VC Singapuru 2014: závod

21. září 2014 | 17.58 |

singapur_race_1Velká cena Singapuru se tradičně jezdí ve večerních hodinách místního času a pod umělým osvětlením, což je velice atraktivní pro diváky. A nejen pro diváky na místě, ale troufám si tvrdit, že i pro diváky u televizních obrazovek. A svým způsobem i pro samotné piloty. Závod startoval ve 20:00 místního času, tedy ve 14:00 času středoevropského letního. Z první řady do závodu vypsaného na 61 kol startovali Lewis Hamilton a Nico Rosberg, piloti týmu Mercedes. Ve druhé řadě stály oba Red Bully, tedy Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel. Řadu třetí pak obsadili Fernando Alonso ve Ferrari a Felipe Massa ve voze Williams.

Ještě před samotným začátkem závodu se ale odehrálo drama u týmu Mercedes. Nico Rosberg měl totiž problémy s volantem svého vozu. Později to vypadalo, že je vše v pořádku, ale nebylo, protože Rosberg nebyl schopný odstartovat do zahřívacího kola a zůstal stát na startovním roštu. Mechanici z týmu ho pak zatlačili zpět do boxů a Němec tak musel startovat z pit lane. Jeho místo na startovním roštu tak zůstalo prázdné.

Rosberg ale nebyl jediný, kdo se postaral o rozruch ještě před samotným startem závodu. V zahřívacím kole totiž svůj vůz Caterham odstavil Kamui Kobayashi a dalšího dění už se neúčastnil.

Po startu si vedení v závodě pohlídal Lewis Hamilton. Na druhé místo se šikovným manévrem dostal Fernando Alonso, jenže si zkrátil trať. Za to byl posléze traťovými komisaři vyšetřován, avšak nakonec byl shledán nevinným a žádnou penalizaci nedostal. Avšak před něj se dostal Sebastian Vettel v Red Bullu, který na startu využil toho, že před ním nestál Rosberg a tudíž měl volnou trať.

Po prvním kole tedy vedl Lewis Hamilton, druhý byl Sebastian Vettel a třetí Fernando Alonso.

První, kdo jel na povinnou zastávku v boxech, byl v 9. kole Adrian Sutil v Sauberu. Poté následovali další a další piloti. Celé pole startovalo na pneumatikách superměkké směsi a většina z nich při prvním pit stopu přezula na stejnou specifikaci. Pouze například piloti McLarenu obuli směs měkkou.

Nico Rosberg, kterému se povedlo překonat piloty slabších týmů (tedy Marussie a Caterhamu), však stále bojoval s problémy svého vozu a zejména pak volantu. Ke svému pit stopu zajel velmi pomalu a více než minutu stál u svých mechaniků než bylo rozhodnuto, že pokračovat v závodě nejde.

To už byl za zkrácení tratě a získání jisté časové výhody vyšetřován Jean-Eric Vergne. Ten také zanedlouho na to dostal penalizaci 5 vteřin stop and go. Tuhle penalizaci si však pilot může odbýt i společně s pit stopem, a nebo si ji nechat přičíst ke svému času po skončení závodu.

Při své první zastávce v boxech měl problémy Esteban Gutiérrez. Netrvalo dlouho a pilot týmu Sauber zajel k mechanikům znovu. Ovšem kvůli potížím s motorem musel závod vzdát.

V té chvíli již Max Chilton ve svém týmovém rádiu slyšel, že musí zastavit v boxech, protože má defekt levé přední pneumatiky.

Neplánovaně tak musel do boxů na její výměnu.

Na čele byl stále Lewis Hamilton, avšak na druhého Vettela se pomalu začal dotahovat Fernando Alonso. A za nimi jel Daniel Ricciardo.

Ve 23. kole začaly oficiálně další zastávky v boxech, když ke svým mechanikům jel Felipe Massa za volantem vozu Williams. A tentokrát již většina pilotů přezouvala na měkkou směs pneumatik.

Lewis Hamilton si i nadále držel vedení v závodě. Ale po dobře zvládnuté zastávce se Fernando Alonso dostal na druhé místo a Sebastian Vettel se propadl na místo třetí.

To o pozice mimo body spolu soupeřili Sergio Pérez a Romain Grosjean a chvílemi to bylo více než těsné.

O několik minut později se opět v hledáčku kamer objevil Sergio Pérez. Tentokrát však byl jeho soupeřem Adrian Sutil. Vozy těchto dvou měly lehký kontakt a Pérezovi se poničilo přední křídlo, které se o několik zatáček později úplně rozpadlo.

