VC Brazílie 2014: závod

9. listopad 2014 | 22.27 |

gp_brazílie_1Předposlední závod letošní sezóny vozů Formule 1 se odjel na brazilském okruhu Interlagos poblíž města São Paulo. Z první řady do závodu vyráželi piloti týmu Mercedes Nico Rosberg a Lewis Hamilton. Ve druhé řadě stáli piloti týmu Williams Felipe Massa a Valtteri Bottas. Fanoušci se opět museli obejít bez týmů Marussia a Caterham, takže do závodu zasáhlo 18 vozů. Z poslední řady startovali penalizovaní Daniil Kvyat (vybíral si zbytek penalizace za výměnu motoru z minulé GP) a Sergio Pérez (ten byl potrestán za kolizi s Adrianem Sutilem z minulého závodu).

Do závodu, který byl vypsán na 71 kol nejlépe odstartoval Rosberg, za ním se drželi Hamilton a Massa. Z pit lane musel nakonec startoval Adrian Sutil, jelikož mechanici na jeho voze Sauber provedli nějaké technické, blíže však nespecifikované, změny.

Jelikož většina pilotů startovala na pneumatikách měkké směsi a ty se začaly rychle opotřebovávat, první zastávky v boxech na sebe nenechaly dlouho čekat. Hned v pátém kole ke svým mechanikům zamířil Pastor Maldonado v Lotusu.

Následovali ho piloti ze špičky. Nejprve ke svému pit stopu zamířil Felipe Massa, pak následovali Bottas, Button, Vettel, Rosberg, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen i Gutiérrez.

Felipe Massa však jel v boxové uličce rychleji než je povoleno, alespoň s tím přišli traťoví komisaři a Massu potrestali penalizací 5 vteřin stop and go.

Lewis Hamilton se po své zatávce v boxech vrátil na trať těsně za svým týmovým kolegou. Rosberg si však vedení celkem jistě hlídal.

Rosberg, Hamilton i Massa postupně předjeli své soupeře, kteří ještě nestavěli v boxech, a byli to převážně ti na jiné závodní strategii, a dostali se zpět na první, druhé a třetí místo.

V 17. kole jel ke svému prvnímu pit stopu Nico Hülkenberg. Později jel do boxů i Adrian Sutil. Ten se tam zdržel déle, než chtěl, protože mechanici měli problémy s jednou zadní pneumatikou.

V kole číslo 25 jel poprvé ke svým mechanikům Romain Grosjean, který tak měl ze všech pilotů v poli nejdelší stint. V tom samém kole jel do boxů i Sebastian Vettel, pro něj to však již byl pit stop číslo dvě.

O kolo později jel podruhé do boxů i Felipe Massa. Ten si navíc odbyl i onu pětivteřinovou penalizaci a ztratil tak čas.

Následovaly druhé zastávky v boxech Rosberga, Bottase i Magnussena. Valtteri Bottas však ztratil v boxech čas, protože mu mechanici upravovali pás, kterým jsou piloti připoutaní a se kterým měl Fin pravděpodobně nějaké problémy.

V dalším kole jel ke svým mechanikům i Jenson Button. V tom samém kole na chvíli na okruhu zavlály žluté vlajky. Důvodem byl lehký smyk mimo trať, který se přihodil Lewisi Hamiltonovi.

V dalším kole jel Brit ke své zastávce do boxů. Chyba ho však stála čas a on tak na svého rivala Rosberga ztratil několik vteřin.

Penalizaci 5 vteřin stop and go za velkou rychlost v boxové uličce obdržel i Sergio Pérez.

Mezitím Sebastiana Vettela, který se pohyboval na osmé příčce, pronásledoval a snažil se atakovat dánský mladík Kevin Magnussen.

K souboji došlo o šesté místo a to mezi Daniilem Kvyatem a Jensonem Buttonem. Pilot McLarenu však moc problémů s mladým Rusem neměl.

Nico Rosberg ve svém týmovém rádiu slyšel, že jeho týmový kolega za to začal tahat, ale že rozdíl mezi nimi je zhruba 6 vteřin. Německý pilot dále dostal pokyn, ať se pokusí tento rozdíl udržovat.

Ve 36. kole zajel ke svému pit stopu Kimi Räikkönen a pro Ferrari to nebyl jednoduchý pit stop. Během zastávky jim totiž vůz spadl ze zvedáku. Pravděpodobně udělal chybu mechanik, který onen zvedák držel.

To už problémy s levou přední brzdou či zavěšením hlásil pilot Red Bullu Daniel Ricciardo. Zajel ke svým mechanikům, ovšem poškození bylo pravděpodobně většího rázu, protože australský pilot musel ze závodu odstoupit.

Souboj o pozice mezi sebou svedli Valtteri Bottas a Nico Hülkenberg. Hülkenberg se pokusil předjet Bottase tak, že finský pilot se dokonce na chvíli podíval mimo trať. Hülkenberg zůstal před ním. Do toho se ještě zamíchal Kimi Räikkönen, který překonal Bottase.

Bottas následně zajel ke svým mechanikům k další zastávce. U předního křídla, či u přední pneumatiky však byly nějaké problémy a on se tak v boxech zdržel. 

O šestou pozici mezitím bojovali Magnussen a Alonso. Netrvalo však dlouho a Magnussen zajel do boxů. V následujícím kole jel ke svému dalšímu pit stopu i Vettel.

V 50. kole jel ke své poslední zastávce v boxech Nico Rosberg. V tom samém kole si svou zastávku odbyli i Button a Massa. Massa však zajížděl k mechanikům McLarenu místo k mechanikům Williamsu. Asi ho zmátly téměř stejné barvy.

O kolo později jel ke svým mechanikům Lewis Hamilton. Na trať se vrátil v závěsu za Rosbergem. Vypadalo to, že piloti Mercedesu si to mezi sebou rozdají o vítězství přímo na trati. Rozdíl mezi nimi byl zhruba 0,5 vteřiny.

V 53. kole jel ke své poslední zastávce Fernando Alonso.

Zajímavý souboj se odehrál o 4. až 6. místo. Jenson Button předjel Kimi Räikkönena a všeho využil Sebastian Vettel, který se před Fina také dokázal dostat.

K Räikkönenovi se po několika kolech dotáhl jeho týmový kolega Fernando Alonso. Oba piloti Ferrari spolu svedli zajímavý souboj. V 68. kole se však Alonso před Räikkönena dostal.

Mezitím podél tratě odstavil svůj Lotus, ze kterého po chvíli začal vycházet kouř, Romain Grosjean. Na vině byla údajně pohonná jednotka.

Ačkoliv se Lewis Hamilton snažil ke svému týmovému kolegovi ještě více přitáhnout a pokusit se na něj zaútočit, Nico Rosberg to zvládl a dojel si pro vítězství v Brazilské Velké ceně. Hamilton se tak musel spokojit s místem druhým. Třetí byl k radosti fanoušků domácí Felipe Massa.

O titulu mezi piloty tak rozhodne až poslední závod sezóny. Lewis Hamilton sice stále vede šampionát, ale druhý Nico Rosberg na něj ztrácí 14 bodů. Nezapomínejme však, že při poslední GP sezóny se budou rozdávat dvojité body, ve hře tak je 50 bodů.

Poslední závod letošní sezóny se pojede 23. listopadu v Abu Dhabi.

VC Brazílie, výsledky:

gp_brazílie

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář