Bodový systém pro zisk superlicence

6. leden 2015 | 20.38 |

Angažování sedmnáctiletého Maxe Verstappena týmem Toro Rosso přináší další a další reakce. Nejprve FIA dala do pravidel, že od příštího roku nesmí do F1 vstoupit pilot mladší 18 let. No a nyní přišla s dalším novým pravidlem. A sice, utvořil se jakýsi bodový systém pro zisk superlicence. Za určitá umístění v jiných sériích budou piloti získávat body a až jich získají požadovaný počet, tak budou mít nárok získat superlicenci, která je nutná pro start ve Formuli 1. Já tento krok vítám. Musím říct, že je to velmi zajímavý nápad a aspoň se do F1 budou mít šanci dostat opravdu ti dobří z nižších sérií.

Toto pravidlo bude platit také od příštího roku.

Samozřejmě, tento bodový systém není jedinou podmínkou pro zisk superlicence. Mezi další podmínky patří minimální věk 18 let (to už tu také bylo zmíněno, že začne platit od příští sezóny), absolvování zkoušky o pravidlech F1, dále by měl mít pilot odjety alespoň 2 sezóny v nižších závodních sériích, a také by na svém kontě měl mít více než 300 km ve voze F1.

FIA vytvořila jakousi tabulku, podle které piloti budou získavat body podle toho, v jaké závodní sérii závodili a kolikátí skončili v šampionátu. Celkem musí nasbírat minimálně 40 bodů za 3 roky.

Zajímavé je, že za první místo v šampionátech F2, GP2, Formule 3, LMP1 a IndyCar je již těch zmínených 40 bodů (či více). Naopak šampióni GP3 a WSR FR 3.5 nezískají ani 40 bodů za vítězství v šampionátu. Což je zajímavé, když si vezmeme, že poslední dva šampioni Kevin Magnussen a Carlos Sainz jr. přestoupili do F1 po jedné jediné sezóně ve WSR. To už tedy možné nebude. Jedině, že by ten konkrétní pilot měl dost bodů z minulých let z jiných sérií.

Taky si všimněte, že FIA do tabulky zařadila šampionát s názvem budoucí F2. Jde o to, že to má být nová série s novými pravidly. Lépe řečeno, má se jednat o tuto sérii v novém kabátu. A zajímavé je, že vítěz této série získá největší počet bodů.

Když už se pravidla kvůli Verstappenovi mění, tak si pojďme říct, že kdyby tato tabulka platila už pro vstup do letošní sezóny, tak by na ni mladý Holanďan neměl ani za mák nárok. Za třetí místo v šampionátu F3 by totiž získal 20 bodů a o F1 by si mohl nechat zdát.

Tady už ta zmíněná tabulka bodů pro zisk superlicence:

1.   

2.     3.     4.     5.     6.     7.     8.     9.     10.    
(Budoucí) F2 60 50 40 30 20 10 8 6 4 3
GP2 50 40 30 20 10 8 6 4 3 2
Formule 3 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
WEC (pouze LMP1) 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
GP3 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
WSR FR 3.5 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Japonská Super Formula 20 15 10 7 5 3 2 1 0 0
Národní šampionáty F4 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Národní šampionáty F3 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Formula Renault (Eurocup, ALPS, NEC) 5 3 1 0 0 0 0 0 0 0


Zdroj: http://niki.blbne.cz/1228-bodovy-system-pro-zisk-superlicence.html

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Bodový systém pro zisk superlicence šárka 09. 01. 2015 - 15:54
RE(2x): Bodový systém pro zisk superlicence niki 10. 01. 2015 - 12:57