Na trať musel vyjet safety car, protože přední křídlo z Pérezovy Force Indie leželo na trati a také byla po trati spousta nečistot.

Toho využili téměř všichni piloti k další zastávce v boxech. Svou zastávku ale neabsolvovali Hamilton, Vettel, ani Ricciardo.

Daniel Ricciardo navíc ve svém rádiu slyšel pokyny, co má dělat, aby neměl takové problémy se svým vozem. Nedozvěděli jsme se však, jaké konkrétní problémy Australana sužovaly.

Adrian Sutil dostal penalizaci 5 vteřin stop and go za zkrácení tratě. A to byl ještě vyšetřován v souvislosti s kolizí s Pérezem. Ovšem tento incident nakonec zůstal bez trestu.

Ve 38. kole došlo k restartu závodu.

V kole číslo 41 musel kvůli problémům odstoupit Adrian Sutil. Takže ani jeden vůz týmu Sauber neviděl cíl singapurského závodu.

K boji se začalo schylovat o druhé místo mezi Sebastianem Vettelem, Fernandem Alonsem a Danielem Ricciardem. Vettel jel druhý, jeho týmový kolega Ricciardo třetí a Alonso byl čtvrtý.

Bojovalo se také o šestou příčku mezi Valtteri Bottasem, Kimi Räikkönenem a Jensonem Buttonem. K nim se po několika kolech připojil i Nico Hülkenberg.

Na 14. místě se pohyboval Marcus Ericsson, za ním jeli Daniil Kvyat a Sergio Pérez, který předtím musel do boxů pro nové přední křídlo, a tak na své soupře ztratil. Avšak v jedné ze zatáček se mu povedlo překonat jak Kvyata, tak i Ericssona a svým soupeřům utekl a vydal se stíhat piloty Lotusu.

V boji o vítězství se začalo schylovat k zajímavé zápletce, neboť pneumatiky na voze Lewise Hamiltona nebyly schopné vydržet až do konce závodu, a tak britský pilot musel v 54. kole k zastávce v boxech.

Na trať se vrátil na druhém místě. Do vedení v závodě se posunul Sebastian Vettel. Hamilton však byl za Vettelem v kontaktu a po několika kolech si vedení vzal zpět a svým soupeřům pomalu ujížděl.

To už ze závodu odstoupil Jenson Button. Ve skupině, ve které bojoval, tak zůstali Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Vergne, a pomalu se k nim přibližoval i Pérez, který překonal oba piloty týmu Lotus Pastora Maldonada a Romaina Grosjeana.

To už dostal Jean-Eric Vergne další penalizaci. A opět to bylo 5 vteřin stop and go a opět to bylo za zkrácení tratě.

To však již bylo jasné, že čas je neúprosný a že závod nebude mít 61 kol. Začal se totiž blížit limit 2 hodin a tak místo kol začala na televizních obrazovkách odbíhat časomíra.

Jean-Eric Vergne však nechtěl nechat nic náhodě, své soupeře ve skupině předjel a ujížděl jim. Potřeboval si totiž zajistit, že i s 5vteřinovou penalizací získá nějaké body. Naopak do problémů se dostal Valtteri Bottas, který bojoval s pneumatikami a nebyl se schopný svých soupeřů držet.

V závodě zvítězil Lewis Hamilton, druhý skončil Sebastian Vettel, třetí Daniel Ricciardo a na Fernanda Alonsa zbyla čtvrtá pozice.

Za nimi s větším odstupem dojel Felipe Massa. Šestý nakonec skončil Jean-Eric Vergne, sedmé místo vybojoval Sergio Pérez, osmý byl Kimi Räikkönen, devátý Nico Hülkenberg a bod za desáté místo ještě urval Kevin Magnussen.

Nakonec se celkem odjelo 60 kol.

Vítězství Hamiltona a DNF u jména Nico Rosberg znamená, že Lewis Hamilton je novým lídrem šampionátu. Brit má aktuálně 241 bodů a jeho německý týmový kolega a zároveň rival má bodů 238. Na třetím místě je Daniel Ricciardo se 181 body.

V Poháru konstruktérů vede Mercedes (479 b.) před Red Bullem (305 b.) a Williamsem (187 b.).

Další závod se jede na japonském okruhu Suzuka 5. října.

VC Singapuru, závod:

singapur_race

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře