honda Team je samozřejmě tovární tým Hondy. A ani v tomto týmu se nemění jeho složení. Opět tu uvidíme Daniho Pedrosu a Marca Márqueze. Opravdu teď přemýšlím nad tím, koho mám míň ráda, jestli Marca Márqueze nebo Danila Petrucciho... No, Dani mi nikdy nevadil. Mamka je jeho velká fanynka, takže ona mě tak trošku ovlivnila a já vlastně Danimu už taky hezkých pár let fandím. A je škoda, že za ty roky, co v MotoGP je, nedokázal vybojovat titul mistra světa. Vždycky mu nějakým způsobem unikne. Tak že by letos? Kdo ví...

Do MotoGP se nevrací pouze Aprilia, ale také Suzuki. Ani nevíte, jak ohromnou já z toho měla radost. Suzuki je totiž moje srdeční záležitostí. Já ani nevím proč, ale tak nějak to před lety vyplynulo, že jsem měla ráda Suzuki a už mi to zůstalo. V týmu pojedou Aleix Espargaró, na kterého se vážně těším a jsem zvědavá, co nám předvede, a Maverick Viñales. Jemu jsem ještě na začátku loňské sezóny nemohla přijít ani na jméno. Ale pak se to během sezóny nějak postupně změnilo a teď už mi Maverick zas až tak nevadí. Musím uznat, že není tak špatný, jak jsem si myslela. Loni v Moto2 byl vážně dobrý. Takže jsem taky zvědavá, jak se ve své nováčkovské sezóně předvede a co ukáže na Suzuki. A ještě k těm mým sympatiím k Maverickovi. Já totiž během loňské sezóny zjistila, že jeho manažerem je Aki Ajo. Takže Maverick prostě nemůže být špatný :-D

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: MotoGP 2015: můj komentář katka 21. 01. 2015 - 10:48
RE(2x): MotoGP 2015: můj komentář niki 21. 01. 2015 - 14:06
RE: MotoGP 2015: můj komentář šárka 26. 01. 2015 - 17:50
RE(2x): MotoGP 2015: můj komentář niki 26. 01. 2015 - 22:16
RE(3x): MotoGP 2015: můj komentář Šárka 26. 01. 2015 - 23:20