VC Japonska 2014

7. říjen 2014 | 11.34 |

gp_japonskaPůvodně jsem plánovala, že tu o Japonské GP budou klasicky tři články, tak, jak jste zvyklí. Jenže v sobotu mi to časově nevycházelo (nebyla jsem doma), takže článek o kvalifikaci jsem vynechala. Po tom, co se stalo v závodě, jsem ale vůbec neměla náladu něco psát. A vlastně i teď se tak trochu musím do toho článku nutit. Zaprvé, jsem se z toho, co se tam stalo, stále nevzpamatovala a mám pocit, že se mi to jenom zdálo. Zadruhé, v mém osobním životě se teď dějí emocionálně docela důležité věci. A zatřetí, nějak mi není dobře (no jo, zase na mě leze podzimní nachlazení, ach jo). Chci to tu mít ale aspoň trochu sepsané, takže jeden souhrnný článek sem vkládám právě teď.

Upřímně, ani nevím, co bych měla psát. Potom, co se tam stalo, si vlastně ani nic jiného z toho závodu nepamatuju. A výsledky taky nejsou v tuto chvíli to nejdůležitější. Přesto se pokusím něco málo vymyslet a napsat.

Mercedesy zase bojovaly o vítězství. A chvílemi to mezi Nicem a Hamiltonem bylo docela zajímavé. Jsem si přála, ať se Nico na tom čele udrží, no neudržel. 

Za nima Red Bully a Williamsy. Tedy něco, co se dalo očekávat.

Pěknou strategii předvedl McLaren, a to zejména v podání Jensona. A je z toho moc hezké páté místo. Kevin se potýkal s nějakými problémy, takže nakonec skončil až 14.

Na body se vešly obě Force Indie, což je fajn.

Ferrari to zase nějak nešlo. Fernando odstoupil a Kimi byl až 12., takže nebodoval.

Ještě bych měla něco napsat k podmínkám. Již během celého týdne se mluvilo o tom, že na Japonsko se žene tajfun. A nedělní závod opravdu ovlivnil. Pršelo. A to dost. Závod byl odstartován za safety carem. Netrvalo dlouho a do hodin se dostal Kamui. Traťoví komisaři mu ale pomohli a Kamui mohl pokračovat v závodě.

Po dvou kolech byl závod zastaven.

Déšť trochu ustal. A tak se pokračovalo v závodě. Opět za safety carem. To už právě kvůli technickým problémům odstoupil Fernando.

Pak safety car zajel do boxů a začalo se závodit. Po nějaké době dokonce trať začala osychat tak, že piloti měnili pneumatiky do mokra za pneumatiky do přechodných podmínek.

A pak začalo znova pršet.

Havaroval Adrian Sutil. Nico Hülkenberg svůj vůz odstavil na konci boxové uličky.

Asi 9 kol před koncem závodu havaroval Jules Bianchi. Chvíli trvalo, než kamery zachytily, kde vlastně je. Jules havaroval ve stejném místě jako Adrian Sutil. Jeho Sauber se však stále odklízel. Jules najel čelně přímo do jeřábu, který Sutilův vůz uklízel. Rána byla tak velká, až Sauber z jeřábu spadl. 

Závod tak byl ukončen dříve.

Viděla jsem fotky. Viděla jsem video z nehody. Říct "jsem ráda, že jsem to viděla" zní strašně, možná až morbidně, ale já to chtěla vidět. Chtěla jsem vidět, co se stalo, jak se to stalo, abych si o tom mohla udělat svůj názor.

A řeknu vám jedno. Lidi obviňují FIA. Obviňují traťové komisaře. A tak dále. A tak dále. Já bych ale nikoho nevinila. Podle mě to prostě byla souhra všech možných i nemožných náhod. Tak, jak to v životě chodí. Mě spíš zaráží, jakou rychlostí Jules do toho jeřábu vletěl. Že by závada na autě? Nebo, že by Jules udělal na mokré trati nějakou chybu? Kdo ví...

Každopádně musím říct, že se mi tyto řády nepíší zrovna jednoduše. Jules je na tom zdravotně špatně. Podle toho, co víme, tak si vážně poranil hlavu. Je v bezvědomí. Musel podstoupit operaci. Podle některých informací dýchá sám, podle jiných informací musí být napojen na přístroje. FIA akorát včera vydala prohlášení, že jeho stav je sice stabilizovaný, ale kritický. Takže vlastně nevíme nic. 

Julesi, držím ti palce, aby ses plně uzdravil! Ty to zvládneš! #ForzaJules <3

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře