Mika Kallio nad otázkami fanoušků

8. srpen 2014 | 21.10 |
› 

mika_kallio_2Před časem měli fanoušci finského závodníka Miky Kallia na facebookové stránce možnost zeptat se ho na cokoli. Mika na otázky zodpověděl a vše bylo zveřejněno na jeho oficiálních stránkách. Já vám teď přináším překlad a otázky jsou opravdu různorodé. A ano, i já jsem se zapojila a i moje otázky byly zodpovězeny. Mám z toho velkou radost a jsem na to patřičně hrdá :-)

Máš rád lední hokej?
Ano, mám rád lední hokej. Vždycky se těším na hokejové mistrovství světa nebo na Olympijské hry. Ve Finsku je mým oblíbeným týmem HIFK.

Pomáhá ti ledová dráha v Moto2? (pozn. Mika se často účastní motokrosových závodů na ledové dráze)
Myslím si, že ledová dráha je skvělým tréninkem pro silniční závodění a také pro další motocyklové závodění.

Ve Finsku, kde máme dlouhou zimu, je skvělé, že se můžete v závodění takto udržovat, když už kvůli sněhu nemůžete jezdit na trati.

Závodění na ledové dráze vás učí, jak mít kontrolu nad svým motocyklem, protože to celou dobu klouže, ale největší výhoda vychází ze závodní stopy. Učí vás to také, jak využít rozdílné závodní stopy a jak se přizpůsobit změnám podmínek.

Během příštích několika let zůstaneš v Moto2 nebo se pokusíš získat místo v MotoGP či třeba v Britských nebo světových superbicích?
Mým cílem je dostat zase do MotoGP, ale pouze v případě, že najdu tým, který je dost konkurenceschopný. Myslím si, že je lepší zůstat v Moto2 v konkurenceschopném týmu a kde máte šanci vyhrát než být v MotoGP ve středu pole. 

Momentálně mě žádné jiné série nezajímají, ale nikdy neříkej nikdy.

Všichni víme, že po Stonerovi byla Ducati známá v MotoGP jako ta, která zabíjí kariéry závodníků. Jaké byly tvé pocity, když skončíla tvá smlouva s Pramac Ducati? A bylo těžké potom získat novou smlouvu?
Myslím, že jsme během mé nováčkovské sezóny v roce 2009 udělali docela dobrou práci. Byly jsme jedni z nejrychlejších soukromých týmů a já jsem byl také vyhlášen nováčkem sezóny. Pro rok 2010 Ducati změnila motocykl a už to pro mě nebylo tak dobré.

Potom jsem si během první poloviny sezóny zranil klíční kost a potom můj jízdní styl na tom motocyklu vůbec nefungoval.

Myslím si, že největším problémem bylo, že Ducati kromě Casey Stonera neposlouchala žádného jiného závodníka a teď za to platí.

Věřím, že moje kariéra by se ubírala jiným směrem, kdybych řídil jiný motocykl než Ducati. Ale doufám, že jednou dostanu další šanci.

Jaké je tvé oblíbené vítězství?
Myslím, že na Doningtonu 2008, to bylo v kubatuře 250cc. Protože jsem startoval z konce pole a celý závod jsem vyhrál.

Jaký je tvůj oblíbený okruh? (moje otázka)
Sachsenring v Německu je pravděpodobně můj oblíbený okruh a okruh, který mi sedí.

Jsi pověrčivý? (moje otázka)
Ne, vůbec nejsem pověrčivý.

Už máš nějaké plány na sezónu 2015? (moje otázka)
Doufám, že se dostanu zpátky do MotoGP, ale momentálně není nic konkrétního, co bych mohl říct.

Co si myslíš o svém týmovém kolegovi Rabatovi?
Je to milý kluk a vycházíme spolu dobře. Je trochu tichý a dělá si svoje věci, ale mě to vyhovuje. Rád si během víkendu dělám věci po svém, nechci si jenom povídat.

Jaký byl nejděsivější moment tvojí kariéry?
Asi ten nejděsivější moment byl při testování v Brně v roce 2008, kdy jsem ztratil přední brzdu na konci dlouhé rovinky. Následující zatáčka měla 180 stupňů a všude bylo hrazení, takže to pro mě nebyla zrovna hezká situace.

Jedinou možnost, kterou jsem měl, bylo klesnout se svým motocyklem, ale nebylo to tak jednoduché, protože jsem jel rychlostí 250 km/h. Zkusil jsem použít zadní brzdu a projet smykem a ono tu fungovalo, ale zanedlouho mi odešla zadní pneumatika a já dostal highsider.

Později mi můj inženýr řekl, že jsem měl highsider v rychlosti 199 km/h. Ale naštěstí má zranění byla malá v porovnání s tím, co se mohlo stát.

Kromě závodění, jaké máš koníčky / děláš sporty?
Mými koníčky jsou rybaření, ježdění na lodi a lyžování.

Během tvé kariéry na kterém motocyklu sis nejvíce užíval jízdu?
Myslím, že zatím nejlepším motocyklem byla KTM 250cc. Byl to silný motocykl, lehký a rychlý a seděl mi.

V daleké budoucnosti, jednou, až nebudeš závodit, plánuješ se věnovat nějakému managementu, mít svůj tým? Závodit v nějakém jiném odvětví, třeba v autech? A nebo něco úplně jiného?
Nemám mnoho plánů do budoucnosti, doufám, že mám před sebou ještě spoustu let, co budu závodit. Ve Finsku máme náš tým Kallio Racing Team, je to náš rodinný podnik a způsob, jakým chceme pomoct mladým finským závodníkům. Možná, že až skončím se svou kariérou, tak se tomuto projektu budu věnovat více.

Dovedu si sebe představit, že bych závodil v autech, ale uvidíme.

Chceš poslat pozdrav svým fanouškům?
Děkuji za všechny tyhle otázky a užijte si letní prázdniny!

 

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře